Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Vrátili vám peniaze za storno letenky z Pelikána?

nikca_123
9. jún 2020

Ahojte. Akosi neviem nikde na nete vratane FB najst ludi, ktori by sa stazovali na to, ze Pelikan nevracia peniaze za stornovane letenky - let na maj nam zrusila letecka spolocnost na zaciatku korony, tym padom sme poslali storno zakupenych leteniek - dna 17.3.2020, preslo uz viac ak 6-8 tyzdnov (dovtedy mali vratit peniaze) a za posledny mesiac som sa nedovolala na ich infolinku, na emaily nereaguju. Vratil Vam Pelikan peniaze?

mlska19
9. jún 2020

@nikca_123 Ahoj,storna vybavuju postupne a najma zalezi na tom,kedy posle peniaze letecka spolocnost im.Brzdia to samotne letecke,s kym si mala letiet?Tych 6-8 tyzdnov je,pokial viem,len zvycajna doba za standardnych okolnosti,co ale teraz rozhodne nie je :( Skus im napisat cez FB.Kamarat mal zrusene letenky v polovici februara a peniaze mu z Pelikanu prisli pred 2 tyzdnami.Mal letiet s nejakou cinskou leteckou spolocnostou.

nikca_123
autor
9. jún 2020

@mlska19 letiet sme mali Laudou, cez FB Pelikan nereaguje na spravy, komenty ohladne tohto nam tam mazu, na emaily a telefonaty nereaguju tiez. Keby aspon dali vediet, ale absolutna ignoracia.

bejkaad
9. jún 2020

my tiez stale cakame, dovolali sme na informacie nakoniec cez pobyty telefon, vraj z laudy poslali namiesto penazi kredity, na to sa odvolali a teraz zas plynie dalsich 6-8 tyzdnov. verim, ze sa nevedia ani sami dostat k peniazom od leteckych spolocnosti.

nikca_123
autor
9. jún 2020

@bejkaad Dakujem za info, o tomto som nepocula, tak to som zvedava, ci tie peniaze vobec vratia. Mohli aspon poslat mail, ze to bude trvat raz taky cas.

joe_black
16. jún 2020

Tákže. Ja som mal viac ako rok kúpené letenky do NY. Keďže bola v marci situácia aká bola, prišiel mi mail, že jeden z mojich letov bol zrušený + prichádzali stále nové a nové reštrikcie v rámci EU. Letenku som niekedy v polovici marca prostredníctvom stornoformulára zrušil (samozrejme žiaden poplatok za storno, let bol zrušený). Podľa platných VOP samozrejme mala refundácia trvať 6-8 týždňov. Keďže bola situácia aká bola, vedel som pochodpiť, že procesy refundácií peňazí leteckých spoločností môžu trvať dlhšie. 9 týždňov po storne som len zo zvedavosti zavolal na infolinku, že čo sa vlastne deje, ako sa majú a aká je situácia. Milá pani mi vysvetlila, že situácia je zlá, klienti volajú, chcú peniaze naspäť, no rovnako AKO V MOJOM PRÍPADE, ČAKAJÚ NA PENIAZE OD LETECKEJ SPOLOČNOSTI. Povedal som si fajn, počkám. Zhruba o týždeň som niekde narazil na článok, že letecké spoločnosti (zhodou okolností aj tá moja) posiela peniaze klientom za stornované letenky na ich účty asi do 2 týždňov (už si to veľmi nepamätám). Keďže procesy správy leteniek mi nerobia problém, prihlásil som sa pod svojim priezviskom a rezerváciou na správu letenky na stránke leteckej spoločnosti. A čakalo ma tam prekvapenie. Potvrdenie o tom, že PENIAZE ZA STORNOVANÉ LETENKY BOLI POSLANE NA ÚČET OBJEDNÁVATEĽA (PELIKAN.SK) V PRVEJ POLOVICI APRÍLA. Tak som bol zvedavý, čo mi povie pani na infolinke pelikanu (samozrejme nevybafol som na ňu hneď s mojím poznatkom). Opäť mi bolo slušne vysvetlené, že ich tímy robia čo môžu no v mojom prípade STÁLE ČAKAJÚ NA PENIAZE OD LETECKEJ SPOLOČNOSTI. A toto ma naštvalo. Dal som pelikan.sk ultimátum 7 dní na vyplatenie nimi zadržaných peňazí (oni sú len sprostredkovateľom v prípade kúpy leteniek) s dovetkom, že inak to budeme riešiť súdnou cestou. Bol som pripravený podať trestné oznámenie pre naplnenie minimálne 2 skutkových podstát TČ. Neuveríte, o 2 dni si spomenuli, že im peniaze vlastne prišli a že moju požiadavku spracováva ich oddelenie refundácií. A moje peniaze boli odoslané ešte pred uplynutím ultimáta. V tomto prípade ide o fakt, že nimi zadržané peniaze nie sú ich. Ich je len servisný poplatok, ktorý vám aj tak stiahnu z ceny letenky a nie je refundovateľný. TAKŽE NA ZÁVER: AK CHCETE VEDIEŤ, KDE SA NACHÁDZAJÚ VAŠE PENIAZE A ČO JE NAOZAJ PRAVDA, KONTAKTUJTE PRIAMO LETECKÚ SPOLOČNOSŤ CEZ KTORÚ STE MALI LETIEŤ (so všetkými potrebnými údajmi, nielen s menom a priezviskom) ALEBO NA PRIHLÁSTE DO SPRÁVY REZERVÁCIE LETENKY NA STRÁNE VAŠEJ LETECKEJ SPOLOČNOSTI - NIE NA PELIKÁNE! Veľa zdaru prajem

