Epidémie a prípady očkovaním preventabilných ochorení

Táto téma má slúžiť očkujúcim aj neočkujúcim rodičom na výmenu informácií o infekčných ochoreniach, ktoré sa vyskytujú na Slovensku aj vo svete. Nie je určená pre šírenie antivakcinačnej propagandy, ani na diskusiu o očkovaní či neočkovaní. Ide o ochorenia ako je obrna, osýpky, meningitída, pneumokokové infekcie, mumps, ružienka, hepatitída, čierny kašeľ, záškrt a všetky ostatné, ktoré sa dajú ošetriť očkovaním. Ďakujem za všetky informácie a prosím o uvádzanie zdrojov, aby nedochádzalo k šíreniu nepravdivých alebo neoverených informácií.
adsumusautor
22. dec 2015
@petot Ty vieš kedy sa začal používať antitoxín?
adsumusautor
22. dec 2015
pre osvieženie si dovolím doplniť graf z anglicka a walesu ako nám pekne klesol záškrt PO začatí očkovania a nie PRED začatím očkovania ako nás tu petko presviedča stále dokola tralalalala, neviem prečo. očkovať začali v roku 1940 a do roku 1945 bolo zaočkovaných 62% detičiek.

https://www.gov.uk/government/uploads/system/up...

alebo aj z česka alebo z USA
tin007
22. dec 2015
@petot Uz som na to nereagovala. Mna by naozaj zaujimalo, ci taketo osobne tvrdenia maju racionalny zaklad/ statistiku, alebo je to len pocit/domienka. Tak uz viem.
tin007
22. dec 2015
@adsumus Tie dva grafy, ktore sa tu zobrazuju su o Poliu, nie o zaskrte.
tin007
22. dec 2015
Dr. Buchwald vo svojej knihe Business based on a Fear (Ockovani, obchod se strachem) pise aj o zaskrte a pridava graf s udajmi z Nemecka - str. 95 a dalej https://books.google.co.uk/books?id=szAm-23Qjes...
adsumusautor
22. dec 2015
@tin007 nemá tam buchwald uvedené akosa mohlo stať, že počas epidemie záškrtu v lotyšsku zomierali výlučne neočkovaní jedinci? plus jedno dieťatko, ktoré ma lo len jednu dávku? teba osobne to tiež nezaujíma? radšej budeš vypisovať nepodstatne veci, či neočkujuci rodičia neočkuju a užívaju synteticke cečko a či to mám podložene alebo to je hypoteza, čistá hypoteza, uplna.
tin007
22. dec 2015
@adsumus Ty splietas uplne od veci a v prispevku, kde hovoris o zaskrte pridavas grafy o poliu.
adsumusautor
22. dec 2015
@tin007 grafy su grafy a tie nepustia a čudujem sa, že tebe nevadí, že ti antivax klamali ohladom zaočkovanosti v lotyšsku, ktorá nebola taká ako uvádza fillo, ale ovela nižšia, ale ti vadí, že som dala dva grafy ohladom polia, ktoré vylučuju, čo tvrdí tvoj idol. 😉 prečo asi? sa pýtam posledné dni, čo sa teba týka. ale viac menej už mám názor.
tin007
23. dec 2015
@adsumus Nerozumiem, co mi tu vypisujes, ze mne antivax klamali ohladom zaockovanosti v Lotyssku. A aky moj idol? Vazne zacinam pochybovat, ci si mentalne v poriadku a myslim to uplne vazne.

