Môžem podať žalobu na kupujúcu?

Zodpovedané
1. dec 2019

Dobrý deň,

chcela by som sa poradiť ohľadom žaloby za ohováranie podľa paragrafu 373 ods. 1, ak k obvineniam o neposlaní kompletnej protihodnoty a dodržaní podmienok došlo v rámci emailovej komunikácie.

Spotrebiteľ tvrdí, že v balíku bola iba časť zakúpených veci žiada naspať peniaze a vzápätí obviní predávajúceho, že sa na tom obohatil. Následne na portál bazos.sk pridá negatívne hodnotenie a zverejní email osoby, od ktorej tovar nakúpil. Email nemá formu mena a priezviska, ale formu prezývky, pod ktorou slečna predáva na stránke. Zrejme aj na Instagrame. Ešte v deň zverejnenia hodnotenia slečna zrušila inzeráty a tým sa prestalo zobrazovať aj samotné hodnotenie.

Kupujúca trvá na svojom a tvrdí, že hodnotenie je pravdivé a skutočne jej bola doručená iba časť. Predávajúca tvrdí opak, že ide o ohováranie a chce podať žalobu.

Je takáto žaloba opodstatnená?

Nie je to iba tvrdenie proti tvrdeniu?

Tým, že hodnotenie vymazaním inzerátov vymazala sama ešte v daný deň a ostatné odznelo v rámci mailu dvojstrannej komunikácie?

Alebo by sa mala kupujúca obávať trestného stíhania?

Ďakujem za odpoveď

Dobrý deň,

ani žaloba a ani trestné oznámenie nebude úspešné.


S úctou,

Advokátska kancelária JUDr. Jána Kasenčáka
Zapísaný v zozname advokátov vedenom SAK pod č. 4907
Juraja Fándlyho 2163/7
010 01 Žilina
Slovenská republika

Tel: +421 (911) 541273
E-mail: office@kasencaklegal.eu