Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Potravinová intolerancia na pšenicu, kvások, kravské mlieko a vajce.Čím nahradiť pečivo?

nicknamemia
2. sep 2019

Ahojte, zistili mi slabú intoleranciu na pšenicu a kvások. Silnú na kravské mlieko a vajce. Prosím poradte mi ako nahradiť pečivo a chlieb? Na mlieko je alternatív veľa ale pečivo je problém. Ďakujem.

evkamotka
2. sep 2019

No ze ho jest nebudes. K prazenici si dam uhorku, k parkom tiez, ci paradajku. Najlepsie je chlieb vynechat nez kupovat tie nahrady akoze chleba (ak si neupecies ale aj to casto nie je ono). Alebo si das na veceru radsej polentu, cestoviny (kukuricne) salat....

nicknamemia
autor
2. sep 2019

@evkamotka Praženicu si nedám asi keďže mám silnú intoleranciu na vajce. Ale dúfala som v nejaký chlieb s ovesnej múky aspoň. Keďže chlieb je u nás doma základ.

galioska
2. sep 2019

Kvaskovy nieje aspoň trolinku odľahčený, keby už strašné chuť došla?

nicknamemia
autor
2. sep 2019

@galioska že kváskový chlieb je ľahší na strávenie?

adrianebrooks
2. sep 2019

Upiect doma,ja nemožem vajička ani pšenicu,chcem vyskušať nejaky doma urobit..pozerala som nejaky že mineralkovy,vraj vajce sa da nahradit chia semienkami..dajte si do googlu ze nahradenie vajička tam vam najde sposoby,nakombinovat muky a semena..myslim že sa z toto da niečo polepit.Pripadne dat vzdy do mrazaku a vytahovat postupne

nicknamemia
autor
2. sep 2019

@adrianebrooks ďakujem pozriem si to určite

lula313
2. sep 2019

@nicknamemia mala som silnú intoleranciu na vajcia, užívala som tieto enzýmy s každým vajecnym jedlom a nemala som problemy. Keď som si nedala, tak do 24 hodín som mala na tvari vyrážky. Tato intolerancia sa mi stratila v tehotenstve, tak buď Radim tieto enzýmy alebo tehotenstvo😀 https://www.iherb.com/pr/jarrow-formulas-jarro-...

evkamotka
3. sep 2019

@nicknamemia ja viem ze chlieb je zaklad u 95perc ludi, uplne to chapem. No s takouzo diagnozou sa treba poobzerat aj po inom jedalnom listku. Je jednoduchsie jest prevazde prirodzene bezlepkovu stravu nez si teraz desatrocia piect kazdy druhy den chlieb (aj ked samozrejme aj to je alterntiva, nevravim ze nepec)

lula313
3. sep 2019

@evkamotka nemusis si piect chleba každý druhý deň. Dcere kupujem bio spaldovy kvaskovy a keďže 500g stoji 3 Eura a my s mužom chleba nejeme a bolo by “drahe” ho vyhadzovať a kupovat jej zbytočne 3x do týždňa nový, tak jej ho vzdy rozdelim na 3 časti, dam do mrazaku a na druhý deň po rozmrazeni je ako čerstvý.

mamcotka
3. sep 2019

Presne ako napísala lula313 , špaldovy chlieb mozes , kravské mlieko cize aj produkty z neho nahradis lactose frei , napríklad zo značky Minus L a ked mozes ist občas do Rakúska nakupit tak tu je tých produktov habadej.

laska201
3. sep 2019

Ja som minule googlila ako si vyrobit doma muku bez chemie ktora prave toto sposobuje.je tam vela sposobov aj s kukurice sa da urobit samizda aj ovsenych vlociek.proste naozaj zdrava muka doma vyrobena.oni totiz uz z tej psenice chemickym procesom samotne tie vitaminy daju dole takze zostane len chemia.

majkado
3. sep 2019

@nicknamemia ja tiež netolerujem pšenicu ani kvások... Robievam si wrapy z pohánkovej múky, ryžové, hrachové placky... a snažím sa stravovať prirodzene bezlepkovo. Kváskový chlieb má určite svoje výhody,ale pokiaľ netoleruješ kvások, tadiaľ cesta nepovedie. Možno časom, keď sa trochu upraví mikrobiota čreva. Skús pozrieť stránku HIT je zdravo žiť, nájdeš tam aj recepty na pečivo, možno sa ti niečo zapáči.

kovacikovajana
3. sep 2019

@nicknamemia ahoj írsky nekvaseny chlieb posielam v prílohe. Múku použi akú môžeš a jogurt ja nahrádza normálne vodou, dá sa to jest 😉. Poprípade pufrovane/extrudovane ryžové/pohánkovej chlebicky.

evkamotka
3. sep 2019

Spalda sice obsahuje menej lepku, ale nie je to prirodzene bezlepkova potravina (ako napr pohanka) takze to si treba zvazit

kvetinka75
3. sep 2019

trošku od veci ale ako ti zistili alergiu na vajíčko?

