• Prihlás sa
  • Registrácia nového člena
  • Získaj PLUSPRO
  • Odporúčame:  Mojasvadba.sk Modrastrecha.sk
  • Prihlás sa
  • Registrácia nového člena
  • Získaj PLUSPRO

Tehotenská cukrovka

26. júla 2017 
@llluckaaa inzulin se asi dává až od určitých hodnot, ne, nějak nad 10?nebo je to taky individuální?
22. okt 2013 o 14:05  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jpetraa Mě nejprve změřili tlak, vzali krev, doktor mě trochu vyšetřil - poklapal na hlavu, záda, pomačkal břicho, měl nějaké dotazy na rodinnou anamnézu, moje nemoci a stav a dietu se mnou pak už řešila sestra. Já si připravila na papíře, co jsem ty dny kdy jedla a i to s ní probrala a právě jsem zjistila, že jsem na sebe byla moc přísná a třeba ve svačinách jsem měla ještě rezervy.
Mně řekla doktorka, že to nemusí znamenat, že mi nutně budou vyvolávat porod, ale že se nesmí přenášet, tak asi jen v tomto případě. Když mi řekla, že mám cukrovku, tak jsem to sice nečekala, ale nijak tragicky jsem to nebrala, protože vím, že se to děje, ale když mi řekla o tom vyvolání porodu, tak jsem se tam rozbrečela, protože toho se bojím snad víc, hlavně proto, že mi to prostě přijde nepřirozené, že už se to dítě nutí ven, když třeba ještě nemusí. Ale chápu, že tady už jde o zdraví a někdy i o život!

Já se přiznám, že si to nevážím, prostě se snažím nemít obrovské porce, vím, co dodržovat a když ty hodnoty budou v pohodě, tak se tím trápit nebudu. Až když by lítaly, tak snížím.

@llluckaaa Je fakt, že jsem zatím měřila jen párkrát a vím, že se to pak může zhoršovat, tak se stejně budu snažit to dodržovat a udržovat to v mezích.
22. okt 2013 o 14:10  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jpetraa Jo a mě chtěla doktorka hned nechat na rizikáči, protože pracuju v kanclu a sedím celý den, tak se teď snažím víc hýbat, ráno i večer chodit část cesty do a z práce pěšky. Pohyb tomu prý pomáhá, myslím držet to pod uzdou. :wink:
@llluckaaa Je to tak, že?

