Ako zvládnuť adaptáciu v škôlke?
Ahojte , mám synčeka má 2,5 roka , ešte nerozpráva (upozorňovala nás pani doktorka ,nakoľko mal ťažký pôrod)
Tri týždne chodí ako škôlky - riaditeľka bola uzrozumena ,že nerozpráva ,ešte nosí plienku a nevie sa sám napapať alebo napiť ) je to taký lenivacik by som povedala ale k veci :
Stále zo strany učiteliek počúvam ,že sa nezapaja do aktivít , nehrá sa s deťmi ,že sa hrá sám . Dokonca mi povedali ,že ho mám naučiť jesť za stolom- lebo ,že si nechce s deťmi v jedálni ani len sadnúť za stôl a učiteľky odignoruje.
Môj syn však je veľký jedacik a je výlučne za veľkým stolom v kuchyni. Je tak naučený. Už som im to aj povedala.
Riaditeľka videla ,že keď som mu povedala ,že nemá liezť na parapet zišiel dolu a keď som mu povedala ,že mi má dať rúčku ,tak dal a stal pokojne vedľa mňa. Povedala ,že to neexistuje aby ich tak pocuvol. Dnes mi dokonca jedna z učiteliek povedala ,že ho mám naučiť ,že s autíčkami sa chodí po ceste ,nie po parapete , ale ja v Tom nevidím žiadny problém - veď sa hrá. Príde mi akoby z detí chceli mať robotov bezproblemovych. Že si búchal dve zmrzliny plastové o seba - ,že či mal zmrzlinu niekedy ,že sa lize akože.
Ja v Tom vidím len hru.
Otázkou je či navštíviť psychológa a budem mať papier ,že je úplne v poriadku ,lebo podla mňa sa mu
nevenujuadekvátne.
To že nerozpráva nevadí ale skôr by som riešila plienky a to jedenie . Že sa nehrá nerieš zvykne si . Moji tiež šli do škôlky ako nemy film ,hrať sa s nikým nehrali na začiatku keďže boli oni dvaja spolu . Musí sa proste naučiť že keď sedia vsetke deti bude aj on . Pri takých malých deťoch viem že chodia naraz na záchod pred jedením ,po jedení, keď sa ide vonku a podobne ďalej
Treba sa pozrieť realite do oci. Nikto nechce robota, ale tvoje dieťa zaostáva.
Je plienkovane, nerozpráva, nevie sa najesť, nevie sa zapojiť do aktivít, nevie pochopiť jednoduchú inštruktáž
Myslím, že návšteva psychológa je viac než potrebná
@anonym_9bbe4d no čo som počula , tak tie mladšie deti pod 3 roky ,tam ani jedno nevie samo jesť. Takže v jedení určite nezaostáva
@anonym_9bbe4d no čo som počula , tak tie mladšie deti pod 3 roky ,tam ani jedno nevie samo jesť. Takže v jedení určite nezaostáva
@popokatepetl1994 a tiež nie je jediny , ktorý tam má plienku
Hru by som vôbec neriešila ani rozprávanie. Na to reaguje primerane k veku. Čomu nerozumiem je ako môžu prijať plienkované dieťa, ktoré samo neje. Také dieťa patrí do jaslí.
@popokatepetl1994 z toho čo popisuješ je tvoj syn naozaj na úrovni 1r dieťaťa. Učiteľky sú tiež akési premotivované ale s tým nič neurobíš. Rieš dieťa. Môj syn nastúpil ako 2.5r nerozpravajúci (bez plienky) do škôlky ale teda nebol jediný problém od začiatku. Vedel sa sám najesť, sám obliecť, proste samostatný primerane k veku. Takému dieťaťu môžeš dohovoriť (ak ti rozumie), že treba aspoň sedieť pri stole a neodchádzať.
