Neadekvátne výživné a podplatený sudca. Čo s tým?

mamina27
3. nov 2008

dostala som rozhodnutie o vyske vyzivnom. Z povodneho rozhodnutia / 40.000 SKK (15.000 spotreba a 25.000 uspory) sa v odvolacomn rozhodnuti prihliadalo len na ziadost otca (cisty prijem 140.000 skk), nie na potreby dietat alebo na cokolvek. Takze sa rozhodlo podla jeho predstav / 3.500 skk spotreba a 4.500 uspory presne podla jeho odvolania a navrhu v nom. Mne to nepokryje ani polovicu jasliciek. dnes som akurat prvy den v praci, nemala som doposial ani prijem a celkovo moj prijem je 24.000 v cistom. na ten sa vsak nikto ani nepytal, bola som totizto na materskej, resp. rodicovskej. viete mi poradit, co mam s tym robit a kedy mam pravo si ziadat o zvysenie vyzivneho? ma s tym niektora z vas skusenost? Prosim poradte mi.☹

vdaka

jaduska
3. nov 2008

Nie som síce odborník na právo, ale možno by si mohla podať námietku voči zaujatosti sudcu, alebo tak nejako sa to volá. Žiadosť o zvýšenie výživného si podľa mňa môžeš dať kedykoľvek, otázne je, či jej bude vyhovené. Treba zdokladovať všetky výdaje, ktoré máš v súvislosti so starostlivosťou o dieťa. Ale nepočítaj s tým, že otec dieťaťa je povinný platiť všetky tieto výdaje - aj ty máš vyživovaciu povinnosť. Ak si bola na materskej, tak si mohla žiadať aj o výživné pre seba. Teraz, keď chodíš do práce a máš príjem, tie šance na zvýšenie výživného nebudú veľké. Na tvojom mieste by som sa radšej poradila s právnikom - odborníkom na rodinné právo.

mirica
3. nov 2008

mamina- o zvýšenie výživného môžeš požiadať vždy, keď dojde ku zmene podmienok...v prípade , že ti začalo dieťa chodiť do jasličiek , kde je poplatok ca 9000,- teda k zmene došlo...v každom prípade si ale vezmi právnika.