Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Ošetrenie zubného kazu plne hradené poisťovňou

ivankaberrynka
13. feb 2015

Strašne ma zaujímajú Vaše skúsenosti s poplatkami u zubára. Ten môj si účtuje poriadne pálky a to som sa teraz dočítala, že existuje takýto zákon:
4) Zdravotné výkony v základnom prevedení poskytnuté v súvislosti so zubným kazom sa plne uhrádzajú na základe verejného zdravotného poistenia len vtedy, ak poistenec absolvoval v predchádzajúcom kalendárnom roku preventívnu prehliadku u zubného lekára.
Máte niekto skúsenosti? Platí to vraj pre amalgámové (šedé) plomby na zadných zuboch a na predných prepláca biele. Môj drahý platil 72 e za 3 šedé plomby, normálne bez injekcie. Obrátila som sa s touto otázkou aj na VŠZP, zatiaľ čakám odpoveď.

kivivi
14. feb 2015

@ivankaberrynka Mne zubárka vždy povie, že má u mojej poisťovne prečepaný limit, takže jej nad ten limit preplatia už iba preventívky (za tie neplatím nikdy). Ale veľmi by ma zaujímala odpoveď od VŠZP.

ivankaberrynka
autor
14. feb 2015

@kivivi Prečerpaný limit? To som ešte ani nepočula. Sondujem po nete a dozvedela som sa, že poisťovňa uhrádza aj trhanie zubov so štandardnou injekčnou látkou na znecitlivenie a prepláca aj odstránenie zubného kameňa a plaku. Platí to pre VŠZP. Zubárovi vraj treba povedať, že si prajeme použiť štandardné materiály a postupy, ktoré sú plne hradené poisťovňou. Tieto materiály ale vraj nemusí každý zubár používať. Aj keď možno používa (veď čo sa my obyč. ľudia do toho vyznáme) a nám povie, že používa nadštandard.
Ja som z toho nešťastná, pretože som išla na rizikové z práce na dohodu, takže teraz nemám žiadny príjem, ani nárok na nemocenské. A potrebujem 1 plombu určite a 3 zuby mám doryhované, že budú v najbližšom čase potrebovať plomby ☹

ivankaberrynka
autor
14. feb 2015

Keď dostanem odpoveď od poisťovne, tak sem napíšem.

bonaqa2013
14. feb 2015

ja stále vravím, že zubári nás najlepšie okrádajú. Toho neskontroluje nik.
A na tú odpoveď som veľmi zvedavá.

bonaqa2013
14. feb 2015

@kivivi a k tomu limitu to mám ako rozumieť. Zen čo príde skôr tak sa zmestí do limitu - neplatí a ten čo sa nezmestil tak ten zacvaká aj za toho pacienta pred ním a za ním. Alebo známy a rodina sú v limite, ostatní pacienti mimo limit.

ellca123
14. feb 2015

ja som na malej dedine do 3000 obyvatelov a neplatim u zubarky ani euro/robi mi biele blomby/
a sestra zije v Kosiciach a len otvori dvere v ordinacii a uz 20 eur
/ spoplatni jej vsetko vypln zubu,trhanie,korunka....a ja zadara,tiez je pravda ze zije v meste a moze si to dovolit a u nas keby zubarka zacala spoplatnovat ,tak to moze zavriet

ivankaberrynka
autor
24. feb 2015

@all Takze odpoved z poistovni este nemam a o chvilu idem k zubarovi. Skusim sa opytat aj jeho. Hadam mi za to neda kartu do ruky 😕 lebo on je trochu nervak 😅

ivankaberrynka
autor
24. feb 2015

@all Doplacala som 22 eur. Robil mi dosť velku plombu na zube mudrosti a vycistil mi zubny kamen. Ukazal mi cennik a vysvetlil mi, ze kazdy zubar moze mat ine ceny a poistovna v mojom pripade (V 02) hradi nejakych 13 e a ostatne doplaca pacient. Ocistenie kamena bolo zadarmo - teda plne hradene poistovnou. Vysla som odtial celkom spokojna. Dr. bol prijemny a velmi ochotny. Asi kvoli babätku, lebo inak nebyva takyto. Poistovna vraj hradi V 12. Som z toho somar, ale som rada, ze som neplatila viac.

