Prosím radu ohľadom panickej poruchy

12. máj 2020

Ahojte dievčatá chcela by som sa poradiť s tými ktoré majú skúsenosť s panickou poruchou, ja trpím panickou poruchou ale nechcem brať lieky.Lenže problém je v tom že ked lieky vysadím tak mam také stavy ako velmi vysoký tep, cítim vnútornú úzkosť, je mi zle... Vraví sa že táto choroba je iba v hlave ale čo robiť ked ma ovplynuje? Tepy mam aj 150 a cítim sa naozaj zle. Dá sa to zvládnuť bez liekov ? Alebo ako to zvládať bez liekov a aby som nemala tieto príznaky ktoré mam?? Je tu niekto komu sa darí takto existovať ? Snažím sa hladať sposoby aby som lieky nebrala. Šport neprichádza do úvahy lebo ked mam tepy 150 tak neviem ani chodiť nie to ešte behať. Snazím sa si mysel zamestnávať ale nedá sa to.Prosím poradte čo vám pomohlo ? Alebo je tu niekto taký kto sa tejto choroby nadobro zbavil?

jajko22
12. máj 2020

Lieky ber, chod k psychologovi psychoterapeutovi, ale najdi si dobreho, mna odzubal psychoterapeut skoro o tisic evri, a nic nepomohol, naopak skor mam traumu z neho, tak zatial podla mna by si lieky mala brat, kym nenajdes riesenie. Teda lekari duse, psychiky. Ale ked chces riesenie treba pricinu poznat preco mas paniku, zapisuj si z kedy to na teba chodi, v akych situaciach, porozmyslaj preco to mas, ci z minulosti daco, co sa deje v tvojom zivote teraz, ci to niekedy prechadza, vyries si v sebe v dusi, v psychike,mozno nejaké nedoriesene veci, iste sa da prekonat aj panika,ale trva to, preto radsej si davaj lieky, neviem ake beries, su aj na prirodnej baze od psychiatra, to mi jedna vravela ze predpisal jej, ale to asi maloktory doktor predpise, tak sa slesuj, kesy to mas a zisti ze asi preco a s tym sa budes musiet vyrovnat, naucit sa pripadne s tym zit a nejake techniky si osvojit co by ti pomahalo na odzenenie paniky. No ja viem ze lahko sa radí, ale tie lieky ti pomozu aspon v zaciatkoch sa ukludnit, hej je to zle brat lieky, ale tak skus sa porozpravat a verit doktorom, ak neveris, tak zmen, a zajdi za psychologom na pravidelne sedenia,prajem vela stastia, aby sa to vyriesilo.

slavkasobanska
12. máj 2020

Ahoj ja trpim PP aj iné Psych.diagnozy , beriem lieky no chodím často k psychologovi a on na učí techniky na zvládanie stresu , paniky je toho veľa ale už som znížila lieky nie veľa ale aj tak. , tie terapie mi veľmi pomáhajú ,no musím by sebe ešte veľa pracovať a ten tep neskusala si autogenny tréning ?? Mne pomáha znížiť tlak treba skúsiť držím palce

kopytko03
12. máj 2020

Mne veľmi pomohlo, keď som si pri atakoch dokola opakovala "nie je to infarkt, je to len ďalší atak a za polhodinu budeš úplne v pohode". A podarilo sa mi to rozdýchať. Mne sa to raz za čas vráti, keď mám viac stresové obdobie. A vždy to má rovnaký priebeh - najprv panika že mi je zle, potom uvedomenie čo sa deje naozaj, potom skľudnenie.

janeninka
12. máj 2020

POZVANKA na seminar ako pracovat s uzkostou, panikou..

https://www.youtube.com/watch?v=s5PWO1ZgSKk
deti95060810
12. máj 2020

doporučujem navštíviť psychológa, ktorý ťa naučí techniku dýchania .... je to najučinnejší spôsob ako zabrániť nepríjemným pocitom pri ataku.

