Tehotenská cukrovka

Dnes - v 24. tt - mi zistili gestacny diabetes, tehotensku cukrovku - hladina glukozy po dvoch hodinach od vypitia glukozy - 9,27 mmol/l. (maximalna pripustna hodnota je 7,8). :-|

Moc som mala cistu. Ketolatky negativne.

Musim zacat s dietou (znizit musim dokonca aj prijam ovocia, jedla som aj kilo nektariniek denne), a hlavne si sedem krat za den merat glukozu v krvi. Kazdych 14 dni budem chodit na kontrolu ku diabetologicke. 😞

Musim sa snazit znizit hodnoty glukozy na cca. 3,4 mmol/l. :-| Inak hrozi: velke dieta (zatial ma normalnu velkost) rizikovy (predcasny) porod, pripadne hypoglykemia u mojho dietatka: znizene svalove napatie, drazdive alebo apaticke spravanie, novorodenecka zltacka az po nepravidelne dychanie a krce. 😞

Chcela by som sa opytat zien, ktore mali tehotensku cukrovku (pripadne ak poznate niekoho, kto mal tehotensku curovku)... ake mali problemy pocas tehotenstv, pri porode a ako su na tom ich deti. Dakujem
lennus
31. okt 2013
Holky, tady odkaz na nějaké to zdravé cukroví a sladkosti: http://www.biolenka.cz/recepty.php?type=1&cat=35
Dělala jsem ten jablečný závin a napařovaný perník, na Vánoce asi taky něco zkusím.
llluckaaa
31. okt 2013
@lennus Já agávový sirup mám doma 🙂 Ona je složený hlavně z fruktózy, takže se tráví trochu jinak než glykóza. Nezvyšuje glykémii tak rychle jako glykóza, to je jeho plus. Ale rozhodně bych teda netvrdila, že je to vhodné sladidlo pro diabetiky, vzhledem k tomu, že se ve větším množství metabolisuje na viscerální tuk (který působí na zhoršování inzulinorezistence), který je velkým problémem většiny diabetiků druhého typu :-|
jpetraa
31. okt 2013
holky, poraďte mi ,jak přestat pořád myslet na ten cukr😮( jsem nervozní už hodinu před večeří, kolik hodinu po večeři naměřím😮( už se mi to blíží. byl chleba s máslem a tvarůžkama, hodně zeleniny.
@llluckaaa a složení té čokolády je teda nic moc?
llluckaaa
31. okt 2013
@jpetraa No ale já neznám složení co se týče bílkovin, tuků a sacharidů :-| Jinak ten laktitol nic moc, ale v malých dávkách určitě neublíží.
jpetraa
31. okt 2013
@llluckaaa aha, já myslela, že to jak to verča(teda doufám, že je to Verča, @werunkas?:o)) bude stačit:o) no uvidím, je fakt, že mě poslední dobou chuť na sladký trápí víc než malej přísun ovoce😮( jak vidím nějakou delissu nebo něco na ten způsob, utírám sliny. ještě jsem se chtěla zeptat-to caro s mlíkem si můžu dávat každej den úplně mimo jídla?nebo to musím brát jako svačinu?ale to už bych asi fakt umřela hlady, i tak mám pocit, že jsem pořád nedojezená😮(
lennus
31. okt 2013
@llluckaaa Já tu mám taky nějaký zbyteček a dřív jsem ho docela používala, a pak ještě zkoušela kukuřičný a datlový - ten byl úžasný do vločkové kaše. Taky si nemyslím, že je to nejvhodnější, ale výjimečně by to snad vadit trochu nemuselo. No vyzkouším to někdy do kaše.

