Materská po 3 rokoch. Čo k tomu potrebujem?

tatianka
11. feb 2007

Ahojte, som tu nova. Chcem Vas poprosit o radu. V juni mi konci rodicovsky prispevok. Moja dcera bude mat tri roky. Kedze som studentka na VS, chcela by som zostat s nou doma az kym neskoncim skolu. Je chvalabohu zdrava, takze viem ze asi na plateny rodicovsky prispevok do 6 rokov nemam narok.
Chcela by som sa spytat, kam sa mam obratit, ked si chcem predlzit rodicovsky prispevok do 6 rokov (neplateny). Na aky urad, co k tomu potrebujem.Dakujem a prajem pekny den 😉

zuzu13
11. feb 2007

Tatianka pravdepodobne na Soc. poisť. 😀

simonko
25. apr 2007

tiez by som chcela zostat s malym este doma...ale on je bohuzial aj chory...mate s tym skusenosti?aka zavazna musi byt choroba,aby to urad schvalil???

bibinka
27. apr 2007

simonko- to musí byť dieťatko s dlhodobo nepriaznivým zdravotným stavom. toto ti vypíše pediatrička a formulár si môžeš vyzdvihnúť na sociálke.

expertka8
27. apr 2007

Ako je to s nárokom na predĺženú rodičovskú dovolenku do piatich rokov dieťaťa?
Pokiaľ nejde o dieťa s dlhodobo nepriaznivým zdravotným stavom vyžadujúcim osobitnú starostlivosť, a pokiaľ sa na Vás vzťahuje Zákonník práce a nie osobitný predpis (napr. v prípade policajtiek), prípadne ak ste nezamestnaná, či SZČO, predĺžená rodičovská dovolenka neexistuje.
Ak sa rozhodnete ostať s dieťaťom doma po skončení nároku na rodičovskú dovolenku, môžete zamestnávateľa požiadať o neplatené voľno. Zamestnávateľ však nie je povinný Vám toto poskytnúť, je to len vecou dohody. Pokiaľ Vám neplatené voľno zamestnávateľ neposkytne a chcete ostať s dieťaťom doma napriek tomu, je potrebné požiadať o skončenie pracovného pomeru, a to buď dohodou (opäť je to na dohode so zamestnávateľom) alebo dať výpoveď (plynie výpovedná lehota).