icon

Ako ste zvládli 1. ročník s dieťaťom, ktoré má oneskorený vývin reči?

avatar
mirkag19
10. aug 2015

Prosím vás napísali by ste mi svoju skúsenosť ako ste zvládli prvý ročník s dieťaťom, ktoré má oneskorený vývin reči? Ak ste sa s tým stretli. Syn navštevuje logopedku pravidelne, zlepšuje sa to pomaly ale nemôžem ho porovnávať s jeho rovesníkmi v oblasti reči. Všetko ostatné je podľa psychologicky a testov, ktoré mu robila v priemere tak na jeho vek. On má problém vyjadriť myšlienky, tvoriť vety a nevie povedať písmeno r. Logopedka ho tam v náznaku počuje. Rád si kresli a robí si sám aj take zošity pre predškolákov čo sa dajú kúpiť v kníhkupectve. Logopedka navrhuje integráciu. Aké máte s týmto skúsenosti? Ďakujem za vaše odpovede.

avatar
blondiee83
10. aug 2015

Skus radsej zalozit diskusiu, aby sa mohlo odpovedat na viackrat. napisat, kolko ma tvoj syn, ci vam nebol odporucany odklad - nad nim by som vazne porozmyslala.

avatar
vroni
11. aug 2015

Prve styri mesiace boli na maslu, nechcela hovorit ani to malo, co vedela, citanie bolo v pohode, ale pisat ani za svet, mala svoju logopedicku priamo v skole, ale fakt som myslela, ze to nezvladne. Zlom nastal cez vianocne prazdniny, nejako jej to v hlavicke doplo a zacala skolu akceptovat (o nadseni vobec nebola rec, ale aspon prestalo hodinove zavijanie pred robenim kazdej ulohy). Paradoxne, asi najviac pomohlo, ze skolsku logopedicku bytostne neznasala a vypadnut z jej starostlivosti bola pre nu meta, o ktoru bola ochotna bojovat. V druhom rocniku to zvladla, od druheho polroku uz logopedicku nepotrebuje, v tretom uz bola schopna aj reprodukovat (pomlcme o stylizacii jej reprodukcie), myslim, ze najhorsie mame za sebou, v skole je spokojna a paci sa jej tam a pokrok je obrovsky.

avatar
bocianka123
11. aug 2015

ahoj, súhlasím s @blodniee83 , lebo táto téma zaujíma aj mňa. , riešim to pri mladšom synovi, založ radšej diskusiu. A prispejem so skúsenosťou so starším synom, mal OVR, ale v podstate dobehol všetko nástupom do školy, asi aj preto, že do nej nastupoval už takmer ako 7-ročný (je narodený na jeseň) a už ide do deviny... Obvála som sa "dys..." funkcí, ale zatiaľ to vyzerá, že nie sú, alebo iba minimálne . Má problém s diktátmi a gramatikou ako takou, ale učitelia to pripisujú skôr nepozornosti, ako dys.. funkci. Uvidíš, dobre to zvládne, hlavne musíte natrafiť na dobrú učiteľku ... Držte sa.

avatar
marion
11. aug 2015

Ahoj moj syn ho zvladol skvele. Isli sme s velkymi obavami, hlavne ja, ale dobre sme to zvladli. Sedel, sustredil sa. Pisanie sice nie je krasne, ale citatelne 🙂 a citanie tiez bez problemov. S tym problemom co ma cita lepsie ako druhak tak nam vraveli, takze to potesi. Boli lepsie aj horsie dni. A ucenie je lepsie do tej 16-17.00 neskor uz bol unaveny a nervozny. Drzte sa. Treba verit ze dobre bude. Najdolezitejsi je ucitel. Moj syn integrovany nie je. Ma dysfaziu. Ja som ziadne ulavy neriesila. Nechcela som aby vedeli ze ma nejaky problem. Ucitelk vie ze chodime na logo ale inak.nic. Ak nanstane problem budem potom riesit s CPPaP.

avatar
keziah
12. aug 2015

pripadko zvaz pripravny, tzv. nulty rocnik, pokial ti nevadi odklad, niekde sa vyslovene specializuju na deti s logopedickymi tazkostami a vela tam s takymi detmi pracuju.
my sme mali odklad a syn chodil do nultaku (5-8 deti v triede), denne mali rozne logopedicke cvicenia, pracovali aj na grafomotorike a tak, podla to bola vyborna priprava na skolu pre deti, ktore este v comsi zaostavali, nedam dopustit.