Je správne známkovať výtvarnú výchovu na prvom stupni?
Ahojte,
Som trochu rozcarovana z toho..dcera vcera dostala 1tku z vytvarnej.pri podpisovani ziackej knizky mi spomenula,ze spoluziacka dostala z toho 3jku 🤔 je podla vas v poriadku, znamkovat detom vykresy?ved nie kazdy je umelecky zdatny,a toboz prvaci..ja si pamatam,ze sa tento predmet neznamkoval,ci?
Áno známkujú. Je to blbosť aj podľa mňa, nie každý má talent
Ja chapem, že keď sa dieta hlási na gymnazium, tak mu tá 3 z vytvarnej môže zhoršiť priemer, ale nechapem kedy vzniklo toto, že ,,nie každy je zdatný” tak ten predmet nebudeme známkovať? Ja viem že to tak bolo aj za našej doby, ale nechápem tomu. Niektorí ludia nie su zdatný na matematiku, mala by sa potom neznámkovať?
@anonym_autor ale dat 3jku?lepili dake obrazky a ze spoluziacka zle nalepila tak dostala 3jku..😲
Ja chapem, že keď sa dieta hlási na gymnazium, tak mu tá 3 z vytvarnej môže zhoršiť priemer, ale nechapem kedy vzniklo toto, že ,,nie každy je zdatný” tak ten predmet nebudeme známkovať? Ja viem že to tak bolo aj za našej doby, ale nechápem tomu. Niektorí ludia nie su zdatný na matematiku, mala by sa potom neznámkovať?
@talia16 ale vytvarna vychova je cisto o talente... ako spev... proste ked niekto spieva falosne, tak sa moze aj rozkrajat... to nie je o nauceni (vytrvalosti, praxi)...
Ja chapem, že keď sa dieta hlási na gymnazium, tak mu tá 3 z vytvarnej môže zhoršiť priemer, ale nechapem kedy vzniklo toto, že ,,nie každy je zdatný” tak ten predmet nebudeme známkovať? Ja viem že to tak bolo aj za našej doby, ale nechápem tomu. Niektorí ludia nie su zdatný na matematiku, mala by sa potom neznámkovať?
@talia16 tak kreslenie je umenie nie ? A nie každý ho ma. Tak isto nie každý je talent na tv. Matematika sa da naučiť🙂
Ja si myslím, že žiadnu z týchto výchov (hudobná, telesná, výtvarná) by nemali známkovať ... jeden je šikovný v tom, ďalší v inom atď. ... to sa nedá naučiť.
Ja chapem, že keď sa dieta hlási na gymnazium, tak mu tá 3 z vytvarnej môže zhoršiť priemer, ale nechapem kedy vzniklo toto, že ,,nie každy je zdatný” tak ten predmet nebudeme známkovať? Ja viem že to tak bolo aj za našej doby, ale nechápem tomu. Niektorí ludia nie su zdatný na matematiku, mala by sa potom neznámkovať?
@talia16 to nemozes porovnavat.
Výchovy sa bežne na prvom stupni neznamkuju, učila som ich a ani na jednej škole sme ich nehodnotili známkou. Ak sa vám to ako rodičom nepáči, môžete tlačiť na zmenu. Na druhom stupni sa u nás výchovy znamkuju, no napríklad na 3 by to ten žiak musel náročky a očividne odflaknut.
Pre mna osobne je napríklad problém napísať aj slohovu prácu. Na zs aj ss som stým mala velmi veľký problém. Niesom kreatívna duša, vzdy som napísala len pár riadkov. Aj z toho dôvodu nemám maturitu, lebo ako tam napíšem sloh na 2 strany??
Pritom niesom sprosta ,mala som dobre známky, len tie slohy su pre mna španielska dedina
Výchovy sa bežne na prvom stupni neznamkuju, učila som ich a ani na jednej škole sme ich nehodnotili známkou. Ak sa vám to ako rodičom nepáči, môžete tlačiť na zmenu. Na druhom stupni sa u nás výchovy znamkuju, no napríklad na 3 by to ten žiak musel náročky a očividne odflaknut.
@michaela329 no podla toho co mi dcera hovorila,dala zle znamky aj detom,ktore chodia na vytvarny kruzok,dcera chodi takisto(ale ona miluje tvorenie,malovanie atd),a co som videla ich vytvory,tak ani jedno nebolo odflaknute,a to maju aj chlapcov🤷♀️
Takze mam dilemu,ci ma ich ucitelka prehnane naroky na ich tvorbu alebo je daka premotivovana 🤷♀️ lebo toto je predmet,ktory sa neda doma natrenovat..
