Ako odkladáte bločky, ústrižky šekov a iné doklady?

silvia07
22. apr 2009

Ahojte, chcem sa opýtať ako dlho a akým spôsobom odkladáte rôzne ústrižky šekov, pokladničné bločky, výpisy z banky atď...
Stačí 5 rokov? Ja to zatiaľ všetko dávam každé zvlášť do obálok a už ich mám toľko, že neviem, kam s nimi, hlavne pri bločkoch je to dosť neprehľadné.....
Máte lepší systém? 🙂

bibinka
22. apr 2009

mám na to jeden vydelený šanón a veľa euroobalov a tam si to rozdeľujem- nájomné, inkasá, paragóny, záručné listy. takisto výpisy z banky. Skladujem to dva až päť rokov.
Raz som "upratovala" a vyhodila som si dôležitý bloček a potom som mala veľký problém. Takže som si okamžite založila ten šanón a mám to pod kontrolou.

monika0123
22. apr 2009

neviem ci to spravne nazvem ale ja to odkladam do karisblokov.velke papiere dam do euroobalu a napr na inkaso a ine blocky urobim dierkovacom dierky a tak ich zakladam.ja som s mojim muzom od 18-nacky co je nieco tesne cez 4 roky a za ten cas mam odlozene vsetko.vypisi z banky,inkasa,potvrdenia,zmluvy.....na pracovne zmluvy,vypovede a veci sa toho tykajucich mam osobytnu krabicu.v karisblokoch(my to doma tak volame) mam pekne oddelene veci z kazdeho obvetvia a zoradene podla datumu.napr.muz ma ucet v TB tak v prvom euroobale na papiery je velkym napisane TATRABANKA za nou mam zporadene zmluvy a potom mesacne vypisy. 😉 takto vzdy vsetko najdem

monika0123
22. apr 2009

jasne.vola sa to sanon to co som ja nazvala karisblokom 😅 ja popleta 😀

bibinka
22. apr 2009

ostatné doklady máme podelené-každý člen domácnosti má svoj šanón- áno karisblok- a v ňom v euroobaloch zmluvy, výpisy fondov a pod.,rodný list. A potom máme jeden spoločný, kde máme dokumenty o spoločných financiách a pod....

bihan
22. apr 2009

faktúry a iné dôležité doklady zakladáme do šanónov, výpisy z banky nám už nechodia vyše roka, všetko máme v elektronickej podobe, bloky na drahší tovar sú väčšinou zacvaknuté s faktúrou (a založené), na lacnejšie veci ich ukladám v zásuvke v kuchynskom stole a po uplynutí zár. lehoty vyhadzujem.

dupinka
22. apr 2009

Podobne ako bibinka. 😉

hasleerka
22. apr 2009

ja mám niečo podobné ako bihan ... obyčajné bločky v obálke po dvoch rokoch vyhadzujem a ostatné veľké zacvaknuté v obaloch ... faktúry a výpisy v elektr. podobe

k.a.t.k.a.
22. apr 2009

tak v tomto som bordelar, neodkladam dokopy nic 😅 maximalne tak bloky od zariadenia v byte 😝 no keby ste sa ma opytali kde mam blok za pracku tak neviem 😀 a seky platim cez internet banking, vypisy z banky vyhadzujem 😅 ked potrebujem idem do banky 😝

martina46
22. apr 2009

Ja sa síce snažím odkladať, ale mám v tom taký bordel, že je to snáď, akoby som to ani nemala 😅
No zaujímalo by ma, či niektorá s určitosťou viete povedať dobu, po ktorú treba tieto doklady držať.
Napríklad som minule riešila daňové priznania. Myslela som, že stačí 5 rokov, potom mi ale niekto vravel, že 10 😖
A čo sa týka elektronických dokumentov, nechávate to v mailovej schránke, alebo máte na to v PC nejakú zvláštnu zložku?