janapeterjana
12. máj 2020

Mne sa to bez tabletiek nepodarilo, rapídne som znížila dávku, až keď som otehotnela. Mala som silnú motiváciu.

simonahugo
12. máj 2020

Ja by som to bez liekov nedala...plus aj športujem, šport mi dosť pomáha na psychiku

gabilili
13. máj 2020

@simonahugo ahoj berieš antidebresiva? Ja sa ich bojím brať... Mam staví úzkosti, paniky... Do toho tetaniu...

zuzanaam
13. máj 2020

Mama toto mala, resp. stále má už 10 rokov a naučila sa to zvádať dýchaním, naučte sa jógové techniky dychu. Už to máva zriedka a vie to v pohode predýchať. Lieky neberie, na začiatku nejaké mala, potom jej ich všeobecný doktor zrušil, že sú návykové a po vysadení mala tie stavy najhoršie. Treba vydržať, resp. so žiadnymi liekmi ani nezačínať. Na upokojenie si radšej dať valeriánu, levanduľu, ašwagandhu, chmeľ... buď čaje, alebo nejaký doplnok. Inak ja som zažila identické stavy po predpísaní vysokej dávky tyroxínu endokrinologičkou. Po znížení dávky to ale úplne prešlo. Mám hypotyreózu. Vyšetrili Vám šž?

simonahugo
13. máj 2020

@gabilili Ja tiež úzkosť a panicku poruchu. Antidepresív sa netreba báť, veľmi ti pomôžu, ani nebudeš vedieť, že existuje nejaká úzkosť 🙂 Beriem paretin 1tbl ráno a polka na obed

meluela
13. máj 2020

mas terapie? vraj na to pomaha aj mindfulness, skusala si, resp. nejaky iny sposob meditacie? ide o to, ze by si sa naucila vedome pracovat s tymi pocitmi

eliska13
13. máj 2020

Bola si u internistu zvyknú sa na vysoký tep dávať betablokatory.Mala by si ísť k psychológovi, ktorý zistí z čoho sa tak stresujes.No a hlavne ten šport tam vybijes energiu, zlosť prídu endorfíny stačia rezké prechádzky čokoľvek, čokoľvek čo Ťa baví čítať, lúštiť, sadiť v záhrade, strikovat, piecr určite je nieco čo Ťa bavi....veď tep 150 nemáš asi každý deň.Ja si myslím, že je to svojim spôsobom na stalo vždy, keď príde stres si oslabená.Je to zvýšená drazdivost nervovosvaloveho systému
Lieky sú fajn, ak Ťa to až tak obmedzuje nebran sa im, keď to nevieš sama
Bola si aj u neurológa?aspoň dobre magnézium či injekcie dočasne.

autor
13. máj 2020

Dievčata dakujem za rady, lieky ma obmedzuju tým že priberám z nich ... Skúšala som psychologa ale bolo to oničom, proste neviem natrafiť na nejakého dobrého psychologa... Rada by som skúsila jogu ale tu u nás žiadne kurzy jogy niesu.Ani sama neviem z čoho tie stavy mam , som objednaná aj na kardiologiu aby mi nasadili betablokátory kvoli tomu tepu. Ale ten tep mam z tej panickej poruchy, lebo ak si dám xanax tam tepy mi idú dole.Beriem Paretin jednu tbl rano, ale priberám z toho takže nechcem lieky brať.

autor
13. máj 2020

@meluela nemám terapie ani meditácie ale rada by som to skúsila ale neviem ani ako ani s kým.Ked som bola pri psychologičke tak nič sme nevyriešili dávala mi kresliť obrázky, stromy atd a na nič neprišla.

autor
13. máj 2020

@zuzanaam toto by som ja potrebovala nejaké terapie lieky nechcem brať.

