Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

    #druha_vlna
    Epidemiológovia Bražinová a Pavelka upozorňujú, že takzvané reprodukčné číslo, ktoré hovorí o rýchlosti šírenia infekcie, dosiahlo hodnotu 3,39 a „zrýchľujeme nekontrolovaným spôsobom“. Len na pripomenutie: ak je toto číslo väčšie ako 1, vírus sa v populácii šíri, menšie ako 1, šírenie sa zastavuje.

    „Reprodukčné číslo 3,39 je doposiaľ najvyššie od začiatku sledovania priebehu pandémie na Slovensku,“ píše Bražinová s Pavelkom.

    Nevidíme do hlavy Igora Matoviča a jeho tímu, ale pravdepodobne si po vecnej kritike pre porušovanie práv pri karanténe povedali, že nechávajú veci voľný priebeh. Možno uverili, že sme hnusobu naozaj porazili a nič už nehrozí. Lenže to nie je pravda.

    Ak sú otvorené hranice, logicky je nutné testovať omnoho viac ako v čase, keď je krajina uzatvorená a funguje systém karantény, inak sa nákazu nedá mať pod kontrolou. Posledných desať dní, od otvorenia hraničných priechodov a zrušenia karantény, Matovičova vláda túto kontrolu stratila. Nepochopiteľne málo testov to podčiarkuje.

    Aký je plán. Otázka preto nie je, či príde druhá vlna, tá ak ešte nezačala (podľa Bražinovej a Pavelku sa už rozbehla), máme ju tu čochvíľa. Je preto potrebné pýtať sa premiéra, aký má krajina plán.

    Kto vôbec povie, že už je tu druhá vlna? Bude boj s koronou vyzerať ako pri prvej vlne, všetko sa opäť zo dňa na deň zavrie? Je to vôbec možné pri tom katastrofálnom stave ekonomiky, o ktorom vravia všetci, ktorí tomu rozumejú? Ak nie, čo sa bude diať deň po dni, kto o tom bude rozhodovať, je vôbec taký plán na stole? Sme zdravotnícky pripravení na nápor, ktorý môže byť pri súčasnom voľnom režime ďaleko väčší ako na začiatku roka?

    Nevieme odpoveď na žiadnu z týchto otázok, a to nie sú všetky.

    Vybraté z komentára Filipa Odradoviča Denník N a mne nedá nedodať- krásnu zahraničnú dovolenku všetkým....stihnite ju čím skôr,dlho toto voľno na hraniciach už zrejme trvať nebude....bárs by som sa mýlila,ale....☹

    Ja tomu verím že to bude znova a horsie. Čo je nové ohnisko tak ti nakazení vraj chodili medzi ľuďmi.

    21. jún 2020

    Všetko je v poriadku a aj bude !

    21. jún 2020
    janinah
    autor

    @sunny8 isteže,lebo si to tak želáme,tak sa nič zlé nemôže stať.....trochu primitívne zmýšľanie,nemyslíš?

    21. jún 2020

    @sunny8 Zemiaky su posadene v riadku....

    21. jún 2020

    @janinah prečo primitívne ? Keď niekto neverí všetkému čo sa hovori tak je primitívny ? Keď niekto prijme situáciu takú aká je a už viac nie je tragická ako pre ostatných tak je to primitívne ? Na čo myslíš takú budúcnosť si tvoris 🙂

    21. jún 2020

    Bože môj a zase bu bu bu
    Normálne by tu tieto príspevky mali zakázať.

    21. jún 2020

    Tiez mam z toho zly pocit, a to je pred nami leto a cestovanie.Som zmierena s tym ze v septembri bude zas zle a zatvoria hranice aj skoly.

    21. jún 2020

    @janinah čo si praješ a čomu venuješ myšlienky ma tendenciu sa zhmotniť. Takže áno, keď bude veľa ľudí myslieť na druhú vlnu a báť sa jej, tak ju tu za chvíľu máme.

    21. jún 2020

    Zato ze nesuhlasime s clankami dennika n sme primitivne?! 🤔

    21. jún 2020
    janinah
    autor

    @sunny8
    @taya4 asi ste nepostrehli,že som tu zadala názory odborníkov z denníka,ktorého prečítanie celých článkov si treba zaplatiť a teda málokto má k tomu prístup....primitívne je si myslieť,že situácia v tomto bude dobrá a korona si len tak zmizne zo sveta,lebo si to my želáme....čakala som diskusiu na úrovni,ako sa chrániť a že začať od seba,ale toho sa tu zjavne nedočkám,lebo vraj straším....no,ako myslíte....tak dobrú noc....

    21. jún 2020
    Autor komentár zmazal

    @janinah asi nevymizne v Tom máš pravdu ale naučíme sa s ňou Žiť ako s napr chrípkou a časom to už nikto nebude riešiť tak ako teraz. Tie dezinfekcie podľa môjho skromného názoru viac škodia ako pomáhajú (hurá ekzémy alergie a vysušené ruky) a znížená imunita z tých akože ochranných rúšok ani nehovorím .. človek si ma zvykať a vystavovať sa aby si telo poradilo samo a aby sa imunita budovala. Časom to bude normálka. Bojíme sa lebo je to nové. Život musí ísť ďalej aj s týmto ..

    21. jún 2020

    @janinah nie,nezmizne uz nikdy,,ale je nutne sa s nou naucit zit a zit dalej ,,,lebo inak skoncis ty a tebe podobni mimo zdraveho rozumu ....

