Zlá reklamácia v cestovnej kancelárii

danusskaaa
8. sep 2017

Riešila niektorá z vás reklamáciu dovolenky??? Poraďte, kde sa obrátiť...
Naša dovolenka skončila katastrofálny ubytovaním. Keďže v tom dátume nebolo voľné miesto inde, ostali sme v objednanom apartmáne. Ten bol otrasný!!! 😝 Nezodpovedal vobec fotkam (cestovka sa ohradza na "ilustracne foto" 😐) -zavádza, ale nevadi! Ide o to, ze po komunikácii mi navrhli 10% vratit z ceny apartmanu (to je 69€) ale toto je smiešne vyrovnanie a tak moju sťažnosť "uzavreli" . Chcem to posunúť dalej - kde sa obratit???
Kvôli ich ubytovaniu sme sa museli stravovat v restikach, lebo sa nam hnusilo byť v "našom" apartmane - a jedno taketo jedlo bola navrhnuta cena vratenia. Predsa len museli sme zaplatit cestu, poistenie a vsetko co dovolenka ziada. Cena práve kvoli tomu nebola 690e za apartman, ale ovela vyssia.
Aby ste boli v obraze, to ze niekde je nieco stare- este prehryznem. Ale nasa izba bola spinava, boli v nej znicene a potrhane veci, dokonca pliesen v sprche i na podsedakoch stoliciek. Pol dna nam nesla voda - ziadna!! Cize este aj na wc sme museli ist na pláž 😣 proste otras - vsetko mam nafotene a natocene. Urcite to nechcem nechat len tak, lebo takyto pristup je neprijatelny. Poctive cestovky by sa takto zachovat nemali...

fokuska
8. sep 2017

@danusskaaa Kontaktovali ste hned po prichode a zistenych nedostatkoch delegata a spisali pisomne reklamaciu?
Nemali volne ze vobec vobec nic kde by vas mohli presunut? Urgovali ste to kazdy den znova, aby vas prestahovali?

danusskaaa
autor
8. sep 2017

@fokuska hned po prichode som s nimi volala, v nasom ubyt. zariadeni nic volne nebolo a nahradu nevedela, ale dalsi ponuknuty hotel ich kancelariou bol az 2km od mora - pre nas s detmi nevyhovujuce. Ten nas, ktory sme mali bol 30m od mora. Ako druhe, objednali sme 2 apartmany, kedze sme sli so svagrovcami a chceli sme dovolenku travit spolu. Ziadnu reklamaciu dopredu sme nespisali kedze tvrdili ze sa to robi az potom aj s fotodokumentaciou. ☹

fokuska
8. sep 2017

@danusskaaa Fuha :( Tak teda reklamacia sa vzdy musi riesit BEZODKLADNE - to znamena, ihned po zisteni nedostatkov s delegatom - ak cestovna kancelaria nema na mieste delegata, tak musi mat uvedeny nejaky iny kontakt, kto je opravneny reklamaciu, alebo staznost prijat. Vzdy o tom musi byt vyhotoveny pisomny zapis s datumom a podpismi.
Nahradne ubytovanie musi byt v minimalne takej kvalite, ako to objednane, ak nie je k dispozicii, tak moze byt aj vo vyssej.

U vas je teda situacia, ked vam nahradne ubytovanie bolo ponuknute, ale vy ste ho neprijali - cestovka si teda splnila svoju povinnost, to ze ste vy ostali a po navrate znovu reklamovali, tak myslim, ze ta dodatocna zlava je ok. To, ze ste sa "museli" stravovat v restikach to vam v reklamacii asi neprejde, kedze mali ste ponuknutu adekvatnu nahradu.

Zlava vam bola poskytnuta na ubytovanie, nie na ostatne naklady, to je logicke, pretoze ostatne sluzby ste dostali.

Co chcete teda od cestovky ziadat? Vyssiu zlavu na ubytovanie?

danusskaaa
autor
8. sep 2017

@fokuska oni nam neposkytli ubytovanie! Ona vravela len o dalsom hoteli ale neposkytla nam ho. Aj prave preto, ze to bolo pre nás daleko a aj preto ze sme chceli ostat rodina pokope. Ziadneho delegata ci recepciu nemali. Vsetko sa vybavovalo len cez telefonaty. Chcem urcite ziadat peniaze spat! Aj ked nie za restiky (len nech maju predstavu o tom, ze kvoli ich zlemu apartmanu kde sme si chveli varit, sme utracali na jedlo). Apartman stal 690e a 69e spat za taku zumpu je malo!!!!

fokuska
8. sep 2017

@danusskaaa Pisala si ze "dalsi ponuknuty hotel ich kancelariou" tak som to pochopila tak, ze teda vam bolo ponuknute nahradne ubytovanie, ale vy ste s nim nesuhlasili.

