• Prihlás sa
  • Registrácia nového člena
  • Získaj PLUSPRO
  • Odporúčame:  Mojasvadba.sk Modrastrecha.sk
  • Prihlás sa
  • Registrácia nového člena
  • Získaj PLUSPRO

Tehotenská cukrovka

26. novembra 2017 
@jpetraa Neboj se, ono se to usadí. A než se naděješ, bude to pryč :wink:
18. okt 2013 o 14:09  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@llluckaaa já jsem asi fakt totální mimoň,ale já nepochopila ani tu tabulku...jakože 50g rýže jsou 2 vrchovatý lžíce..to chápu..ale těch 50 g rýže je ta doporučená dávka k jídlu? a to ovoce 200 gramů můžu sníst naráz, nebo si to musím rozložit do celýho dne?
a ještě sezeptám úplně blbě..je to vážení nutný?nestačí prostě najet na třeba polovinu toho, co jsem jedla dote´d?
18. okt 2013 o 14:13  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jpetraa K té tabulce... ano, to jsi pochopila správně, 50 g vařené rýže jsou přibližně 2 vrchovaté lžíce. Toto množství obsahuje 10 g sacharidů (to je tam výměnná jednotka). Ty máš za den sníst určitě množství sacharidů, přičemž k obědu to je z přílohy např. 40 g sacharidů (tohle má každý jinak, záleží na tom, jaký ti doporučili jídelníček... v tom mém článku je to rozvržené právě tak, že k obědu je z přílohy právě 40 g sacharidů, takže si spočítáš, že si máš dát 200 g vařené rýže (4x50), což je 8 lžic (4x2).
Nene, určitě ne 200 g ovoce najednou, nejvíš 100-150 g, přičemž si dát pozor na sladší druhy (hrozny, švestky, hrušky...), těch najednou méně.
Ze začátku to nutné bohužel je :unamused: Nemůžeš jíst polovinu co teď, protože nikdo neví, kolik a jak jsi jedla. Ty teď musíš jíst hlavně pravidelně, sacharidy mít zastoupené v každém jídle a regulovat jejich množství. Diabetická diata neznamená, že máš jíst co nejmíň sacharidů, to by ti vyrovnané glykémie nezajistilo :frowning2:
18. okt 2013 o 14:25  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@llluckaaa já ještě jídelníček nemám, dnes jsem se to dozvěděla a na diabetologii mě objednali až za 14 dní s tím, že do té doby si mám nastudovat net...takže do té doby teda vynechám vyloženě sladkosti a ovoce v množství, na který jsem byla dote´d zvyklá-u mě je to konkrétně asi kilo mandarinek denně..je to moje vášeň:O)
18. okt 2013 o 14:37  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@llluckaaa asi se mi to na začátku snad fakt jen zdá,ale přijde mi to jako šílená věda:O(
18. okt 2013 o 14:38  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jpetraa Neboj, do toho se dostaneš :slight_smile: Do návštěvy na dia se prostě drž toho, abys pravidelně jedla, nehladověla, nepřejídala se, vynechala sladké a nejedla moc ovoce najednou. Zbytek by měli vysvětlit u dr.
18. okt 2013 o 14:42  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@llluckaaa já projela co se píše na tom netu...a co teda tak jíte celý dny?? uzeniny nic, marmelády atd je mi jasný že taky nic, tučný sýry nic...co teda mám jíst? nízkotučný bílý jogurty třeba?
18. okt 2013 o 14:44  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jpetraa Já už na dietě nejsem, skončila jsem po porodu :wink: Ke snídani třeba pečivo se šunkou (s vysokým obsahem masa), sýrem, tvarohovou pomazánkou, vajíčky, jogurt s vločkama. Nízkotučné raději ne, u jogurtů se drž kolem 3% tuku, mléko 1,5% tuku, sýry kolem 30-40% tuku v sušině, ... Ale když si občas dáš něco tučnějšího, tak to nevadí.
18. okt 2013 o 14:49  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@llluckaaa děkuju, moc jsi mi pomohla..obávám se, že Tě budu otravovat i nadále..nejsem vůbec zvyklá jíst tolikrát denně, takže netuším, co pořád vymýšlet.rohlík s máslem je o.k.?