    21. jún 2020

    Stotožňujem sa plne s názorom, že je primitívne odmietať realitu. Ešte že je naša krajina plná epidemiológov, teraz, keď sa nehrá hokej, lebo inak by to boli znova tréneri 🤦🏼‍♀️ Fakt by ma veľmi zaujimalo, či aj keď bol rozšírený mor, Španielska chrípka a podobne, tak či aj vtedy boli takí mudrlanti, ako teraz. Všetci vedia všetko lepšie ako ti, čo o tom realne niečo vedia. A najviac ma baví, keď mudrujú ľudia, čo ledva skončili základnú školu, na fb majú uvedené že skončili vysokú školu života.. 🙈😂 ja tiež nerobím paniku, ale proste bude druha vlna, nedá sa nič robiť. Nebudem hysterčiť, ale ani tvrdiť, že je to klamstvo. Lebo to tvrdia hlavné správy.. 😂 to asi fakt tie 5G satelity škodia niektorým 😂

    21. jún 2020

    Realita je krutá...to,ako korona vírus prebehol na sk,je výsledok opatrení...opatrenia skončili,vírus ide ďalej...to,ako sa bude správať,závisí od zodpovednosti ľudí...ak budú cestovať a kašľať na karanténu a testovanie,tak sa treba pripraviť na ďalšie obmedzenia....všetko s rozumom...len niektorým ľuďom sa to ťažšie vysvetľuje...snáď pochopia včas...naozaj je problém prísť zo zahraničia a absolvovať test?a dovtedy chrániť seba a rodinu?
    O niektorých veciach je škoda hovoriť...

    21. jún 2020

    Nie som nadsena z bezhlaveho otvorenia hranic, ale Dr. Brazinova uz popisala pre Nko tolko alarmistickych clankov, ze verim, ze aj tento bude len dalsi z nich a jej predpovede sa nenaplnia. Sledujem jej nazory od zaciatku pandemie a je z tych opatrnejsich a vystrasenejsich. Ja stale verim, ze ti, co indikuju testovanie v terene, vedia, co robia. Rovnako ako doteraz 🙂.

    21. jún 2020

    Ja mám info od ľudí, čo poznajú aktuálne nakazené rodiny, že oni chorí behali po verejnosti asi týždeň. Takto sa k tomu ľudia stávajú a verím, že to není ojedinelý prípad.

    21. jún 2020

    @demartka bohužiaľ, tu je problém pochopiť jednoduché súvislosti.. rešpektovať nariadenia ani nehovorím... o rešpektovaní odporúčaní sa dá už len snívať

    21. jún 2020

    Co cakas od ludi, ktori miesto odbornikov veria informaciam na hlavnych spravach a badatelovi... tam logikou a faktami nepochodis.
    Vela ludi si mysli, ze korona je vymysel, jednym dychom dodaju, ze to vytvorili, aby zlozili ekonimiku- kto chce pochovat ekonomiku, to uz nepovedia a ako to moze byt vymyslene a zaroven umelo vytvorene tiez nesedi, ale to podaktorym skratka nevadi. Vivat rozum🤦‍♀️

    21. jún 2020

    Len či tá realita , nie je len ilúzia formovana hlavnými médiami. Denník n aha, to je jasné , primitívny denník alá USA a jeho pankovia.

    21. jún 2020

    @luba28 už konečne prezradíš aj vešteckú gulu,ktorá vyveštila ľudu z MK,že už nikdy nezmizne a budeme s ňou žiť? fákt,to sa ,ako dá žiť v spoločnosti so smrtelnou chorobou...?
    nehnevaj sa a neber to osobne,ale niekto s takymito názormi ide druhym písať,že skončia "na práškoch"?

    21. jún 2020

    @michaelkanr ešte Zem a vek 🙈

    21. jún 2020

    @taya4 akože fakt si myslíš, že keď si ľudia budú myslieť, že druhá vlna príde, tak naozaj príde? A naopak? Toto je šikovná choroba, že čaká na to, čo si ľudia myslia.

    Znížená imunita z rusok? Koľko ľudí nosí denne hodiny rúška a vďaka nim sa im zníži imunita? Minimum.
    Ľudia sú absolútni nezodpovední idioti, to je najväčší problém celej choroby, že si myslia, že ich sa to netýka a nakazila kvantum ľudí potom. Keď bola povinná karantena, nadávali, ale nič lepšie nefungovalo. Teraz sa to bohužiaľ ukazuje. Teraz je to len odporúčanie a veľa ľudí sa z toho smeje. A stránka hlavnespravy.sk brať ako hlavný a pravdivý zdroj informácií? To fakt sme ako národ v prdeli už....

    21. jún 2020

    @janaeddie a infovojna😁 ale nechavem davat tipy, co dalsie citat🤣

    21. jún 2020

    no zodpovedni skončia na praškoch,žial koli lajdakom,ktori všetko zľahčuju

    21. jún 2020

    @michaelkanr teraz tu vyzeráme, keď to tak poznáme, že to čítame 😂😂😂

    21. jún 2020

    @miskakyska tak ju zastav ,,,co si myslis ty ako taky virus zastavit ???...ockovanim,ci tabletkami,ci vypijes svätenu vodu ??...no daj este nejaku mudrost ....ty sa vies vsade vyjadrit tak porad ,,,ked je to virus,ktory bude zrejme mutovat ako chripka tak ako sa ho zbavis ,hm??...nijako,,bude tu a nic neurobis,,alebo je tu moznost,,zavri sa do bunkea a vylez o 20 rokov,,tak mozno potom bude nejaky novy ...

    21. jún 2020

    inac, dnes sa premier vyjadroval k druhej vlne a opatreniam...

    21. jún 2020

    @modrava a čo hovoril?

    21. jún 2020

    @janaeddie si ma odhlalila😀
    Ja na tie clanky ani neklikam, ked da niekto link, nechcem im zvysovat citanost. Najhorsie je, ze tym blbinam tolko ludi veri☹ a nanocipom a kadecomu. Chvilu to vyzeralo, ze sa vratime k dovere k odbornikom, ale to bola marna nadej. Vdaka opatreniam sme tu nemali zatial tvrdy dopad korony a miesto ulavy to mnohych priviedlo na cestu konspiracii.

    21. jún 2020

    @michaelkanr oni potrebuju zažiť proste to, čo mali v Taliansku... lenže na takých primitivov doplatia zodpovední, rozumní ľudia... to je najsmutnejšie na tom. Ale komu nie je zhora dáno... 🤷🏼‍♀️

    21. jún 2020

    @janinah v prvom rade treba prestať testovať. Ľuďom ti spôsobuje stresy, a je to drahé a zbytočne, keďže cestujeme po takmer celej Európe.

