Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Nemôžem spať

erienka
14. máj 2015

Ahojte, cely zivot som mala uplne v pohode spanok, odkedy sa vsak mala narodila, tak koniec. Od narodenia som ju aj v noci kojila, budila sa vkuse, vobec som sa pri nej nevyspala. Teraz uz vyse mesiaca spava s manzelom, od nocneho kojenia sme ju odstavili, ja spavam v inej izbe. Napriek tomu proste stale nedokazem spat. Myslienky mi stale viria hlavou, napr. vcera, resp. dnes som zaspala az po polnoci a hore som uz od stvrtej. Potom uz sa sustredim na vsetky zvuky u nas v bytovke, co kde pocujem a ide ma z toho porazit, lebo mi to hrozne vadi. Davam si stuple do usi, ani to niekedy nepomaha. Taktiez Sedatif PC, tiez nepomaha. Neviete co so mnou? dakujem

natuska87
14. máj 2015

Zeby podvedomy strach z "opustenia"....Ale to môze byt naozaj spôsobene cimkolvek...

melesmeles
14. máj 2015

podla mna to je normalne. podvedome si stale nastavena na to, ze sa budis pri kazdom pohybe dietatka...nebolo by ti lepsie keby si s nou spinkala ty?

bonaqa2013
14. máj 2015

@erienka hormonálne zmeny, ktoré spustili depresiu. Nespavosť - prvý príznak depresie. Mala som to, takže to poznám. Je potrebné ísť za lekárom - predpíše lieky. Tento stav treba liečiť, sám od seba už neprejde - resp. málokedy. Časom budeš taká unavená, že budeš mať problém aj z postele vstať.

pribinak
14. máj 2015

Ako dlho to trva? Môže to byt tym, ze si sa s tym este vnútorne nestotoznila, si nervózna a preto nemôžeš spat.

erienka
autor
14. máj 2015

@pribinak odkedy sa narodila, to su 2 roky. To, ze v noci sa casto budila na kojenie, mi akoby uplne znicilo schopnost spat. Vzdy som mala lahky spanok, ale toto je extrem. Najhorsie je, ze ked sa uz zobudim, hned mi nabehnu v hlave rozne myslienky a tie mi nedovolia zaspat. Dnes v noci skusim spat s nimi v spalni, ale myslim, ze to bude este horsie
@bonaqa2013 este nejak inak sa depresia u teba prejavovala? Lebo ja osobne nemam pocit, ze by som bola vnutorne na tom inak, ako pred porodom, i ked ja som vzdy bola taky celkom melancholicky typ

bonaqa2013
14. máj 2015

@erienka nie, mala som problém len a len spať. Kúp si PERSEN. Podľa lekárov je to najsilnejší volnopredajný liek. Neviem či pomôže, ale skúsiť môžeš. Mne keď to lekár povedal, už som mala recept v ruke. Alebo ešte magnézium. také vyššie dávky - malo by ťa to upokojiť.

erienka
autor
14. máj 2015

@bonaqa2013 dakujem za radu, zajdem do lekarne. Tebe to pomohlo? Resp.aky je v skratke tvoj pribeh? Teda ak ti nevadi tu o tom pisat...

lilitela
14. máj 2015

@erienka Neviem, co ti je, ale ak mala dokaze aspon prvu polovicu noci spat s manzelom, cize nemusis ty ist k nej, skus si davat pred spanim melatonin, mozno ta da do pohody a nabehnes zase na pohodovy spanok. Par dni moze trvat, kym zacne zaberat, ale je celkom fajn. Mne pomohol a po nejakom case som znizovala postupne davku, este sa moze stat, ze budes musiet este pridat, a potom zase znizit. Ten sedatif nepoznam, cize sa neviem vyjadrit.

prego81
14. máj 2015

@erienka
neviem co je s tebou ale pripomina mi to moje stavy (ktore s dietatom ani tehotenstvom nesuvisia). Ja zle spim ked mam toho vela. Ako pises ze ti viria v hlave myslienky tak to mi to pripomenulo. Ja musim mam v hlave klud, v dome ako-tak upratane inac sa nevyspim. A ak su nejake problemy, nevyriesene veci, nezaplatena dovolenka, a akakolvek ina somarina tak horsie zaspavam a ak sa nedajboze zobudim tak na to vsetko znova zacnem mysliet a uz nezaspim. Mozno potrebujes viac zrelaxovat a naucit sa nejake zaklady mentalnej ocisty. Pred spanim neries ziadne dolezite veci, daj si cajik, knizku, casopis, mysli na pekne veci...pomojkaj sa s dcerou 😉 Drzim paste.
A urcite to spomen lekarke na najblizsej preventivke.

sama83
14. máj 2015

to chce čas, mne to trvalo 6mes kým som sa zase poriadne vyspala celú noc.

albao
14. máj 2015

@erienka mala som to podobné. Persen mám, pomáha. Ale nechcela som to brať dlhodobo, takže dbám na dostatok magnézia (Magne B6 máš najrýchlejšie doplnenie, týždeň choď maximálnou dávkou), a keď stíham, dám si a bylinkový čaj na spanie. Treba sa upokojiť, možno aj vypustiť TV pred spaním, radšej si prečítať knižku v posteli a bude lepšie. Mne sa to spravilo časom, je to lepšie a lepšie. Drž sa!
Ale inak ešte stále si raz za mesiac dam Persen, keď mám náročné obdobie a hlavou mi víria myšlienky

lilitela
17. máj 2015

@erienka cez vikend som zachytila v radiu ze na dobry spanok zabera nejake specialne dychove cvicenie, skus si to vyguglit. Idem aj ja, zaujima ma to.

Tu začni písať odpoveď...

Odošli