Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Golfový kočík pre dva a polročného - je Cybex Callisto vhodný? Aký vydrží aj do štyroch rokov?

Zodpovedané
9. júl 2019

Dobrý deň,

potrebujem poradiť. Vyhliadla som si golfový kočiar Cybex Callisto. Potrebujeme ho na cestovanie, malý ma 2,5 roka. Je dosť priestranný pre dva a polročného ročného chlapca a vhodný aj na spánok počas dňa? Prípadne poraďte nejakú značku golfového kočiara, aby bol priestranný, vhodný do 4 rokov a dobre ovládateľný.

Ďakujem Vám za odpoveď.

Ahoj,

Cybex Callisto je určite dobrý golfový kočík, ponúkajúci dobré vlastnosti v rámci typu a aj dostatok priestoru. Ak máš dobrú ponuku a aj dizajnovo ti vyhovuje, určite je dobrou voľbou (aj kvôli dobrým, kvalitným kolieskam).

Cybex Callisto

Cybex Callisto patrí do rady Cybex Gold. Je to športový kočík so spojenou rúčkou, no s mnohými vlastnosťami typickejšími skôr pre golfové kočíky. Rotačne odpružené kolesá využiješ pri jazde mestom. Od roku 2016 sú vylepšené - namiesto penových sú z tvrdenej gumy. Pohodlie dieťaťa zabezpečí polstrované sedadlo s integrovaným vankúšikom. Výškovo nastaviteľná strieška z neho robí kočík vhodný aj pre vyššie deti. Bezpečnostné pásy vynikajú systémom typickým pre autosedačky - nastavíš ich jednoduchým dotiahnutím. Sedadlo dokážeš z konštrukcie sňať, a namiesto neho pripojiť hlbokú korbu. Pripojiteľnou autosedačkou môžeš tiež vytvoriť cestovný systém.

Ak by si predsa len z priestorového hľadiska váhala a golfové, teda oddelené rúčky sú ok, jeho bratia Cybex Onyx a Cybex Topaz sú funkčne takmer totožné, avšak s ešte viac priestorom v sedadle.

Topaz je s Onyxom takmer totožný - rozdiel je vo väčších, teda aj na nerovnostiach schopnejších kolieskach (oba ich majú pre golfky typicky zdvojené).

Cybex Onyx


Cybex Topaz

Ďalej musím veľmi silno odporúčať kočíky značky Maclaren - extrémne kvalitné, ozaj priestranné a z golfiek asi najlepšie ovládateľné, aké môžeš nájsť. Určite stojí za to zvážiť , hod aj bazárový, napríklad taký Maclaren Techno XLR či Techno XT - ich priestor i fakt vysoká nosnosť ti fakt aj do tých štyroch rokov vydržia. U nových (ale teda nie lacných) modelov nájdeš už aj spojenú rúčku a nezdvojené kolesá.

Maclaren Techno XLR

Prezentovaný ako najluxusnejší golfový kočík na svete, Maclaren Techno XLR je robustný golfáč s vysokou nosnosťou vhodný už od narodenia. Bábätko môžeš uložiť priamo do nakloneného sedadla so záchytnými sieťkami na chrbovej i nožnej opierke. Voziť sa však dá aj v pripojenej autosedačke či vložnej pevnej vaničke. Napriek vysoko umiestneným tvarovaným rúčkam a veľmi priestrannému sedadlu je kočík dostatočne ľahký a výborne ovládateľný. Kvalitné kolieska z tvrdenej peny sú dobre odpružené pre hladšiu jazdu. Maclaren Techno XLR má v cene aj množstvo výbavy: obojstrannú podložku, hniezdo pod hlavičku, nánožník, pláštenku a pás na ruku.

Po facelifte v roku 2016 majú nové modely striešku s uzatvárateľným okienkom, vetraním na boku predlžovacieho panelu a plným látkovým predným šiltom na rozdiel od staršieho priehľadného. Na zadnej časti má strieška po novom iba jedno vrecko, nie dve. Rozdielne je tiež polohovanie opierky nôh do vodorovnej polohy zakliknutím namiesto vytiahnutia. Vynovený bol aj nákupný košík - ten už nie je sieťovaný, ale plný s odzipsovateľnými bokmi pre lepšiu prístupnosť.


