• Prihlás sa
  • Registrácia nového člena
  • Získaj PLUSPRO
  • Odporúčame:  Mojasvadba.sk Modrastrecha.sk
  • Prihlás sa
  • Registrácia nového člena
  • Získaj PLUSPRO

Tehotenská cukrovka

9. októbra 2017 
@llluckaaa no jo...ale po takovým dietním jídle...zítra zkusím na lačno a po snídani.
25. okt 2013 o 14:25  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jpetraa Tak dej pak vědět.
25. okt 2013 o 14:31  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
Holky, dnes jsem si koupila bioládu - švestk. povidla bez curku, tak jsem zvědavá. Ráda bych si dala tenkou vrstvu na palačinku. Je to toto: http://eshop.koldokol.cz/biolada:registered:-k1/

Jo a včera jsem měla po obědě hraniční hodnotu 7,2. K obědu jsem měla ve zdravé výživě plněné papriky - tam byla asi pohanka nebo něco podobného, k tomu brambory, čočku a salát, tak už těch sacharidů bylo asi dost. K véči jsem si pak dala kuřecí gyros s bulghurem a to už bylo v poho - jen 5,1, takže vím, co bylo u obědu špatně. :wink:
25. okt 2013 o 16:12  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
tak já se změřila po svačine...hrnek cara s mlíkem ,zbytek jablečnýho štrůdlu a k tomu jedna menší mandarinka..a po hodině 7,1...to už je asi dost,co?:O( @lennus hraniční hodnoty...ty jsou teda kolik?
25. okt 2013 o 18:31  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
jinak jsem si dnes koupila ten celozrnnej kuskus a zítta si ho dám na večeři se zeleninou a česnekem.
25. okt 2013 o 18:32  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@llluckaaa podávám hlášení..na lačno 5,1 a hodinu po snídani (krajíc zábrdnovickýho pšenično-žitnýho chleba s trochou pomazánkovýho másla a šunkou, okurkem a ředkvičkou) 7,2. před tím jsem teda tu hodinu spala. Počítám, že je to moc..ale co teda mám jíst?:o)(
26. okt 2013 o 09:23  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jpetraa Dobré ráno :slight_smile: 7,2 je akorát hranice, takže to není žádná tragédie :wink: Jen teda pro příště víš, že si nemáš chodit po snídani lehnout. Příště mázni víc tuku. Kolik bylo šunky? Aspoň 50 gramů? Co zkusit po ránu vajíčka?
Ono bývá většinou nejtěžší udržet ranní hodnoty, protože to bývají hormony nejaktivnější. Ale to nějak doladíme, neboj :wink:

Jo a ještě poznámka k tomu kuskusu... Chystáš se k tomu dát i něco, v čem je hodně bílkovin, že? Protože jinak bys měla v podstatě sacharidové jídlo a z toho se rychle uvolňují cukry, chtělo by to přidat něco, co tento proces zpomalí (bílkoviny a tuk).
26. okt 2013 o 09:27  • Odpovedz  •  Páči sa mi to (1)
@lennus Ahoj, už sis v podstatě odpověděla sama, co bylo špatně k obědu :wink: Ono tam ani nemuselo být moc sacharidů, ale mohlo to způsobit to, že nebyly v kombinaci s dostatkem bílkovin a tuků. Protože když máš vyvážené jídlo z tohoto hlediska, sacharidy se zpracovávaní pomaleji a nemění se tak rychle glykémie.
26. okt 2013 o 09:31  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@llluckaaa tak co když si do něj dám ještě...no co já vím, co si k němu mám dát?:o) šmarja to je fakt složitý, mně se o tom už i zdá:o( řekni, že to tak měla většina, než se zorientovala, že nejsem úplnej ztracenec (pokud se zorientuju)
26. okt 2013 o 09:48  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jpetraa No jestli ti to nějak pomůže, tak ti napíšu, že si myslím, že plno mých spolužaček, které měly desítky hodin diabetologie v tom plave ještě teď :grinning: :sweat_smile:
Do kuskusu můžeš dát kousky masa nebo posypat sýrem, třeba :wink:
26. okt 2013 o 09:57  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jpetraa Podle pokynů z poradny se mám vejít nalačno do 5,5 a hodinu po jídle do 7,2.
K tomu kuskusu, pokud bys nechtěla vyloženě maso, tak by šlo tofu, tempeh nebo šmakoun, to jsou taky bílkoviny.
Fakt se tím tak nestresuj, uvidíš pak podle měření, že to není tak zlé. Jen co pořád vymýšlet k jídlu, že? Přijde mi, že dřív jsem se něčím odbyla a teď to fakt řeším vážně a víc ta strava leze i do peněz.

