Používame cookies. Viac informácií tu. OK
Zodpovedané

Prečo cítim podráždenie po zvodovej anestéze?

ZubyVyšetrenia
30. sep 2019

Dobrý deň,

moja zubná lekárka používa zvodovú anestézu. Keď mi trhala horný zub múdrosti, tak som 4 dní cítila brnenie nervu až v jednotke na strane, kde bol zub trhaný. Vnútri zubu (jednotky) som cítila aj šteklenie.

Pred týždňom mi lekárka na tej istej strane opäť pichla zvodovú anestézu a opäť som cítila niekoľko dni nerv až po jedničku.

Prečo dochádza k takémuto podráždeniu?

Signalizuje to nejaký problém?

Za odpoveď ďakujem

Dobrý deň,

vo vašom prípade by mohlo ísť o silnú reakciu podnebného nervu, ku ktorému sa injekcia v zadnej časti podnebia podáva, na anestetikum.

Zubný lekár sa vždy snaží podať znecitlivujúcu látku čo najbližšie k nervu a pritom sa môže stať, že sa nechtiac hrotom ihly dotkne nervu, čím ho poraní.

Nejde však o vinu zubného lekára, pretože každý človek má trochu inú anatómiu nervov aj inak reaguje na ich podráždenie. Zmena citlivosti vtedy môže pretrvávať aj niekoľko týždňov.

Pokiaľ reagujete na zvodovú anestéziu takto citlivo, informujte o tom svoju zubnú lekárku, aby pri ďalšom ošetrení volila lokálnu anestéziu, kedy sa znecitlivujúca látka nepodáva priamo k nervu, ale pod sliznicu ku kosti, ktorou sama k nervu preniká.


Želám krásny deň,
MDDr. Alena Záhumenská