• Prihlás sa
  • Registrácia nového člena
  • Získaj PLUSPRO
  • Odporúčame: Mojasvadba.skModrastrecha.sk
  • Prihlás sa
  • Registrácia nového člena
  • Získaj PLUSPRO

Mám nárok na odstupné?

(zamknutá)
4. septembra 2008 
mám jeden problém-momentálne som na MD,ale v marci mi končí...predtým som pracovala u súkromníka ktorý mal prevádzku v jednej velkej firme a tá firma sa od jannuára ruší,čo znamená že aj tá prevádzka končí...zamestnávatel má ešte jednu prevádzku ale tam má svoj stály personál a momentálne neplánuje otvárat niečo iné...može mi dat výpoved? mám nárook na odstupné?
3. sep 2008 o 10:03  • Odpovedz
kukona,
ak ti da vypoved z dovodov zrusenia casti prevadzky a dodrzi vypovednu lehotu odstupne ti dat nemusi..
3. sep 2008 o 11:36  • Odpovedz
kukona
nie som odborník :wink: , ale pokiaľ viem, na odstupné nárok máš, pretože by to bolo teoreticky ukončenie pracovného pomeru z organizačných dôvodov, ale pravdepodobne až vtedy, keď ukončíš materskú, keďže mu funguje ešte jedna prevádzka. Alebo Ti možno ponúkne miesto v danej prevádzke, aj keď je tam stály kolektív, situácia sa môže zmeniť.
Ale skús sa o tom poradiť na www.porada.sk...je tam mnoho odborníkov, ktorý Ti dajú asi lepšiu odpoveď.
3. sep 2008 o 11:37  • Odpovedz
opravuejm sa .. prepac za zle info..
bude to zavisiet na dohode medzi tebou a zamestnavatelom.. ci ti ponukne ine pracovne zaradeni a podstatny bude to co bude na vypovedi uvedene.. skus sa s nim dohdonut..
3. sep 2008 o 11:40  • Odpovedz
kukona,
ako píše martinka, môže ti dať aj počas MD alebo RD výpoved podla § 63 ods.1 písm. a) zákonníka práce (jedine podla tohto písmena neplatí zákaz výpovede tzv.ochranná doba), ak ruší alebo premiestnuje časť firmy a nemá možnosť ťa zamestnať aspon na kratší čas v mieste, ktoré máš uvedené v prac.zmluve ako miesto výkonu práce.
Výpoved podla § 63 ods. 1 písm.b) (napr. pre nadbytočnosť) ti môže dať až po ukončení RD, nie počas nej.