A druha vec je, uz som ti to slusne a strucne napisala; uvadzas nejake informacie o zaskrte a pridas grafy o poliu. To ako spolu suvisi? Tvrdis ze zaskrt v Anglicku a Walesu klesol po zacati ockovania proti zaskrtu. Ja som pridala link na knihu, kde su udaje a grafy z Nemecka, ktore ukazuju pokles pred zacatim ockovania proti zaskrtu. Kazdy nech si urobi svoj vlastny nazor.
adsumusautor
23. dec 2015
@tin007 už som to vysvetlovala, tie grafy ilustruju, že choroby ustupovali PO začatí očkovania, ked to považuješ za príznak nalomenosti mojho mentálneho zdravia, svedčí to skor o tvojom mentálnom stave, ale ja nechcem byť na teba zlá v tomto krásnom predvianočnom čase a tak si dovolím ti len popriať krásne sviatky a štastný nový rok. 🙂
tin007
24. dec 2015
@adsumus Ak si chcela ilustrovat, ze choroby ustupili po zacati okovania, mala si to napisat, ze okrem udajov k zaskrtu (lebo o tom tu bola par stran debata) davas aj grafy k poliu. A nie napisat o zaskrte a pridat grafy k poliu, preto som ti napisala.
tin007
24. dec 2015
Grafy k zaskrtu v Nemecku, prvy ma chybny preklad v popise (v anglickej knihe je rozsah rokov spravny)
adsumusautor
27. dec 2015
@tin007 chýba ti dalšia, veľmi podstatná, časť grafu, pripájam pre zaujímavosť ako záškrt neustupoval pred zavedením očkovania, skôr išlo o 5 ročne obdobie kludu a po nom nastúpil včase vojny znova v plnej sile. začalo sa očkovať v roku 1925, ale zaočkovanosť tam ani zďaleka nedosahovala potrebnú uroven na zastavenie šírenia choroby, to sa podarilo až po vojne, v sedemdesiatych rokoch takže celkový graf. a ešte raz k tvojej výhrade voči mojim grafom, ja som ilustrovala ústup záškrtu v UK po začatí očkovania grafom, plus ústup polia v USA a Česku tiež grafom, všetky boli označené a každý ma možnosť informácie si overiť, chyba by bola keby som mala označený zle samotný graf (napríklad tak ako je zle označený buchwaldov graf, aj na to som v minulosti upozorňovala ja) a to, že to považuješ za dôvod na urážanie a zhadzovanie oponenta svedčí o tom, na akej intelektovej úrovni sa pohybuješ.
tin007
28. dec 2015
Buchwald vo svojej knihe pise (je to ku grafu, ktory zacina rokom 1906): Krivka ukazuje, ze pred 1. sv. valkou dochazelo priblizne k 15 tic umrtim rocne. V dobe valky doslo k vyraznemu vzestupu, tak jak je tomu temer u vsech infekcnich chorob. Po skonceni 1. sv. valky nastla prudky pokled a od r. 1920 az do roku 1025 pomaly rocni pokles. V te dobe bylo zavedeno ockovani pomoci diphterickeh adsorbatu. Presto vask doslo ke zvyseni umrtnosti, coz je vidno na mirnem vzestupu krivky. Cim lze vysetlit vsestup po zavedeni ockovani - ktory lze pokazat u mnoha infekcnich onemocneni? Kdyz se nejake onemocneni vyskytuje casto, jako tomu kdysi bylo u zaskrtu, tak podle zakona pravdepodobnosti musi byt take ockovany deti, ktere se nachazeji v inubanim obdobi, tedy v obdobi mezi nakazenim a propuknutim choroby. Inkubacni doba je u zaskrtu 2 az 7 dni. Jestlize je dite v tomto obdobi ockovani, musi jeho organizmus bojovat proti dvema onemocnenim. Zaprve proti zaskrtu v inkubacnim obdobi, zadruhe proti umele infekci, tedy proti ockovani. Tyto deti tezce onemocni. Jsou velmi infekcni, nakazi dalsi deti a zaslouzi satek o viditelny vzestup krivky.
tin007
28. dec 2015
@adsumus Ty asi nerozlisujes medzi ochorenim a umrtim na danu chorobu; v popise je to uvedene, ze ktore grafy sa tykaju umrtia a ktore ochorenia.
Ten graf, aky si dala ty, ma vo svojej knihe aj Buchwald (hovori o OCHORENI nie o UMRTI) a pise k nemu toto: Jake skody muze ockovani zpusobit - nejen ve vztahu k jednotlivci, ktery muze byt ockovanim poskozen, ale take ve vztahu k celkove situaci, tedy I v pripade ustupu epidemie - lze ukazat zretelne prave na pripadu zaskrtu. Na obr. 41 je videt pocatecni stejny prudky pokles, jako u vsech ostatnich infekcnych onemocneni. Pocet onemocneni zaskrtem klesl behem nekolika let od r. 1918 ca. z 100 000 na 25 000. V roce 1925 bylo zavedeno ockovani proti zaskrtu, ktere se intenzivne prpagovalo a caste se aplikovalo. (Moja poznamka, takze nevidim tu nic z tvojho tvrdenia "zaočkovanosť tam ani zďaleka nedosahovala potrebnú uroven na zastavenie šírenia choroby, to sa podarilo až po vojne,") Po te zacal kontinualne vzrustat pocet onemocneni. V roce 1945 bylo dosazeno vrcholu s 250 000 pripadu rocne, aby po skonceni valky doslo k prudkemu poklesu, nehlade na to, ze v povalecnych letech se bud neockovalo vubec nebo jen malo. Je zde opet videt, ze zivnou pudou pro infekcni onemocneni je bida, hlad a nouze, tak jak to bylo zrejme z krivek tykajicich se nestovic, tuberkulozy a cerneho kasle.
adsumusautor
28. dec 2015
@tin007 nemusíš mi tu kopírovať celé stránky od buchwalda a viem čítať, bohužial či našťastie a teraz neviem či našťastie alebo bohužial, som sa akosi nedočítala nai v buchwaldovej knihe nič, čo by podporilo tvrdenie tuhárskeho o tom, že umrtnosť na záškrt klesala v predvojnovom období, ak myslel nemecko pred prvou sv. vojnou, tak graf, ktorý si dala, jeho tovrdenie vyvracia, ak myslí pred druhou svetovou vojnou, tak žiadne buchwaldove grafy, toto tvrdenie nepodkladaju, tak neviem odkial to má, naopak ja som tu dala graf z Uk, že umrtnosť aj chorobnosť naozaj klesala po zavedení očkovania na záškrt, dám to ešte raz https://www.gov.uk/government/uploads/system/up...

