Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Aký športový kočík pre náročné dieťa, čo potrebuje vidieť (namiesto Britax Go Big2)? Cybex Priam, Eezy, Joie Tourist... niečo aj na zimu?

Zodpovedané
10. nov 2020

Ahoj, Eli,

chcela by som Ťa poprosiť o radu, aký kočík zadovážiť pre nášho 8-mesačného, 9kilového chlapca, ktorý sa nie veľmi rád kočíkuje... hľadám príčinu v nepohodlnosti nášho kočíka. Syn už dlho pekne sedí, kráča okolo nábytku, tak čoskoro bude už možno aj chodiť. V kočíku zaspí výnimočne, je zvedavý, potrebuje dobre vidieť. Máme Britax Go Big2 a nevyhovuje nám asi to, že opierka v najvyššej polohe je stále viac poloľah ako sed, sedadlo podľa mňa dosť letí smerom dolu a od toho spodného popruhu je tam v podstate len 20 cm miesta na zadoček, a spodný popruh nemá ani žiadnu vypchávku, tak neviem, či ho to netlačí, keď ešte aj letí dolu. Z kočíka nie je dobrý výhľad, je tam dosť zaborený.

Nevyhovuje mi ani váha kočíka, lebo od výťahu si ho musím zniesť po schodoch a sama to nedávam. Vaničku som si zvykla odpojiť a zniesť po častiach. Kočíkujeme zväčša po sídlisku, takže nám bolo asi zbytočné kupovať taký terénny, keďže najväčšou prekážkou sú iba obrubníky chodníkov.

Z toho, čo som pozerala, sa mi celkom na pohľad pozdáva Cybex Priam alebo Eezy alebo Joie Tourist, niečo na tento štýl. Ale nerozumiem asi presne, aký je rozdiel vo funkčnosti mezdi športovým kočíkom, buginou a golfovým kočíkom. Ten Joie je bugina, je to kočík vhodný na zimu a fusak? Prejde po snehu? Ktoré kočíky by si mi teda odporučila?

Ďakujem ❤❤❤

Ahoj,

prvou vecou, čo treba nahlas povedať je, že nijaký z tvojich návrhov nebude vyslovene pohodlný na snehu a už vôbec nie oproti tvojmu Britax Go Big2.

Britax Go Big2

Britax Go Big2 je najvyššou, high-endovou verziou modelov rady Go - vylepšením modelu Go Big s novou mäkkou rúčkou potiahnutou koženkou a kolieskami s efektným bielym okrajom. Je to športový kočík či jeho kombinácia vo funkčnom škandinávskom dizajne. Väčšie, kvalitne odpružené kolesá ti zaručia výborné jazdné vlastnosti v lepšom i horšom teréne. Všetky kolesá sú v terénnom prevedení s pneumatikami plnenými penou. Nehrozí ti tak defekt, ani neestetické zapichnuté kamienky. Košík s nosnosťou až 10 kg zvládne aj väčší nákup. Hlboká vanička je umiestnená vyššie, aby si k bábätku bola bližšie. Sedadlo je naopak nižšie pri zemi, aby sa do neho dieťa vedelo usadiť aj samé. Môžeš ho otáčať a polohovať do úplného ľahu vhodného od narodenia. Na kočík dokážeš pripojiť aj autosedačku pre vytvorenie cestovného systému.

Čím menšie (najmä predné) kolesá, tým horšie to bude. Plus, všetky tebou vymenované kočíky sú skôr užšie v sedadle a okrem Priam-u, ktorý by možno aj sedel, čo sa týka kolmosti sedadla a je to jediný plnohodnotný (full-size) športový kočík, sú zvyšné dva aj šikmejšie sedením. Plus sú to ultrakompaknté športiaky (možno to volať aj bugina), proste minimalistické (priestorom aj funkciami) kočíky určené najmä na cestovanie. Na zimu absolútne nebudeš spokojná s otvorenosťou aj veľkosťou sedadla, ako aj hrúbkou poťahov (ak teda nebývaš niekde, kde je v zime teplo).

Cybex Priam 3

Cybex Priam 3 je novou verziou už ikonického Priamu rady Cybex Platinum v ešte luxusnejšom a multifunkčnejšom prevedení roka 2019. Originálna konštrukcia dáva čoraz väčší dôraz na odpruženie a výkon v teréne, pritom však nezabúda na ultramoderný look so štýlovými akcentmi. Novinkou sú aj pamäťové tlačidlá odnímania nadstávb. Roztiahnuteľný, čiastočne uzatvoriteľný priestranný nákupný košík zostal u trojky zachovaný. Okrem oblejšieho dizajnu a pridaných funkcií je jednou z veľkých vylepšení aj podstatne viac možností personalizácie.