18. okt 2013 o 14:56  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jpetraa Rohlík s máslem je ok, když k němu sníš ještě sýr, vajíčko, šunku nebo tvaroh :wink:
18. okt 2013 o 15:05  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@werumka Ahoj, zatím jsem u dr. nebyla, jdu tam příští týden. Ale radši budu držet dietu, než jít znovu na test.. :wink:
18. okt 2013 o 17:02  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jpetraa neboj se nic, bude to ok. Já teda ten test na cukrovku už odmítla, dvakrát mi ho udělali blbě (viz můj příspěvek na předchozí stránce)! A sama jsem si najela na jídelníček, ale nic nevážím...Prostě dodržuji to, že jím 6 x denně, po cca 3 hodinách (mám nastavené budíky na mobilu), vynechala jsem sladké, hodně piji (jen obyč. vodu) a můj jídelníček vypadá takto: Ráno k snídani celozrnná houska s máslem a šunkou, čaj, svačina třeba štrůdl (ale jen list. těsto, jablka a ořechy, bez cukru) a hrnek mléka, v poledne jak kdy, většinou nějaká polévka, případně třeba kuř. stehno s rýží, ryba, těstoviny atd., odpolední svačina např. bílý jogurt, do toho si nakrájím jedno jablko, večeře vaječná omeleta, nebo opět celozrnná houska či chleba třeba se sýrem a zelenina, druhá večeře jak kdy, někdy sklenice mléka, někdy kukuřičné cornflakes s mlékem atd. Nevím, jestli to teda dodržuji takto správně, ale je pravda, že vůbec nehladovím, je mi ta dieta příjemná a dost uvažuji o tom, že ji budu držet i v budoucnu :wink: . Jindy jsem se naopak nacpala a bylo mi těžko a to teď vůbec neznám, jsem příjemně najedená a naopak si po těch 3 hodinách vždy říkám: jee, to už je zase čas něco jíst? :grinning: Teda jediné, co mi chybí, ale co jsem nikdy nějak extra nejedla (nikdy jsem nejedla moc sladké), tak to je třeba čokoláda, dala bych si pár čtverečků ke kafi :grinning: . No ale to už holt vydržím :wink: .
18. okt 2013 o 17:15  • Odpovedz  •  Páči sa mi to (1)
@consti kdyby to šlo dělat takhle jak píšeš, tak by to bylo pro mě momentálně k přežití...nějak to nemůžu rozdýchat, přitom vím, že oproti jiným problémům v těhu je to ještě dobrý...jak Ti to udělali blbě??
18. okt 2013 o 19:18  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@consti jo už to čtu...tak mně brali krev ze žíly, takže by to mělo být asi bohužel opravdu tak:o(
18. okt 2013 o 19:20  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
tak jsem dnes ráno zkusila zahájit "dietu" teda zatím spíš omezování...výsledek je, že se nemůžu zbavit myšlenky na tatranky a podobně, nevěděla jsem co si dát už na svačinu a mm trochu hlad. takže asi špatně. jediný v čem netápu je jogurt na druhou večeři. snídani jsem zvládla s krajícem chleba, máslem a šunkou. na svačinu jsem si chtěla dát jen brokolicovou polívku a kus jabka, ale měla jsem hlad už za 20 minut, takže místo |3 hodinové pauzy jsem se naobědvala už za hodinu. no a teď svačina...-?asi zase chleba, se sýrem. na večeři si dám asi hrníček od peří:o(
19. okt 2013 o 14:11  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jpetraa Ahoj, taky mi ji zjistili teď v pondělí, první den byl peklo, furt jsem myslela na jídlo, děs! Nejdřív jsem ji držela jen podle toho, co jsem si načetla z papíru z nemocnice a z netu, ale včera jsem byla konečně v poradně, tak mě v něčem uklidnili. Byla jsem na sebe asi až moc přísná. Budu ráda, když se tady třeba poradíme a dáme si nějaké tipy, co jíst.
Já trochu zápasím se svačinama, protože taky brzy cítím hlad. Nikdy jsem dietu nedržela, nadváhu jsem taky nikdy neměla, takže je pro mě těžké dodržovat hlavně tu pravidelnost, jinak se zdravým jídlem problém nemám.