map0007
24. feb 2015

Tak toto som zvedavá aj ja,ja tiež stále platím neskutočne peniaze u zubára.Fakt nechápem načo máme poisťovne,keď aj tak si všetko hradime.Či chodím alebo nechodím po dodoktoroch dlhší čas stále sa platí.Hrozne.

ivankaberrynka
autor
24. feb 2015

@all Musim opravit. V12 je u deti a u dospelych je V13. Dnes som dostala aj odpoved z poistovni. Myslim, ze nic konkretne. Posudte same:
Dobrý deň,

zdravotné výkony plne uhrádzané na základe verejného zdravotného poistenia v oblasti stomatológia sú uvedené v Katalógu zdravotných výkonov, v ktorom sú uvedené aj výkony čiastočne uhrádzané na základe verejného zdravotného poistenia (viď príloha).

 
Pri úhrade zdravotnej starostlivosti na základe verejného zdravotného poistenia je nevyhnutné, aby poskytovaná starostlivosť bola indikovaná ošetrujúcim lekárom ako starostlivosť potrebná vzhľadom na zdravotný stav poistenca a realizovaná v zmluvnom zdravotníckom zariadení.
Ak je vyšetrenie indikované zo zdravotných dôvodov, ošetrujúci lekár indikáciu vyšetrenia zdôvodní v zdravotnej dokumentácii, odporučí vyšetrenie a VšZP uhrádza dohodnutú cenu.
 
Podľa § 6 ods. 1 zákona č. 576/2005 Z. z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov a § 79 ods. 1 písm. h) zákona č. 578/2004 Z. z. o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti v znení neskorších predpisov je lekár povinný poskytnúť informáciu o rozsahu zdravotného postihnutia, spôsobe liečby a spôsobe úhrady za ním poskytovanú zdravotnú starostlivosť. O poskytnutej informácii je povinný vykonať záznam v zdravotnej dokumentácii.
 
Čiže poistenec je oprávnený sa s lekárom porozprávať ešte pred ošetrením, žiadať od neho všetky potrebné informácie týkajúce sa potrebného stomatologického výkonu, liečby a rozsahu finančnej spoluúčasti za výkon.
Poskytovateľ zdravotnej starostlivosti si môže vyžiadať poplatok, ktorý si poskytovatelia zdravotnej starostlivosti účtujú v rámci ekonomicky oprávnených nárokov.
 
Výšku spoluúčasti je poskytovateľ zdravotnej starostlivosti oprávnený si stanoviť v súlade so zákonom o cenách. Preto sa cena za zubné ošetrenie a protetiku v jednotlivých ambulanciách líši. Cenník by mal mať každý lekár vyvesený na viditeľnom mieste, po úhrade výkonu je taktiež povinný vydať Vám doklad o zaplatení. Ak má poistenec pochybnosti o správnosti účtovaného doplatku alebo zle vydaného pokl.dokladu, odporúčame obrátiť sa na orgán oprávnený na vydávanie povolení/licencií (samosprávny kraj).
Cena doplatku, respektíve plná úhrada sa riadi ustanoveniami zákona o cenách. Je to právny akt medzi poistencom a poskytovateľom zdravotnej starostlivosti, do ktorého zdravotné poisťovne nevstupujú. Preto  je potrebné informovať sa o poplatkoch v príslušnom zdravotníckom zariadení, je plne v kompetencii zariadenia/poskytovateľa vysvetliť Vám, prečo bola/bude od Vás požadovaná platba v hotovosti, zdravotná poisťovňa ich úhradu ani spätnú refundáciu nevykoná.

Tu začni písať odpoveď...

Odošli