Študujem na výške a mám súd s mojou matkou kvôli výživnému

katka13katka
10. mar 2019

Dobry vecer,
ani neviem, kvoli comu pisem do tejto skupiny, asi len potrebujem podporit.
Vo stvrtok mam sud s matkou ohladom vyzivneho,kedze este studujem na vyske. S matkou sa polroka nerozpravam, nasla si noveho priatela, odstahovala sa k nemu a mna prakticky vyhodila na ulicu.
Chcem sa len opytat, co vsetko mam na sude vytiahnut, nechcem ju teda velmi pospinit,aj keby som mohla. Vlastne, uz s nou nemam chut ani komunikovat, ani ju vidiet,ani sa ju uz nesnazim pochopit. Cele Moje detstvo myslela len na seba, najprv boli chlapi az potom jej decka, mimochodom toto je jej 15ta zivotna laska.
O mne len vsade rozprava aka som nevychovana,nevdacna,ze si mam peniaze zarobit,ze som dospela, co nie je az taky problem ale v konciacom rocniku je to trosku narocnejsie. Je tu niekto,kto ma podobny problem s mamou? Dakujem.

11mirka22
10. mar 2019

@katka13katka ahoj, ak studujes dennou formou, na výživné nárok máš. Ak je matka zamestnaná, tak ti ho určite aj priznaju. Nerozmyslaj nad tým, čo máš alebo nemáš na mamu "vytiahnuť", akú špinu. Ty si podala návrh a ziadas niečo na čo máš nárok, nerozvadzas sa s ňou. Sustred sa hlavne na to, aby si vedela vyargumentovat sumu, ktorú pozadujes, buď stručná, vecná, hovor najmä o svojich potrebách, ktoré si musíš zabezpečiť, hovor o tom aké máš náklady. Ak si dokážeš niečo privyrobiť popri štúdiu, to je fajn, ale nie je to dôvod na to, aby ti rodičia neplatili výživné. A od otca výživné dostavas? Alebo u neho bývaš a stará sa o teba? Myslím strava, oblečenie a podobne...

katka13katka
autor
10. mar 2019

@11mirka22 Studujem denne studium. Otec byva v inom meste ale prispieva mi 120€, ktore davam babke na zakladne potreby, kedze s nou momentalne byvam. Tiez to nie je vela, rada by som jej davala viac, kedze dochodok nema nejak extra vysoky.