Vzdy sa mozes obratit na SOI aby riesenie tvojej reklamacie preverili.

Do buducna: Predtym ako si bookneme ubytovanie, vzdy si hladame recenzie - ci uz na bookingu alebo cez tripadvisor - sledujeme realne fotky a citame realne skusenosti. Tiez si kontrolujeme ubytko cez google maps/earth aby sme videli ake je okolie, vzdialenost od mora a inych veci a pod. Urcite sa neoplati spoliehat na krasne fotky v katalogu cestovky.
Tiez recenzie na danu cestovku a pozorne treba citat zmluvu pred podpisom.

Este asi ak by ste si nasli vy ine ubytovanie, tak mozete potom ziadat aby vam to preplatili, ale to si uz nie som ista tymi paragrafmi. V kazdom pripade ak ste v tej "zumpe" realne stravili dovolenku, tak to vyzera tak ako ked v restauracii poviete, ze jedno bolo hnusne a nedalo sa jest, ale ostane po vas prazdny tanier.

danusskaaa
autor
8. sep 2017

Uvedomujem si chybu, ze som hned nereagovala písomnosťami. Po 14 hodinovej ceste s polrocnym babom to je unavne! Booking mal recenzie fajn - pravdepodobne dostali izby ako nasi svagrovci (o poschodie vyssie) ktora bola super.

fokuska
8. sep 2017

@danusskaaa Ja to nemyslim v zlom, mam dojem, ze ten prvotny prispevok si pisala dost v navale emocii, ja som zas reagovala podla faktov.
Chapem, ze si z toho rozhorcena, tak uvidis ci pochodis na SOI, ale ja osobne si myslim, ze nie.

hettinka
8. sep 2017

@danusskaaa reklamácia sa spisuje na mieste, s delegátom CK, ktorý má povinnosť bezodkladne riešiť problém. Ako píšu vyššie, mohli vám dať iný hotel, v rovnakej alebo lepšej kvalite, prípadne sú bežné aj iné kompenzácie (napr. fakultatívny výlet, prípadne zlava na dalšiu dovolenku, večera a la carte).

Píšeš, že ste šli cez CK, ale bez delegáta? tak to je potom načo CK? To ste mohli ísť rovno cez booking, alebo na blind...
Mohla by si poslať link na vaše ubytovanie? Tipujem, že to bolo niečo v zmysle "vybrané apartmány" a tam je to naozaj mačka vo vreci, zábery sú ilustračné, vzdialenosť od mora sa udáva v istom rozpätí (a to aj 500m rozdiel). V prípade hotela je to oveľa bezpečnejšie, keďže si človek môže pozrieť cez Google earth, kde presne vidíš, kde to je, aké je more, pláž ...

hettinka
8. sep 2017

@danusskaaa ešte ma napadlo, máš všetky bločky za jedlo, ktoré ste si museli kupovať? A tiež účty za telefonáty ... všetko pridaj k reklamácii.
Ale nabudúce, vždy na mieste a písomne, inak naozaj nemusíš nič vyreklamovať.
A ešte, 690 € za týžden v apartmáne cez CK ... to vam muselo byť vopred jasné, že to nebude bohviečo.