    21. jún 2020

    V prvom rade, treba prestať súdiť inych ľudí

    21. jún 2020

    @sourire84 takže sa nebude testovať, a tí ľudia čo sú chorí sa to nikdy nedozvedia. Budú chodiť medzi ľuďmi a nakazia ďalších

    21. jún 2020

    @miskakyska smrtelnou chorobou?trosku silne slova😀to by vsetci,alebo minim.polovica nakazenych muselo umriet,aby sa povazovala za smrtelnu chorobu.

    21. jún 2020

    @janaeddie možno taliansky scenár príde aj sem, a možno to je to, čo ľudia potrebujú zažiť, aby sa v živote posunuli niekam vo svojom ohraničenom myslení.

    21. jún 2020

    načo tieto hadky,proste je to medzi ľudmi,a nezmizne to pokiaľ sa nenajde vakcina,tak podme o tyžden zatvoriť hranice,školy kupovať znova len vo vyhradenych hodinach,posedime dva mesiace doma,zastavy sa to,a dookola,budeme štat na jednotku,najmenej chorych,najmenšia umrtnosť čo sa tyka corony....viac psichyckych pacientou,deti ktore nebudu chodiť do školy,však rodičia budu mať na okuliare,ktore budu potrebovať z počitačou,že sa zviši kriminalita,nezamestnanosť,a že už teraz veľa rodin preživa.to vôbec nieje podstatne,mal pravdu Matovič ked po voľbach povedal,že o terajšej vlade sa bude pisať v dejinach,to sa nemylil,dotiahne štat a ekonomiku do....

    21. jún 2020

    @0martina0 a hlavne budu OCR,podpory atd. az do uplneho dna ,,,,a dalsia diagnoza bude OBEZITA ....

    21. jún 2020

    @luba28budu ale podľa mna aj tam sa to zmeni,tam sa schvali zakon,koľko nakradneš,toľko budeš mať

    21. jún 2020

    @0martina0 mali aspoň ponechať štátnu karantenu

    21. jún 2020

    @feferonkan za toto som aj ja,žiadne domace,štatna a nepustiť domou,pokiaľ nema v ruke papier že je negatyvny

    21. jún 2020

    @0martina0 podľa mňa toto veľmi pokazili že to zrušili. Lebo keby sa uvoľnili opatrenia ale karanténa by ostala väčšina prípadov by sa tam zachytila. Ostatní by žili normálne.
    Teraz ľudia prídu na Slovensko a vykašlú sa na karanténu, chodia medzi ľuďmi, potom zistia že sú pozitívni. Ale už stihli nakaziť ďalších ktorí to rozsiria. A opatrenia budú naspat

    21. jún 2020

    Áno,škola chýba viacerým...niektorým dospelým by nezaškodilo zopakovať si...nebude treba nič zatvárať-ak sa ľudia budú správať zodpovedne...prídem zo zahraničia?zostanem pár dní doma,spravím test a môžem behať po návštevách..toto by úplne postačovalo...len mnoho ľudí to nechápe...lebo je to len chrípka...lenže ak skutočne príde chrípkové obdobie-a nebudeme rozlišovať chrípka či korona a všetky sopľavé,kýchajúce a kašľajúce deti nabehnú do škôl tak,ako je to zvykom,tak očr a pn nebudú stačiť...

    21. jún 2020

    Vsetkym odporucam pozriet na youtube videa od Igora Bukovského....
    Na zaklade faktov vysvetluje situaciu okolo korony

    21. jún 2020

    Ľudia zjavne neustále potrebujú určitú drámu k životu, aby boli spokojní. A v tomto je Covid super. Ľudia majú neustále možnosť na niekoho poukazovať prstom z riešiť, že je nezodpovední, lebo...- nenosí rúško,- nosí rúško, ale nie správne,.- nedezinfikuje dostatočne,- navštevuje príliš veľa ľudí,- dovolil si navštevovať svojich ridicov- dôchodcovia si dovolili nakupovať mimo vyhradených hodín,-a úplne najhoršie: má rodinu pracujúcu, študujúcu, žijúcu v zahraničí a chce sa s nimi stretávať. Nebodaj cestovať na dovolenku!!!
    Kľudne sa vzdajú práva na prácu, deťom vezmú právo na vzdelanie.Nevadi, hlavne že budú akože zodpovední.
    Čo na Tom, že množstvo odborníkov z praxe si tuka na čelo kvôli rúškam, prázdnym nemocniciam čakajúcich na pacientov s Covid. Nevadí, že pol roka budeme vyplácať nezmyselné očr, veď EÚ poslala peniaze a my nevieme, či s nimi. To citujem poslancov parlamente.
    Stále opakujú slovo sebeckosť, ale trošku zabúdajú, že sebeckosť je i to, ak vyžadujem od iných, aby žili podľa našich predstáv. A v tomto prípade, aby žili v strachu.
    Nech sa páči, keď niekto ochotne odmieta stretnutie s vlastnou rodinu, keď niekto nemá potrebu navštíviť svoje choré dieťa, matku, sestru,...v nemocnici. Nech sa páči, seďte doma zatvorení a čakajte na ďalšie vlny a ďalšie smrteľné choroby. V jednom majú pravdu, smrť raz skutočne príde.
    Ale niektorí z nás chcú predtým aj normálne žiť.

    21. jún 2020

    @anninkak zrovna bukovsky je odbornik na vsetko...

    21. jún 2020

    @marlent ten ale ze uplne na vsetko🤣

    21. jún 2020

    @miskakyska normalne sa da zit v spolocnosti so smrtelnou chorobou, vsak ich tu kolko mame, ci sme doteraz len na starobu a nehody umierali?

    22. jún 2020

    @marlent mas pravdu, je to vlastne uplny laik a amater...

