Nárok tehotnej vysokoškoláčky na príspevok

bella412
8. apr 2015

Dobrý večer, dúfam že mi bude vedieť niekto poradiť. Som študentkou VŠ a ostala som neplánovane tehotná. Vie mi niekto poradiť, či budem dostávať nejakú materskú, a koľko ? Nakoľko som študentka, a nikde som nepracovala. Ďakujem

trgypadl
8. apr 2015

@bella412 budes dostavat rodicovsky,ale az po porode...plus priplatok k rodic.prispevku jednorazoy a pridavky

standu
8. apr 2015

Dostanes rodicovsky prispevok, pridavok na dieta, to je cca 220€ a jednorazovy prispevok po narodeni dietata okolo 700€.

zamilion
8. apr 2015

@bella412 dostaneš jednorazový príspevok pri narodení dieťaťa vo výške 829,86 eur a od narodenia dieťaťa do veku jeho troch rokov rodičovský príspevok mesačne 203,20 eur.
neboj zvládneš to 🙂 aj ja som mala prvú dcéru neplánovane na výške v treťom ročníku. už má skoro 17 rokov a dnes tvrdím, že sa mi nič krajšie nemohlo v živote stať 😉

gapa
8. apr 2015

@bella412 ešte
nezabudni po pôrode do 45dní podať prihlášku na sociálnej poistovni (nie upsvar) ako osoba riadne sa starajúca o dieťa do 6rokov, ak chceš byť od pôrodu dôchodkovo poistená štátom (nie je to automatické a NEDA SA TO VYBAVIť SPäTNE!!!), urob si kopiu z prihlášky (RLFO), tiež treba prehlásenie o riadnej starostl+kopia RL dieťaťa a daj potvrdiť prevzatie prihlášky soc.poistovnou, no a založ do dôchodku. a treba myslieť že aj odhlášku musíš sama podať.

martinka6282
28. jún 2015

Ahojte, mám pred sebou 5.rok na vš (denne) a v januári sa nám narodí bábätko. Viem, že na materskú nemám nárok, budem mať nárok na rodičovský alebo nejaký iný príspevok? V štúdiu by som chcela pokračovať keďže je to už posledný rok. Dostávam aj sociálne štipendium, som vydatá, manžel je živnostník.

luckamorka
28. jún 2015