silvia07
autor
22. apr 2009

A ako dlho to treba odkladať? 2 roky?, 5 rokov? Ja som robila poriadky našla som ešte rok 1999 😀

ikke
22. apr 2009

Ako dlho si odkladať účty
Prevodné príkazy a výpisy z banky štyri roky.
Doklady o zaplatení mesačných faktúr za elektrickú energiu dva až päť rokov.
Potvrdenia o úhrade za odber plynu tri roky.
Doklady o platbe za služby mobilných operátorov, využívanie pevnej linky alebo internetu
minimálne dva mesiace, radšej jeden rok.
Účty o úhrade za káblovú televíziu tri až štyri roky.
Účty o zaplatení spotrebného tovaru dva roky, alebo podľa záručnej lehoty stanovenej výrobcom či predajcom.
Doklady o platbách dane a poistného 10 rokov.
http://www.carli51.estranky.sk/clanky/ekonomika...

martina46
22. apr 2009

Ikke, vďaka 🙂

martao
22. apr 2009

ja som taký škrečok, odkladám 5 rokov.

silvia07
autor
26. apr 2009

na tie malé ústrižky šekov som synovi "potiahla" euroobal na hokejové kartičky, perfektne to tam pasuje a je to prehladné

kisska
26. apr 2009

ahojte - ja mam v skrini jednu krabicu od topanok a tam hadzem vsetky taketo doklady a raz za roky ich upracem (alebo ked je krabica tak plna, ze sa tam uz nic nezmesti) 😉 - do sanonov. To mame vtedy s drahym zabavu na cely den 😅

majcik
26. apr 2009

My sme na tom podobne ako niektore z Vas - na osobne veci mam svoj sanon, manzel takisto, musime este malemu zalozit, veci ohladom stavby a domacnosti - dalsie 2 sanony. Blocky z nakupov - okrem drahsich veci, odkladam este zvlast, po case pretriedim, nepotrebne vyradim. Mne sa osvedcilo odkladat si blocky, uz parkrat som veci reklamovala.

mami.sk
26. apr 2009

majcik - ja to robim presne tak ako ty 😉 ja mam svoj sanon, manzel svoj, jeden mame len na vypisy z uctov a uverov a dalsi na byt - faktury, platby a pod.a vsetko mam v euroobaloch 😉
teraz ked sa dcerka narodila tak som zaobstarala sanon aj jej 😀 a veru uz sa jej zaplna 😉
my sme reklamovali uz televizor, aj tlakomer a ja len siahnem na sanon a hned viem co kde mam 😉 zatial som nevyhodila ani jeden vypis / bude to 5 rokov/ lebo viem ze za jeden vypis v banke sa platilo 200 sk a ked ich potrebujes viac tak je to riadna suma 😝 a je to jediny oficialny doklad kedze vsetko platim cez internetbanking 😉
raz za polroka vytriedim uctenky z beznych nakupov /oblecenia, topanok a pod./ a co je starsie ako 2 roky tak to s kludnym svedomim vyhodim 😉

juliam
27. apr 2009

my to tiež máme ako väčšina z vás: ja a manžel máme samostatne šanony, pre malú zatiaľ nemám - odkladám jej k mojim veciam, spoločné veci je ďalší šanon a bločky z bežných nákupov odkladám do krabice, ked je k tomu aj záručák, tak pricvaknem spolu, raz za čas pretriedim. ostatné veci ako zmluvy, výpisy a pod. odkladám na večné veky - teda aspoň zatiaľ 😀

mám ale jednu prosbu na vás - nemá niekto bloček na TESCOMA OTVÁRAČ NA VÍNO - UNO VINO. pri ošiali triedenia bločkov som ho vyhodila, nato sa nám pokazil otvárač a zistila som, že je naň záruka až 3 roky namiesto 2. stál okolo 260,- Sk. PROSÍM, nájde sa tu nejaká dobrá duša? vďaka

trixi
27. apr 2009

v praci mam vsetko pozakladane, vzorne oznacene, zaarchivovane. Doma v blockoch mam nekonecny bordel. Obdivujem ludi, ktori si dokazu urobit v blockoch poriadok. Faktury za plyn, elektrinu to sa este da, ale rozne blocky, to je pre mna jeden, dva sufliky a jedna velka krabica do ktoreho to hadzem. Je fakt, ze ked sa nieco pokazi, tak po dlhom hladani vzdy ten doklad najdem.Ono sa nam vzdy nieco pokazi aj tak po zarucnej dobe, takze je to potom aj tak jedno 😀 .