@jpetraa Neboj, zvykneš si. Já měla krizovku první dny, furt jsem myslela na jídlo, no a teď si klidně listuju Apetitem a dobrý. Jako mlsná na sladké mě honí, ale nijak mi to nevadí, prostě je to v psychice. Tak zkus nějaký ten jablečný závin, pohankové palačinky s tvarohem a ovocem nebo nějakou kaši s ovocem. Ale chápu, já mám zase děsnou chuť na makronky! 😃
jpetraa
31. okt 2013
já to vzdávám.....po večeři naměřeno 9.3
llluckaaa
31. okt 2013
@jpetraa Psala jsi, že si dáváš dva cm do hrnku, viď? A kolikrát denně? Kdyby ti to dalo dohromady tak dvě deci, tak bych si započítala 10 g sacharidů. Já bych ani neviděla problém v tom, když si dáš mezi jídly, pokud si mléka nedáváš moc.
llluckaaa
31. okt 2013
@lennus Datlový neznám. Zkoušela jsem obilné sirupy, ale ty jsou ještě horší než cukr. Zvyšují glykémii ještě rychleji 😞
jpetraa
31. okt 2013
@llluckaaa jen jedno denně. ale jak tak koukám, i kdybych se rozkrájela, akorát mi to stoupá nahoru😮((
llluckaaa
31. okt 2013
@jpetraa Tak to v podstatě ani nemáš co započítat 😉 Nechceš zkusit po jídle vypít citrónovou šťávu? Sice to není žádné oficiální doporučení, u kterého by bylo prokázané, že pomáhá, ale zkusit to můžeš... Někteří tvrdí, že to pomáhá 😉
jpetraa
31. okt 2013
@llluckaaa zkusit to můžu.. tak já nevím, tak já asi nebudu večeřet.
llluckaaa
31. okt 2013
@jpetraa no to neříkej ani ze srandy :-p Pokud budeš večer málok jíst, o to horší budou glykémie ráno. Něco dobrého miminku pošli 😉
jpetraa
31. okt 2013
@llluckaaa ale co??? doporučený rybičky...8,7..doporučený tvarůžky...9,3..tak co mám jíst?
llluckaaa
31. okt 2013
@jpetraa Zkoušela jsi už luštěniny? Co na ně říkali na dia?
jpetraa
31. okt 2013
@llluckaaa ještě ne..plánuju čočku na kyselo..o luštěninách nic neříkali, ale na tom papíru co mi dali, jsou luštěniny uvedený v obědu, 17 polívkových lžic jako příloha tuším. tak buď mi vadí chleba jako takovej a nebo máslo. nebo fakt nevím
llluckaaa
31. okt 2013
@jpetraa Spíš ten chleba. Kolik másla jsi měla? A měla jsi k tomu zeleninu?
jpetraa
31. okt 2013
@llluckaaa já to máslo nevážím...natřela jsem prostě tak nějak normálně dva krajíčky chleba moskvy..tvarůžky byly dva ty menší a k tomu jedna celu paprika, dvě pidi rajčátka a kus okurku
jpetraa
1. nov 2013
taaaaaak a ráno po snídani 7,8. no...tak asi nebudu jíst chleba, ale nevím co budu jíst místo něj, abych nepošla hlady😮(
rilwen
1. nov 2013
@jpetraa zkus různé druhy chleba. Já třeba nemůžu všechny druhy pečiva (rohlíky i chleby), které pečou v Globusu. Zato můžu Cvrčovický chleba, nebo chleba od Lapka. A Tesco rohlíky mi taky nevadí. Chce to zkoušet, některé z nich jsou vycpané kdoví čím. Šumava by sice měla být standardizovaná, ale není... Rozhodně je lepší najít chleba, který Ti bude vyhovovat, než nejíst chleba vůbec, nebo si krájet mikroplátky. A kdyby ani to nezabralo, tak mi sedí Knackebroty a Wasy (ty dokonce doporučuje diabetolog, je v nich spousta vlákniny, což zpomaluje nárůst glykemie), mají je v racio sekcích. 🙂 Určitě se to poddá. Jinak možná zkus také chleba odpoledne, nebo před nějakou vycházkou. Stává se mi, že jsem ráno rozespalá (když jezdím po doktorech, vstávám většinou v pět) a pak je glykemie vyšší i u toho, co mi normálně prochází. Ráno je vždycky nejhorší. Takže co třeba ráno míchaná vajíčka? 😉
jpetraa
1. nov 2013