    22. jún 2020

    Ako hovori Bukovsky...tu sa fakt nik neboji infarktu, cukrovky; rakoviny...pretoze nie su prenosne...no pritom ovela viac ludi na to umiera. Treba najst pokoj v sebe a uvedomit si vlastnu pominutelnost. Samozrejme...zaklad je hygiena...
    Myslim, ze teraz nebude tak jednoduche strcit dieta so soplom do skolky, po takej skusenosti...no vsetko zalezi od ludi.
    S tymto strasenim o neviem kolkych vlnach, co maju nastat - nech otvoria a posilnia kapacity na psych.odd. Mam osobne skusenosti s dlhodobo liecenymi pacientmi, co boli nastaveni na liekoch a fungovali bezne zaradeni...no vdaka poplachu a panike su zas kdesi na dne...

    22. jún 2020

    @jonnie úplný súhlas.
    Ale tu maju zeny radsej paniku nez vypocut zdravy rozum a argumenty.

    22. jún 2020

    @miskakyska ze smrtelna choroba🤣🤣🤣🤣az taka,ze 9 milionov nakazenych a cca 5 milionov vyliecenych🤣ako?med,zazvor,paralen...😬ty mas odpoved na vsetko,tak daj vysvetlenie🙈🙈🙈

    22. jún 2020

    @abbey1 netreba zabúdať, že okrem práv existuju aj povinnosti. A povinnosťou každého by malo byt správať sa zodpovedne, keď už nie voči sebe, tak voči okoliu. Zaujímavý je aj názor, že sa nemajú starať do toho ako chcú žiť ostatní, ale už čo sa týka takých interupcii, tam už treba ženám diktovať, čo môžu a čo nie, lebo ony sú asi nesvojprávne... ľudia si s prepáčením serú do úst dookola. Nedá sa fungovať bez obmedzení pokial mame medzi sebou vysoko nákazlivý vírus. To pochopí každý normálny človek. Nejaké opatrenia treba. Otázne je, ako to nastaviť, aby to bolo dobre. Takáto situácia tu nebola cca 20 rokov, veľa sa odvtedy zmenilo a treba proste pochopiť čo sa prečo robí. Nie sa len rozčuľovať, lebo nemôžem ísť na kávu s kamoskou a na dovolenku k moru. Fakt životne dôležité záležitosti. Ale keď vam nejaký príbuzný umrie kvôli covidu, potom budete rozhadzovať rukami, prečo sa nerobili opatrenia, kde sú odborníci, atd... stačí, že je astmatik a už je vysoko rizikový. Tu sme mali celkom jemne opatrenia, keď si vezmete, že v takom Paríži a v Taliansku nemohli ani vytiahnut nos z domovov. To už čo by ste tu potom davali za výlevy. Ja som pripravená pre to, aby som ochránila svojich milovaných kľudne podstúpiť aj to. Pretože mi viac záleží na tom, aby moja dcéra poznala svojich starkých med vyrastie, aby ona bola v poriadku.. ako na tom, či môžem ísť na kávu do mesta...

    22. jún 2020
    Autor komentár zmazal

    @denisa777 a toho 1/2 milióna ľudí zomrelo vo svete za tak krátky čas asi zo srandy,nie?
    ...a teraz daj tu o chrípke

    22. jún 2020

    @lucyliu ona mysli skor infekcne choroby,co rakovina,infarkt....nie su

    22. jún 2020

    @anninkak takze najnovsie je uz aj epidemiolog ? ,🙄

    22. jún 2020

    Bukovský je odborník na všetko 😀 a to, že tu píšu ľudia o covide predsa neznamená, že cukrovky a rakoviny sa neboja, zase nemiesajte to do kopy. Možno robia všetko pre to, aby práve tie choroby nedostali a príde sem nejaký idiot, podľa ktorého je covid vymyslený, nakazi ich a bude ich celoživotné úsilie o zdravie v pr..... Pričom naozaj stačí málo a malé obdmezdenia a všetci môžme zabrániť tomu rozsiahlemu šíreniu ale nie, niektorí musia bojovať, lebo ich obmedzuje, že nemôžu ísť na tri dovolenky k moru. Ti,čo pracujú v zahraničí, by sa tiež mali správať zodpovedne voči svojim rodinám a priateľom a dodržiavať opatrenia, ktoré sú nastavené. Ale väčšina sa bude radšej z toho vysmievať.

    22. jún 2020

    @marlent presviedcat ta nebudem.

    22. jún 2020

    @anninkak tu nejde o paniku aspon u mna napriklad...prezila aom si 2 horsie epidemie...
    Mne priiiserne ale neskutocne serie to ako je slovac naozaj v tomto blba...a nic ine nepocut len posmesky ako to kompetentni prehanaju ako zvelicuju ako kvoli nim padla ekonomika ake ludske prava porusili ze nemozu ist tam ze chcu uz lietat ze uz nechcu ruska
    Tak cely svet je na kolenach taliansko spanielsko uk usa rusko by mali byt prikladom toho ako ro nerobit..
    Zial slovaci pochopia asi len ked bude horsie

    22. jún 2020

    @datanka no ale je predsa aj kopa infekcnych (potencialne) smrtelnych chorob🙂

    22. jún 2020

    @anninkak vobec nemusis

    22. jún 2020

    @marlent väčšina slovákov ani vtedy nepochopí žiaľ. Toto je choroba, ktorej sa dá relatívne jednoducho za jasných pravidiel ubrániť, ale aj tak budu proti tým pravidlám bojovať a vysmievať sa z nich.

    22. jún 2020

    @mimimoje presne...

    22. jún 2020

    @janaeddie Otázne je, ako vysoko infekčný ten vírus je a či opatrenia boli adekvátne. V tom sa asi nezhodneme. To že niekto odmieta dodržiavať opatrenia, ktoré nemajú logiku a opodstatnenie, neznamená, že sa chová nezodpovedne. Je naivné si myslieť, že nás pred akýmkoľvek nákazlivým vírusom zachránia rúška ušité z posteľnej plachty, ktoré si za deň 20krat nasadíme a zložíme. Rovnako je naivné, použila by som vhodnejší výraz, myslieť si, že vírus rozlišuje, činné niekto diplomat a jeho rodinný príslušník, alebo obyčajný človek a podľa toho umožniť cestovať, byť bez rúška, bez karantény a podobne. A toto všetko sa Tibor začiatku dialo?
    Rovnako je priam šialené a vrcholne nezodpovedné presviedčať verejnosť, že nemocnice dostali ventilátori a nepovedať, že síce ventilátori v nemocniciach sú, aké nie vyškoleny personál, ktoy by ich vedel obsluhovať. I na toto poukazovali zdravotníci a nikto ich nepočúval. Ľudia len zatlieskali, že sa kúpili ventilátori. Rovnako sa už verejnosť nedozvedela, koľko ľudí zbytočne zomrelo, lebo boli na ventilátor pripojení nesprávne. :(
    Nezodpovedné je podľa mňa sedieť pred televíziou a zatlieskat každej tlačovke a bez rozmýšľania poslúchať na slovo.
    Ale to už je ozaj na každom z nás. Niekomu stačí i to. Nech sa teda páči.