titkovamiriam
27. apr 2009

ja mam tiez jeden šanom v nom euroobaly a nalepene stitky co je kde,seky od mobilov,poistiek,vypisi z uctov druhy pilier........

denisocka
27. apr 2009

ja mám už asi rok 😅 ak nie viac v skrni v krabici všetko v na sebe nahadzane,neviem sa dokopať to potriediť do šanonov 😝 a bločky z topanok a take mam kade tade,moja hamba,fuj .... musim na tie bločky niečo vymyslieť,lebo niektore bločky su prefíkane a v euroobale hned vybeldnu 🙄

ena
27. apr 2009

denisocka- ved to a asi najcastejsie vyblednu tie, ktore treba potom k reklamacii a pod.. 😉

denisocka
27. apr 2009

😀 tak tak .... ja som pre par dnami prala botasky a 2 pary su ok a mužove nike sa dojebabarali, takže v päte sa skrutili nejake plasty a možem si aj s bločkom vytrieť tak akurat dierku /aj ked,boh vie kde ten bloček mám/ 😀

zrzulka
4. máj 2009

vacsinu veci mame platenych cez ucet cize faktury neodkladam, potvrdenim je vypis z uctu a tie su v elektronickej podobe. na dolezite veci mame milon sanonov, ked nieco hladam staci sa opytat manzela. Toto je jeho parketa🙂keby to bolo na mne tak v tom mam bordel. na taketo veci ja vobec nie som.

krasnulka
29. máj 2011

Prosim vas, surne potrebujem zohnat seky, ktore sa platili cca pred 5 rokmi, ale zial ich uz nemame. Myslite, ze tie doklady-fotokopie na vyziadanie posta dohlada a zasle mi ich ??? Dakujem za odpoved.

slimstar
29. feb 2012

vsetky doklady mam vo "fascikli" 🙂 v sanone. 🙂
okrem toho si ich odfotim a davam do elektronickej podoby /to plati pre najom, energie, plyn, platby vyzivne, zdravotne ... /, kde ich mam zoradenie podla mesiacov a roku.
ak by mi nieco prislo ze som dlzna tak im to rovno poslem emailom, ze si mozu ist piskat 🙂

luy
2. mar 2012

Ja mám takto:

-bločky v jednom mesiaci odkladám do obálky na konci mesiaca spočítam,čo treba nechat na reklamáciu preložím do obálky reklamácie podla rokov kedy som to kupila
- všetko okolo domu mám v jednom šanéne
-poistky v dalšom
-každý má svoj šanon z menom a tam su vysvedčenia,RL,zdravotné a podobne
-šanon na autá
-a šanén korešpondencia:všetko čo prišlo zo soc.poistovne a podobne
-v pc. mám banku
-v pc mám uložené všetko čo kde som napísala do inštitucii

ivana_uz
11. júl 2018

Ahojte baby, ja to robim s pomocou vyuzitia IT v dnesnej dobe. Mam vo vsetkom poriadok a praktickost a hned to mam po ruke. Pouzivam na to aplikaciu Evernote, ktora je zadarmo. Mam ju instalovanu na PC a aj na mobile. Viac info v pripade, ze sa Vam paci bezpapierova verzia najdete tu.

https://uspor-zivot.eu/2018/04/15/bezpapirova-d...
https://uspor-zivot.eu/evernote/evernote-a-ucte...
https://uspor-zivot.eu/evernote/

Hor sa do poriadku s dokladmi a blockami!