Maclaren Techno XT

Maclaren Techno XT je vlajkovým modelom značky. Je to výborne ovládateľný golfový kočík s vysokou nosnosťou. Je o triedu nižší od najvyššieho Maclaren Techno XLR od ktorého je o niečo ľahší, sedadlo má o niečo menšie a nie je k nemu možné pripojiť autosedačku. Pomocou pevnej vložnej vaničky z neho však dokážeš vytvoriť kombináciu od narodenia.

V roku 2016 prešiel Techno XT facelifom. V novej verzii má striešku s vylepšeným šiltom, väčším náhľadovým okienkom a lepším odvetrávaním. Vynovený bol aj brzdový systém a systém polohovania chrbátovej opierky, ktorú po novom nakloníš za pomoci jednej ruky namiesto nadvihovania tyčiek po bokoch.

Techno XT vyšiel aj v limitovaných edíciách patriacich pod Maclaren Objects of Design: kolaborácia s BMW M, klasický model Albert Thurston ako pocta vynálezcovi trakov a letectvom inšpirovaná verzia Spitfire k oslave 50teho výročia značky Maclaren. Vynálezca golfového kočíka Owen Maclaren totiž pri jeho výrobe využil poznatky leteckého inžinierstva, konkrétne skladacieho mechanizmu kolies modelu Spitfire pri pristávaní.

Z lacnejších kúskov zasa odporučím Koelstra Simba T4 - výhodný najmä kvôli vysokej opierke chrbta. Pre vysokú nosnosť a priestor pozri aj Jané Nanuq XL.

Koelstra Simba T4

Koelstra Simba T4 je mestský golfový kočík s vyššou nosnosťou a štíhlou konštrukciou, ktorá sa pohodlne zmestí aj do úzkych uličiek obchodov. Kvalitné kolieska s odpružením sú určené na menej náročné povrchy. Sedadlo s výraznou mohutnou strieškou so šiltom môžeš napolohovať až do ľahu. S vymedzovacou vložkou sa dá používať prakticky od narodenia, je však dostatočne priestranné aj pre väčšie deti. Detské madlo nie je súčasťou kočíka, možno ho v prípade potreby samostatne dokúpiť. V ponuke je aj ďalšie príslušenstvo vrátane fusaku, podložky či tašky na prenos. Simba T4 vyšiel aj v dvoch špeciálnych jeansových edíciách s koženkovými poťahmi rúčky a madla Denim Blue a Denim Black.


Jané Nanuq XL

Jané Nanuq XL je vynovenou verziou modelu Jané Nanuq. Je to ľahký golfový kočík s novým širším XL sedadlom s vyššou nosnosťou a zväčšenou strieškou. Chrbtovú opierku môžeš polohovať do ľahu dostatočne hlbokého aj pre menšie deti. Pre väčší komfort sú bezpečnostné popruhy extra polstrované a polstrovanie sa dá spojiť cez hruď. Rúčky v tvare golfových palíc sú vylepšené kvalitnejším gumopenovým materiálom. Pod pravou nájdeš centrálnu brzdu ovládanú ručne. Nanuq XL sa skladá na dáždnik, no po zložení je kratší vďaka Ball-Joint systému umožňujúcemu sklopiť zadné kolieska dovnútra. Originálnou je aj vlastnosť vertikálneho státia po zložení vďaka vysunuteľnej tyčke, čo oceníš pri skladovaní.

Veľkou novinkou je tiež možnosť pridať ku sedadlu pomocou adaptéru autosedačku či hlbokú vaničku Micro či Nano a vytvoriť tak ľubovoľnú kombináciu. Nadstavby môžeš voziť aj s vyzlečeným sedadlom na tzv. “nahej” konštrukcii. Staršie modely spoznáš podľa striešky s plastovým mechanizmom zaklápania, ktoré od roku 2016 zmizlo.

Prajem to najpohodlnejšie kočíkovanie,

Eli z Modrého Koníka.