    22. jún 2020

    @abbey1 o tom hovorím, že treba opatrenia nastaviť správne.. lenže ti ľudia tiež nespadli z neba s tým že bude covid a toto a toto treba robiť.. proste sa snažia robiť čo najlepšie opatrenia, aj keď to prehnali, no 🤷🏼‍♀️ Očividne to fungovalo, keďže Slovensko na tom je tak, ako je.. to všetko čo píšeš sa predsa verejnosť dozvedela.. aspoň teda nemám pocit že y som mala nejaké zákulisné info, keď o tom viem a všetci v okoli tiež.. a napríklad ja tlačovky nepozerám, takze toto si netrafila tiež 😀 ale bezhlavo sa búriť proti všetkému, čo sa zavedie je zbytočné a hlúpe..

    22. jún 2020

    @miskakyska a co ze zomrelo pol miliona ludi,bez corony to je ovela viac,staci si vypocut nemeckych patologov,ktori ludi pitvali akoze po corone a cuduj sa svete,ani v jednom pripade clovek nezomrel na coronu,islo len a akysi urychlovac smrti uz u choreho cloveka,tolko k tomu"smrtelnemu virusu"🙈🤣

    22. jún 2020

    @abbey1 nie vsetko je dokonale, ale kazdy robi maximalne ako sa da, najlepsie ako moze, aspon ja sa snazim takto ludi vnimat. Za jednotlivymi opatreniami bol tim odbornikov, vzdy jednotlive rozhodnutia vychadzaju z nejakych predpokladov, domnienok, skusenosti inych krajin a nebudem sa tvarit ako odbornicka na virusy, pretoze nou nie som. Uz len porovnavat covid 19 s chripkou vykazuje znamky akurat tak "vysokej skoly zivota". Kebyze opatrenia nie su, a padaju tu ludia ako muchy, a ano, aj mladi, sem tam aj dieta, ludia opat piskuju na vladu. Zasada ktora vzdy plati - ludia na slovensku vzdy piskuju, vzdy sa citia ukrivdeni a nespokojni, vzdy niekto ini moze za ich zbabrane zivoty.. Zasada rozumneho politika - nebrat vazne mudrovacky absolventov "vysokej skoly zivota" a citatelov "zem a vek", lebo sa nikde nepohneme - proste vylucit populizmus, vylucit teple slova, pretoze vacsina ludi si nevie zhodnotit potencialne rizika do takej miery ako odbornici. Aj oni sa mozu jasne mylit, ale maju vacsi predpoklad zhodnotenia situacie. U nas covid 19 neudrel v takej miere, ako v niektorych krajinach, preto mame tendenciu ho podcenovat. Tym vsak nechcem povedat, ze mame prestat zit, navstevovat starkych, pracovat... to nie, ale urcite netreba prechadzat z extremu do extremu.

    22. jún 2020

    @0martina0 prosim vysvetli mi to s tou karantenou. Ja bezne idem bajkovat do rakuska, cca 10 km od nas, ci madarska - s nikym sa nestretnem, cisto len cykling, to si mam vybavit testovanie? Ved to robim takmer kazde 2 tyzdne, a chodim do prace, fungujem. Ludia v prihranici chodia relativne casto za hranice

    22. jún 2020

    @denisa777 akoze urychlit ti mamu alebo otca ti pride fajn a v poriadku??

    22. jún 2020

    @sourire84 a čo ti treba na tom vysvetľovať

    22. jún 2020

    @0martina0 zmysel toho celeho co navrhujes. Testovanie ma zmysel, ked je uzemie uzavrete a chceme sa zbavit virusu, mame opatrenia. Inak su to len vyhodene peniaze

    22. jún 2020

    prešla som si moje prispevky,ale nevidim nič čo by som navrhovala

    22. jún 2020

    @modrava ti ludia mali rozne ine ochorenia,tak sa spamataj co pises🙈

    22. jún 2020

    @denisa777 ty sa spamataj preboha, to že mali iné ochorenia neznamená, že ich život nemá cenu a nemozu žiť dlhšie. Teraz akože nevadí, že im to tento vírus urýchlil? Ja si teda neželám aby niekomu z mojej rodiny bol skrátený život. Kvôli ľuďom, ktorí by si to zaslúžili, keďže sa správajú ako tupci

    22. jún 2020

    @denisa777 25 ročný športovec ktorý nejak rok dva dozadu prekonal rakovinu a zomrel na koronu. Keby koronu nedostal tak by mohol prežiť ešte dlhý život. Ale zabila ho lebo jeho organizmus bol oslabený rakovinou. Ale na rakovinu nezomrel.
    Alebo 16 ročne zdravé dievča vo Francúzsku. Nemala žiadne diagnózy len korona. A takýchto sú tisicky. Tak sa pýtam, títo ľudia by zomreli aj tak??

    22. jún 2020

    @denisa777 a kolko ľudí má ďalšie ochorenia? Cukrovku, rakovinu, vysoký tlak, oslabenú imunitu, ... a to ich máme všetkých odpísať? Lebo tých pár zdravých jedincov, ktorým sa nič nemôže stať, nie je ochotných dodržiavať pár opatrení? Ktoré až tak strašne neobmedzujú? Ty si úplne zdravá a nemáš absolútne žiadnu diagnózu? Ak hej, tak to ti gratulujem. A tvoja rodina a priatelia a kolegovia sú na tom tak isto? Komplet ste všetci zdraví a nemáte nikto žiadnu diagnózu?