meluela
13. máj 2020

tento clovek zalozil moderny mindfulness:

https://www.youtube.com/watch?v=2n7FOBFMvXg

su aj na slovensku ludia co robia k tomu kurzy, skupinove aj individualne, teraz len cez skype asi. napis mi pripadne ip. ale vies si to myslim dost aj sama nastudovat z knih/videi. terapie - tazko najst dobreho terapeuta, teraz tiez vsetci len online robia .. ale treba urcite skusat .. ono ani lieky samotne nepomozu, vzdy treba aj makat na terapii aby sa spravili tie spravne spojenia v mozgu. ta mindfulness je v podstate taka posilka pre mozog ... akurat ze netrenujes triceps ale svoju volu a schopnost zamerat mysel na to co chces ty a nenechat sa strhnut chaosom ktory sa v nej deje. drzim palce. ja sa tiez snazim nieco tymto smerom, ale este som len na zaciatku a nechce sa mi .. vsak jak v tej posilke 😀

zuzanaam
13. máj 2020

Ani mama nechodila na žiadne kurzy jogy, ani nikam. Dá sa cvičiť aj podľa knižky, hlavne zo začiatku sú to jednoduché cviky, na uvoľnenie, ponaťahovanie. A tiež dychové techniky. Dnes sa to dá aj ľahko nájsť na internete, treba len začať. A ešte som zabudla, dlhodobo si kupuje magnézium. tento problém teraz rieši aj kolegyňa v robote, pochvaľuje si himalájsky čaj - ašwagandha s valeriánou. Len to sa tiež nemôže brať dlhodobo, ale na začiatok by to mohlo pomôcť.

esselte
14. máj 2020

@simonahugo aj ja beriem paretin, tiež 1 a pol tabletky, ale naraz ráno, beriem to už 8 rokov, chcem sa ta spýtať, či sa ti niekedy vracajú ataky, ja nič a zrazu, ideme na dovolenku a ja prvý deň panika, cely rok, dva, nič a zrazu to príde, ale potom aj odíde, ešte by som chcela vedieť, či si dáš nejaký pohárik alkoholu, už mi je divne, stále ho na oslave odmietať, mam rada prosecco, je také slabšie a to si dam, ale potom si to vycitsdm, hoci ani necítim žiadnu zmenu, dik za odpoveď

gabilili
14. máj 2020

@esselte prosím vás a keď ste ich začali brat ako ste to znášali? Mali zo začiatku skôr opačný účinok? Nebolo vám zle?

simonahugo
14. máj 2020

@esselte Ahoj... Presne aj na mňa to príde raz za čas a dosť intenzívne, nechápem prečo..alkohol si sem tam dam a nemam na druhý deň ataky, určite by si primerane mohla

esselte
14. máj 2020

@gabilili ahoj, mne paretin sadol najlepšie, na začiatku som brala venlafaxin, potom cymbaltu, ale ataky sa vracali, po paretine ustúpili, je potrebné aspoň 2 týždne brat, potom už má ucinok

autor
14. máj 2020

Dievčatá a ako ste na tom s váhou od kedy beriete ten paretin ??? Nepriberáte velmi?

juliet86
14. máj 2020

mindfulness. meditacia. autogenny trening. mind body connection. psychoterapia.

tinapa
14. máj 2020

Tiež ma napadla jóga, techniky prechýchania úzkosti a hľadať príčinuz. Z osobnej skúsenosti Ti môžem povedať len to, že napr. keď som mávala úzkosti zo smrti- začala myslieť na to, že raz zomriem - jediné mi pomohlo- nemyslieť na to..Vedome som si to vyhnala z mysle.. Zmierujem sa s tým, aj keď ťažko...ale hovorím si, že keď budem stará, už možno aj budem chcieť zomrieť ako niektorí ľudia staručkí hovoria, že už chcú.. Brr.

simonahugo
16. máj 2020

Ja z paretinu nepriberam 🙂 treba sa trošku ovládať a neprezierat sa