Ahojte, neviete nahodou, ci sa aj v SR na nejakej skole vyucuje podla tejto metody?
http://zpravy.idnes.cz/rozhovor-s-profesorem-he...
Dakujem za akekolek info.
Pripadne aj info na akej skole v BA su ucitelia matematiky a inych predmetov ktori aspon sympatizuju s inym sposobom vyuky nez ten zauzivany deptajuci.
Na Orave sa to určite učí v Nižnej aj v Tvrdošíne a to už niekoľko rokov. Ale podľa mňa je to o ničom pre menej šikovné deti. Na zvládnutie by potrebovali nie 4 triedy(prvého stupňa) ale aspoň 6.
@jana_u je pravda, ze trieda a kolektiv je klucovy najma co sa tyka argumentacie a v detskej reci vysvetlenych chyb a moznosti riesenia danej ulohy. Prvky Hej metody sa aplikuju uz aj v MS a mne pojde hlavne o to, aby za ten cas, co ho budem ucit ja, sa dostal do myslenia, ze vsetko sa da riesit X sposobmi.
Lieskovec pri Zvolene
@alexandra2222 na Gercenovej 10 v Petrzalke- Spojena skola sv.rodiny
U nas v skole sa neuci touto metodou, ale ja ju pouzivam doma ako doplnkove u obidvoch deti. Jednoznacne treba mat doma prirucku ucitela. A podla mna je to vhodne pre vsetky deti, ale treba mat ucitela, co rozumie tomu, o com ta metoda je a veri jej. To koniec koncov tvrdi aj pan Hejny. A ked sa to uci tak ako sa ma, tak aj tie deti s akoze zlym logickym myslenim sa naucia logicky mysliet.
Len na okraj k predchadzajucim prispevkom - neexistuje nic take, ako logicke myslenie. Je iba myslenie (alebo nie je 🙂 ). Alebo inak - ak niekto nevie mysliet logicky, nevie mysliet vobec.
@meluela v Pezinku na 2 z 3 ZS, co Ti poviem, vystriet ma z toho ide. Zadanie v knihe: vyries. A k tomu rozne obrazce, netusis, co po Tebe chcu, vysledky nie su vzadu ani nikde, cize ani nevies skontrolovat, ci sa dieta k spravnemu dopracovalo (ak je chore ci domace ulohy).
Nasobilka sa neuci naspamat 🤦 vzorce nepouzivaju, sami maju prist na to ako sa postupuje. Aby nahodou deticky sa nemuseli nieco naspamat ucit, evidentne je to v dnesnej dobe povazovane za tyranie zo strany ucitela 🤔...
V skole ulohy riesi spolu "cela trieda": pri beznom pocte ziakov v triedach 25 - 30 to vyzera tak, ze par sikovnejsich deti hned vykrikne riesenie, dobra tretina deti netusi, co vobec riesia a potom su tu deti, co len opisu vysledky a nemaju ponatie... Ucivo sa neberie v nejakych logickych celkoch, riesia jeden-dva-tri typy uloh par hodin, potom (slabsi ziaci ledva - ak vobec - pochopia, o co vlastne slo a co a ako sa ma riesit) zacnu riesit ulohy typu 4-5-6 a opat, ledva pochopia, pokracuju ulohami typu 1-2-3 v tazsej verzii...
A ked Ti to dieta nepochopi v skole alebo je dlhsie chore a mas to riesit s nim doma, no amen tma... Obracali sme s manzelom zosit sprava zlava hore nohami, kym sme ako tak pochopili a mohli vysvetlit dietatu...
A to, ze klasicku matiku neriesili na prvom stupni vobec a teraz minimum, cista tragikomedia... Neviem si predstavit, ako taketo deti funguju, ked zrazu zmenia skolu (stahovanie / nastup na strednu), kde maju zrazu len klasicku matiku...
Ono to znie podla teorie ako rozkosny napad a mozno to aj funguje v sukromnych skolach, kde ma ucitel 10 deti, ale v klasickej zakladnej skole tento pokus hodnotim z nasej skusenosti ako totalny prepadak a tragicky omyl 🙀🤦
Ana Gercenovej.