    22. jún 2020

    @denisa777 kamoska 38 po chemo, doma dve malé deti, bez imunity. Bude jednou z prvých ohrozených. Veď aj tak by umrela?? Stále dúfam že názor ktorý zastávaš ty a tebe podobní je len postpubertalna poza a nie skutočne presvedčenie dospelého vyzretého cloveka.

    22. jún 2020

    @modrava presne ten jej názor ja nechápem, že aj tak je chorá, otras. Niektorí ľudia sú neuveriteľne sebeckí, kým sa ich to netýka.

    22. jún 2020

    Tam nejde o moralizovanie preboha, jednoducho sú ľudia na svete, ktorý majú x ďalších ochorení a ktorý budú stále ohrozený, ale to neznamená, že sa celý svet zastaví a všetci budeme sedieť doma a vzdáme sa svojich slobôd.

    22. jún 2020

    @janaeddie necitaj medzii riadkami,ja som tu pisala,co povedali nemecki lekari a xy dalsich zahranicnych lekarov a nie co som povedala ja ze na coronu nikto nezomrel.nabuduce citaj s porozumenim a ostatne komentujuce s tebou😬

    22. jún 2020

    @slimstar pekne zhrnute v podstate je to tak ,,,👏 ak je imunita na bode 0 tak aj obycajny sopel,ci angina urobi zivot ohrozujuci stav ....

    22. jún 2020

    @denisa777 tak asi keď 90% žien tu chápe tvoj komentár tak, asi nebude chyba v nich ale v tvojom vyjadrovaní. Či ty si zase jedna z tých, že všetci ste drbnuti iba ja som lietadlo? Dalších xy lekárov a odborníkov povedali niečo iné, tým sa nedá oháňať.

    @slimstar Je neskutočne sebecké klásť svoje slobody nad životy iných. To je fakt taký problém si na iste obdobie odpustiť nejaké veci? Ja toto nepochopím, ako mozte byt niektorí takto neskutočne sebeckí. Tento svet je fakt v sračkách

    22. jún 2020

    @janaeddie akože sebecké? Je neskutočne sebecké, nenechať miliardy ľudí, žiť si svoje životy aj zo vsetkymi slobodami. Veď si ži svoj život, ako si predstavuješ, ale nesúd a neobmedzuj tvojimi rozhodnutiami, životy iných.

    22. jún 2020

    @janaeddie ked nechapes komentom,nekomentuj.jednoduche🤣tak podla teba si lekari vymyslaju,ano mas pravdu a drbnutou nazyvaj niekoho v kruhu tvojej milivanej rodiny.pekny den😁

    22. jún 2020

    @slimstar takže sloboda jedného človeka je viac ako život iného človeka?

    22. jún 2020

    @feferonkan sloboda je pre človeka veľmi dôležitá, porovnanie k životu človeka je scestné. Ako môžeš porovnať slobodu a život? Môžeš ich akurát spojiť a žiť slobodný život. Momentálne sa udialo to, že ľudia stratili základné slobody ( ako je sloboda vychádzania, sloboda dýchania, sloboda pohybu a stratili dosah na zdravotnú starostlivosť, vzdelávanie, a iné). A kvôli čomu? Nafúknutej somarine, čo sa dá ľahko vyliečiť vitamínom c.

    22. jún 2020

    @feferonkan kašli na to, toto sú stratené prípady.. pre svoj komfort by snáď aj vlastnú rodinu upálili... žasnem len, akí sú ľudia fakt... len im prajem, keď príde ta druha vlna, nech ich poriadne zmetie, aby sa spamätali

    22. jún 2020

    @denisa777 očividne tu niekto iný nepochopil komentár 😉 ja som písala, že xy lekárov malo aj opačný názor ako tvojich xy lekárov a takisto si nepochopila to s tým lietadlom, ale dalo sa to čakať. Obmedzený pochop len na to, čo ti vyhovuje 🤷🏼‍♀️

    22. jún 2020

    @janaeddie len nikdy nepraj druhemu to,co nechces aby sa stalo tebe,,,,si neskutocne zaslepena mediami ,,,,ale o to ide a dari sa im neskutocne ,,,,

    22. jún 2020

    @janaeddie ale chapem,,tehotenstvo robi tiez svoje ,,,,

    22. jún 2020

    @janaeddie si tak nakrmena odpadom zo slovenskych medii,az mi ta je luto🙈skoda ta uz komentovat

    22. jún 2020

    Mne je ľúto ľudstva keď vidím ako klesá priemerná inteligencia 😁

    22. jún 2020

    @luba28 to iste môžem povedať ja tebe, že si zaslepená tým, čo si čítala 🤷🏼‍♀️ To sú argumenty ktoré nemajú žiadnu váhu.. plus ja nečítam žiadne médiá, takze ste sa trocha netrafili..
    @denisa777 to iste si myslím ja o tebe, takze kašlať na to už fakt

    22. jún 2020

    Baby, ktore tu popierate zavaznost korony. Vy mate medicinske vzdelanie? Alebo vam staci “sedliacky rozum”? Neverite vedcom, ktori su vo vede celu svoju karieru, ale uverite kadejakym pobehajom, “alternativnym mediam”. To, ze vy osobne nemate skusenost s koronou, absolitne nic neznamena-svet je ovela vacsi nez vas okruh znamych.
    My sme masirovane mediami. A vy nie ste? Ked cerpate informacie z konspiracnych medii, tak je to ovela ovela horsie-pretoze konspiracne media nikdy nepriznaju, ze sa mylia, ze zavadzaju a pod.
    Vsetky data, vsetky reportaze z nemocnic, to je vsetko zmanipulovane? A pravdu ma teda kto? Vy, nejake anonymne osoby na modrom koni, alebo doktor s xy atestaciami? Nezda sa vam, ze vam chyba trochu pokory, ked uz pominieme vzdelanie na to, aby ste vynasali taketo celosvetove sudy.

