Čo presne znamená integrácia?

adel100
28. sep 2013

Moj syn nastúpil na 2 stupeň ZŠ.Má dyslexiu zle číta nedočítava konce slov alebo si ich domýšľa.Tak isto pri diktátoch nedáva dlžne makčene...predmety ako geologia dejepis atď... sa s ním učím ja pretože keby si to mal čítať nedopadne to dobre.Matematika mu ide dobre.Píšu rýchlym tempom takže sa to nedá po ňom ani prečítať.Na druhej strane je veľmi šikovný bystrý veľa si toho zapamatá v škole.Chodíme do CPPP kde na prvom stupni mal mať nejaké uľavy ale moc sa na to nebral ohľad ,akurát ho pani učiteľka nevyvolávala z čítania.No na konci 4.roč.mal 3 zo sj čo mu aj mne bolo veľmi ľúto pretože sa veľmi snažil po celý šk.rok.Teraz máme isť na rediagnostiku a na zváženie integrácie na2 stupeň.Chcela by som vedieť čo je to tá integrácia v jeho prípade????Ďakujem za každú radu 🙂 🙂 🙂

katecameron
28. sep 2013

aj mi sme boli na rediagnostike a sme od tohto roku integrovany 😉 integrovany znamena ze bude mat ulavy kazde dieta je posudzovane indi vidi ucitelia by to mali respektovat zrejme bude mat narok na osobneho asistenta trebars pri citani alebo bude pisat diktaty sam so specialnou pedagogickou to sa neda takto napisat ale ak ma problemy urcite to bude najlepsie riesenie pre neho byt integrovany

aniicka24
28. sep 2013

Je to presne tak ako pise katecameron aj moj syn je integrovany a trapime sa uz od preveho rocnika tento rok ma uz aj integraciu bude inac hodnoteny a bude mat sity na mieru ucebny plan podla ktoreho sa bude riadit ucitel a ma nadok spec pedagoga ktory s nim bude tiez pracovat ma to svoje vyhody urcite

chjulia
28. sep 2013

Ahoj, môj syn je tretiak a je tiež integrovaný, je nadpriemerne inteligentný a zároveň má poruchu pozornosti. U špeciálnej pedagogičky v škole sme podpisovali rôzne papiere a ukazovala mi aj nejaký študijný plán, ktorý sa vypracováva na každé dieťa zvlášť (podľa diagnózy). Boli tam rozpísané na každý predmet, ktorý má, nejaké postupy - ako má učiteľ pristupovať k žiakovi na hodine, pri zadávaní domácich úloh, skúšaní, písomkách atď. Každý vyučujúci by sa mal tým riadiť. Že je integrovaný neznamená, že má úľavy ale len individuálny prístup podľa diagnózy, aby nebol znevýhodnený oproti ostatným deťom .........napríklad môj syn dostal trojku z matiky z písomky nie preto, že by mal chyby, ale preto že nestihol všetko vypočítať, lebo strácal pozornosť - učiteľka ho stále napomínala, nech píše atď. - takže teraz napríklad by mu mala dať o pár minút navyše oproti ostatným deťom, aby stihol ....... a samozrejme musí sedieť v prvej lavici, aby naňho dobre videla učiteľka 😉 Raz do týždňa chodí k tej špec. pedagogičke na hodinu - dáva mu úlohy, cvičenia......

demartka
28. sep 2013

Integrácia znamená,že bude mať vlastný vzdelávací plán,jemu prispôsobený,robený podľa osnov špeciálnej školy a na základe odporučenia špec.poradne-zaradia ho-A,B,C-podľa diagnózy..To znamená,že sa nemusí učiť to isté ako jeho spolužiaci,prípadne sa to učí v menšom rozsahu,pomalším tempom.Štvrťročne bude hodnotený ako zvláda to svoje učivo a samozrejme vedený aj v špec.poradni.presne mu stanovia,aké úľavy bude mať.