@popokatepetl1994 z toho čo popisuješ je tvoj syn naozaj na úrovni 1r dieťaťa. Učiteľky sú tiež akési premotivované ale s tým nič neurobíš. Rieš dieťa. Môj syn nastúpil ako 2.5r nerozpravajúci (bez plienky) do škôlky ale teda nebol jediný problém od začiatku. Vedel sa sám najesť, sám obliecť, proste samostatný primerane k veku. Takému dieťaťu môžeš dohovoriť (ak ti rozumie), že treba aspoň sedieť pri stole a neodchádzať.
@anonym_b754bc lenže doma je to bezproblémové , dá si povedať ,no v škôlke úplný opak
@anonym_b754bc lenže doma je to bezproblémové , dá si povedať ,no v škôlke úplný opak
@popokatepetl1994 Mozno este na skolku nie je zrely. Emocne. Moze reagovat tak, ze neurobi (akoby nevedel, nechapal) to co mu hovoria, hoci doma pri tebe je v pohode a vie to.
@popokatepetl1994 Pani učiteľky asi nebudú najostrejšie ceruzky v peračníku. Mohli by si aspoň letmo prečítať niečo o vývojovej psychológii. Upozorňovať rodiča, že 2,5 ročné dieťa, navyše chlapec, jazdí autíčkom po parapete a búcha zmrzlinovými kornútkami je úplne mimo. Čo sa týka spoločnej hry, tá u detí obvykle nastáva najskor okolo 3.-4. roku, dovtedy sa dieťa hrá skor "vedľa" detí, nie "s" nimi. Buď pani učiteľka nemá žiadne skúsenosti s malými deťmi, alebo len chce robiť problémy tam, kde nie sú, alebo je to naopak "stará škola", kde budeme dieťa div že nie šikanovať za sposob hry. Na Slovensku je žiaľ stále extrémne rozšírený tento rádoby prísny, nalinkovaný, nepružný a trestajúci prístup k deťom. Pani učiteľky obvykle pasívne, nadradené, riaditeľky vyhovárajúce sa na nedostatok personálu. Ale sú školky, kde to aj pri rovnakom počte detí a učiteliek ide. Je to o ľudskom prístupe, vyzrelosti učiteliek, dobrej voli, ľudskosti, empatii. Uvažovala by som o veľmi priamom rozhovore s učiteľkou, prípadne hneď aj s riaditeľkou a ak to rýchlo nezaberie, začala by som sa rozhliadať po inej školke. Učiteľky sú v školke kvoli deťom a majú hľadať sposob, ako dieťaťu pomocť, ako ho začleniť, ako ho k spoločnému stolu priviesť, atd.. nie sa naoko pred rodičom čudovať a naznačovať, že dieťa nepočúva na prvé slovo, že jeho hra nie je v súlade s jej predstavou, atď. Situáciu by som otočila a učiteliek sa spýtala, ako mu dnes pomohli s jedlom? Ako sa snažili ho dnes začleniť? V škole sú za dieťa zodpovedné ony. Toto všetko píšem, pretože pri troch deťoch sme zažili najroznejšie školky a školy a odmietli sme deti vystavovať učiteľkám s prístupom, ktorý opisuješ. V našej neprítomnosť boli tieto učiteľky ešte často na deti extrémne nepríjemné, dokazovali si na nich svoju moc, popoťahovali ich za neskutočné maličkosti (teraz možeš stáť na linoleu, nie na koberci, ty teraz nemožeš kresliť, kreslia len vybrané deti, ty nemožes ísť von, lebo si nezjedol celý jogurt, syn (3 roky) dostal na zadok kvoli tomu, že nechcel stáť v kruhu s ostatnými deťmi atď). Chvíľami zúfalé. Nájsť normálnejšie inštitúcie stálo veľa pokusov a omylov a bolo chvíľami náročnejšie než nájsť bielu vranu, ale prinieslo pomerne veľkú úľavu.