    22. jún 2020

    @michaelkanr presne o tom je jeden komentár hore od @janaeddie - všetci sú blázni, len ja som lietadielko. To, že to nepochopili tie ženy, ktorých sa to týkalo, svedčí presne o ich inteligencii, vďaka ktorej "nespapajú všetko, čo nám masírujú komerčné médiá do hlavy"
    Bude to ťažké a odserú si to tí, ktorí za nič nemôžu.

    22. jún 2020

    .... to len jedna z mnohych krajin posledne dni ... aby neboli zaskocene tie, ktore obvinuju nasu vladu z prehanania a zasahovania do nasich slobod:
    V Bulharsku znovu zaviedli nosenie rúšok vo všetkých vnútorných priestoroch. Bulharsko zaznamenalo rekordný týždenný nárast potvrdených prípadov koronavírusu – 606 infikovaných.Nariadenia prichádza iba desať dní po tom, čo ministerstvo zdravotníctva zrušilo nosenie rúšok v interiéri. Výnimkou bola verejná doprava, lekárne a zdravotnícke zariadenia.V Bulharsku doteraz zaznamenali 3905 potvrdených prípadov COVID-19 a 199 obetí. (reuters)

    22. jún 2020

    @modrava no toto keby urobili u nás, že niečo zrušia a znova spustia, konečná. Nechcem vidieť, tie komentáre. A za všetko môže ten Matovič 😉

    22. jún 2020

    Hej, vy ste tie naj naj naj a hlavne máte v hlave kopec rozumu , ale že vôbec nevidíte pod povrch. Neberiem vám to, vaše rozhodnutie, vasa cesta. Priať niekomu zle, je absolútne podpriemerne, tak teda nech sa to odrazí nazad ako bumerang a rovno k vám.

    22. jún 2020

    @slimstar že to tvrdí niekto, kto bez problémov odsúdi na smrť ľudí, ktorí by mohli žiť, len kvôli svojej slobode... keď sa inak neviete prebrať, asi potrebujete zažiť to, čo mali v zahraničí proste.. a hlavne, že ty vidíš všade, nie len pod povrch

    22. jún 2020

    @slimstar Toto je tu pre nás zbytočné niečo písať, každý nech si rozhoduje podľa svojho úsudku.

    22. jún 2020

    @janaeddie kto koho odsudzuje,,sa preber dievca a skludni hormony ,,,,ty si spasitel ludstva na tejto zemi,,,preboha ,,rozmaznana mamina sukna ,,,venuj sa uzitocnejsim veciam,,tes sa z tehotenstva,kupuj vybavu ...maj si svoj sen,svoju pravdu ,,zi v bubline nadalej nos rusko,skafander a neotravuj uz ludi co nezdielaju tvoj nazor na tuto situaciu,,,vyloz nohy a kukaj rozpravky ....

    22. jún 2020

    @janaeddie ty taras dve na tri, veď sa uvedom, medzi základné práva človeka patrí sloboda. Takže vy dobrovoľne odovzdate svoje práva a slobodu, pretože na svete žijú osoby s chronickými ochoreniami, hurá otroci. Veď nechajte ľudí tak, nech si rozhodnú o sebe. Noste nahubky, seďte doma, oblečte si skafander a premarnite svoj život živorenim, lebo tí ostatní sú viac ako vy.

    22. jún 2020

    @luba28 ty sa obuvaj do niekoho iného. Niekto ako ty mne tlak nezdvihne, tak si energiu šetri pre niekoho iného 😉 a kľudne si tie svoje pomýlené závery a reči rozpravaj ale doma pred zrkadlom. Mna nezaujíma čo si o mne myslis, ani nikoho tu. Takze sa skludni ty a neotravuj tu ľudí, ktorí nezdieľajú tvoj názor a nie sú zvedaví na tvoje táraniny. Zbohom ❤️

    22. jún 2020

    @janaeddie ty si ukážkový príklad ignoranta. Neskutočne nenávidis ľudí a dokonca im praješ zle. Do zrkadla sa radšej nedivaj. Jednoducho rešpektuj ostatných, taký aky sú, ale bez urážania.

    22. jún 2020

    @slimstar veď ale toto nie je navždy, je to na nejaký čas, podľa mna to taký problém nie je. Skôr by som tak zapálene riešila slobodu rozhodnutia pri interrupciách. To je téma, kde je sloboda oveľa dôležitejšia. A ovplyvní cely život ľuďom. Tuto na pár týždňov sa trosku obmedziť je malina predsa. A tiež nesedim doma, nestresujem ani nič take, len proste sa správam v rámci toho, čo je aktuálne možné. Ale Zrovna dnes som čítala komentár jednej Maminy, ktorá je zdravotacka, jej muž tiež a nakazili si jedine dieťa, že ako sa neskutočne báli.. tu na Slovensku to bolo. Ono ľudia, ktorých sa to dotkne osobne to vnímajú inak 🤷🏼‍♀️

    22. jún 2020

    @slimstar ešte mi niečo nové o mne chceš napísať, alebo už moja charakteristika podľa tvojej pomýlené hlavy skončila? Keby som nenávidela ľudí, tak sa správam presne opačne a neobhajujem tu životy, ktoré si ty odpísala, veď ty sama nevieš, čo vlastne chceš povedať 😂

    22. jún 2020

    @janaeddie áno sú jednoducho ľudia, ktorý to vnímajú inak, niekedy si vymieňajú názory a hovorí sa tomu diskusia. Z tvojich príspevokov ide taká energia, jednoducho máš nejaký komplex z ľudí a takto si to riešiš, používaš neuvážené a silné slová , ty pomýlená hlava.

