andrejkak
17. júl 2018

Poľsko - krátučká dovolenka

S vekom detí čoraz častejšie zvažujeme ako ich primerane zabaviť . Niekedy nás deti prekvapia, že to čo by ich už nemuselo zaujímať ich nadchne a to čo my považujeme za adekvátnu aktivitu ich veku ich doslova nebaví. Chvalabohu teraz sme trafili úplne.

Dlho sme zvažovali kam s deťmi,.  Nerada používam toto spojenie ale " v tejto dobe" je toho strašne veľa z čoho si možno vybrať. A nás oslovili Poľské zábavne parky.

Nebolo to ťažké vedela som čo pre deti chcem ale chcela som aby sme si to užili aj my rodičia. Výber padol na oblasť kde sa narodil Ján Pavol II "Wadowice" . Chcela som ulahodiť aj mojej duši keďže som typ, ktorý miluje staré chrámy a potulky po mestečkách. V tejto oblasti sa nachádza aj viacero zábavnych parkov a my sme si vybrali dva kde to nie je len o zábave ale aj o poznávaní. Náš výlet trval 3 dni.

Časť prvá : Ubytovanie

Natrafili sme naň ako " slepá kura na zrno" Indiánske ubytko v stanoch v meste Zator. Padlo nám vhod, že naše rozhodnutie zaklincovali aj naši známi, ktorí sa odtiaľ vrátili pár dni pred nami a potvrdili nám, že to bude pecka .  Neskutočný zážitok pre naše baby, ktoré si mysleli, že si robíme srandu že ideme spať v "tipi"a bez elektriny. Bolo to veľmi netradične, keďže sme mali skúsenosť zatiaľ len s chatami, hotelmi a ani nás nenapadlo zobrať si predlžovák alebo nabíjačku na telefón, čo sa stalo nakoniec veľkou výhodou boli sme bez wifi a po vybití telefónu sme boli úplne odstrihnutí .

Celé dve noci sme ďakovali Bohu, že naša mladšia dcéra mala nádchu lebo toto ubytovanie je iné, stany majú svoju špecifickú vôňu a ona má vyberaný noštek 🙂. Spoločne záchody a sprchy sú veľmi čisté a udržiavane a my sme mali pocit, že sme sa vrátili v čase a veľmi nám to vyhovovalo, deti zažili niečo úplne iné.  Areál je veľmi pútavý a keď nás zmorila zábava v parkoch a prvý večer vyhnal aj dážd tak sme ho prešli a zabavili sme sa na minigolfe počas dažďa a na druhý deň prechádzkou / prieskumom pomedzi chatky, stany ale i domoch na stromoch i sledovaním rozprávky O kozliatkach v "skrini". V areáli je aj krčma- viac menej reštaurácia kde sme raňajkovali ( raňajky boli za minimálny príplatok pri ubytovaní), výborne tam varia a manžel nepohŕdol ani poľským pivom.

Časť druhá - PRVÝ deň  - STREDA

Hranice Poľska sme prekročili okolo 9tej ráno a do prvého zábavného parku sme dorazili čosi po 11nastej. Počasie nám vyšlo parádne. Doobeda sme prešli prvú časť zábavného parku, kde si do sýtosti užili všetky veku našich deti dostupné kolotoče. Pre mňa ako "matku roka" - platí pravidlo raz choď a druhý krát len v prípade, že prvý bol bez ujmy na vnútornych orgánoch, že žalúdok nebol v ušiach. Obed sme si dali v časti kde sa venujú stredovekým remeslám a dokonca si deti užijú aj zábavne vystúpenie draka , ktorý chŕli ohen a spieva , síce po poľsky , ale tým je to väčšia sranda. Poobede sme si trošku odýchli v záhrade sv. otca Jána Pavla druhého a potom sme si pomaly prešli celý dinopark. Decká sa vyšantili na lanovej dráhe ale i na skákacom hrade. Podvečer sme sa ešte vrátili do prvej lunaparkovej časti, kde si dievčatá prešli ešte párkrát najobľubenejšie kolotoče a my sme sa znova pokochali miniatúrami. Večer sme sa vrátili do areálu, kde sme s v River krčme dali večeru a šup do postele.

Druhý deň - ŠTVRTOK

Na rade bol druhý lunapark pár 100 metrov od nášho ubytovania . Hneď po raňajkach sme sa teda vybrali na prieskum areálu v meste Zator. Už vo vchode vás vítajú repliky dinosaurov. Super prehliadka dinosaurov v zadnej časti parku.