Trojročné dievčatko nerozpráva

mo24
6. nov 2021

prosim o radu 3rocne dievcatko zacalo chodit do skolky,doma je ziva plna energie spieva hra sa je normalne dievcatko,ale v skolke sa postavi ako stp nerozprava nereaguje nehra sa..velmi jej chcem pomoct snazim sa s nou hrat pytam sa jej ale len pritakava ano-nie len s hlavou ale doma o mne rozprava.chcem si najst k nej cestu ale netusim co mam este urobit aby rozpravala...vie mi niekto pomoct prosim?

kacena4
6. nov 2021

z pohladu ucitelky? ci rodica? ak v rodne nema problem komunikovat ale v skolke ano moze ist o mutizmus, t.j. dieta v niektorych casto stresovych situaciach nerozprava - je to na odbornika logopeda

maximilie
6. nov 2021

@mo24 od septembra? Jednoznačne odporúčam psychológa. Ona ma nejaký blok, s tým jej musia pomôcť rodičia a to návštevou psychológa. Ja som mala také 2 deti. Nič nepomohlo. Konzultovala som to s psychologickou, lebo tiež ma to trápilo. Tak ako treba riešiť pocuravanie, zajakavanie, tak aj tento selektívny mutizmus. Toto keď nechajú tak, bude sa to s nou ťahať aj na ZS a ona bude veľmi trpieť. To , ako sa ty k nej správaš, je vek.i pekne. Pokracuj. To, ze o tebe rozpráva, znamená, že robíš všetko super ❤ Si pani učiteľka so srdcom na správnom mieste. Máš pochopenie aj pre takéto detičky. Ma ta rada, ma v tebe oporu, to je najviac, čo môžeš pre ňu urobiť. Zvyšok je na jej rodičoch. Skus ich presvedčiť, nech s ňou idú. Zo skúseností ti poviem, že je veľmi malá pravdepodobnosť, že sa to samo zmení.

mo24
autor
7. nov 2021

@maximilie dakujem za nazor len upravim drobnost nie som ucitelka chodim vypomahat do skolky moja praca je vydaj obedou,pomoc s detmi ked idu von a pod. a aj upratujem a staram sa o cistotu v skolke...som nestranny clovek nemam vychovavat deti ako ucitel ...mam ich vsak velmi rada su to moje srdiecka hrame sa spolu ked to cas dovoli blaznim sa s nimi beru ma ako kamaratku to sa tesim ale toto dievcatko ma naozaj mrzi ze nespolupracuje...slubila som jej ze jej nieco vyrobim pre radost a budeme vacsie kamaratky len sa usmiala ale v ockach som videla ze sa tesi...prosim drzte palce nech ju zmenim aj bez psychologa

mo24
autor
7. nov 2021

@kacena4 skumala som povod spravania ako laik...je naviazana na mamu myslim ze tam je problem ale ma aj starsiu sestru neni jedinacik,v rodine vladne pohoda maju sa radi...no pride mi to ako by nemala v skolke istou ze pre nu pridu ze ju tam odlozili proti jej voli...neviem..

maximilie
7. nov 2021

@mo24 tak toto by mali riešiť jej učiteľky. Ako to riešia oni? Ty to bohužiaľ nezmeníš. Jedine co môžeš casom dosiahnuť, že začne komunikovať s tebou, ale to nie je riešenie jej problému. Ona potrebuje prekonať bariéru a začať rozprávať s každým. Tie deti bez pomoci nezačnú rozprávať ani v škole a majú obrovské problemy s kolektívom, s učením, odpovedať pred celou triedou je pre nich obrovská nočná mora. Skratka ich to bude ťažiť každý deň.

mo24
autor
7. nov 2021

ale ano riesia to sposobom ze ved je tu kratko ona si zvykne,ked sa ucia zoberu ju do kolektivu ale je tam ale nie duchom pritomna...ja by som skor potrebovala sa dostat k nej cez nejaku hru aby musela odpovedat ze tam by to bez slov neslo...alebo aj ja sa prestanem rozpravat s nou ked ona nezacne ze by som jej to tak povedala a mozno pride za mnou neviem ...hladam podobny sposob ako terapia hrou..pre mna bol uspech aj jeden chlapcek ktory nechcel papat natierky ani maslo len suchy chleba tak som ho motivovala ze mi zacal papat aspon maslovy a ostatne si natierky oblubili tiez..ako odmenu som im sila na zelanie podusku s ich oblubenou rozpravkovou postavickou to malo velky usech a ten chlapcek mal specialne zelanie a tak velmi to chcel ze zacal papat aj maslovy chlebik

mo24
autor
8. nov 2021

neviem najst odpoved ktoru pisala pani ze moze ist o mutizmus nastudovala som si co to je a mam pocit ze je to ten pripad...dnes budem s nou kreslit vyskusam bez slov vraj pri tejto diagnoze nemozem na nu tlacit nech rozprava bude to mat opacny efekt tak je to o trpezlivosti tak drzte palce. Dakujem vsetkym co mi venovali pismenka pekny den prajem.