Dostanem materskú ak som študentka?

lubkaaa
12. mar 2007

Ahojte žienky. chcem sa Vás opýtať, neviete niekto ci mam narok na materskú (alebo nejaké iné peniaze) ak porodím babetko 5 mesiacov po skončení školy???
prosím poraďte mi na koho sa mám obrátiť, miminko sa nám podarilo neplánovane, v máji končím školu, asi (na 99%) pojdem na úrad práce, ale do práce v 4. mesiaci teh. ma asi nikto nevezme.. ☹

adetka
12. mar 2007

Od narodenia dietatko mas narok na rodicovsky prispevok... to je 4.400 korun a pridavok na dieta... co je 500 korun mesacne... to vsetko si vybavis na Urade prace, socialnych veci a rodiny po narodeni dietatka... n

a matersku narok nemas... tu by si dostala jedine... ak by si bola 270 dni nemocensky poistena...

navyse dostanes po narodeni dietata od statu dalsi prispevok a to tisim 15.460 korun... takze sa neboj... urcite nejake peniazky dostanes...

a plu toho, ze nebudes dostavat matersku je... ze popri rodicovskej dovolenke... mozes aj pracovat...

lubkaaa
autor
12. mar 2007

juj potešila si ma, ja som si myslela, že "to tých spomínaných 4400sk" je materská.. koľko je potom materská?
🙂 😀 😀

pockaj, a ten rodicovsky prispevok- to je 4400 sk + 500 mesacne alebo jednorazovo???

takže ja vlastne ani nebudem mať materskú ale rodičovskú dovolenku? a tá je ako dlho? ako chcem?

ešte jedna otazočka, keby som si teraz začala platiť nemocenske poistenie, (pri pôrode by to bolo cca 8 mesiacov), tak by som nemala narok na matersku ked bude mat babetko uz jeden mesiac???

ďakujem

spagetkatn
12. mar 2007

babulky kolko musim mat odpracovane aby som dostavala matersku?

babulina
12. mar 2007

materska sa nevztahuje na pocet odpracovanych rokov, ale podla toho ci si platila nemocenske, ak mas zaplatenych minimalne 270dni pred porodom tak dostanes matersku inak nie, aspon co ja viem

adetka
12. mar 2007

lubkaa...