Rodičovstvo a zmena osobnosti po narodení bábätka

rodicovstvo
25. nov 2013

Myslíte si, že nastane zmena v osobnosti mamičky, otca po narodení bábätka. Odpozorovali ste to u niekoho, možno na sebe samej? Čo sa vlastne mením ak sa vôbec niečo meni???

Milé mamičky, stretávate sa s témou, ktorá nie je veľmi diskutovaná na verejnosti a mladí rodičia si to často neuvedomujú a ani nepripúšťajú, že sa môžu nejako osobnostne zmeniť po tom ako im do rodiny pribudne malý poklad.
Som študentkou Aplikovanej psychológie na FSEV UK v Bratislave a venujem sa téme zmeny osobnosti rodiča po narodení dieťatka, v rámci mojej diplomovej práce. Pred časom som sa zaujímala aj o tému vzťahovej väzby medzi rodičom a dieťaťom a ako to ovplyvňuje správanie a rozhodovanie dieťa už v období dospievania.
V súčasnosti som pripravila dotazník, ktorý je preložený zo zahraničia a skúma možné zmeny u rodičov po tom ako sa začnú starať o svoje bábätko. u nás na Slovensku sa tejto téme zatiaľ veľmi nevenujeme a preto by bolo zaujímavé urobiť aj prieskum medzi mamičkami a oteckami o tom ako to u nás vlastne je.

Chcela by som vás poprosiť o pomoc pri zbieraní údajov na tomto Slovenskom výskume. Po jeho ukončení budú jeho výsledky publikované aj v periodikách pre mamičky a rodičov. Výsledky budú anonymné avšak ak by Vás zaujímal Váš konkrétny výsledok, je možné ho pre Vás pripraviť a zaslať e-mailom na Vami poskytnutú adresu.
Vyplnenie dotazníka trvá len cca 15 min a jeho výsledky sú určené len na výskumné účely.
Tento dotazník by mali vypĺňať mamičky, ktoré sú vo 8. až 9. mesiaci tehotenstva aby mohli byť potom všas vyhodnotené výsledky, avšak ak by téma zaujala aj ostatných budem vďačná za vyplnenie.
Tu je link, kde nájdete dotazník: https://docs.google.com/forms/d/1lZzRnGBtqL3dM_...