Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Je normálne, že po každej injekcii u zubárky ma najviac trápi vpich po injekcii?

Zodpovedané
13. júl 2020

Dobrý deň,

chcel by som sa poradiť ohľadom môjho problému. Po každom podaní injekčnej anestézie do ďasna u zubárky sa mi robí biela tvrdá ako keby chrasta.

Rana po trhaní je už skoro zahojená, nebolí ma. Ale táto chrasta po vpichu ma stále bolí a to prešli už skoro dva týždne od trhania. Povrch je veľmi tvrdý. Ako keby kosť, resp. sklovina Zvykol som si to vždy odlúpnuť, aby sa mi ďasno zahojilo. No toto sa mi nedá, stále ma pobolieva.

Je to normálne, že po každej injekcii u zubárky ma potom najviac trápi ten vpich po injekcii?

Môže ísť o reakciu na látku, ktorá sa podáva?

Za odpoveď ďakujem

Dobrý deň,

normálne to nie je a pokiaľ sa vám tento stav opakuje pri každom podaní injekčnej anestézie, treba na to vašu zubnú lekárku upozorniť. Nemyslím, že by šlo o alergickú reakciu, tá by sa skôr prejavila hneď po podaní a prejav by bol iný (svrbenie, pálenie, opuch, výsev a podobne). Záleží aj od toho, akú techniku podania lokálnej anestézie vaša zubná lekárka zvolí - buď podá malé množstvo anestetika do priestoru/štrbiny medzi zub a ďasno, teda do závesného aparátu zuba (odborne intraligamentárna anestézia) alebo podá väčšie množstvo anestetika do sliznice v oblasti zuba (infiltračná anestézia) alebo k výstupu nervu (zvodová anestézia), ktorý zub inervuje.

Pri rýchlom podaní väčšieho množstva anestetika (s látkou, ktorá sťahuje krvné cievy) intraligamentárne, môže občas dôjsť k poškodeniu ďasna v dôsledku silného odkrvenia a pretrvávaniu bolestivosti počas jeho hojenia. Odporúčam požiadať zubnú lekárku, aby nabudúce skúsila inú techniku podania anestetika a uvidíte, či to niečo zmení, alebo budete reagovať podobne.

Dá sa samozrejme skúsiť zmeniť aj anestetikum. Nateraz by som odporučila používať ústnu vodu s 0,12% obsahom chlorhexidínu a proces hojenia sledovať. V prípade silnejších bolestí a ihneď objednajte na kontrolu k vašej zubnej lekárke.


Želám krásny deň,
MDDr. Alena Záhumenská