Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Kočík Stokke pre januárové bábo - Trailz, Xplory V6? Nový či aj používaný? A autosedačka?

Zodpovedané
11. sep 2019

Ahoj,

prosim, vedela by si mi poradit? Uvazujem nad kupou kocika Stokke - moj vysnivany. V podstate som si precitala kopec nazorov na tuto znacku a uz mam v tom trosku zmatok. Neviem sa rozhodnut medzi Trailz a Xplory V6.

  • s kocikom budem chodit vela, viacmenej mestske chodniky
  • chcem s nim sem tam vybehnut aj na prechadzku do lesa (siroka lesna cesta, hrbolata a kombinovana s asfaltom)
  • byvame v byte (vytah v povodnom panelakovom stave - nemame kocikaren)
  • do auta sa nam zmestia obe verzie
  • babatko by malo byt januarove (termin je 18.1.)
  • budem potrebovat fusak - zmesti sa mi tam aj obycajny, alebo musim nozickovy?
  • do kolko rokov cca mi vydrzi kocik - ta sportova cast? Nie je prilis mala?
  • oplati sa kupit novy Stokke, alebo by si kludne volila aj pouzivany?
  • autosedacku - vajicko je lepsie kupit original k Stokke, alebo kludne mozem volit aj inu znacku?
  • do cca akeho veku sa pouziva vajicko? Nie je lepsia volba kupit "vacsiu sedacku" s novorodeneckou vlozkou?
  • je z tvojho pohladu Stokke dobra volba?


Velmi dakujem za pomoc pri vybere 🙂

Ahoj,

nórska značka Stokke je jednoznačne kvalitná a obľúbená s kvalitami nielen dizajnovými. Rozumiem preto, že je tvoj vysnívaný - mnohé mamičky s citom pre detail a krásne veci zároveň o Stokkáči snívajú.

Čo sa tebou vybraných modelov týka. Stokke Xplory V6 je vlajkovoou loďou značky s najtypickejším, najmestskejším a zároveň najvýraznejším dizajnom. Toto je model, ktorý budeš preferovať, ak sa aj s kočíkom chceš ozaj “ukázať” a zároveň mať kvalitné, aj keď vyslovene mestské vozidielko. Jazdné vlastnosti má skvelé.
Ale pozor, toto platí na prevažne rovných, nenáročných povrchoch. Ja osobne by som Xplory na terén veľmi nebrala a ak tak, len príležitostne a dosť opatrne. Lebo on, aj keď sa nezdá, časom môže byť takýmto používaním opotrebovaný (aj vnútorne, v spojoch, vo vyvážení jednotlivých strán a pod.). Inak skvelý kočík - rátaj pri ňom, teda konkrétne tomto modele, že fusak - áno - bude musieť byť nožičkový teda minimálne vo vaničke a potom v sedacej časti v protismere jazdy, kde ti bude zavadzať povestná stredová “stračia nôžka”.

Stokke Xplory V6

Stokke Xplory V6 je šiestou generáciou jedinečného high-endového kočíka a najznámejšieho modelu značky pre rok 2018. Dizajn so “stračou nôžkou” v strede konštrukcie, výškovo nastaviteľným sedadlom a taškou namiesto košíka z neho robí najobľúbenejší, ale aj najzatracovanejší mestský kočík. Najviditeľnejšou novinkou šiestej generácie je plná, neoddelená opierka nôh, ktorá tak poskytuje dodatočnú oporu. Striešky novej generácie možno okrem šiltu predĺžiť aj rozzipsovaním. Pridanými funkciami je aj jednoduchšie vyklikávanie nadstávb z konštrukcie podobné memory tlačidlám, jednokrokové prerobenie konštrukcie na dvojkolesovú bez potreby stláčať spodné tlačidlo nohou a čiernou či hnedou koženkou potiahnutá rúčka a madlo sedáku, ktoré sa po novom dá aj odklopiť. Vylepšenou je aj hlboká vanička kompletne potiahnutá textíliou s vlhkosť odvádzajúcim matracom s vláknami Sorona a jednoduchšou poistkou. Ku vaničke môžeš pre jednoduchšie prenášanie jednoducho pripojiť madlo zo športovej časti. Funkčným redizajnom prešla aj taška Shopping Bag, ktorá už viac pripomína košík, než kabelku. Je naviac rozzipsovateľná a vodeodolná. Xplory V6 je vybavený pevnými, no odľahčenými kolesami v čiernej farbe verzie V5.

Korýtkové sedadlo je umiestnené vysoko, takže má dieťatko dobrý výhľad, ale je tiež bližšie k rodičovi. Môžeš ho otočiť i polohovať do troch polôh (sed, oddychová poloha, ľah) v protismere a dvoch (sed, oddychová poloha) v smere jazdy. V polohe v sede je sedadlo takmer kolmé. Opierku nôh nie je možné zdvihnúť, prispôsobiť sa však dá jej dĺžka. Samotný sedák je vhodný od približne šiestich mesiacov, s novorodeneckou vložkou (u V6 modelu dodávanou automaticky) ho však možno využívať už od narodenia. Pre najmenšie deti si môžeš zaobstarať hlbokú vaničku či autosedačku, ktorých dokúpením dokážeš z Xplory vyskladať ľubovoľnú kombináciu. Prispôsobiť si ho možno aj setmi poťahov, letných Summer kitov so slnečnou clonou, zateplených Winter kitov kombinovaných s kožušinkou a rôznych dalších doplnkov vrátane stupienku pre staršieho súrodenca, ktorý sa pri nepoužívaní jednoducho zachytí o magnet na konštrukcii s vygravírovaným novým logom.