bejkaad
16. jún 2020

@joe_black fiha, vyborny tip, skusime tiez priamo u Laudy pozriet. ak sa amiem spytat, od koho ste mali letenky?

nikca_123
autor
16. jún 2020

@joe_black Ja by som mile rada nieco take vyspekulovala; lenze mne pelikan nedviha od maja telefom a na emaily tiez neodpisuju, takze dnes som poslala posledny email aby vratili peniaze za letenky do piatku a ak tak nespravia som uz dohodnuta s pravnikom; ze to vyriesi za mna.

nikca_123
autor
16. jún 2020

@bejkaad Ako sa to pozera priamo na Laude? My sme mali tiez cez nu letiet.

bejkaad
16. jún 2020

@nikca_123 nepodarilo sa nam na stranke lauda nic zistit podla cisla rezervacie, lebo pytali aj email a ten sme nemali, pisalo ze neplatne cislo rezervacie alebo email

nikca_123
autor
16. jún 2020

@bejkaad Aj nam to vypisuje a zadavam aj dobre cislo rezervacie aj dobry mail.

bejkaad
16. jún 2020

@nikca_123 len ten email asi bude nejaky pelikanovsky, pod ktorym to oni objednali myslim, nie nas osobny

nikca_123
autor
16. jún 2020

@bejkaad Aha; to netusim ako sa k nemu mam dostat ked nedvihaju telefony ani nereaguju na emaily.

henusinka
6. júl 2020

Ahojte,my tiez cakame na refund od pelikana.Vraj letecka spolocnost vystavila vouchery a teda cely proces bude trvat.Skusali sme volat Qatar ale ti nam vobec neposkytli info ohladom statusu refundacie ale ze ich vybavuju do 2 mesiacov.Je tu niekto kto mal letiet s Qatarom a pelikan mu vratil peniaze?

kacusik69
10. júl 2020

Pre tych ktori si bookovali letenky cez Kiwi a portaly im podobne u spolocnosti Ryanair/Laudamotion a nevedia sa dopatrat k peniazom/voucheru - https://www.ryanair.com/hr/en/refundfaqs/screen...