čo sa zaočkovanosti v nemecku týka, bola naozaj po začatí očkovania nesystematická a drvivá väčšina ludí očkovaná nebola, to sa ale u buchwalda asi neodčítaš, on ti len dášípku, kde sa začalo očkovať, ale kolko ludí bolo aj reálne zaokčovaných je nepodstatné, no čo už, niekomu to stačí ku spokojnosti.
https://www.gov.uk/government/uploads/system/up...
tin007
28. dec 2015
@adsumus Na toto "bohužial či našťastie a teraz neviem či našťastie alebo bohužial, som sa akosi nedočítala nai v buchwaldovej knihe nič, čo by podporilo tvrdenie tuhárskeho o tom, že umrtnosť na záškrt klesala v predvojnovom období," sa musis spytat Peta Tuharskeho (ze co ma ako potvrdzovat), nie mna.

A opat, miesas hrusky s jablkami; napises "u buchwalda asi neodčítaš, on ti len dášípku, kde sa začalo očkovať, ale kolko ludí bolo aj reálne zaokčovaných je nepodstatné..." a pridas link na grafy z Anglicka a Walesu?! A ako mi maju udaje z inej krajiny (Anglicko a Wales) povedat nieco o tom, aka bola zaockovanost v Nemecku?
adsumusautor
28. dec 2015
@tin007 teba nezaujíma kolko ludí bolo v nemecku v roku 1925 a neskor zaočkovaných? ešte ked ti dám link, že minimum. ved to je predsa najdoležitejši ukazovatel ak chceme hodnotiť uspešnosť či neuspešnosť očkovacích programov. grafy anglicko a wales su pre mna určujuce, pretože zachytávaju aj počty zaočkovaných a následný pokles chorobnosti aj umrtnosti, u buchwalda tieto udaje chýbaju, najviac tam chýba, čo tvrdí petot, že umrtosť pred vojnou klesala a nemá nato žiadny podklad. ale tak tvár sa, že tieto preukázatelne grafy neexistuju alebo čo chceš s nimi robiť
tin007
28. dec 2015
@adsumus
Kde si dala link o tom, kolko ludi bylo v nemecku v roku 1925 a neskor zaockovanych?
Dala si link - 2x ten isty o zaskrte v Anglicku a Walese
adsumusautor
28. dec 2015
@tin007 http://www.csicop.org/si/show/lost_lessons_of_t...

Germany had an incomplete, noncompulsory diphtheria vaccination program. A large percentage of, maybe even most, citizens were not vaccinated against diphtheria. Even though the original claim and Allen’s claim have been fully discredited, the numbers have not yet been put in appropriate context to shed light on the larger issue of vaccine effectiveness. We need to understand why Germany and Norway’s numbers went up at such a high rate.
tin007
28. dec 2015
@adsumus
Nikde v tom clanku nevidim, ze by sa tvrdenia, ktore uvadzas "Germany had an incomplete, noncompulsory diphtheria vaccination program. A large percentage of, maybe even most, citizens were not vaccinated against diphtheria." , vztahovali k roku 1925, k zaciatku ockovania proti zaskrtu.

