Tehotenská cukrovka

Dnes - v 24. tt - mi zistili gestacny diabetes, tehotensku cukrovku - hladina glukozy po dvoch hodinach od vypitia glukozy - 9,27 mmol/l. (maximalna pripustna hodnota je 7,😎. :-|

Moc som mala cistu. Ketolatky negativne.

Musim zacat s dietou (znizit musim dokonca aj prijam ovocia, jedla som aj kilo nektariniek denne), a hlavne si sedem krat za den merat glukozu v krvi. Kazdych 14 dni budem chodit na kontrolu ku diabetologicke. 😞

Musim sa snazit znizit hodnoty glukozy na cca. 3,4 mmol/l. :-| Inak hrozi: velke dieta (zatial ma normalnu velkost) rizikovy (predcasny) porod, pripadne hypoglykemia u mojho dietatka: znizene svalove napatie, drazdive alebo apaticke spravanie, novorodenecka zltacka az po nepravidelne dychanie a krce. 😞

Chcela by som sa opytat zien, ktore mali tehotensku cukrovku (pripadne ak poznate niekoho, kto mal tehotensku curovku)... ake mali problemy pocas tehotenstv, pri porode a ako su na tom ich deti. Dakujem
jpetraa
25. okt 2013
@llluckaaa no jo...ale po takovým dietním jídle...zítra zkusím na lačno a po snídani.
llluckaaa
25. okt 2013
@jpetraa Tak dej pak vědět.
lennus
25. okt 2013
Holky, dnes jsem si koupila bioládu - švestk. povidla bez curku, tak jsem zvědavá. Ráda bych si dala tenkou vrstvu na palačinku. Je to toto: http://eshop.koldokol.cz/biolada®-k1/

Jo a včera jsem měla po obědě hraniční hodnotu 7,2. K obědu jsem měla ve zdravé výživě plněné papriky - tam byla asi pohanka nebo něco podobného, k tomu brambory, čočku a salát, tak už těch sacharidů bylo asi dost. K véči jsem si pak dala kuřecí gyros s bulghurem a to už bylo v poho - jen 5,1, takže vím, co bylo u obědu špatně. 😉
jpetraa
25. okt 2013
tak já se změřila po svačine...hrnek cara s mlíkem ,zbytek jablečnýho štrůdlu a k tomu jedna menší mandarinka..a po hodině 7,1...to už je asi dost,co?😮( @lennus hraniční hodnoty...ty jsou teda kolik?
jpetraa
25. okt 2013
jinak jsem si dnes koupila ten celozrnnej kuskus a zítta si ho dám na večeři se zeleninou a česnekem.
jpetraa
26. okt 2013
@llluckaaa podávám hlášení..na lačno 5,1 a hodinu po snídani (krajíc zábrdnovickýho pšenično-žitnýho chleba s trochou pomazánkovýho másla a šunkou, okurkem a ředkvičkou) 7,2. před tím jsem teda tu hodinu spala. Počítám, že je to moc..ale co teda mám jíst?:o)(
llluckaaa
26. okt 2013
@jpetraa Dobré ráno 🙂 7,2 je akorát hranice, takže to není žádná tragédie 😉 Jen teda pro příště víš, že si nemáš chodit po snídani lehnout. Příště mázni víc tuku. Kolik bylo šunky? Aspoň 50 gramů? Co zkusit po ránu vajíčka?
Ono bývá většinou nejtěžší udržet ranní hodnoty, protože to bývají hormony nejaktivnější. Ale to nějak doladíme, neboj 😉