Ja chapem, že keď sa dieta hlási na gymnazium, tak mu tá 3 z vytvarnej môže zhoršiť priemer, ale nechapem kedy vzniklo toto, že ,,nie každy je zdatný” tak ten predmet nebudeme známkovať? Ja viem že to tak bolo aj za našej doby, ale nechápem tomu. Niektorí ludia nie su zdatný na matematiku, mala by sa potom neznámkovať?
@talia16 výchovy sa na SŠ nepočítajú do priemeru. Hodnotí sa snaha a aj talent.
@michaela329 no podla toho co mi dcera hovorila,dala zle znamky aj detom,ktore chodia na vytvarny kruzok,dcera chodi takisto(ale ona miluje tvorenie,malovanie atd),a co som videla ich vytvory,tak ani jedno nebolo odflaknute,a to maju aj chlapcov🤷♀️
@anonym_autor ja Ti píšem ako to máme my, neviem posúdiť z anonymnej diskusie postup vašej učiteľky. No Ty môžeš ísť k nej a opýtať sa, prečo robí ako robí.
Ja chapem, že keď sa dieta hlási na gymnazium, tak mu tá 3 z vytvarnej môže zhoršiť priemer, ale nechapem kedy vzniklo toto, že ,,nie každy je zdatný” tak ten predmet nebudeme známkovať? Ja viem že to tak bolo aj za našej doby, ale nechápem tomu. Niektorí ludia nie su zdatný na matematiku, mala by sa potom neznámkovať?
@talia16 Výchovy sa nepočítajú do priemeru známok.
@talia16 tak kreslenie je umenie nie ? A nie každý ho ma. Tak isto nie každý je talent na tv. Matematika sa da naučiť🙂
@anonym_f52def
Matematika sa tiež nedá len tak naučiť, keby sa dala, tak majú všetky deti 1. Či teraz budeš písať, že tie čo nemajú sú lenivé, stačí sa len naučiť? To isté platí aj o jazykoch, prirodzene nadané dieťa sa naučí v škole na hodine, dostane výborný, iné dieťa trávi denne hodinu štúdiom jazyka a ledva to dá za 3.
Prečo si myslíš, že je jednoduché sa naučiť jazyk, fyziku, chémiu… ale je nemožné naučiť sahádzať loptou, kotúľ, či rýchlo bežať…
Fakt je, že niekto má talent na matematiku, niekto na jazyk, niekto na hudobnú a niekto na telesnú. Prečo by žiak, ktorý je napr. vytvarne nadaný nemal zažiť úspech a dostať jednotku? Prečo by žiak, ktoremu kreslenie ide “iba” dobre nemal byť patrične ohodnotený, tak ako sú deti na iných predmetoch?
@anonym_f52def
Matematika sa tiež nedá len tak naučiť, keby sa dala, tak majú všetky deti 1. Či teraz budeš písať, že tie čo nemajú sú lenivé, stačí sa len naučiť? To isté platí aj o jazykoch, prirodzene nadané dieťa sa naučí v škole na hodine, dostane výborný, iné dieťa trávi denne hodinu štúdiom jazyka a ledva to dá za 3.
Prečo si myslíš, že je jednoduché sa naučiť jazyk, fyziku, chémiu… ale je nemožné naučiť sahádzať loptou, kotúľ, či rýchlo bežať…
Fakt je, že niekto má talent na matematiku, niekto na jazyk, niekto na hudobnú a niekto na telesnú. Prečo by žiak, ktorý je napr. vytvarne nadaný nemal zažiť úspech a dostať jednotku? Prečo by žiak, ktoremu kreslenie ide “iba” dobre nemal byť patrične ohodnotený, tak ako sú deti na iných predmetoch?
