Slobodná matka po skončení rodičovského príspevku

lillivanilli
6. mar 2013

Dobrý deň,
som slobodná matka 3-ročného škôlkara, žijúca u rodičov. V januári mi skončil rodičovský príspevok, nárok na podporu nemám, nakoľko som pred rodičovským pracovala v Strednej Amerike a zmluvu mi tu na úrade neakceptovali. Hľadám si prácu už vyše pol roka, ale tu na východe je to ťažké. Študujem externe vysokú školu. Na úrade práce som požiadala o dávku v hmotnej núdzi, priznali mi nejakých 20 € + prídavky. Ex partner mi neplatí žiadne výživné i keď súdom má určené platiť 100 € (súdiť sa s ním z osobných dôvodov nebudem). Vie mi niekto prosím poradiť či v tomto štáte mám nárok ešte na nejaký príspevok? (prípadne či môžem dostávať príspevok na bývanie v prípade, že by som rodičom platila nájom?...) Ďakujem za každú odpoveď

zalka
6. mar 2013

@lillivanilli no bohužial, musíš žiadať o výživné od expartnera. Štát Ti nedá žiadne iné dávky ani príspevky, ty si musíš príjem v prvom rade zabezpečiť sama využitím svojich zákonných nárokov. A ten nárok je práve to výživné ...

sisaha
6. mar 2013

@lillivanilli presne tak, musis si zacat vymahat vyzivne.., iba ak by si bola neuspesna, tak mas narok na nahradne vyzivne. Ale musi tomu predchadzat trestne oznamenie za neplatenie, exekutor...atd. Stat ti nebude platit, ked chybajuce peniaze mas dostat od otca dietata...

kattrin5
6. mar 2013

Najdi si roma vydaj sa a budes mat tolko prispevkov ze sa ti ani nesnivalo a este aj byt za 70eur mesacne🙂

slavka034
6. mar 2013

samozrejme že ti určili iba 20 € kedže máš súdom stanovené výživné v sume 100 eur...to sa počíta do príjmu či ti ho ex platí alebo nie.....ukracuješ tým len svoje dieťa toré má na tie peniaze nárok či už ty máš alebo nemáš nejaké osobné dôvody.....takže šup na políciu podať trestné oznámenie a neplatení výživného požiadať úrad o platenie náhradného výživého....

simik2309
7. mar 2013