Priam 3 si vyskladáš voľbou farby konštrukcie (pridanými k čiernej Matt Black a chrómovo-čiernej Chrome with Black details boli aj Rosegold a chrómová s hnedými detailmi Chrome with Brown details ) a Seat Packu - farby textílií sedadla, ktoré sa dajú obmieňať. Okrem základnej, jednofarebnej kolekcie sú k dispozícii aj limitované Fashion edície a kolaborácie, pre rok 2018 Koi Crystallized, Birds of Paradise, Rebellious, Space Rocket by Anna K a Scuderia Ferrari. Rok 2019 priniesol limitku českej modelky Cybex by Karolina Kurkova.

Sedadlo kočíka je mimoriadne polstrované a klasicky polohovateľné až do ľahu - pri sklápaní sa mierne posúva a mení ťažisko. Zložiť ho dokážeš, rovnako ak aj u predchádzajúceho modelu, aj nasadené na konštrukcii. Novinkou je ešte dlhšia strieška predĺžená pridaným šiltom. V ľahu, spolu s vložným hniezdom a zvýšeným nánožníkom tvorí sedadlo takzvaný Lite Cot - priestor podobný vaničke, vhodný už od narodenia. Je vhodným v prípade, že máš napríklad letné bábätko, alebo obmedzený priestor, takže klasickú vaničku nepotrebuješ. K dispozícii však je aj Lux Carry Cot - extra komfortná hlboká vanička nového typu, ktorá je okrem zaoblených tvarov a o 15 % viac priestoru vybavená aj funkciami Panorama View a Sky View. Znamená to, že zadnú i vrchnú časť textílií dokážeš odobrať/odhrnúť a umožňiť tak prúdenie vzduchu, ale aj výhľad bábätka, ktoré sa tak môže na prechádzke spokojne rozhliadať či “pásť koníčky”. Samozrejmosťou je aj možnosť pripojenia autosedačky pomocou adaptérov.

Ku kočíku je v ponuke množstvo voliteľných doplnkov. Okrem klasických typu fusak zahŕňajú aj prídavný pultík či Priam skate - stupienok pre súrodenca. Ďalšou z možností je výmena predných kolies za terénne neotočné alebo za lyže, ak chceš kočík využívať napr. na horách v zime. Na pláži zasa oceníš možnosť ťahať ho za sebou v “dvojkolesovom” móde.

Priam teda asi nechaj vo výbere, ak sa ti páči, len teda rátaj s tým, že bude tvrdší a aj horšie ovládateľný oproti Go Big-u.

Ak neotočnosť nie je problémom, možno vyskúšaj aj niečo ako Joie Mytrax - z hľadiska pohodlia pre dieťatko je fajn. Len je dobré pre tichšiu jazdu vypodložiť predné kolesá tesniacimi gumičkami.

Joie Mytrax

Joie Mytrax je vyšším modelom odvodeným od Joie Litetrax 4 Air. Mytrax je športový kočík s odpruženými terénnymi kolesami, ktoré zvládnu i zhoršený terén. Výhodou je aj pridané polohovanie teleskopickej rúčky, takže sadne rôznym výškam rodičov. Je pritom stále pomerne ľahký a zložiť ho dokážeš aj jednou rukou zdvihnutím za úchyt na sedadle.

Strieška kočíka je vynovená a aj po rozzipsovaní plná s možnosťou vetrania. Textílie sú v nových farbách v melage prevedení. Neotočné sedadlo sa dá vďaka hlbokému ľahu využiť prakticky od narodenia. Bábätko môžeš tiež prevážať v pripojiteľnej hlbokej vaničke či autosedačke, ktoré je potrebné dokúpiť samostatne. Na rozdiel od Litetrax rady možno u Mytraxu sedadlo z konštrukcie sňať a nadstavby nasadiť na nahú konštrukciu.

Za zváženie stojí asi aj Gesslein S4.