Trailz je minimalistickejší, funkčný model na v podstate každý povrch - no je aj o skoro 2 ,5 kilogramu ťažší a ozaj robustný. Mne osobne na ňom až tak nesedelo ťažisko, čo sa dvíhania na obrubníkov týka - ale samozrejme toto je dosť individuálne a u každej maminy iné. Preto je dobré si ho, ideálne naložený, vopred vyskúšať. Za mňa osobne je trochu priťažký a zvažovala by som ho skôr len v prípade, že plánuješ terén, a to aj horší, chodiť pravidelne. Inak skoro 15 kg kočík neviem nejako vo svojej hlave obhájiť - príde mi ako zbytočná záťaž. Lebo aj keď ho do kufra zmestíš, nakladať a vykladať ho opakovane, najmä po čase, nebude med lízať. Na sneh ale teda bude určite lepší - len či tých pár týždňov so snehom stoja za o toľko väčší kočík… Tu každopádne s fusakom nebudeš mať problém a nožičkový potrebovať nebudeš. Vďaka neprítomnosti stredovej tyče je aj vanička tým pádom priestrannejšia.
U Trailzu, ak nájdeš dobrú ponuku, by som sa nebála ísť kľudne aj do používaného - aj keď samozrejme, tie novšie sedadlá s oporou nôžok majú menšiu výhodu oproti tým starším.

Stokke Trailz Terrain

Stokke Trailz Terrain je high-endový all-terrain kočík na robustnej konštrukcii s nafukovacími kolesami a XXL nákupným košíkom. Pred zrušením výroby modelu Crusi a jeho nahradením Trailzom Classic bol známy len ako Stokke Trailz.

Korýtkové sedadlo je umiestnené vysoko, takže má dieťatko dobrý výhľad, ale je tiež bližšie k rodičovi. Môžeš ho otočiť i polohovať do troch polôh (sed, oddychová poloha, ľah) v protismere a dvoch (sed, oddychová poloha) v smere jazdy. V polohe v sede je sedadlo takmer kolmé. Pultík na nohy nie je možné zdvihnúť, prispôsobiť sa však dá jeho dĺžka. Samotný sedák je vhodný od približne šiestich mesiacov, s voliteľnou novorodeneckou vložkou ho však možno využívať už od narodenia. Pre najmenšie deti je v ponuke tiež hlboká vanička či autosedačka, ktorých dokúpením k samostatnému podvozku alebo športovému kočíku dokážeš z Trailzu vyskladať ľubovoľnú kombináciu. Prispôsobiť si ho možno aj setmi poťahov, letných Summer kitov so slnečnou clonou, zateplených Winter kitov kombinovaných s kožušinkou a rôznych dalších doplnkov vrátane Classic kolies pre mestskejšie využitie, ktoré možno s terénnymi striedať podľa potreby. Kočík vyšiel aj v špeciálnych edíciách Nordic Green či Athleisure.

Na to, čo píšeš ty - ak teda platí, že prevažná väčšina budú mestské chodníky, sa mi z týchto dvoch vybraných modelov pozdáva Xplory. Ten by som ja osobne asi kupovala radšej nový, pravdupovediac - bazárové budú skôr staršie generácie, a mne príde, že Stokke je z generácie na generáciu lepší (jednoduchší, praktickejší na manipuláciu). Sedáky sú rovnakých veľkostí - a teda, aj keď sa nezdajú, priestranné sú dostatočne (a pre dieťa dokonca mimoriadne pohodlné, aspoň za nás) - takže tam by som sa netrápila. Do dva a pol, troch rokov v pohode vydržíte - niektoré deti aj dlhšie.

Vajíčko je výhodné mať to robené pre Stokke iba z dôvodu, že ide na konštrukciu nakliknúť rovno - ale úplne v pohode si môžeš kúpiť adaptéry na iné značky (typu Maxi-Cosi sú asi najčstejšie - teda Maxi-Cosi, Cybex, Kiddy, Joie a absolútne to nebude problém.

Ešte by som rada dala do pozornosti aktuálne vychádzajúci Beat, ktorý je čo do ľahkosti, skladnosti, a všestranného mestského plus mierne terénneho využitia úplná topka. Takže ak si na tento model ešte nepozerala - za mňa mimoriadne podarený, praktický kočík na v podstate celé kočíkovacie obdobie. Keby ja v tejto chvíli kupujem kočík, bol by u mňa na top miestach - čo sa dizajnu, aj čo sa funkcií týka.

Stokke Beat

Stokke Beat je novým, mestským modelom značky z roku 2019. Je, na to čo dokáže, veľmi ľahký (iba 9,5 kg) a relatívne kompaktný. So šíkrou 53,5 cm zvládne každé mestské zákutie i uličky obchodov. Pre hladkú jazdu každým povrchom je naviac plne odpružený, a vybavený tiež topánky šetriacou kolískovou brzdou. Napriek viackrokovému skladaniu ho zvládneš aj jednou rukou.

Športové sedadlo je plne otočné, typicky pre značku pohodlné, a polohovateľné do úplného ľahu v chrbtovej i nožičkovej časti taktiež jednoručne. Výhodnou je aj predĺžiteľná UV strieška či obrovský nákupný košík s nosnosťou až 10 kg. Vysokou 22kg nosnosťou sa pýši aj sedacia časť. Dá sa používať aj pre nesediace bábätká, no pre najmenších si môžeš zaobstarať aj plnohodnotnú hlbokú vaničku (taktiež s predlžoivacou strieškou) či adaptéry k známym autosedačkám s koncovkou Maxi-Cosi. Ku kočíku automaticky získaš pláštenku a UV moskytiéru, no k dokúpeniu je dostupné množstvo voliteľného príslušenstva vrátane držiaka na nápoje.

Prajem to najpohodlnejšie kočíkovanie,

Eli z Modrého Koníka.