danusskaaa
autor
8. sep 2017

@hettinka islo o apartmanovy dom (bez recepcie). Prisli sme len do jednej kancelarie, kde nam pridelovali izby - uz tam bol problem ze jedna bola a druhu dlho hľadali (nic volne nemali) aj ked sme my apartmany mali zaplatene 😣 asi preto sme dostali nieco tak "výberové". Islo o apartmany smeralda v Bibione. Izby nafotene v super stave - taku mali aj nasi svagrovci. Bohuzial o nasej sa to povedat nedalo 😔 jedna cena, dva moc odlisne standardy. Ako som pisala, ze so starym nabytkom by som sa zmierila.... ale toto bol hnus. Ako prve smrad z vyleviek (akoby sa izba dlhoooo nepouzivala), spina (riady spinave s nejakym povlakom az v skrinke), pliesen v sprche i na podsedakoch stoliciek, zaspinene a roztrhane zavesy, roztrhane hodiny a obrazy stare. Zelezne (vojenské) postele ktore vrzgali a vylezane ze az. Spinave deky ci zaprasene skrine, kde sme mali "odlozene" vankuse. Zasuvka vytrhnuta zo steny (radsej sme tam nic nedavali), svetlo po zasvieteny blikalo ako na diskoteke. A kopec mensich zavad 😠 bohuzial, cez CK sme objednali apartman ( vsetko sme si rezirovali sami) a tak nemali ziadneho delegata. Vsetko sa riesilo len cez telefon. Nahradu neponukla, len spomenula dalsi nimi ponukany hotel (neviem v akej kvalite) ale 2km od mora. My sme boli skoro pri mori (mame kočík a kopec veci pre deti, cize neprichadzalo do uvahy aby sme museli prejst 2km k moru!!!). Bolo to podla mna nefer voci nam! Zajazd bol objednany cez inviu- ona sprostredkovala zajazd inec CK (nejdem menovat akej). O nedostatkoch boli informovane najprv CK (hned po prichode) a na druhy den aj invia, kedze uz mali vecer zavrete. Kazali mi vsetko fotit a po prichode sme spisovali reklamaciu. Najprv v Invii a ona to posunula CK. CK si vsak ziadne pochybenie nepriznalo a vraj preto, ze si nas vazia chcu nas " odmeniť" 69e. Ja chcem vsak normalny postoj k tomu, nie ze nam este robia velku službu. A hlavne diskusia cez nail, ze pre nich je to UZAVRETE ma uraza! Bol to riadny humus a poldenny vypadok vody tiez nebol idealny, kedze sme si este aj rannu toaletu robili na plazi 😢 mam dve deti (5 rokov a 6 mesiacov) pre ktore sme zabezpečovali apartman (kvoli vareniu, zohriatiu atd) nakoniec sa nic nekonalo 😐 proste cele zle
@fokuska

fokuska
8. sep 2017

@danusskaaa Invia len sprostredkovala zajazd, poskytovatel sluzby, ktoremu treba adresovat reklamaciu je CK, takze prave tu by si tu mala menovat. Invia skutocne ako sprostredkovatelska agentura za nic nemoze.

Inak sa ja osobne dost cudujem, ze ste tam ozaj cely tyzden ostali pro tom stave aky popisujes a este s tak malymi detmi. Hned by som bookovala iny hotel a potom ziadala preplatit to.

fokuska
8. sep 2017

@danusskaaa A dalsia vec: nie diskusia cez mail, adresovat reklamaciu aj s fotkami pisomne, doporucene do CK.

Ale ako pisem, vy ste tie sluzby vlastne vyuzili, takze teraz uz tazko... :( S akou zlavou z ubytovania by ste boli spokojni?

hettinka
8. sep 2017

@danusskaaa ja som sa pýtala na delegáta CK, nie na recepciu
recepcia v apt. nemusí byť, v hoteloch spravidla je, ale tam komunikuješ so zamestnancami hotela/apartmánového komplexu .., teda s ubytovateľom
ale mal by tam byť aj pracovník CK, ktorý sa o našich turistov stará ... napr. zabezpečuje výlety, komunikáciu s CK, organizuje lekára atď. taký tam nikto nebol?

S ktorou CK ste boli? Invia je naozaj len sprostredkovateľ, nemajú vlastné zájazdy, ale predávajú zájazdy iných CK.
Inak, za takú sumu ste mohli mať pekný jednoduchší hotel aj s PP, deti také malé zadarmo.

danusskaaa
autor
8. sep 2017

@hettinka delegat nebol. Chceli sme apartman kvoli vareniu. Malemu som chcela varit prikrmy a hlavne si cez obed oddýchnuť doma pred teplom. Jedine šťastie bolo, ze som si zobrala vlastne obliecky a preto som sa citila adpon o nieco čistejšie. Prva reklamacia sla cez inviu (tak to bolo povedane aj cez telefon)odpoved som uz dostala ja a nasledne s nimi komunikovala (napísali mi dva maily a treti s tym, ze je to pre nich uzavrete. Lebo vsetko bolo funkcne a fajn)
Cakala som cca 200-300e mozno, pripadne nejaku zlavu na dalsiu dovolenku... proste urcite nie smiesnych 69e - fakt je to za tie chyby malo. Ved nech si to vyreklamuju od majitela - nech vie co ponuka!!

@fokuska kedze som mala foto a videa na kľúči tak sa to "vraj" riesi takto cez mail. Nech sa to netlaci! Bolo toho dost. Takze asi som sa dala "oblbnut" .

danusskaaa
autor
8. sep 2017

Dakujem za rady, nieco vymyslim. Nechcem to vzdať, lebo každý by si mal zodpovedat za svoje sluzby!