Vypínanie špičiek u nechodiaceho.Stretli ste sa s tým?

martina46
2. sep 2008

Dnes si doktorka na kontrole všimla, že Táňka naťahuje špičky, ako to býva u detí, keď sa to preháňa s chodítkom. Malá ale ešte nechodí, ani si sama nesadla. Doktorka mi povedala, že to môže byť aj tým, že bola v cudzom prostredí, nervózna.
Mám ju sledovať, či to robí aj v kľude.
Stretli ste sa už s tým u tak malého bábätka?
Malá nikdy nebola v chodítku a ešte sa ani sama nestavia.

kopcik
2. sep 2008

martina46: já jsem se s tím nesetkala u mého mimča - má jen 7 týdnů, ale byla jsem učitelkou v jestličkách v Londýně a tam byl chlapeček, kterému bylo 18 měsíců a ten neuměl normálně chodit. jen po špičkách. běhal po špičkách i stál jen na špičkách. rodiče s tím byli u doktora, ten jim řekl, že to je nějaká nemoc - už si nevzpomenu, co to bylo, ale chtěl s tím počkat, že pokud se to neupraví. že zatím s tím nic nedělal. ale byli z toho docela hodně nešťastní.
jo a chodítko raději vůbec nezkoušej. je to obrovská zátěž na páteř. jena z nejhorších věcí, které můžeš pro své mimi udělat.
tak hodně štěstí s maličkou

vieruna
2. sep 2008

martina moj syn to nerobil, ale tiez ma na to dr. upozornovala, ze keby nahodou, tak na to treba davat pozor, lebo presne v tomto obdobi sa bude ucit stat a chodit a mohlo by jej to narobit problemy so skratenou achylovkou tusim. Ked uz normalne chodi a zacne chodit po spickach, tak by to nemal byt nejaky problem, to proste skusa.

petraluk
2. sep 2008

Ani chůze po špičkách není normální. Pochopitelně je něco jinýho, pokud umí chodit normálně a po špičkách jde jen občas. Mimo zkrácení achilovek může jít o vadný růst dolních končetin nebo vadnou pohybovou koordinaci 😉

Chůze po špičkách může být např. u dětí s DMO apod. těch onemocnění je docela dost 😉

Marti zbytečně se nestresuj, malá bude určitě v pohodě. Prostě nebyla jen ve své kůži z toho cizího prostředí 😉

martina46
autor
2. sep 2008