Tie tvrdenia o nekompletnom ockovani sa vztahuju skor k roku 1940 a nasledujucim rokom,pretoze Nemecko je tam davane do protikladu s Anglickom "Germany did not follow England’s lead, but neither did it go the way of Norway." A Anglicko zacalo s masivnym ockovanim v 1940: "England implemented a mass diphtheria vaccination program in 1940 in response to the outbreaks. "
A aj Buchwald pise "ze v povalecnych letech se bud neockovalo vubec nebo jen malo."
adsumusautor
28. dec 2015
@tin007 tak ťa poprosím aby si tuto doležitu informáciu doložila, kolko ludí bolo v nemecku skutočne zaočkovaných po roku 1925, akou vakcínou prípadne. Malo by ťa to zaujímať, ak veríš buchwaldovi, zaujímave, že on tuto informáciu nepotrebuje pre svoje závery. Asi ako každý antivax.
tin007
28. dec 2015
@adsumus Najdi si to sama, ked tak velmi na tom trvas a tvrdis nieco a potom to nevies dolozit. Ja som citovala Dr. Buchwalda z jeho knihy, taktiez som nasal material: VIII. Stand der aktiven Schntzimpfnng
gegen Diphtherie. Von E. Seligmann und H. Happe-Berlin., kde si mozes precitat hodne podrobne ako zacalo ockovanie, aka bola propagacia, kde sa ockovalo, kto bol najma ockovany a pod.
Ty si si zobrala clanok od LaRae Meadows a informacie od r. 1940 si aplikovala na r. 1925.
adsumusautor
28. dec 2015
@tin007 takže nemáš percento zaočkovaných ludí po roku 1925 v nemecku. som si myslela. ináč, ja som nič neaplikovala na nič, dala som info, že v nemecku bola zaokčovanosť mizerná a nasledoval nástup záškrtu, pre teba nepochopitelná vec asi.
tin007
28. dec 2015
@adsumus Myslim, ze % zaockovanosti v Nemecku v 1925 resp. v nasledujucich rokoch nema asi nikto. Asi si si neotvorila ten document, ktory som tu spomenula VIII. Stand der aktiven Schntzimpfnng
gegen Diphtherie. Von E. Seligmann und H. Happe-Berlin http://download.springer.com/static/pdf/246/chp...
Su tam udaje napr. konkretne z Berlina: "1m ganzen wurden 1m Laufe des Jahres 1928 etwa
100000 Berliner Kinder der Impfung unterzogen."
Tvoje tvrdenia : "v nemecku bola zaokčovanosť mizerná a nasledoval nástup záškrtu" si nicim nepodlozila. Pisala si: "@tin007 teba nezaujíma kolko ludí bolo v nemecku v roku 1925 a neskor zaočkovaných? ešte ked ti dám link, že minimum. A potom si dala clanok, ktory pise o ockovani a zaockovanosti od r. 1940. No jo, hrusky s jablkami, ale pre teba nepochopitelna vec asi.
adsumusautor
28. dec 2015
@tin007 tak ked nemáš zaočkovanosť, ťažko vyvádzať nejaké závery ohladom jej uspešnosti, ja som ti dala tam kde mali zaočkovanosť a následný pokles chorobnosti a umrti a ty si vyber čo len chceš. závery na základe nepodložených dezinfo antivax alebo fakty.
tin007
28. dec 2015
@adsumus Podla podkladov, ktore som dala ja, zaockovanost praveze bola a vyrazne klesla na zaciatku vojny. Ten pokles nebol len kvoli vojne, ale aj kvoli tomu, ze nemecka vlada odoprela zdravotnu starostlivost (vratane ockovania) vybranym skupinam (a dost velkym) obyvatelstva (ciganom, zidom atd).
No nic, nema vyznam sa s tebou dalej bavit, zjavne si si nepozrela ten document a len tu pises okolo svoje osobne invektivy.
adsumusautor
28. dec 2015
@tin007 kde si dala, že zaočkovanosť bola? Nikde. Osobné invektívy píšeš výlučne ty. asi, že nemáš argumenty. drž sa prevenarovej rady a nebav sa s trolom 😃 drž sa rady antivax drž sa jej.
tin007
28. dec 2015
@adsumus Tu je to napisane, len si to treba precitat http://download.springer.com/static/pdf/246/chp...
adsumusautor
29. dec 2015
@tin007 strašne to vnucuješ dookola.

Začni písať odpoveď...

Odošli