Pracuje tu nejaká tehuľka v bare? Dá sa to zvládnuť?

petus6
25. okt 2019

Ahojte slečny a dámy. Sme tehotným ☺️ a akurát v 7tt.
Pracujem ako čašníčka 13 hodín - 3x do týždňa. Chcela by som teda niake skúsenosti, ak sú tu niake ženy ktoré počas tehotenstva tiež pracovali ako ja, prípadne ako to riešili. Alebo je lepšie ísť na PN? Smeny len cez deň sa mi nedajú dať.

fokuska
25. okt 2019

@petus6 Niake tu nie su, nejake ano.
Najprv treba tehotenstvo pisomne oznamit a mat o tom doklad. Sucasne mozes poziadat o upravu pracovnych podmienok podla zakonnika prace (ziadne nocne, dvihanie bremien a pod.). Zamestnavatel je povinny upravit ti podmienky. Ak to nie je mozne, tak mas v praci prekazku, ostavas doma a plat ti bezi.
Na PN nemas dovod ist ak to neindikuje lekar.

adeladulova
25. okt 2019

Do konca 4teho mesiaca som robila 16tky, a potom do konca 6teho 8cky, dalo sa to zvládnuť, samozrejme ale, ze takze som nedvihala

adeladulova
25. okt 2019

@fokuska popravde pri praci v bare nie je zmluva nic moc 😉 takze plat co bezi bude podla papierov, takze asi to budu drobne oproti tomu ked clovek robi cely mesiac 😊 poznam to

verronica
25. okt 2019

zalezi na tom, co ti je aktualne prednejsie, a ako sa budes citi, lebo 13 hodin na nohach je dost...

lubisvecko
25. okt 2019

@petus6 presne ako pise fokuska, ale kamoska v nefajciarskom poniku pracovala asi do 6mes. normal a potom chodila robit za bar iba do toho sameho podniku 🙂

fokuska
25. okt 2019

@adeladulova A co je lepsie? Dostavat PNku vypocitanu tiez z toho je v zmluve (55% ci kolko to je) a este byt obmedzena vychadzkami alebo mat doma volnost a dostavat 100%?

mogaa
25. okt 2019

@fokuska ano ale máloktorý zamestnávateľ ju nechá sedieť doma....aj v automobilkách musia chodiť do práce kde si svoje "odsedia", rovnako ako tehotnej jej môže ponúknuť inú prácu ja keby to mali byť pomocné práce v kuchyni alebo umývanie pohárov....

petus6
autor
25. okt 2019