Gesslein S4 Air+

Gesslein S4 Air+ je ľahký štvorkolesový športový kočík na podvozku F4 s priestranným mäkko polstrovaným neotočným sedadlom identickým s modelom S3. Sedák je dostatočne priestranný aj pre väčšie deti, ktoré zvládne aj vďaka zvýšenej nosnosti. Chrbtovú opierku dokážeš napolohovať až do ľahu aj jednou rukou pomocou zjednodušeného pásového mechanizmu. Súčasťou sedadla je polohovateľné detské madlo. Ku kočíku je možné voliteľne zakúpiť aj otočnú nadstavbu F4.

Konštrukcia kočíka je z ľahkého no pevného eloxovaného hliníka. Odpružené kolesá sú určené najmä do mesta, zvládnu však aj občasný zhoršený terén. Vyrobené sú z tvrdenej gumy Air+ so zabudovanými vzduchovými komôrkami. Vďaka nim je pneumatika ľahšia, jednoduchšie ovládateľná, lepšie priľne na povrch a pritom je dostatočne odolná s vlastnosťami blízkymi nafukovacím pneumatikám.

Z S4 môžeš dokúpiteľnými nadstavbami vytvoriť ľubovoľnú kombináciu. Pre bábätká už od narodenia je dostupná mäkká vložná taška C1 prerobiteľná na fusak, pevná vložná taška C2 či hlboká vanička C3 nakliknuteľná na konštrukciu v dvoch výškach. Pomocou adaptérov možno pripojiť aj autosedačku. V ponuke je aj ďalšie príslušenstvo: podložky, prebaľovacia taška, fusak, slnečník či letný set. Možným príplatkovým vybavením kočíka je tiež ručná brzda či koženkou obšitá rúčka.

Prípadne otvorenejší (ale možno syna práve to uspokojí, bude mať výhľad) ABC Design Okini. Ten má aj ozaj kolmejšie to sedadlo.

ABC Design Okini

ABC Design Okini je relatívne ľahký, jednoducho skladateľný a príjemne kompaktný športový kočík výborný na mestské prechádzky. Zaujme nielen moderným minimalistickým dizajnom s rôznofarebnými strieškami na výber, ale aj veľmi priestranným sedadlom. Je síce neotočné, no polohovať ho môžeš až do ľahu - a to vrátane opierky na nohy. Mäkké polstrovanie a kompatibilita s autosedačkami nakliknuteľnými na úchyty Maxi-Cosi tak robí z Okini vozidielko vhodné už od narodenia. V meste oceníš aj mimoriadne priestranný nákupný košík a rýchle skladanie jednou rukou.

Z otočných by mohlo synovi sadnúť korýtko, ak poloha sedu sa zdá problematická - skús kuk napr. Baby Jogger City Premier - jeden z mála, čo má aj sedák dostatočne priestranný na to, aby ti z dlhodobého hľadiska vydržal. Korýtko ti tak všeobecnejšie odporučím viac. Ak je malý nespokojný - je to iný spôsob sedenia, výhľadu aj pekne vyložených nožičiek. Mojim synom taká zmena obvykle vyhovovala.

Baby Jogger City Premier

Baby Jogger City Premier je nástupcom modelu City Versa. Vznikol skĺbením najlepších vlastností Versy a populárneho City Selectu. City Premier je luxusný športový kočík s otočným korýtkovým sedadlom. Ložná plocha sedáku je jednou z najdlhších na trhu. Nožnú opierku môžeš pre väčšie dieťa dokonca predĺžiť. Väčšie kolesá sú plne odpružené a zvládnu aj zhoršené podmienky. City Premier vyniká jednoduchým systémom skladania, ktorý zvládneš aj jednou rukou. Po poskladaní je na full-size kočík prekvapivo kompaktný. Pomocou adaptérov k nemu dokážeš pripojiť autosedačku či hlbokú vaničku. Na výber je užšia skladacia vanička Compact, či pevný Deluxe model. Všetku výbavu vrátane detského madla je nutné ku kočíku dokúpiť osobitne.

A k všeobecným info - bugina je model najjednoduchší, najľahší a je najlepší len na príležitostnejšie využitie či výletovanie.

Golfový kočík je často aj bugina (aj keď existujú aj väčšie), ale hlavný rozdiel je v oddelených “golfových” rúčkach a dáždnikovým, dlhým spôsobom skladania.

No a športový kočík má rukoväť spojenú a delí sa na otočný (to je taký najpohodlnejší, aj pre malé deti) a neotočný, ktorý potom môže byť aj pevnejší a väčší, ale aj šmrncnutý do ľahkého ultraskladného buginovitého.


Prajem to najpohodlnejšie kočíkovanie,

Eli z Modrého Koníka.