Jo a ještě poznámka k tomu kuskusu... Chystáš se k tomu dát i něco, v čem je hodně bílkovin, že? Protože jinak bys měla v podstatě sacharidové jídlo a z toho se rychle uvolňují cukry, chtělo by to přidat něco, co tento proces zpomalí (bílkoviny a tuk).
llluckaaa
26. okt 2013
@lennus Ahoj, už sis v podstatě odpověděla sama, co bylo špatně k obědu 😉 Ono tam ani nemuselo být moc sacharidů, ale mohlo to způsobit to, že nebyly v kombinaci s dostatkem bílkovin a tuků. Protože když máš vyvážené jídlo z tohoto hlediska, sacharidy se zpracovávaní pomaleji a nemění se tak rychle glykémie.
jpetraa
26. okt 2013
@llluckaaa tak co když si do něj dám ještě...no co já vím, co si k němu mám dát?:o) šmarja to je fakt složitý, mně se o tom už i zdá:o( řekni, že to tak měla většina, než se zorientovala, že nejsem úplnej ztracenec (pokud se zorientuju)
llluckaaa
26. okt 2013
@jpetraa No jestli ti to nějak pomůže, tak ti napíšu, že si myslím, že plno mých spolužaček, které měly desítky hodin diabetologie v tom plave ještě teď 😃 :-N
Do kuskusu můžeš dát kousky masa nebo posypat sýrem, třeba 😉
lennus
26. okt 2013
@jpetraa Podle pokynů z poradny se mám vejít nalačno do 5,5 a hodinu po jídle do 7,2.
K tomu kuskusu, pokud bys nechtěla vyloženě maso, tak by šlo tofu, tempeh nebo šmakoun, to jsou taky bílkoviny.
Fakt se tím tak nestresuj, uvidíš pak podle měření, že to není tak zlé. Jen co pořád vymýšlet k jídlu, že? Přijde mi, že dřív jsem se něčím odbyla a teď to fakt řeším vážně a víc ta strava leze i do peněz.

Já si dnes na farmářských trzích dala perník, byl vyloženě pro diabetiky. Byly tam teda rozinky, ale ty tolik nevadí, když je jich pár, to mi řekla i sestra. Na oběd jsme měli rybu, brambory a brokolici a k večeři si uděláme thajskou polévku s nudlema, žampiony a krevetama, moc se těším! 😉
llluckaaa
26. okt 2013
@lennus Dnes jsem na tebe myslela, když jsem v Tescu obhlížela sójové omáčky. Kterou máš nejradši? Že bych se nechala inspirovat 🙂
lennus
26. okt 2013
@llluckaaa 🙂 Myslím, že někde jsem četla, že Tamari je lepší než Shoyu - i když ta mi chuťově chutná asi o malinko víc. Nakupuju v Country life. Tady jsem něco našla: http://www.dia-potraviny.cz/tamari.html