eimuska09
29. sep 2013

My sme tým prešli teraz v septembri. Synovi zistili ADHD v treťom ročníku ZŠ. Mal perfektnú triednu a tá ho zvládala úplne bez problému. Vedela, že potrebuje viac času na to, aby napísal písomku a dopisoval ešte aj cez prestávku a preto som bola spokojná a nič som neriešila. V triede mala takých žiakov 5, takže presne vedela čo má robiť. Po prechode na druhý stupeň však učí každý predmet iný učiteľ. Nicolasko nemal problém s učením, pretože všeobecne deti s ADHD sú nadpriemerne inteligentné, ale zo SJ predsa len začal nosiť dvojky a občas trojku. Na rodičovskom som triednu upozorňovala, že syn má ADHD, ale p. učiteľka SJ (staršia pani pred dôchodkom) odmietala brať na vedomie akékoľvek problémy pozornosti a nespravenú domácu úlohu trestala známkou 5, čo bez problému zapísala aj do žiackej knižky. Výsledok sa dostavil a syn mal na konci 5 ročníka na vysvedčení jednu dvojku z matematiky a trojku zo SJ. Myslela som že ma porazí, nevedela som sa s tým zmieriť. Začala som teda riešiť inú školu, o ktorej som sa dozvedela, že má špeciálnych pedagógov a s deťmi s ADHD pracujú už viac ako 15 rokov. Zašla som za riaditeľkou, prezrela som si školu aj so synom a rozhodli sme sa. Syn začal chodiť do šiesteho ročníka do novej školy. Boli sme u psychologičky, ktorá mu vypracovala posudok, na základe ktorého bola navrhnutá jeho integrácia. Tam som sa dozvedela, že tieto detičky mávajú rozvrh prispôsobený ich potrebám a to napr. syn máva SJ a matematiku 3 krát do týždňa so špeciálnou pedagogičkou. Neznamená to, že sa spolu učia pomalšie, ale to že sa učia iným spôsobom. Nemôžu sa učiť pomalšie, pretože v dni keď nie je so špeciálnou pedagogičkpou sa matiku a SJ učí normálne s ostatnými deťmi. Písomky a diktáty však píšu vždy so špec.pedagógom. Tu ide hlavne o čas, ktorý majú na napísanie písomky a hlavne nie sú rušení žiadnymi inými deťmi, takže ich pozornosť nie je rozptýlená. V triete sú traja s ADHD a všetci sú jednotkári. Ide jednoducho o to, že tieto deti potrebujú iný prístup. Ak napríklad dieťa nemá svoj deň, je nervózne a nepozorné, má celú cennú výuku so špeciálnou pedagogičkou, ktorá ho najskôr ukľudní a potom s ním pokračuje vo výuke. Je to super. Ani to neviem opísať, aká som kľudná, lebo viem, že o moje dieťa je postarané tak, ako má byť. Syn nie je v strese a do školy sa teší. Tieto detičky sú neskutoční pracanti, keď sú správne namotivovaní. Nebojte sa toho, pomôže to vám aj vášmu synovi. Ešte by som chcela povedať, že deti, ktoré sú integrované majú na vysvedčení poznámku o integrácii. Rozhodne nie sú menejcenné, ale sa vie že majú ADHD. To je dôležité aj do budúcnosti, lebo takto pracujú už aj stredné školy.

abeata
29. sep 2013

Dyslexia je špecifická porucha učenia. To znamená, že dieťa nie je mentálne postihnuté, len má jednoducho špecifickú poruchu v osvojovaní si určitých kompetencií ( v tomto prípade čítania) . K tomu, aby dieťa dokázalo čítať, - čítať s porozumením a vyhlo sa tak problémom v osvojovaní si ďalších vedomostí, potrebuje individuálny prístup a špeciálne metódy rozvíjajúce analýzu a syntézu čítaného textu, pochopenie prečítaného textu a pod. Na základe jeho diagnostikovanej dyslexie by bolo vhodné, keby postupoval podľa IVP (individuálneho vzdelávacieho plánu ), ktorý mu vypracuje špeciálny pedagóg v spolupráci so psychológom, príp.logopédom a podľa toho bude vo vyučovaní postupovať. V prípade dyslexie by mu malo byť napríklad umožnené používať na vyučovaní diktafón k nahrávaniu si výkladu učiteľa,mal by byť podľa jeho schopností alebo oslobodený od klasických diktátov a písomných skúšok, alebo mu bude musieť byť na vypracovanie písomného testu poskytnutý dvojnásobne dlhý čas . V prípade možností môže na určitých hodinách, alebo pri preskúšavaní využívať pomoc asistenta.
Tým, že bude postupovať podľa vypracovaného IVP, sa má obmedziť najmä stresové pôsobenie časovej tiesne pri písomných skúškach a pocitu zlyhania pri diktátoch. Tie môžu byť prispôsobené jeho schopnostiam napríklad ako doplňovačky. Rovnako aj preskúšanie čítania nie je nevyhnutné - ak učiteľka potrebuje zistiť, či porozumel textu, môže ho požiadať o voľné prerozprávanie doma prečítaného textu.
Myslím, že tak, ako napísala eimuska, integrácia je pre neho optimálnym riešením. Ďalšou možnosťou je ešte návšteva školy pre deti so špecifickými poruchami učenia, no vzhľadom na to, že mal so SJ iba trojku to podľa mňa nie je až tak nevyhnutné.

