Je nástup na materskú dovolenku povinný?

papenqa159
4. apr 2018

Ahojte maminky a budúce maminky. Chcela by som sa opýtať či existuje dnes nejaký zákon o tom, že musím nastúpiť na materskú dovolenku. V máji som skončila školu. V júni som sa zamestnala. Momentálne som nezamestnaná v ochrannej lehote, ktorá platí aj 6 týždňov po pôrode. (Teda tak mi to bolo vysvetlené) Lenže ak nastúpim na materskú dovolenku, strácam nárok na dávku a budem 6 týždňov žiť bez akého koľvek nároku na nejaký príjem.

ruzasipova
4. apr 2018

Dobrá otázka, toto som momentálne riešim aj ja, iné len v tom, že som študent - doktorand a ak nastúpim na povinnú materskú 6 týždňov vopred, prichádzam o štipko za to obdobie. Ale na sociálke som sa ešte pýtať nebola.

mima86
4. apr 2018

No to zalezi podla toho, ci nastupujete na md alebo len na rd. To je rozdiel.

papenqa159
autor
4. apr 2018

Mam odrobených len cca 150 dni. Viem že narok na materskú nemám, ale aj tak ma na materskú chcú vypísať. Keď zanesiem žiadosť na socialku tak samozrejme mi ju zamietnu, a s vyrozumenim musim ísť na úrad práce kde mi dajú rodičovský príspevok tých 213€ ale až po narodení dieťaťa. Len ak na materskú nepôjdem (ak sa to vôbec dá) budem dostavať dávku do pôrodu a aj 6 týždňov po pôrode.

senta_sofia
4. apr 2018