Docela mě překvapilo, že jsem měla hodinu po tom obědě (ryba, bramobry a brokolice) jen 5,2. Teď jsem si dala na sváču vajíčkovou pomazánku s rajčetem a chystám se ještě ven na prochajdu. Už se těším na véču! 😃
consti
26. okt 2013
@lennus
@llluckaaa
@jpetraa
Ahoj spolubojovnice, tak jak jde dieta? Já se přiznám, že občas se neudržím a dám si třeba malinkou sušenku (Opavia zlaté, ale fakt jen jednu) :-N . Jsem pak na sebe naštvaná, ale nějak to nejde vydržet. :-N =-)
Jinak teda nic nevážím atd., ale snažím se hlavně dodržovat ty pauzy mezi jídly, hodně pít vodu a tak napíšu třeba můj dnešní jídelníček, budu ráda, když mi to opravíte. Blbé je to, že nemám ten glukometr, tak vůbec nevím, co to se mnou dělá a nijak jinak to asi nepoznám...:
snídaně: dva kousky celozrnného chleba s máslem a šunkou
svačinka: bílý jogurt s oříšky, špaldovými lupínky a jedním jablkem
oběd: francouzské brambory (vím, že brambory se moc nesmí, porci jsem si dala takovou klasickou)
svačinka: banán (jeden celý banán je asi moc, co?)
večeře: bagetka zapečená se směsí rajčat, cukety, šunky a sýra
druhá večeře: dám si hrnek mléka a nevím, jestli ještě něco k tomu?
Jinak tchyně mi donesla dnes vaničku zmrzliny a manžel mi koupil čokoládový croissant...úplně tu moji dietu teda bojkotují :-p 😃
llluckaaa
26. okt 2013
@consti Mě tvůj jídelníček přijde fajn, i banán bych nechala - když je malý a ne moc zralý, tak se občas může 🙂 Ale abych jen nechválila 😃 , tak jediná věc, kterou bych vytkla, je uzenina (šunka) dvakrát za den :-N Ikdyž, možná byla uzenina byla dokonce třikrát, pokud vím, tradiční recept na francouzské brambory taky uzeninu obsahuje. A k banánu na odpolední svačinu bych přidala tvaroh 😉
consti
26. okt 2013
@llluckaaa Jo jo, ve francouzských bramborách byla vysočina :-N . Takže ty uzeniny omezím, já teda jsem vyloženě salámová a to si fakt tentokrát odpírám a z uzenin jen šunku nejvyšší jakkosti 😉 . Zítra chci dělat k obědu roštěnky s rýží, tak to se snad může 😉 . Jinak teda každý den si dávám bílý jogurt a něco si do toho přisypu (oříšky, jablko, ty špaldové lupínky atd.) a taky bez hrníčku mléka bych nevydržela, takže to si dávám večer. Ale to je asi málo, co k tomu mléku bys ještě doporučila? 😉
jpetraa
26. okt 2013
@llluckaaa @consti @lennus
bry vecer,ja dnes trochu nezvladla pauzy mezi jidlama,meli jsme nabitej program.sice jsem se vesla do tech 2,5-3h,ale v jinych casech nez jsem zvykla.merila jsem jen po snidani a chystam se ted po veceri a i po druhe,at vim.moje jidlo dnes:krajic chleba s pom.maslem a sunkou,1knackebrot s maslem a jabko, cockova polivka a rizoto,pul vetsiho rohliku s pazit.pomazankou(asi mel byt celej),kapr pecenej na masle s cibuli a cesnekem,k tomu brambory.na druhou veceri bude tvaroh s trochou cerstvych malin...kde jsou chyby?
llluckaaa
26. okt 2013
@consti K mléku večer třeba plátek knackebrotu, půl krajíčku chleba, půl rohlíku.
Zkoušela jsi dělat domácí šunku? Když se povede, je výborná x-) Musím se do ní zase někdy pustit.
consti
26. okt 2013
@llluckaaa Tak to mi hoď recept, to jsem nikdy nezkoušela 😉 . Vím o domácí lučině, už zase nevím recept, ale prý je taky výborná, ale ještě jsem se nedostal k tomu ji udělat... 😉
consti
26. okt 2013
@jpetraa Já myslím, že důležité jsou ty pauzy po 2-3 hodinách, ale nevadí, když jíš jindy.
Jo a holky, snažím se teda většinou snídat nejpozději v 8:10, ale je to pro mě docela obtížné, zvlášť když v noci blbě spím a ráno se mi spí nejlíp. Byla by velká chyba snídat třeba v 9.h?? :-N
jpetraa
26. okt 2013
Tak moje mereni blby,po kaprovi 7,8😞
llluckaaa
26. okt 2013
@consti Recept na dobrou šunku je zde: http://www.modrykonik.cz/catalog/vendor/luthien...
Domácí lučinu dělám pravidelně taky (a chutná mi) a už umím i výbornou domácí paštiku 😃
consti
26. okt 2013
@llluckaaa To jsi šikula! Máš někde recept na tu lučinu a na paštiku? 😉
llluckaaa
26. okt 2013
@consti Ty asi nejsi ve skupině domácí výroba potravin, že? Mám tam popsaný recept i odkaz na postup při paštice.
Lučina je hrozně jednoduchá. Smíchám velký jogurt a tučný tvaroh, osolím a nechám přes kapesník odkapat. Ze syrovátky pak peču domácí chleba 😃
consti
26. okt 2013
@llluckaaa Ne nejsem, já max. peču chleba v pekárně 😃 . Ale co není, může být 😉 .
Jdu se natáhnout k tv holky, tak zatím pa pa 😉
jpetraa
26. okt 2013
Holky tak ja nevim,jsem si rikala,ze zrovna ryba by mela byt v pohode😞 to jsem zvedava,co namerim po tom tvarohu.je asi tucnej,ale momentalne jsem nejaka odevzdana a demotivovana😞
llluckaaa
26. okt 2013
@jpetraa Kolik jsi té ryby asi měla? A kolik másla? Brambory pečené nebo vařené?
jpetraa
26. okt 2013
@llluckaa ryby kousek,mala podkova.maslo jen to na kterym se to peklo,ale stavu jsem si nedavala.brambory vareny,mnozstvi asi jako davaj v restauracich..ted snim ten tvaroh.
llluckaaa
26. okt 2013
@jpetraa Možná bylo ryby a másla málo :-| Na jednu porci se dává např. 150-200 g filé nebo celý pstruh. V rybách je totiž nižší množství bílkovin než v mase. Pokud se jedná o netučnou rybu, chce to přidat na tuku.
jpetraa
26. okt 2013
@llluckaaa asi bylo malo ryby..to je fakt spanelska vesnice😞 zacinam podvedome sklouzavat do toho,ze cim min,tim lip,ale vim,ze je to blbost.uvidim po tvarohu,u toho jsem mnozstvi jen tipla,je to mejakej domaci,z plnotucnyho mlika.