Používame cookies. Viac informácií tu. OK
ink
11. apr 2019

Bola by si osoba starajúca sa o dieťa do 6r., štát by mal za teba platiť odvody. Nie som odborník, ale toto sa tu na mňa nalepilo v starších diskusiách, tak snáď nekecám blbosti. Viac by ti poradila @evittam

alenah31
11. apr 2019

@anita77 budeš osoba na RD bez nároku na RP - ak si dáš totiž odňať RP neznamená to totiž, že nemôžeš zostať na RD. Budeš ale samoplatca zdravotného poistenia - po novom už štát za teba platiť nebude takže to treba ísť oznámiť na zdravotnú poisťovňu (66,78€/1 mesiac). Alebo ak máte ešte jedno dieťa do 6 rokov môžeš sa prihlásiť ako osoba starajúca sa o dieťa do 6 rokov a štát bude za teba platiť zdravotné poistenie hoci nebudeš poberať žiadny príspevok.

lenocka1108
11. apr 2019

@ink uz tak nemoze byt stat nebude platit matersku a za nu odvody pri tom istom dietati 😕

sasanka605
11. apr 2019

skus napisat @evittam, mne sa zda ze dakde pisali ze uz treba platit vsetky odvody nie len niektory z nich, cize okolo 166 mesacne.

alenah31
11. apr 2019

@sasanka605 to platí ak chce mať nárok na materské - tam už sa nedá platiť len čiastočné odvody. Pri neplatenej RD ak je otec na MD s tým istým dieťaťom si ona platí len zdravotné poistenie.

ink
11. apr 2019

@lenocka1108 Ďakujem, že si ma opravila. Ale novinka ma teda nepotešila.

lenocka1108
11. apr 2019

@ink ani mna nie. Zrovna som v tom realne 😠

dopolbokaodrata
11. apr 2019

@alenah31 ahoj, ale pokiaľ ma ešte jedno dieťa do 6r, tak sa prihlási ako osoba starajúca sa o dieťa do 6r a to poistné teda platí štát, nie ona sama, dobre to chápem?

ink
11. apr 2019

@lenocka1108 no do riti :/

evka303
11. apr 2019