@popokatepetl1994 Pani učiteľky asi nebudú najostrejšie ceruzky v peračníku. Mohli by si aspoň letmo prečítať niečo o vývojovej psychológii. Upozorňovať rodiča, že 2,5 ročné dieťa, navyše chlapec, jazdí autíčkom po parapete a búcha zmrzlinovými kornútkami je úplne mimo. Čo sa týka spoločnej hry, tá u detí obvykle nastáva najskor okolo 3.-4. roku, dovtedy sa dieťa hrá skor "vedľa" detí, nie "s" nimi. Buď pani učiteľka nemá žiadne skúsenosti s malými deťmi, alebo len chce robiť problémy tam, kde nie sú, alebo je to naopak "stará škola", kde budeme dieťa div že nie šikanovať za sposob hry. Na Slovensku je žiaľ stále extrémne rozšírený tento rádoby prísny, nalinkovaný, nepružný a trestajúci prístup k deťom. Pani učiteľky obvykle pasívne, nadradené, riaditeľky vyhovárajúce sa na nedostatok personálu. Ale sú školky, kde to aj pri rovnakom počte detí a učiteliek ide. Je to o ľudskom prístupe, vyzrelosti učiteliek, dobrej voli, ľudskosti, empatii. Uvažovala by som o veľmi priamom rozhovore s učiteľkou, prípadne hneď aj s riaditeľkou a ak to rýchlo nezaberie, začala by som sa rozhliadať po inej školke. Učiteľky sú v školke kvoli deťom a majú hľadať sposob, ako dieťaťu pomocť, ako ho začleniť, ako ho k spoločnému stolu priviesť, atd.. nie sa naoko pred rodičom čudovať a naznačovať, že dieťa nepočúva na prvé slovo, že jeho hra nie je v súlade s jej predstavou, atď. Situáciu by som otočila a učiteliek sa spýtala, ako mu dnes pomohli s jedlom? Ako sa snažili ho dnes začleniť? V škole sú za dieťa zodpovedné ony. Toto všetko píšem, pretože pri troch deťoch sme zažili najroznejšie školky a školy a odmietli sme deti vystavovať učiteľkám s prístupom, ktorý opisuješ. V našej neprítomnosť boli tieto učiteľky ešte často na deti extrémne nepríjemné, dokazovali si na nich svoju moc, popoťahovali ich za neskutočné maličkosti (teraz možeš stáť na linoleu, nie na koberci, ty teraz nemožeš kresliť, kreslia len vybrané deti, ty nemožes ísť von, lebo si nezjedol celý jogurt, syn (3 roky) dostal na zadok kvoli tomu, že nechcel stáť v kruhu s ostatnými deťmi atď). Chvíľami zúfalé. Nájsť normálnejšie inštitúcie stálo veľa pokusov a omylov a bolo chvíľami náročnejšie než nájsť bielu vranu, ale prinieslo pomerne veľkú úľavu.
@chances súhlasím s tým, čo si napísala. Čakať od 2,5 ročného dieťaťa, ktoré je tri týždne v škôlke, že sa bude zapájať do aktivít, je trochu odvážne. Keby sa do nich nezapajal aj pol roka, tak je to stále v poriadku. A s tou zmrzlinou ma to tiež dorazilo.
@popokatepetl1994 žiadneho psychologa by som neriesila, učiteliek by som sa spýtala, či je veľkým problémom to, že sa nezapája a popracovala by som na tom jedení a odpliekovani. Je to vôbec materska skola zaradená do siete škôl? Alebo len nejaké opatrovateľské centrum hrdiace sa názvom sukromna skolka? Nechce sa mi veriť, že by učiteľky mohli byť také pribrzdene
@popokatepetl1994 ja mám syna 2,5 predčasne narodeného. Tiež ešte nerozpráva, má len pár výrazov, papať vie sám i keď potrebuje dokrmit a tiež má plienku. Ani za svet cikat i keď vie čo a ako a kde.
Ja si osobne myslím že je to o pristupe, môj syn plakal len cca týždeň a s pomocou papal a potom už začal sám. Nepil z pohára ale toto mu začalo ísť v škôlke lebo tam inak nesmú.