    22. jún 2020

    No nič, dievčatá.. všetky to tu s vami už vzdali, ja tiež radšej venujem čas lepším debatám. Tu sa tak či tak nič nevyrieši 😀 mozte sa aj na hlavu postaviť, ale na MK sa nerozhoduje o krajine 🤷🏼‍♀️ Čiže to treba už zabaliť

    @slimstar Pozri sa od začiatku na moje komentáre. Od začiatku som komunikovala normálne, bohužiaľ, s vami sa nedalo.. Silné slová sú podľa mna iné, ale tuto tvoja kolegyňa, ktorá vyššie nepochopila komentár a začala útočiť sa do mna obúva a ja nie som z tých, čo sklopia uši. Ten komentár, tu nad tvojim, som sa pomýlila a myslela som, že ho píše ona, môžeš si všimnúť, že vyššie sa s tebou bavím slušne. Ja nemám problém sa baviť normálne s tými, s ktorými sa dá. Tuto ale tato debata vystrelila na rozsudky smrti a to je pre mna proste mimo. Je to jedno už, idem radšej kupivat výbavičku, nech ma ženská dobrý pocit, že niečo dosiahla 😁

    22. jún 2020

    @janaeddie veď kupuj výbavičku a myslí na všetkých ľudí z láskou, nechaj im ich práva aj slobodu. Z tvojich príspevkov ide naozaj nenávisť, už v úplne prvom som ju videla, neskutočne odsudzujes ostatných. A to o tom prianí smrti, je úplne scestné od teba, nemozes predsa spájať základné práva kazdeho jedinca s takým niecim.

    22. jún 2020

    @slimstar no ja si to schválne hore prerolujem ale fakt som nemala taký pocit. Odsudzujem ľudí, ktorú kladú svoje pohodlie pred životy iných. Ja som nikomu smrť nepriala, ja sa tu cely čas snažím o to, aby ste pochopili, že tieto práva sú nič, oproti životu. Ale to aj hore baby vysvetľovali s argumentmi mne z duše. A spája sa to tu automaticky, pretože niekto, kto si neodpustí dovolenku, lebo on ma na to právo, môže zaviniť smrť niekoho, kto živí rodinu. Zjednodušene napísané. Ľudia majú už priveľa slobody v dnešnej dobe a už nevedia čo so sebou niekedy. Vidieť to na fb hlavne. A mna skutočne desí, ak niekomu príde normálne, že je dôležitejšie mat svoju slobodu, ako živých a zdravých blízkych. Ale opakujem, tu nič nevyriesime a keby aj zaviedli zákaz vychádzania, ako mali v Taliansku a v Paríži, proste nemáš na vyber a rešpektuješ, pod hrozbou väzenia, ako to mali tam. Fakt sme to tu mali ešte mierne, takze sa čudujem, že to niekoho tak pohoršuje. Uvidime, čo prinesie blízka budúcnosť

    22. jún 2020

    @janaeddie základné práva každého jednotlivca, nemôžu spôsobiť inému smrť. Zdravý ľudia, chodia na dovolenky a nespôsobujú tym smrť. Čo bol svet svetom, existovali choroby, milióny druhov, ale ešte nikto tak neponizil človeka, tak ako sa to stalo teraz. Nanutili aby zdravý ľudia, pod hrozbou trestu, odovzdali svoje základné práva, pre pár ľudí, ktorý sa nakazili virozou. Je to proti ústave SR, garantujú sa tam tieto práva a slobody, ktoré boli porušené. Pri chorobe je fajn prevencia, ale lepšie je premorenie, ktoré sa u nás stálo od januára do februára, keďže aj lekári tvrdili, že je nejaká nová viróza, kde decká mali po 6 dní horúčky a niektoré skončili zo zápalom pľúc, ale väčšina sa vyliečila doma s vitamínom c a horúcim čajom. Jednoducho osoby s chronickými ochoreniami, žijú s tým, majú sa chranit dostupnými prostriedkami, oni o tom vedia, počítajú z rizikami a keď nebude jedna choroba tak bude iná,, ale to neznamená že celé zdravé jadro ľudí sa zastavi. Neznamena, že zdravý jedinci budú kvôli tomu ukracovany na právach, pretože médiá vyvolali extrémnu paniku falošnými spravami.

    22. jún 2020

    @slimstar suhlasim stebou v tom,ze by sa mali chranit hlavne chorí a starí ludia.ale ze sa nakazilo vela deti je blbost.kedze uz je zname,ze dieta sa nakazi malo kedy a ak,tak ma len mierne priznaky.ale ze to tu bolo skor,je jasne.jeden pan so zenou vravel,ze bol v januari strasne chory.40teploty,ledva presiel na wc.2tyzdne ho to drzalo.ochorela aj zena,ale mala len mierne priznaky.ked sa to tu v marci "rozbehlo" bol si isty,ze mal vtedy koronu.dal si spravit testy na protilatky,jemu vyslo ze ma,takze sa nemoze uz nakazit,ani nikoho nakazit a jeho zena ale protilatky nemala.asi preto,ze mala tak slaby priebeh.to iste 2moje kolegyne.v januari boli kazda 2tyzdne pn s tymto istym.vraveli,ze isli skapat,aku silnu chripku mali,ze to sa im v zivote nestalo.no boh vie,ci to bola chripka.oni si testy nedali robit.ale mohlo to a verim,ze to tu bolo uz od januara minimalne

    22. jún 2020

    @datanka áno a to znamená, že veľa ľudí a ich telá, tu chorobu už poznaju a teda nad ňou zvíťazili a to čo vravíš je veľmi pozitívna správa. ♥️ Mali ju aj decká, u nás boli choré, aj my sme to mali.

    22. jún 2020

    @slimstar ale nakoniec budu na tom v konecnom dosledku fakt najlepsie niekde v UK,taliansku,alebo spanielsku.lebo aj ked pridu nej.2,3...vlny,tak uz bude vacsina ludi "v suchu" a u nas to moze este len prist ako tam,lebo tu bolo podla mna nie az tak vela infikovanych.no uvidime,to ukaze cas.tu mozme o tom len polemizovat,ze co a ako....vediet budeme tak o rok,kto mal pravdu a ako vsetko skutocne bolo a kto vlastne spravil spravne rozhodnutia

    22. jún 2020

    @datanka keďže to bolo začiatkom roka, január - február, tak si myslím, že to prešlo všade a medzi väčšinu ľudí.

    22. jún 2020

    @slimstar bodaj by to tak bolo

    22. jún 2020