K snídani si dám dva plátky celozrnného žitného chleba, mám ho z Country life, je dražší, ale vydrží tak týden, pak Lučinu, ale prý je lepší ráno radši trochu másla. Tuky jsou problematické spíš v případě obezity. No a k tomu buď šunku, vajíčko a nějakou zeleninu. Mléčné výrobky prý k snídani radši ne. Svačina jabko, ale to je prý málo, tak můžu ještě kousek ovoce přidat nebo jogurt. Problém je, že jsem nebyla zvyklá jíst moc mléčných výrobků, zahleňují mě a taky nejsem velký masař. Myslela jsem, že v těch pauzách nesmím jíst nic, ale prý zeleninu a maso (kvalitní či šunka od kosti) můžu jíst. Večeře vaříme, což je taky vtipné, nebyla jsem zvyklá na teplá jídla, ale nechci se cpát celý den pečivem. Mám ráda luštěniny a celozrnné výrobky a upekla jsem včera na sváču tento závin, troška rozinek prý nevadí na oslazení, je moc dobrý, i manželovi chutná: http://biolenka.cz/recepty.php?rid=15
Já to tedy budu dohánět asi zeleninou a moc ráda nakupuju ve zdravé výživě, třeba kozí jogurt. Je to nezvyk, ale dá se na to zvyknout, držím tu dietku od úterý a už je to lepší. I když pro mě žrouta a labužníka stejně žádná sranda! :grinning:

Holky, dáte sem tipy, co tak jíte, hlavně na svačiny, popř. večeře? Díky! :wink:
19. okt 2013 o 14:24  • Odpovedz  •  Páči sa mi to (1)
@consti Díky za tip na omeletu k véči, vajíčka mám ráda a vozíme si domáci od babičky a dědy. :wink: Já naopak mívám trochu hlad, ale přijde mi, že je to jen v hlavě, že dřív jsem sice jedla pravidelně, ale kdy jsem chtěla, teď je to časově dané. Taky jsem nebyla nikdy extra na sladké, až v těhotenství jsem na to měla větší chutě, ale teď mi chybí, tak to budu řešit občasným pečením nějakých zdravých dezertů. :wink:
19. okt 2013 o 14:35  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@lennus nemáš za co, vím, že zrovna vajíčka můžeš v jakémkoliv množství. A dnes na véču udělám takové kapsy z list. těsta, Koupila jsem totiž už to rozválené, tak z toho udělám 4 čtverce a naplním. Náplň jsme si říkala, že si malinko osmahnu cibulku (manželovi tam přidám ještě ang. slaninu), vnitřek těsta potřu taveným sýrem a dám na t tu cibulku, nakrájenou šunku a nastrouhám sýr (manželovi tam dám i nivu. Zabalím do nějaké kapsy, potřu žloutkem a posypu asi sez. semínkem a večeře je hotová :wink: . Jinak na sladké mám taky chuť, třeba tu čokoládu bych si dala hned, ale asi se vůbec nesmí, co já bych dala za dva čtverečky čokolády :grinning: :wink: . Tak taky pište, co jíte, bude to určitě inspirace!! :wink: Výborný je i ten štrůdl (jen list. těsto, jablka, skořice a ořechy. Bála jsem se, že to nebude dobré, ale chutnal mi :wink: .
19. okt 2013 o 17:29  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@consti @lennus mě poradna teprve čeká, takže v tom dost plavu, snažím se jíst co jsem pochytila z netu, ale vůbec nevím co kdy, kolik a co k čemu...dnes jsem si koupila tu stévii, tak si ji nasypu na druhou večeři do jogurtu..doufám, že tahle kombinace je o.k. ten štrůdl si upeču zítar, mám na něj strašnou chuť.. teď k večeři jsem si dala \ě míchaný vajíčka s krajícem chleba a k tomu ředkvičky. koupila jsem si taky balíček lískových ořechů-ty můžu jen tak na chuť mezi jídlem třeba? jinak k obědu zítra kuřecí stehno pečený s porkem a k tomu rýže, to snad bude o.k.,ale co teda k těm svačinám, to fakt nevím co vymýšlet.zítra k večeři tovidím na cukety opražený na pánvi s česnekem a na to kousek sýra..