womankc
17. jan 2014

aj ja mám syna integrovaného cca od 5ročníka: mám adhd a poruchy pozornosti. inteligenciu na hranici nadpriemernosti. prvý stupeň nebol bohvie čo, ale to nezvládali na škole, kde chodil. Preložila som ho do inej, kde je aj špeciálna pedagogička. Integrácia je o tom, že má úľavy a iné hodnotenia. ALE v hlavnej miere úspech integrácie závisí od Vášho záujmu s ním pracovať a HLAVNE v obrovskej miere v šťastí na pedagógov, ktorí aj chápu čo to integrácia znamená. Lebo teda nie všetko sa zvláda , čo je na papieri . Ja už syna nešikanujem učením a spĺňaním všetkého , čo sa povedalo. Skúsenosti mám bohaté už a viem, že proste každý jeden pedagóg ho chápe po svojom a ja s tým nič neurobím, keby som sa aj pototo . Mrzí ma to hlavne v prípadoch , keď doslovne ja vidím , že to nie je spravodlivé napríklad . Momentálne sme v 8. ročníku a trojkám sme sa nevyhli. Ale ja viem, že je schopný a že sa táto situácia ustáli v období končenia adolescencie čo je tak 16-17 rok veku, kedy dozrieva centrálna nervová sústava . Doma sa snažím , aby sa naučil a pripravil.Čo predvedie v škole a ako na to zareagujú učitelia , to už nechávam na nich , pokiaľ si niečo žiadajú konzultovať, konzultujem. Ďalšiu školu sme vytypovali spoločne s ním, aby ho to aspoň bavilo a chodil tam rád a neskôr verím , že prekvapí tých , čo ho odpisovali 😀
Takže ak to zhrniem, integrácia bola dobrá vec, ale tu je to ešte hodne v plienkach by som povedala , veľa učiteľov na to neviem dostatočne reflektovať, ale aj napriek tomu je to lepšie , ako keby nebola vôbec .
Nám sa inak stalo, že ho mierne vyčleňujú decká z kolektívu kvôli tomu , vďaka nie príliš šťastným občasným rekaciám nektorých učiteľov

luni195
30. jan 2014

ja mám doma tretiačku a máme veľký problém s písaním.Píše veľmi pomaly poznámky jej píše učiteľka alebo spolužiaci.Číta taktiež pomalšie ale nikdy sme namali zlé známky vždy nosí jednotky.Boli sme u psychológa a ten odporučil aby mala úľavy napr spolužiaci budú mať s matiky 20 príkladov ona len 15,aby to stihla.So slovenčiny nenapíše 6 viet ale iba 4-5.Inak má dobrú hlavičku na učenie všetko vie,ale ako nahle to má dať na papier tak koniec trvá to nekonečne dlho.Niekedy sme 4 vety písali 1,5 hodiny.Už som bola s toho zúfalá. ☹ .Ako je staršia tak sa to trošku zlepšuje dokonca dostala pochvalu,že stihla všetko odpísať s tabule do čitateľského denníka.Pani učiteľka až ostala v šoku,že to stihla 😀 Sú také dni že stíha,len škoda že ich je málo ☹ Bolo mi povedané že s toho vyrastie tak uvidíme.Nechcela by som zažiť to že sa jej budú posmievať ako to pri dnešných detí je bežné namiesto toho aby pomohli tak sa radšej vysmejú a pod.Malá si už prežila za svoj krátky život toho až až,je veľmi citlivá tak by som nechcela aby jej ešte kôli tomu niekto ubližoval. ☹ A ak by k niečomu takmu došlo budem to riešiť ako eimuska09

janula2511
4. sep 2023

@adel100 ahoj, stará diskusia ale mňa by zaujímalo ako ste zvládli školu pri integrácii.malo to aj nejaké nevýhody?a stredná škola?