Já si dnes na farmářských trzích dala perník, byl vyloženě pro diabetiky. Byly tam teda rozinky, ale ty tolik nevadí, když je jich pár, to mi řekla i sestra. Na oběd jsme měli rybu, brambory a brokolici a k večeři si uděláme thajskou polévku s nudlema, žampiony a krevetama, moc se těším! :wink:
26. okt 2013 o 13:50  • Odpovedz  •  Páči sa mi to (1)
@lennus Dnes jsem na tebe myslela, když jsem v Tescu obhlížela sójové omáčky. Kterou máš nejradši? Že bych se nechala inspirovat :slight_smile:
26. okt 2013 o 16:04  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@llluckaaa :slight_smile: Myslím, že někde jsem četla, že Tamari je lepší než Shoyu - i když ta mi chuťově chutná asi o malinko víc. Nakupuju v Country life. Tady jsem něco našla: http://www.dia-potraviny.cz/tamari.html

Docela mě překvapilo, že jsem měla hodinu po tom obědě (ryba, bramobry a brokolice) jen 5,2. Teď jsem si dala na sváču vajíčkovou pomazánku s rajčetem a chystám se ještě ven na prochajdu. Už se těším na véču! :grinning:
26. okt 2013 o 16:28  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@lennus
@llluckaaa
@jpetraa
Ahoj spolubojovnice, tak jak jde dieta? Já se přiznám, že občas se neudržím a dám si třeba malinkou sušenku (Opavia zlaté, ale fakt jen jednu) :sweat_smile: . Jsem pak na sebe naštvaná, ale nějak to nejde vydržet. :sweat_smile: :confused:
Jinak teda nic nevážím atd., ale snažím se hlavně dodržovat ty pauzy mezi jídly, hodně pít vodu a tak napíšu třeba můj dnešní jídelníček, budu ráda, když mi to opravíte. Blbé je to, že nemám ten glukometr, tak vůbec nevím, co to se mnou dělá a nijak jinak to asi nepoznám...:
snídaně: dva kousky celozrnného chleba s máslem a šunkou
svačinka: bílý jogurt s oříšky, špaldovými lupínky a jedním jablkem
oběd: francouzské brambory (vím, že brambory se moc nesmí, porci jsem si dala takovou klasickou)
svačinka: banán (jeden celý banán je asi moc, co?)
večeře: bagetka zapečená se směsí rajčat, cukety, šunky a sýra
druhá večeře: dám si hrnek mléka a nevím, jestli ještě něco k tomu?
Jinak tchyně mi donesla dnes vaničku zmrzliny a manžel mi koupil čokoládový croissant...úplně tu moji dietu teda bojkotují :stuck_out_tongue_closed_eyes: :grinning:
26. okt 2013 o 19:27  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@consti Mě tvůj jídelníček přijde fajn, i banán bych nechala - když je malý a ne moc zralý, tak se občas může :slight_smile: Ale abych jen nechválila :grinning: , tak jediná věc, kterou bych vytkla, je uzenina (šunka) dvakrát za den :sweat_smile: Ikdyž, možná byla uzenina byla dokonce třikrát, pokud vím, tradiční recept na francouzské brambory taky uzeninu obsahuje. A k banánu na odpolední svačinu bych přidala tvaroh :wink:
26. okt 2013 o 20:02  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@llluckaaa Jo jo, ve francouzských bramborách byla vysočina :sweat_smile: . Takže ty uzeniny omezím, já teda jsem vyloženě salámová a to si fakt tentokrát odpírám a z uzenin jen šunku nejvyšší jakkosti :wink: . Zítra chci dělat k obědu roštěnky s rýží, tak to se snad může :wink: . Jinak teda každý den si dávám bílý jogurt a něco si do toho přisypu (oříšky, jablko, ty špaldové lupínky atd.) a taky bez hrníčku mléka bych nevydržela, takže to si dávám večer. Ale to je asi málo, co k tomu mléku bys ještě doporučila? :wink:
26. okt 2013 o 20:07  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@llluckaaa @consti @lennus