@sisaka da sa naučiť ked to vie ten človek vysvetliť. Lenze dieta musi aj pocuvat to vysvetľovanie. Ak ma dieta talent na kreslenie nech ide na výtvarnú a dalej sútaže a podobne , toto som ja tiez tak mala. Nijak mi nevadilo, ze som nedostala 1 za nakresleny obrázok, potešila ma výhra v súťaží🙂
Ale úprimne? Neviem si predstaviť to hodnotenie na 3jku ? Co nakreslilo dieta krivo čiaru? Na tv skocilo o par cm menej ako to ktoré dostalo 1 ? Podľa mna je to len trápne preto dieta a citi sa za to len zahanbene
@anonym_f52def
Matematika sa tiež nedá len tak naučiť, keby sa dala, tak majú všetky deti 1. Či teraz budeš písať, že tie čo nemajú sú lenivé, stačí sa len naučiť? To isté platí aj o jazykoch, prirodzene nadané dieťa sa naučí v škole na hodine, dostane výborný, iné dieťa trávi denne hodinu štúdiom jazyka a ledva to dá za 3.
Prečo si myslíš, že je jednoduché sa naučiť jazyk, fyziku, chémiu… ale je nemožné naučiť sahádzať loptou, kotúľ, či rýchlo bežať…
Fakt je, že niekto má talent na matematiku, niekto na jazyk, niekto na hudobnú a niekto na telesnú. Prečo by žiak, ktorý je napr. vytvarne nadaný nemal zažiť úspech a dostať jednotku? Prečo by žiak, ktoremu kreslenie ide “iba” dobre nemal byť patrične ohodnotený, tak ako sú deti na iných predmetoch?
@sisaka na dosahovanie super vykonov na telesnej potrebujes aj fyzicke predpoklady,to sa naucit neda
@anonym_autor na druhom stupni sa znamkuju tak ci onak... u nas na prvom bolo iba absolvoval, ci ako .. a ci je to spravne? netusim... ale je to predmet ako vsetky ostatne...
Ja chapem, že keď sa dieta hlási na gymnazium, tak mu tá 3 z vytvarnej môže zhoršiť priemer, ale nechapem kedy vzniklo toto, že ,,nie každy je zdatný” tak ten predmet nebudeme známkovať? Ja viem že to tak bolo aj za našej doby, ale nechápem tomu. Niektorí ludia nie su zdatný na matematiku, mala by sa potom neznámkovať?
@talia16 pri hlásení sa na strednú školu sa neberú do priemeru všetky známky, len vybrané podľa zamerania školy. Zväčša je to matematika, slovenčina, angličtina...
Už dávno hovorím, že výchovné predmety by sa nemali známkovať. Hudobná, výtvarná, telesná.
Ja chapem, že keď sa dieta hlási na gymnazium, tak mu tá 3 z vytvarnej môže zhoršiť priemer, ale nechapem kedy vzniklo toto, že ,,nie každy je zdatný” tak ten predmet nebudeme známkovať? Ja viem že to tak bolo aj za našej doby, ale nechápem tomu. Niektorí ludia nie su zdatný na matematiku, mala by sa potom neznámkovať?
@talia16 známka z výtvarnej sa na gymko nezapočítava
@sisaka da sa naučiť ked to vie ten človek vysvetliť. Lenze dieta musi aj pocuvat to vysvetľovanie. Ak ma dieta talent na kreslenie nech ide na výtvarnú a dalej sútaže a podobne , toto som ja tiez tak mala. Nijak mi nevadilo, ze som nedostala 1 za nakresleny obrázok, potešila ma výhra v súťaží🙂
@anonym_f52def dá sa naučiť, ale len do istej miery. Ako aj kreslenie, cvičenie, či spievanie
Keď tam raz nie sú predpoklady, tak z hocikoho sa nestane operný spevák ale ani jadrový fyzik
@anonym_autor na dosahovanie vynikajúcich výsledkov v matematike potrebuješ patričné IQ. To sa tiež “naučenim” nezíska
@sisaka Ak niekto nezvláda základnú matematiku, tak ho pošlú na diagnostiku a podľa miery závažnosti sa aplikujú podporné opatrenia. Ale ak niekto nevie kresliť alebo spievať podľa vkusu učiteľky, tak mu kvôli tomu nijakú diagnózu do spisu nenapíšu.
Pri výchovách by mali byť podľa mňa len motivačné a pochvalné jednotky.
@sisaka Ak niekto nezvláda základnú matematiku, tak ho pošlú na diagnostiku a podľa miery závažnosti sa aplikujú podporné opatrenia. Ale ak niekto nevie kresliť alebo spievať podľa vkusu učiteľky, tak mu kvôli tomu nijakú diagnózu do spisu nenapíšu.
Pri výchovách by mali byť podľa mňa len motivačné a pochvalné jednotky.
