Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Ľahký a kompaktný športiak (aj do lietadla), ktorý zvládne vysokých rodičov, opätky, ale aj terén a sneh (odpruženie)

Zodpovedané
1. sep 2020

Ahoj Eli,

chcela by som ťa poprosiť o radu, mala som doteraz dvojkombi Anex Sport, čo je za mňa najlepší kočík z hľadiska zvládania terénu - chodili sme s ním po lese, dolu kopcom, na korčuliach atď... No ako nám ale krpec vyrástol, ostal veľmi ťažký. Konštrukcia má cca 11 kg, sedačka okolo 2-3, dieťa vnútri 7,5 a hneď je to 20 kíl, čo je na manévrovanie už náročné, preto chcem pre neho nejaký ľahký a ultra skladný kočík.

V blízkej budúcnosti budeme cestovať lietadlom, teda by mal spĺňať to, že sa dá poskladať na veľkosť príručnej batožiny a predáva sa aj s taškou.
Zároveň by mal byť vysoký - veľmi sa mi priečia tie hračkárske kočiare, čo majú sedadlo 15 cm od zeme, obaja s manželom sme vysokí a ja nosím rada vysoké opätky, takže potrebujem, aby mal výšku okolo 110 cm a viac.

Ďalšou požiadavkou je ľahké skladanie (jednou rukou) a to, aby zvládol sneh (budeme sa sťahovať do snežnej krajiny), takže veľmi dobré odpruženie kolies.

Veľmi sa mi páči Anex Air-X či Asalvo Cabin (ten sa bohužiaľ nikde nedá kúpiť), takisto mi prišiel celkom fajn Chipolino Move On, avšak je veľmi široký na môj vkus. Takisto celkom v pohode vyzerá CBX Etu Plus (Etu má menšie kolesá). Bumprider Connect je úplná topka, len neviem, či zvládne sneh na chodníkoch. Easywalker vyzerá ako riadny tereňák, no zas ten mi príde až príliš predražený a neviem, či nie je príliš ťažký, to som nepozrela.

Vieš mi poradiť, ktorý by bol najlepší, prípadne dať nejaký vlastný tip?

Vopred ďakujem veľmi pekne

Ahoj,

tvoja otázka vo mne vyvoláva veľmi zmiešané reakcie a trošku neviem, čo tu povedať. Totiž, kočíky do lietadla sú proste kočíky cestovné. Na to presne sú robené, to je ich priorita. Zmenšená je celková veľkosť, kolesá, zjednodušené sedadlo, odpruženie. Všetko s cieľom zminimalizovať veľkosť po zložení.

Preto ja osobne na ťažký terén neodporúčam absolútne žiaden z nich. Nie sú na to robené a časom sa zničia. Rovnako čakať tie 13 až 15 cm kolesá, že prejdú snehom nie je reálne. Budú sa zasekávať, zabárať, spoje sa zaplnia snehom a budeš ich za sebou ťahať. Nehovoriac o tom, že menšie, užšie sedadlá budú s fusakom natesno, aj materiály a strieška nebude nejaká zimná. Ako veľmi príležitostná, alebo núdzová vec ok, ale ako plánovaný kočík do lietadla .AJ na zimu je to nereálne. Ak mám niečo poradiť, buď si zaobstaraj kočíky dva - zima-vonku a cestovanie. Alebo jeden radšej väčší a ten si ber do lietadla tak, že ti ho naložia pri vstupe samostatne (odložia) - niečo ako Baby Jogger City Mini GT2.

Baby Jogger City Mini GT2

Baby Jogger City Mini GT2 je vynovenou verziou modelu City Mini GT pre rok 2019. Rovnako veľké kolesá s bezúdržbovými pneumatikami plnenými penou sú teraz kompletne odpružené, systém odpruženia bol tiež vylepšený. Zvládnu bez problémov mesto i ľahší off-road. Rúčka GT je polohovateľná a po zložení dvojke umožňuje aj samostatne stáť. Na boku na nej nájdeš aj centrálnu brzdu.

Extra priestranné sedadlo s vysokou nosnosťou pohodlne odvezie aj väčšie dieťa. Pre tie najmenšie môžeš chrbtovú opierku nakloniť až do ľahu. GT2 po novom umožňuje zdvihnúť aj opierku nôh! Pre plnohodnotnú kombináciu od narodenia sú k nemu dodávané aj adaptéry na Graco autosedačku, či ďalšie adaptéry dokúpiteľné samostatne pre ostatné značky. Voliteľná je i hlboká vanička - na výber máš užšiu skladaciu Compact, či pevný Deluxe model. Dlhá strieška má náhľadové okienko s novým systémom na magnet. Odkladací priestor nákupného košíka rozširujú ďalšie vrecká v strieške i na chrbte. Všetku doplnkovú výbavu vrátane detského madla alebo pultu je nutné ku kočíku dokúpiť osobitne.

Z takých schopnejších s väčšími kolesami každopádne poradím Cybex Eezy S+2, ale zasa to už nesadne do všetkých rozmerov príručných batožín a s najväčšou pravdepodobnosťou ti ho pri nástupe vezmú/odnesú.

Cybex Eezy S+

Cybex Eezy-S+ z rady Gold je vyššou verziou ultraľahkého, ultra kompaktného Eezy-S. Eezy-S+ je na rozdiel od neho len o málo ťažší a väčší po zložení - môžu za to podstatne väčšie, o niečo terénnejšie kolesá. Aj s nimi sa však po zložení zmestí do rozmerov príručnej batožiny akcpetovanej niektorými aerolinkami. Vďaka štíhlej konštrukcii sa vojde aj do najužších uličiek obchodov, kde oceníš na jeho veľkosť priestranný nákupný košík.

Sedadlo môžeš polohovať do ľahu vrátane pridanej opierky nôh. Pomocou adaptérov sa dá ku konštrukcii pripojiť autosedačka, s ktorou možno Eezy S+ využiť už od narodenia.

Kuk aj Elodie Details Mondo - zaujímavý a šikovný. Rátaj tu s menším kočíkom (určite nie 110 cm, ale zvládne ich aj vyšší rodič). A rovnako s nevhodnosťou do snehu. V snehu budú mať problémy aj podstatne väčšie kočíky. Myslím to dobre, mala by si to vedieť. Budeš potrebovať väčší a ideálne aj drahší kočík, aby ste to v snežnej krajine ustáli.

Elodie Details Mondo

Elodie Details Mondo je novinkou plánovanou na apríl 2020. Je to luxusne vyzerajúci, moderný a štýlový športový kočík “cestovných rozmerov”, teda ultimátne vhodný na cestovanie (aj lietadlom ako príručná batožina), prípadne nenáročné mestské použitie. Výhodou je aj vysoká nosnosť sedadla - až 22 kg, a jeho plná polohovateľnosť až do ľahu. A prekvapí aj paparazzi strieška XXL rozmerov - predĺžiteľná rozzipsovaním i šiltom. Okrem prémiových materiálov a finišov typických pre značku (v tomto prípade s textílie dokonca 100% recyklované) je príťažlivou aj možnosť zladiť kočík s ladiacimi doplnkami - dokúpiť ich, vrátane detského madla, treba osobitne.

Prajem to najpohodlnejšie kočíkovanie,

Eli z Modrého Koníka.