@rilwen no u mě je zatím nejhorší večer..včera jsem to dotáhla na 9,3😮(( ale teda taky po chlebu. vajíčka jsem měla dnes na snídani. já bych těch knackebortů musela sníst moc, aby mě to zasytilo, po 2 mám za chvilku hlad.o(
rilwen
1. nov 2013
@jpetraa tak v tom případě nejíst chleba v době, kdy máš nejvyšší hodnoty, teda večer. Já jím tak 3 kousky knackebrotu (toho, co má cca 7sacharidů) a dávám si k tomu zeleninu (do těch 10ti sacharidů), pořádně šunky, vejce, někdy tvaroh (na svačinu, na večeři se dá ješte výrazně přidat). A dá se to doplnit třeba ještě o kedlubny, okurky, nebo dokonce polívku (třeba v cuketové je 0 sacharidů). A když to všechno dáš dohromady, tak se dá i dobře najíst. 🙂
Taky zkouším nakombinovat, abych v jídle měla vždycky vlákninu, tuk, bílkovinu. A nějakou potravinu s nízkým glykemickým indexem (tj. co se déle tráví - celozrnné věci, věci s vlákninou...). Když to má vysoký index, tak to rychle strávíš a pak je taky rychle hlad.
jpetraa
1. nov 2013
@rilwen můj problém je hlavně v tom, že netuším, v čem je hlavně vláknina, v čem bílkovina atd.takže různý vhodný kombinace jsou po mě zatím záhadou:o(zeleninu do sebe cpu ke každýmu jídlu, i k jogurtu..
dnes vařím k obědu špagety s rajčatovou omáčkou, masem a sýrem, pokud bude měření aspoň jakžtakž, dám si to i večer a uvidím.
llluckaaa
1. nov 2013
@jpetraa Můžeš brát máslo odhadem... Na jednu zarovnanou kávovou lžičku se počítá 5 g tuku. Takže u večeře bych mázla na každý (menší) plátek chleba jednu lžičku másla a dvě lžičky oleje bych dala na zeleninu. Pokud bys měla třeba tučnější maso ap., dala bych lžičky celkem jen tři.
Jinak zkus i jiné chleby, třeba tokové ty fit chleby, co vypadají jako cihly. Ale někomu nemusí moc chutnat :-| K večeři bych si představila ještě třeba ten celozrnný kuskus, ať se nemusíš zdlouhavě vařit s přílohou a nebo ty luštěniny přidané do zeleninového salátu.
Pokud tě zajívá, kde je kolik vlákniny, tak dobrá tabulka je tady http://www.czfcdb.cz/vyhledavani-potravin/podle... Může se tam vyhledávat i podle množství tuku, bílkovin a ostatních nutrientů.
llluckaaa
1. nov 2013
Třeba to některá z vás využije 🙂 http://recepty.centrum.cz/tipy-triky/2009/1/15/...
jpetraa
1. nov 2013
@llluckaaa no jo...ale jak poznám, kolik mám jíst té vlákniny?? o tom v tom papíru co mi dali nic nepíšou...jen o sachariech. olej na zeleninu? já jím tu zeleninu syrovou..
llluckaaa
1. nov 2013
@jpetraa Na zeleninu si můžeš udělat zálivku s olejem nebo stačí postříkat...
Nepotřebuješ vědět, kolik máš jíst vlákniny (ale pokud to vědět chceš, tak ti to sem můžu napsat 😉 ), pro tebe je důležité, abys vybírala potraviny s vyšším obsahem vlákniny. Proto ty žitné a celozrnné chleby, rýže natural, celozrnný kuskus nebo těstoviny, proto dávat k jídlům zeleninu... Vláknina jednak nabobtnává, takže zvětšuje objem jídla a cítíš při stejném příjmu energie větší zasycení a brání rychlému vstřebávání sacharidů. Urychluje průchod tráveniny střevem.
jpetraa
1. nov 2013
@llluckaaa aha...to mi zrovna taky nedocvaklo...chjo
llluckaaa
1. nov 2013
Včera jsem byla na přednášce o homeopatii, co tady měla jedna porodní asistentka, tak jsem se jí ptala, jestli není něco pro gestační diabetičky, co by pomohlo stabilizovat glykémie. Prý bohužel nic 😞
vulka
1. nov 2013
Ale dobrá psychika tomu rozhodne pomáha.

Začni písať odpoveď...

Odošli