19. okt 2013 o 18:18  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@lennus já jsem jedla s prominutím jako prase...samá čokoláda, tuny mandarinek, tam kus opatku, tam kolečko šunky...takže pro mě je ta změna dost výrazná.. jaký jsi měla ty hodnoty z testu?
19. okt 2013 o 18:19  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
holky a měly jste nějaký příznaky? že by vás jako něco varovalo? já si furt říkám, jestli se nemohli splést..:o(
19. okt 2013 o 19:32  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jpetraa Já příznaky žádné, v předchozím těhotenství nic. Váha v normálu a diabetes má v rodině jen 70ti letý otec.
Jestli budeš mít glukometr a měřit si, tak sama uvidíš, jestli míváš glykémii vyšší než je normální u zdravého člověka.
19. okt 2013 o 19:36  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
¨@llluckaaa ten si můžu půjčit od babičky..a co když budu mít ten cukr dobrej? a ještě se zeptám...jak jeto třeba s ořechama? konkrétně lískáče? ty můžu jen tak mezi těma jídlama, hrstičku?
19. okt 2013 o 19:41  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jpetraa Jestli budeš mít cukr dobrý, tak je to super a nemusíš na sebe být v dietě zas tak přísná :wink:
Ořechy bys taky měla započítat do sacharidů - konkrétně lískáče mají ve 10 g sacharidů ve 100 g (podobný obsah jako u ovoce). Ale neměla by ti po nich glykémie růst tak rychle, protože obsahují i dost tuků a bílkovin. Řekla bych, že takových 10 kusů v mezičase mezi jídly neudělá vůbec nic :slight_smile:
19. okt 2013 o 19:47  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@llluckaaa no...tak ořechy jsou dobrá zpráva...je to boj. to se tak vyznáš tím, že jsi tím sama prošla, nebo se o to zajímáš nějak víc? a ten chleba...šumava je o.k.?
19. okt 2013 o 19:53  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jpetraa Jo, já ji měla při druhém dítěti taky. Zajímám se víc, protože jsem vystudovala na nutričního terapetu a o gestačním diabetu jsem dělala průzkum a sepsala 70ti stránkou závěrečnou práci :wink:
Některé holky tu psaly, že jim šumava nedělá dobře a jedí radši jiné chleby. Ale u tebe se to blbě ověří, když si neměříš glykémie. Ale jinak já proti šumavě nic nemám, mně nezlobila.
19. okt 2013 o 19:56  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@llluckaaa aha..takže ty jsi fakt odborník na slovo vzatý..:o) já zatím zkusím Šumavu, počkám do poradny co mi tam řeknou, počítám, že dostanu nějakej jídelníček..pak se uvidí...aspoň tam příjdu trošku připravená a znalá...trošku..nemáš tip na nějaký "sladký" jídlo, co bych si mohla dát místo čokolády\, zítra zkusím ten štrudl bez cukru se stevií,ale co njaký sušenky třeba?
19. okt 2013 o 20:02  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@llluckaaa a ješt dotaz...co na chleba? máslo? obyčejný,ńebo raději třeba ramu? nebo něco úplně jinýho? vím že pomazánkový ne..al co třeba almete?nebo co já vím...žervé
19. okt 2013 o 20:04  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jpetraa A na kterou diabetologii vlastně jdeš? Na to, že jsi v Brně, tak tě objednali docela rychle. Na Bohunice nebo sv. Annu bývají delší čekací doby.
Jakou čokoládu máš ráda? Protože já bych asi viděla radši, kdyby sis dala čtvreček 70ti procentní čokolády než nějakou jinou sladkost :wink: Ale něco jiného.... co tvaroh na sladko? Našlehat tvaroh, do toho čerstvé ovoce, plánky mandlí a malinko dosladit stévií? Se sušenkami je to blbý - buď nebudou moc dobré a nebo nejsou moc vhodné :frowning2: Štrůdl by měl být dobrý i bez doslazení, pokud nemáš moc kyselá jablka.
19. okt 2013 o 20:10  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jpetraa Na chleba můžeš střídat máslo, ramu, klidně pomazánkové máslo, žervé, lučinu,... Proč myslíš že pomazánkové máslo ne?
19. okt 2013 o 20:12  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
Choď na stranu:   Zruš
Tvoj príspevok