Používame cookies. Viac informácií tu. OK
Zodpovedané

Môže byť bolesť hlavy spôsobená dvojitou dávkou anestézy pri trhaní zuba?

23. jún 2019

Dobrý deň,

dnes ráno som bola u pani zubárky a extrahovala mi sedmičku dole. Pani zubárka aplikovala anestézu, ktorú mi vpichla do kĺbu sánky a druhú do okolia zuba.

Pri trhaní som nič necítila. Na obed som si ľahla na 2 hodinky a po zobudení cítim bolesť hlavy v oblasti čela a očí. Mám aj očný glaukóm.

Môže byť bolesť hlavy spôsobená dvojitou dávkou anestézy?

Za odpoveď ďakujem

Dobrý deň,

nakoľko z vašej správy neviem určiť typ lokálneho anestetika, ktoré vaša zubná lekárka použila, neviem sa vyjadriť k veľkosti použitej dávky.

Avšak pri použití karpulí (anestetikum je v sklenených liekovkách, ktoré sa vkladajú do injekčnej pištole) býva maximálne množstvo u dospelého pacienta až 7 karpulí. Preto si myslím, že predávkovanie anestetikom môžeme u vás vylúčiť.

Ak sa neliečite na srdce, je pravdepodobné, že vaša zubná lekárka použila prípravok s prídavkom vazokonstrikčnej (cievy sťahujúcej) látky, ktorá zamedzuje nadmernému krvácaniu v mieste znecitlivenia. Pri tejto látke sa môžu prejaviť nežiaduce účinky ako pocit tepla, potenie, búšenie srdca, bolesti hlavy, zvýšenie krvného tlaku, bolesti na hrudníku, a pod.

Ešte záverom chcem dodať, že v deň ťahania zubu ste si nemali isť ľahnúť, nakoľko v polohe ležmo dochádza k väčšiemu prekrveniu extrakčnej rany. To môže spôsobiť rozkrvácanie rany a poruchu jej hojenia. T tom vás mala vaša zubná lekárka poučiť.


Želám krásny deň,
MDDr. Alena Záhumenská