bry vecer,ja dnes trochu nezvladla pauzy mezi jidlama,meli jsme nabitej program.sice jsem se vesla do tech 2,5-3h,ale v jinych casech nez jsem zvykla.merila jsem jen po snidani a chystam se ted po veceri a i po druhe,at vim.moje jidlo dnes:krajic chleba s pom.maslem a sunkou,1knackebrot s maslem a jabko, cockova polivka a rizoto,pul vetsiho rohliku s pazit.pomazankou(asi mel byt celej),kapr pecenej na masle s cibuli a cesnekem,k tomu brambory.na druhou veceri bude tvaroh s trochou cerstvych malin...kde jsou chyby?
26. okt 2013 o 20:31  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@consti K mléku večer třeba plátek knackebrotu, půl krajíčku chleba, půl rohlíku.
Zkoušela jsi dělat domácí šunku? Když se povede, je výborná :dizzy_face: Musím se do ní zase někdy pustit.
26. okt 2013 o 20:33  • Odpovedz  •  Páči sa mi to (1)
@llluckaaa Tak to mi hoď recept, to jsem nikdy nezkoušela :wink: . Vím o domácí lučině, už zase nevím recept, ale prý je taky výborná, ale ještě jsem se nedostal k tomu ji udělat... :wink:
26. okt 2013 o 20:38  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jpetraa Já myslím, že důležité jsou ty pauzy po 2-3 hodinách, ale nevadí, když jíš jindy.
Jo a holky, snažím se teda většinou snídat nejpozději v 8:10, ale je to pro mě docela obtížné, zvlášť když v noci blbě spím a ráno se mi spí nejlíp. Byla by velká chyba snídat třeba v 9.h?? :sweat_smile:
26. okt 2013 o 20:39  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
Tak moje mereni blby,po kaprovi 7,8:[
26. okt 2013 o 20:44  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@consti Recept na dobrou šunku je zde: http://www.modrykonik.cz/catalog/vendor/luthien.k/article/domaci-sunka-bez-ecek-i-sunkovaru-/
Domácí lučinu dělám pravidelně taky (a chutná mi) a už umím i výbornou domácí paštiku :grinning:
26. okt 2013 o 20:50  • Odpovedz  •  Páči sa mi to (1)
@llluckaaa To jsi šikula! Máš někde recept na tu lučinu a na paštiku? :wink:
26. okt 2013 o 20:52  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@consti Ty asi nejsi ve skupině domácí výroba potravin, že? Mám tam popsaný recept i odkaz na postup při paštice.
Lučina je hrozně jednoduchá. Smíchám velký jogurt a tučný tvaroh, osolím a nechám přes kapesník odkapat. Ze syrovátky pak peču domácí chleba :grinning:
26. okt 2013 o 20:54  • Odpovedz  •  Páči sa mi to (1)
@llluckaaa Ne nejsem, já max. peču chleba v pekárně :grinning: . Ale co není, může být :wink: .
Jdu se natáhnout k tv holky, tak zatím pa pa :wink:
26. okt 2013 o 20:55  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
Holky tak ja nevim,jsem si rikala,ze zrovna ryba by mela byt v pohode:( to jsem zvedava,co namerim po tom tvarohu.je asi tucnej,ale momentalne jsem nejaka odevzdana a demotivovana:(
26. okt 2013 o 21:08  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jpetraa Kolik jsi té ryby asi měla? A kolik másla? Brambory pečené nebo vařené?
26. okt 2013 o 21:44  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@llluckaa ryby kousek,mala podkova.maslo jen to na kterym se to peklo,ale stavu jsem si nedavala.brambory vareny,mnozstvi asi jako davaj v restauracich..ted snim ten tvaroh.
26. okt 2013 o 21:52  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jpetraa Možná bylo ryby a másla málo :unamused: Na jednu porci se dává např. 150-200 g filé nebo celý pstruh. V rybách je totiž nižší množství bílkovin než v mase. Pokud se jedná o netučnou rybu, chce to přidat na tuku.
26. okt 2013 o 21:56  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@llluckaaa asi bylo malo ryby..to je fakt spanelska vesnice:( zacinam podvedome sklouzavat do toho,ze cim min,tim lip,ale vim,ze je to blbost.uvidim po tvarohu,u toho jsem mnozstvi jen tipla,je to mejakej domaci,z plnotucnyho mlika.
26. okt 2013 o 22:07  •  2 deti  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
Choď na stranu:   Zruš
Tvoj príspevok