Taky jsem se dost bála, aby ty hodnoty nebyly vysoké a nemusela si píchat inzulín!
22. okt 2013 o 14:12  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jpetraa Neviděla jsem nikde oficiálně napsané, od jakých hodnot se má dávat inzulín. Jen že pokud se "opakovaně a výrazně" hodnoty převyšují. Každý diabetolog to dělá jinak, co vím :unamused:
@lennus Ano, máš pravdu. Pohyb pomáhá na snižování glykémie. Např. není vhodné si jít po jídle lehnout, ale raději třeba mýt nádobí, jít na procházku,...
Nemusíš to už vážit, pokud to máš v ruce a máš odzkoušené, co vydržíš - bylo by to zbytečné. Je to důležité hlavně na začátku, aby se člověk naučil poznat přiměřené množství.
22. okt 2013 o 14:22  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
....tak my se dovlekly ze ZOO...počítám,že cukr mám momentálně v minusových hodnotích, pokud pohyb pomáhá:o)))
22. okt 2013 o 18:16  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@llluckaaa takže moje dnešní jídlo : 7:45 dva krajíce šumavy s cotage, šunkou a zeleninou(okurek, rajče), 10:15 necelá mandarinka, čtvrt jakb,a necelý 3 knackebroty, 12:15 porková polívka, 12:45 vepřová čína s rýží a zeleninou, 15:15 bílý jogurt a jeden rohlík, 18:00 dva krajíce chleba-jeden s ramou a šunkou, druhej s máslem a vajíčkem, zelenina. na večeři ve 21 bude půlka tvarohu s borůvkama. v mezičase jsem měla kafe a kousek štrůdlu, kus salátové okurky a hrst oříšků. jaká je za dnešek prosím známka?:o)
22. okt 2013 o 19:52  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to (2)
@llluckaaa
Vidím, že se tu diskuse skvěle rozvíjí. Děkujeme za rady, v poradně se toho člověk spoustu nedozví a to i když se leckdy zeptá!
Můžu se taky na něco optat? Zatím si opatrně navyšuju celkové porce, včetně sacharidů, ale pořád mám často hlad a hubnu. Jídleníček je prý ale ok. Doktor pravil, že si mám přidávat to, v čem nejsou sacharidy. Já ale nějak nemám představu, co to vlastně je (mimo masa, vajec, cukety, okurky a kedlubny...). Poradíte mi?
Taky mám pocit, že se mi glykemie při postupném navyšování porcí stále snižuje. Kolem 25tt jsem měla denní průměr přes 6, teď mám cca 5,1. Prostě většina glykemií, které naměřím ve 31tt je od 4,5 do 6. Víc jsem na glukometru neviděla už několik týdnů. Je to vůbec možný?
22. okt 2013 o 19:52  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@rilwen Nemáte zač. Já jsem se taky nedověděla všechno, co jsem chtěla vědět, a to jsem se ptala v různých poradnách, různých odborníků a prolezla kdejakou odbornou literaturu :unamused:
To není moc dobré, jestli máš hlad a hubneš :unamused: Měříš si ketolátky v moči? Kolik máš teď odhadem sacharidů na den?
Jasně že je možné, že když víc jíš, máš vyrovnanější glykémie. Ono totiž neplatí, čím míň sacharidů jíš, tím nižší jsou glykémie. Hlavní zásada je zajistit dostatečný pravidelný přísun - pokud tomu tak není, tak jednak tělo začne vyrábět glukózu z vlastních zdrojů a taky jako zdroj energie využívá zásobní tuk, přičemž dochází k tvorbě ketolátek (ty blokují funkci inzulínu).
Jak už jsem psala víš, on není jednotný názor na to, kolik sacharidů za den by měla těhotná diabetička sníst. Já měla v těhu hodně žravou a naštěstí jsem se náhodně dostala na diabetologii, kde se těhotným předepisuje 325 g. To mi výborně vyhovovalo, protože na dietě s 225 g sacharidů bych asi umřela hlady (neměla jsem v podstatě z čeho hubnout).
Pod tím, co řekl doktor, bych si představila hlavně bílkovinné zdroje (maso, sýry, vejce, tvaroh) a zeleninu (s vyjímkou mrkve, hrášku, řepy, kukuřice). Nešlo by přidat ještě jedno denní jídlo?
Můžeme si tykat? (nabízím coby starší :grinning: )
22. okt 2013 o 20:10  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jpetraa Pokud přidáš na druhou večeři ještě nějaký polysacharid (např. v půl krajíčku chleba), bude to jednička :grinning:
22. okt 2013 o 20:12  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@llluckaaa provedu zítra:o)
22. okt 2013 o 21:45  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@llluckaaa Děkuju, jsi naše záchrana! Určitě budu poctěna, když si budeme tykat :slight_smile:
Ketolátky v moči nemám (kvůli tomu, že mi je minulá diabetoložka vůbec nehlídala (to ani váhu), jsem jí vyměnila). Mám to mým diabetologem doporučené maximum 250S/den, těch 225, to bych se rovnou vypařila. :unamused: No, u nás se počítají i sacharidy ze zeleniny (mimo cukety, okurky a kedlubny všechna), ale jak mi řekl, že mám přidávat věci bez sacharidů, tak jsem se schválně zeptala, jestli jakoukoliv zeleninu. A to mi potvrdil, že ano. Takže si vyber.... :astonished:
Druhá otázka byla přidání dalšího jídla za den. Ne, nesmím si přidat další jídlo. I ta druhá večeře je, z jeho pohledu, navíc.
Třetí otázka byla, jestli si můžu jídlo rozložit do více částí, nebo jíst mezi tím něco bez sacharidů. Ne, nesmím se dojídat a musím dodržovat ty intervaly 2-4 hodiny bez jídla mezi. :angry:
Díky, tak nějak jsem ty možnosti, co navýšit pochopila. Když já nerada maso a vejce a už teď je mám minimálně každý druhý den (spíš každý první den). :grinning:
Dívala jsem se na Tvůj vzorový jídelníček a na jídelníček @jpetraa, třeba tolik chleba se mi k snídani do 40s nevejde... asi s tím budu muset, navzdory pravidlům, ještě nějak zakouzlit.
23. okt 2013 o 07:33  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@rilwen Jako záchrana si teda nepřipadám :sweat_smile: :grinning:
Super, že si hlídáš ketolátky :slight_smile:
Se zeleninou bych se já osobně opravdu až na zmíněné vyjímky nevážila. Obsahuje sice sacharidy, ale v malém množství, takže když se jí v běžné porci (do 200 g) je to z pozhledu celého den zanedbatelné.
Já bych proti dalšímu dennímu jídlu opravdu nebyla, obzvlášť, když se měříš a glykémie držíš dlouhodobě dobré. Sama jsem pro to, aby denních jídel bylo aspoň 6. V některých případech se přidává ještě noční jídlo. Mně se obecně moc nelíbí, že na konkrétním diabetologickém pracovišti dostávají všechny těhulky stejnou dietu :sweat_smile: Podle mě by se to mělo udělat individuálnější - hlavně pro to, že každá byla zvyklá jinak jíst, každá má jinou výšku a váhu, a jsou na to jinak s fyzickou aktivitou :unamused: I jsem měla na toto téma dlouhou diskuzi s jednou nutriční specialistkou, co se specializuje na diabetes, a tvrdila mi, že prostě dieta s 250 g sacharidů musí šem stačit. Ale teda nepřesvědčila mě :sweat_smile:
Co luštěniny, tofu? Nenadýmají tě moc? Mohly bychom spočítat, kolik si dát na jednu porci, aby ti to vyšlo na sacharidy. Je tam hodně bílkovin, takže by tě mohly líp zasytit a nemusela bys maso :wink:
23. okt 2013 o 08:39  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
Ještě sem přidám rámcový JL, který jsem vytvořila já, aby bylo vidět, jak jsem plánovala rozložení sacharidů během dne.
23. okt 2013 o 08:50  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@rilwen to já se možná taky do sacharidů nevejdu, ale já ještě ni nevážím a zjistila jsem, že když sním na snídani krajíc a půl chleba, do svačiny nemám hlad a to teď beru jako hlavní. po návštěvě diabetologie se uvidí,ale osobně si myslím, že se tam se mnou nikdo moc mazat nebude, asi to bude takovej běžící pás, takže tady máte dietu a nazdar....\O(
23. okt 2013 o 09:22  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@llluckaaa ale jsi :wink:
do 200g zeleniny? To je super! Hned si upravím oběd, změřím a dám zpětnou vazbu. To by opravdu hodně pomohlo.
Luštěniny láduju, co to jde. Sice je doporučená dávka 150g, ale myslím, že to bude trochu jinak... :grinning: Tofu jsem se trochu bála (nevím proč), ale mám ho ráda. Takže s radostí přidám.
Mně se to taky nelíbí. Gynekologog šel tak daleko, že mi řekl, že nemůžu jíst, co tvrdím, že jím, jinak bych nehubla. 250S prostě stačí naprosto každému. Jinými slovy, že lžu. :angry: Před těhotenstvím jsem rozhodně nebyla žravá, objektivně jím víc, takže si myslím, že jde hlavně o složení toho, co nově jím. To mi asi nesedí.
Co si mám představit pod pojmem "příkrm"?
23. okt 2013 o 09:24  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jpetraa to máš pravdu. Nemít hlad je důležité pro nás a miminka a pěkná čísla pro diabetologa. :wink: Jinak se s nikým opravdu nemažou, většinou jen dají tabulku sacharidů v jídle, glukometr a nazdar. :slight_smile: Člověk se musí naučit být hodně velký šťoura a nenechat se odbýt a ptát se.
23. okt 2013 o 09:26  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@rilwen Já měla taky dost hlad, myslela jsem si, že o pauzách nesmím jíst nic, ale pak mě v poradně uklidnili, že to rozložení se týká jen sacharidů a v mezidobí se můžu dojídat zeleninou a masem. Ale mám stejný problém, že nejsem moc masař a upřímně, ani mléčným výrobkům jsem dřív tolik nedala, protože mě zahleňují, tak je to těžké. Já to teď řeším luštěninama a i po véči, když jsem měla fazole se zeleninou, tak jsem měla hodnoty úplně v pohodě.