Take malé deti viac menej nechávajú ísť svojou cestou a ak sa zapoja tak super.
Ja som vychytala naozaj super ucitelky a maly si ich obľúbil aj vďaka ním rad chodí do skolky s úsmevom.
@popokatepetl1994 a tiež nie je jediny , ktorý tam má plienku
@popokatepetl1994 no ak ide o štátnu škôlku, treba sa pozrieť realite do očí.....sú tam 2 učiteľky na 20detí....nikto nepozerá či je tvoje dieťa mladšie o pol roka ako iné....takže krmiť ti ho tam nebudú, rovnako bude problém že učitelky nepočúva....tože si ho dalado škôlky ty pred 3,rokom, je tvj problém, nie problém učiteliek.....dieťa má ísť do škôlky odpienkované a relatívne samostatné - teda vedieť sa najesť, obliecť, vyzliecť....učitelky môžu pomôcť ale nie robiť všetko za dieťa - to je na úkor ostatných detí....
@popokatepetl1994 a tiež nie je jediny , ktorý tam má plienku
@popokatepetl1994 v škôlke by už plienku mat nemal, tiež by mal zvládnuť sa sám najesť a napiť, toto doma trénujte a reči o autíčkach na parapete a zmrzlinach jedným uchom dnu, druhým von. Ešte ma napadlo, píšeš, že s vami jedava pri veľkom stole, ale možno v detskej stoličke. V škôlke sedí na bežnej malej stoličke pri stole, z tej sa dá utiecť. Iba nechápem, že si s tým učiteľky nevedia poradit
@popokatepetl1994 no ak ide o štátnu škôlku, treba sa pozrieť realite do očí.....sú tam 2 učiteľky na 20detí....nikto nepozerá či je tvoje dieťa mladšie o pol roka ako iné....takže krmiť ti ho tam nebudú, rovnako bude problém že učitelky nepočúva....tože si ho dalado škôlky ty pred 3,rokom, je tvj problém, nie problém učiteliek.....dieťa má ísť do škôlky odpienkované a relatívne samostatné - teda vedieť sa najesť, obliecť, vyzliecť....učitelky môžu pomôcť ale nie robiť všetko za dieťa - to je na úkor ostatných detí....
@mogaa opakujem ,že až po rozhovore s riaditeľkou o malom , že vedela čo robí a nerobí a po zvážení a jej odporúčaní išiel , takže čítaj s porozumenim
@anonym_b754bc lenže doma je to bezproblémové , dá si povedať ,no v škôlke úplný opak
@popokatepetl1994 V takom prípade bude najlepšie zmeniť MŠ za takú, kde budú jeho prirodzený vývoj, potenciál rozvíjať a nesnažiť sa ho vopchať do nejakej škatule vlastných predstáv.
@mogaa opakujem ,že až po rozhovore s riaditeľkou o malom , že vedela čo robí a nerobí a po zvážení a jej odporúčaní išiel , takže čítaj s porozumenim
@popokatepetl1994 3 tyzdne su malo, adaptacia trva u niektorych deti aj 2 mesiace
@mogaa opakujem ,že až po rozhovore s riaditeľkou o malom , že vedela čo robí a nerobí a po zvážení a jej odporúčaní išiel , takže čítaj s porozumenim
jedna vec je rozhovor, druhá byť naživo s tým dieťaťom....a ano tvoje dieťa nie je ešte pripravené na škôlku, zbytočne hladáš vinu v učiteľkách....netvrdím že dieťa má problém, to nie, len nie je pripravené na škôlku
@popokatepetl1994 Zaostava a nie je zrely na skolku
2.5 rocne deti same jest vedia

Treba sa pozrieť realite do oci. Nikto nechce robota, ale tvoje dieťa zaostáva.
Je plienkovane, nerozpráva, nevie sa najesť, nevie sa zapojiť do aktivít, nevie pochopiť jednoduchú inštruktáž
Myslím, že návšteva psychológa je viac než potrebná