angi07
3. sep 2019

@nicknamemia www.tbls.sk tu najdes hotove zmesy na chlieb na rozok atd
bez muky-psenice vajec mlieka soje.

nicknamemia
autor
3. sep 2019

@kvetinka75 Food Detective intoleranciu silnú celkovo na vajce ukázal ale do labáku som posielala. A alergológ mi zistil alergiu na bielok.

nicknamemia
autor
3. sep 2019

@evkamotka Ja nemám celiakiu len pšenica kvások. Čiže nejaké iné múky smiem. Ale nie je biely chlieb menej kvasený ako tmavý?

nicknamemia
autor
3. sep 2019

@majkado Dobre ďakujem 🙂

nicknamemia
autor
3. sep 2019

@mamcotka Takže špaldu smiem? Nie je to druh pšenice?

evkamotka
3. sep 2019

@nicknamemia no v beznej pekarni neviem ci zozenies nieco, co okolo psenice vobec neslo. Aj oficialne zemiakovy chlieb nie je len zo zemiakov, ze 🙂 a tmavy je v obyc pekarni len dofarbeny svetly

kovacikovajana
3. sep 2019

@nicknamemia je veľmi dôležité v prvom rade poznať diagnózu pretože je významný rozdiel medzi itoleranciou a alergiou a teda je napr. potrebné vedieť ci máš intolerancia na laktozu alebo alergiu na bielkovinu kravského mlieka, to isté pri psenici, vajíčku ... pretože tu ti radia dosť neodborne, že napr. pri alergii na mlieko máš jest lactose free produkty - veľmi zle - vtedy sa mlieko konzumovať nemôže, lactose free produkty sa konzumujú pri intolerancia laktózy(mliečneho cukru), kedy chyba v čreve enzým LAKTAZA, teda cukor nie je stiepeny a spôsobuje tráviace problémy,.... Ak chceš napíš IP alebo pozri presnú diagnózu v zdravotnom zázname, nastuduj v odbornej literatúre danú problematiku (ak na internete - vedec, odborné články alebo aspoň Wikipedia), aby si vedela na com si a ako sa stravovať. Neodborne rady ti nepomozu, na základe nich zmeníš síce stravovanie, ale pozitívny efekt sa nedostaví.

nicknamemia
autor
3. sep 2019

@kovacikovajana No mám intoleranciu na kravské mlieko ale aj alergiu. A na pšenicu a vajce intoleranciu. Potom na raž alergiu z toho ma svrbí jazyk. Ale inak ma brucho bolí stále a mám veľa vyrážok po tele žihľavky a také v poslednej dobe

kovacikovajana
4. sep 2019

@nicknamemia teda mlieko úplne vylúčiť aj maslo a čítať zloženie výrobkov (kedysi aj v porcovanom ovocnom čaji bola pridaná laktoza - teda všetko čítať, kým sa nenaučíš co môžeš). Dnes je na trhu mnoho vegan výrobkov, ktoré sú veľmi chutné. Dcéra má tiež alergiu na raž a pšenicu - alergolog nám odporučil vyskúšať celozrnnu spaldovu múku - u nás to funguje (dajú sa z nej kúpiť mnohé keksy, cestoviny, pufrovane chlebicky, keď teda nemôžeš droždie - napr. v dm drogérii, Fresh, kaufland, predajne zdravej výživy,...) a co sa týka vajíčka, to len vylúčiť, niekde sa dá recept pripraviť aj bez neho napr. cookies stačí tam dat vodu, aby to držalo pokope 😉, chlieb sa pečie bez vajíčka (ten írsky nekvaseny a neviem teda ci je šťastným riešením skúšať piecť kvaskovy chlieb - áno je síce ľahšie stravitelny, ale ak máš problém z drozdim, tak to tebe nepomôže, pretože aj tu sú kvasinky a prebieha fermentacii len sú prirodzené vypestovane.) na začiatok sa vždy odporúča držať veľmi prísnu diétu aspoň po dobu 6 mesiacov, aby sa organizmus prečistí, preliečil a bol pozorovateľny výsledok ak bude všetko ok, potom môžeš skúsiť napr.ten kvaskovy chlieb ci by si ho netolerovala. Ale ak by problémy neustupovali, alebo sa ti to nebude zdať dostatočne sup za lekárom a ďalej riešiť ci správne postupuje. Je to síce dlhá a pomalá cesta, ale výsledok stojí za to - držím palce. Keby si niečo potrebovala v pohode napis

nicknamemia
autor
5. sep 2019

@kovacikovajana Ďakujem za skvelé rady a konkrétne nápady čo teda môžem. Budem to skúšať. Keďže ale chodím do školy a nosím si desiatu preto na to pečivo a chlieb som sa pýtala lebo do školy vždy nosievam či rožok či chlieb.

Tu začni písať odpoveď...

Odošli