@tanyan vidím, že sa budeme točiť dokola.
nenapíšu mu diagnózu, aj keď môže mať apraxiu a neviem čo ešte, ale ak sa niečo znamkuje, tak hlavne spravodlivo.
Mimochodom Hudobná nie je o tom, či sa učiteľke páči tvoj spev.
Hodnotiaca stupnica má 5 známok, nielen výborný a nedostatočný, keď niekto nevie matematiku na výbornú, ešte neznamená, že má nejakú diagnózu, ani neznamená, že je lenivý, ako keď niekto nezabehne ako prvý v triede, ešte neznamená, že je to na nedostatočnú. To všetko je v známkovaní predsa zohľadnené.
Ja vôbec nechápem, čo tu nie je na pochopenie. Na každom predmete sa preberajú vždy rôzne veci, ktoré žiaľ môže zvládať na rôznych úrovniach, zväčša nevie niekto všetko na výbornú vždy a vo všetkých predmetoch (povedala by som, že toto je taká slovenská tradícia, že dieťa musi mať výborný od hora dole na všetkých predmetoch, ale často je tam prižmurené oko, veď jednotkár) a ak sa známkuje nevidím dôvod, aby známky neboli spravodlivé vo všetkých predmetoch. Zatože Janka má IQ 140, vynikajúcu pamäť a všetko sa dokáže naučiť na výbornú bez nejakej veľkej námahy nie je dôvod, aby Janka nemala dobrý z telesnej, lebo jej vykony sú “len” dobré, či dostatočné. Ale to už rodič rozdýchava, lebo jeho dokonalé dieťa predsa nemôže byť z telesnej/vytvarnej len chválitebné, či dokonca dobré.
@sisaka Ak niekto nezvláda základnú matematiku, tak ho pošlú na diagnostiku a podľa miery závažnosti sa aplikujú podporné opatrenia. Ale ak niekto nevie kresliť alebo spievať podľa vkusu učiteľky, tak mu kvôli tomu nijakú diagnózu do spisu nenapíšu.
Pri výchovách by mali byť podľa mňa len motivačné a pochvalné jednotky.
@tanyan a ešte k motivačným známkam. Motivačná jednotka z výchovy je ok, ale napriklad z matematiky má byť tou motiváciou štvorka?
Pre mna osobne je napríklad problém napísať aj slohovu prácu. Na zs aj ss som stým mala velmi veľký problém. Niesom kreatívna duša, vzdy som napísala len pár riadkov. Aj z toho dôvodu nemám maturitu, lebo ako tam napíšem sloh na 2 strany??
Pritom niesom sprosta ,mala som dobre známky, len tie slohy su pre mna španielska dedina
@anonym_f52def ja som mala tiež problém so slohom, som ako ja jediná z triedy písala reportáž, kde sa dalo držať faktov a zvyšok triedy písal úvahu. Z celého ročníka čo bolo 5 tried sme boli až dvaja čo si vybrali niečo iné ako uvahu. Neznášala som úvahy a nechápala ako môže niekto na tému Šťastie napísať dve strany
@anonym_f52def ja som mala tiež problém so slohom, som ako ja jediná z triedy písala reportáž, kde sa dalo držať faktov a zvyšok triedy písal úvahu. Z celého ročníka čo bolo 5 tried sme boli až dvaja čo si vybrali niečo iné ako uvahu. Neznášala som úvahy a nechápala ako môže niekto na tému Šťastie napísať dve strany
@sense lebo úvahy sú jednoduche na obkecanie a nikto ti nemôže povedať, že je to zle. Len musíš začať na jednom konci a previesť to do toho čo chcela písať - ale áno, fantázia je potrebná, čo chápem že nie každý má. Ja som tiež začala byť dobrá v písaní, až keď som začala písať doma pre seba - takže kvázi naučené - rovnako ako sa dá naučiť výtvarná, hudobná (všetci moji učitelia potvrdili, že som hudobné hluchá, naprik tomu hrám na klavír, lebo viem čítať noty a počítať) či telesna - kde je to tiež o drine a cviku, pokiaľ dieťa nemá diagnózu. Motivačné známky by celkovo nemali existovat, výchovy sa neberú do úvahy, takže podla mňa je toto super možnosť naučiť dieťa akceptovať, že nie vo všetkom bude vynikat
(To nie priamo tebe, ale k téme 😅).
Nie, za mna nie. Mam vystudovane umenie.

@anonym_autor nie podla mna nieje normálne ani znamkovat tv. Niekto je nadaný a niekto nie