@llluckaaa Prosím Tě, jak často se mají měřit ty ketony v moči? Já dostala ty proužky, ale nějak jsem zapomněla, jak často a proč. Díky! Je fakt, že by bylo úžasné, kdyby se sestavoval nějaký jídelníček přímo na míru. Já se vždy nemůžu dočkat dalšího jídla, třeba teď, už se třesu na svačinu. :grinning:

@jpetraa Já se přiznám, že na můj vkus je v Tvém jídelníčků moc pečiva, ale je to o tom, co komu vyhovuje. Já ho mám někdy jen k snídani a pak už ne, k večeři se taky snažím si něco vařit. Hlavní je, abys měla dobré hodnoty. A kdy jdeš do té poradny?
23. okt 2013 o 09:38  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@lennus já zatím nenašla nic jako náhradu za pečivo, co by mě pořádně zasytilo:o( do poradny jdu za týden
23. okt 2013 o 09:44  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@rilwen Příkrm je odborný název pro přílohu :grinning:
Záleží, jestli se bavíme o uvařených luštěninách nebo syrových. Sýrových by bylo 80 g, aby obsahovaly 40 g sacharidů. Vařených by bylo 200 g. viz zde http://www.lecbacukrovky.cz/sites/default/files/prilohy/vymenne_jednotky_zelenina_ovocne_a_zeleninove_stavy.pdf
Oni to nemají diabetologové jednoduché :unamused: Pacientů plno, času málo, přičemž gestační diabetičku nebudou mít v péči dlouho... Lepší je to ve větších diabetologických centrech (např. v rámci nemocnic), kdy je diabetolog napojený na nutričního terapeuta a edukaci o dietě může provést právě nutriční terapeut. Ten už si potom může víc pohrát s jídelníčkem a vymyslet nějaké vychytávky.
23. okt 2013 o 09:53  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@lennus Pokud vím, tak se majíketolátky měřit po ránu pomocí proužků, které se prodávají v lékárně. Já osobně jsem si je neměřila, ale přijde mi dobré, aby si je měřil někdo, kdo má hlad nebo hubne. Pokud by byly ketolátky, chtělo by to přidat na jídle. Na tvorbě ketolátek je totiž špatné, že se pak díky nim špatně udržuje vyrovnaná glykémie a navíc pronikají přes placentu k mimču, což pro něj není zrovna nejlepší :frowning2:
já nemyslela přímo sestavit jídelníček na míru, ale spíš dávat různé množství sacharidů v dietě.
23. okt 2013 o 10:02  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
S alternativami pečiva je to těžké, já sama měla problém ve vzorovém jídelníčku něco vymyslet, když jsem potřebovala dát složené sacharidy 6 x denně a aby nebyla jídla náročná na vaření. Řešila jsem to různými druhy vloček, lupínky, pukanci, knackebroty. Pokud chcete něco takového zkoušet, tak se jen vyvařujte rýžovým chlebům, po těch se zvedá rychle glykémie.
23. okt 2013 o 10:04  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@llluckaaa takže taková čočka na kyselo s vajíčkem je asi dobrej počin,ne?:o)
23. okt 2013 o 10:14  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to (1)
@jpetraa Určitě :slight_smile: Jen bacha, aby tě moc nenadýmala. Chce to vyzkoušet.
Já ji zrovna dnes vařím :slight_smile:
23. okt 2013 o 10:16  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@llluckaaa s luštěninama nemívám problém, tak to snad bude o.k. navíc jsem ji neměla fakt dlouho, tak se i těším. zítra budou pečený kuřecí křídla s bramborama zalitý ehm...smetanou...noooo já vím, to asi není úplně dieta..ale zase jedna smetana na celej plech...co? jinak pořád zpracovávám tu nohavici štrůdlu...každej den asi 5 cm kousek...já se tak těším na odpolední caro se štrůdlíkem...
23. okt 2013 o 10:20  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to (2)
@jpetraa Taky mám ráda pečené brambory se smetanou :dizzy_face: Jenom teda křídla bývají taky dost tučná (hlavně kůže). Tak na to raději opatrně, škoda, že se nemůžeš pak odpoledne změřit, měly bychom jasno, jestli to byl vhodný oběd :wink:
23. okt 2013 o 10:35  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@llluckaaa zapřu se a tu kůžu nesním:O) v pátek už budu mít glukoměr, takže budeme moudřejší:o) k večeři budu dělat rybičkovou pomazánku, ale teda zase s chlebem, mě to bez toho pečiva nějak nejde..
23. okt 2013 o 10:42  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jpetraa :grinning: Ty jsi ideální pacientka :grinning: Stačí jen naznačit a už je kůže dole :grinning:
23. okt 2013 o 10:48  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@llluckaaa ....slibem nezarmoutíš:o))))) ale nee. to zvládnu, odervu si ju od úst:o) ale ty křupky mi nezakazuj!!:o)
23. okt 2013 o 10:59  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jpetraa Jaké křupky? Ty pečené brambory se smetanou? Néééé, to bych ti nemohla udělat :grinning:

Pro zasmání... Můj táta je diabetik a když máme společně k obědu kuře, tak já si sundám všechnu kůži a viditelný tuk (vzorňačka :grinning: ), zato on si ji nechá, ještě to poleje výpekem a když nechám někde ležet talíř, tak dojede ještě kůži po mně :grinning:
23. okt 2013 o 11:05  • Odpovedz  •  Páči sa mi to (1)
@llluckaaa ne, křupky v tom kuřeti, já jsem na ně ujetá:o) :o))))))tatínek je mi velmi sympatickej:o)
23. okt 2013 o 11:14  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to (1)
Choď na stranu:   Zruš
Tvoj príspevok