Postup a formular ako sa k nim dostat vyssie v linku, a moja milion krat omielana rada na na zaver - VZDY bookujte letenky LEN cez oficialne stranky prepravcu...

bejkaad
11. júl 2020

@kacusik69 dik za link, verim, my sme mali aprilove lety, ktore vraj preplatia do polky jula, takze cakame netrpezlivo na pelikan, kedy sa ozve. verim, ze nie su taki neseriozni ako tie co spomina vo videu

bejkaad
12. aug 2020

@kacusik69 tak sme sa dockali, prevolali sme sice kopu nervov, ale peniazky uz mame na ucte. na klasicku odpoved ze mame trprzlivo cakat pomohlo potvrdenei sefa ryanairu ze uz aprilove lety vsetky preplatili. hned zmenila, ze ano, posielaju nam peniaze. sice dva tyzdne presli a nic neprislo, tak sme museli volat znova a to sa uz podarilo aj zrealizovat. konecne to vypustam z hlavy

nikca_123
autor
13. aug 2020

@bejkaad ahoj, prosím ťa a teda kam si všade volala alebo čo riešila? my sme mali letieť v máji a doteraz nič. na emaily neodpisujú a proste nič, jediný mail čo poslali, je že máme čakať, že im ešte letecká spoločnosť Lauda nevrátila peniaze.

bejkaad
13. aug 2020

@nikca_123 na emaily neodpovedaju, treba sa dovolat na ich infolinku a hadat s nimi, nam pomohlo ovlat cez "pobyty" linku, ked uz zdvihnu, vedia to pozriet. a nam prisiel email o tom, ze mame byt trpezlivy a to sme uz vedeli, ze maju nase peniaze

kacusik69
13. aug 2020

@nikca_123 Lauda za maj uz 100% vracal, my sme mali v maji 4 nezavisle lety, a peniaze uz dva tyzdne na ucte

edusik
18. sep 2020

@bejkaad ako sa vam podarilo zistit ze aprilove lety uz Ryanair vratil? Neviem sa dopatrat co je s junovimi priamo kupenymi od Ryanairu - neodpovedaju, neda sa dovolat...

kacusik69
18. sep 2020

@edusik takmer vsetko uz je refundovane...

kacusik69
18. sep 2020

@edusik treba do ich chatbotu napisat “cash refund not voucher”, vypyta od vas udaje... nikam netreba volat, pisat...

scarlett1410
18. sep 2020

@nikca_123 ahoj mne vratili za letenky do Bangkoku ale trvalo to tusim 4 mesiace.

bejkaad
19. sep 2020

@edusik tu bol taky link na video.od sefa ryanairu co to.potvrdil, ze uz preplatili vsetko do konca aprila a ze do polky jula preplatia maj, teraz ho neviem najst

pelikansk
Včera o 08:20

@bejkaad @scarlett1410 @kacusik69 @edusik @bejkaad @nikca_123 @mlska19 @joe_black @henusinka Ahojte, všetci,

V prvom rade, veľmi sa ospravedlňujeme za neodpovedanie alebo extrémne dlhé čakanie na refundy za letenky a zájazdy počas uplynulých šiestich mesiacov, ktoré boli pre nás v Pelikánovi, našich partnerov i celé odvetvie cestovného ruchu nesmierne ťažké. Aj keď mimoriadna situácia stále pretrváva, naučili sme sa v nej aspoň z časti fungovať ako tak normálne a aj preto sa teraz týmto spôsobom aktívne snažíme vyhľadávať našich zákazníkov, ktorým sme, žiaľ a zatiaľ, vzhľadom na enormné množstvo žiadostí, pomôcť nemohli či nedokázali. Veríme, že sa nám to aspoň z časti podarí napraviť.

Ak teda stále čakáte na našu odpoveď, alebo sa vám nezdá, ako dlho čakáte na peniaze za zrušené cestovateľské produkty od našich partnerov, prosíme, napíšte nám na e-mail marketing@pelikan.sk a pokúsime sa s našimi kolegami zo zákazníckeho servisu vyriešiť vaše žiadosti čo najskôr. Minimálne sa vám pokúsime obratom dať vedieť, prečo dané žiadosti stále vyriešené neboli. Nie vždy je to našou vinou, no ak si niekto dokázal poradiť aj bez našej pomoci a vyriešil všetko potrebné priamo s leteckou spoločnosťou, hotelom či partnerskou cestovkou, ďakujeme mu za pomoc my a ešte raz sa ospravedlňujeme.

Všetkým tiež ďakujeme za strpenie, pochopenie a prajeme pekný zvyšok dňa.

Váš Pelikán

Tu začni písať odpoveď...

Odošli