Koľko známok majú vaše deti za polrok z vlastivedy v 3.ročníku ?

tinkerbell
18. jan 2020

Chcem sa spýtať, koľko známok majú vaše deti za celý polrok z vlastivedy. Môj syn dostal len 2 známky, z toho jedna bola ešte v októbri z neohlásenej písomky, ktorú napísal na trojku, keďže sme sa učili len nové učivo a nezopakovali si všetky predchádzajúce. A druhú známku dostal teraz z projektu, ktorý robil doma. Mne sa to zdá málo známok na to, aby učiteľka dokázala objektívne zhodnotiť jeho vedomosti za polrok.

amelia000
18. jan 2020

@tinkerbell a nemaju moznost sa dobrovolne prihlasit a odpovedat z uciva?

tinkerbell
autor
18. jan 2020

@amelia000 ona ich vôbec neskúša, na hodine len robia pracovný zošit a občas si niečo zapíšu do zošita.

amelia000
18. jan 2020

@tinkerbell fakt? :-O divne u nas skusala a bola moznost sa aj prihlasit a odpovedat. A skusila si sa porozpravat s ucitelkou, ze take 2 znamky,to nebude velmi objektivne hodnotenie? Lebo v tom mas pravdu..

abbey1
18. jan 2020

Bežne majú žiaci z predmetov, na ktoré je dotácia 1-2 hodiny týždenne, len 3 známky. Plus na prvom stupni učiteľka tie deti veľmi dobre pozná, vie, ako na hodinách pracujú, reagujú, zapájajú sa do aktivít. Myslím, že ich dokáže objektívne zhodnotiť a oznámkovať. Skúste sa na rodičovskom spýtať na tzv povinný počet známok. Plus nie je hanbou učiteľku osloviť kedykoľvek počas školského roka a spýtať sa jej.

abbey1
18. jan 2020

Ešte som zabudla. Známky máme 4, z toho 2 za projekty. Ale napr z informatiky len 3 známky.

letfenixa
18. jan 2020

Podľa metodickeho pokynu na uzavretie klasifikácie stačia dve známky. Ak si k tomu priráta vyučujúci aktivitu na hodine, plus domácu prípravu, tak môže polročnú známku uzavrieť.

janinah
18. jan 2020

absolútne by som toto neriešila v treťom ročkńíku a nestresovala pre známky ...ani seba a už vôbec nie dieťa....v 8mom ročníku budete robiť čo?....nič v zlom,ale život nie je o známkach /aj ked pred deťmi to nahlas nepovieme/😉

dejka77
18. jan 2020

4 znamky

eriksonka1234
18. jan 2020

@tinkerbell my mame 4 známky a ešte jedna pribudne, dve známky a z toho jedna z projektu je veľmi málo na objektívne zhodnotenie žiaka

ivn
19. jan 2020

ahoj, syn tretiak má tiež len dve známky a aj napríklad z prírodovedy len dve a to die druhé dostal až teraz z polročných písomiek, prvé boli tiež z písomky niekedy v októbri, tak isto ich vôbec učiteľka neskúša, ale keďže má všetko jednotky, tak to neriešim 🙂, spýtala by som sa byť Tebou, či nemá šancu si to opraviť ešte, napríklad žeby ho preskúšala

nenne9
19. jan 2020

@tinkerbell u nas je to tak ze koľkokrát mas určitý predmet do týždňa toľko známok+1 musis mat ku klasifikácii.cize máš napr.3x do týždňa dejepis tak musíš mať minimálne 4 známky.ale my sme stredná škola.na stránke skoly by mali tieto pravidlá byt uvedené skús si to tam pohladat.podla mna ma znamok málo.mal by mat znamku z pisomky ale urcite aj z ustnej odpovede a teda z projektov alebo úloh.

matus7030
19. jan 2020

Podľa metodiky učiteľ môže uzavrieť známku na vysvedčení na základe minimálne 2 známok. Myslím si, že u tretiakov pani učiteľka nehodnotí len známkami, ale sleduje aj aktivitu deti, záujem o učivo. A opýtali ste sa jej? Jediná kompetentná vám môže dať odpoveď, my sa môžme len domnievať, prečo dala len 2 známky.

sara07
19. jan 2020

@janinah robí ak má na 1 stupni horšie známky automaticky ho uč zaradia do stredu alebo horšieho žiaka a vytiahnut to z 3 na 1 na druhom stupni je drina , lebo to ako zase nie , z 2 na 1 ešte hej ale tahat to z 3 to je radost
ale ano stále sa škatulkuje, a tahá sa to s dietatom

sara07
19. jan 2020

máš projekt známku, pisomku, a ešte budu mat polročnu pisomku, ta neohlasená bola podla mna štvrtročna , učivo máš aj tak cca do blokov rozdelené aby to ako celok bolo na pisomke ak si všimneš
hodnotí sa aj aktivita a praca na hodinách, teraz to už nie je tak že sa robí priemer ale tie známky maju nazvyme to podla toho z čoho su určité %

heleninamama
19. jan 2020

@sara07 Druhý stupeň je práve oveľa objektivnejší, lebo učiteľov je viac a máloktorý rieši u dieťaťa niečo iné než svoj predmet. A deti sa začnú selektovať a ukážu, čo v nich je. Jednotky majú tí, ktorí sa učia s nejakou pravidelnosťou, ale hlavne sú bystrí, vedia si poznatky spojiť, využiť ich, majú trvalé vedomosti, zaujímajú sa o to, čo sa na predmete učia a často aj naviac. A umelá inteligencia, teda deti, ktoré sa učia účelovo, len na ohlásené pisomky, len pod nátlakom rodičov idú často k priemeru v predmetoch, ktoré ich veľmi nezaujímajú. U dcéry teraz v 6.rocniku ostali už len 4 žiaci so samými jednotkami ( z 20 deti)a pritom na prvom stupni ich triedna stále chválila a jednotky mala väčšina, hoci mnohí opravené na poslednú chvíľu cez projekty, na preskúšanie po pokazenej písomke, s odôvodnením, že sú to deti...

lucia456
19. jan 2020

Moja má 4 známky.

felycity
19. jan 2020

My mame aspon 6 znamok, pisu tzv bleskovky + ustna odpoved, prip. Test po tematickom celku.
Sice znamky nie su dolezite, ale je to hodnotenie ziaka, myslim, ze z 2 znamok ak sa ucitel musi riadit aj znamkami nie je objektivne, lebo tak ako kazdy z nas, moze mat dieta, zly den, necakana pisomka a pod. Osobne si myslim, ze cielom ma byt motivacia ziskavat vedomosti a naucit sa a pdla toho aj hodnotit. V takom to pripade je to skor demotivacne ako motivacne pre dieta ( aj ked o nic nejde), deti treba viest k snahe, za ktoru dostanu aj ohodnotenie.

hettinka
19. jan 2020

U nás sa na prvom stupni z predmetov ako prírodoveda a vlastiveda vôbec neskúšalo. Robili len projekty, pracovali na hodine a z toho bola známka. Staršej učiteľka rovno povedala, že ina ich týmto stresovať nebude, že to aj tak na 2. stupni cele opakujú, čo je pravda.
Mladší vlastne cely prvý stupen mal len slovne hodnotenie (chodil do alternatívnej školy) a to bolo úplne super. Makali cely polrok, nie pre známku, ale pre radosť z učenia. Žiadne stresy zo známok a vie viac, ako deti, ktoré sa nabiflia na pisomku a 2 dni po písomke nevedia z toho nič.

0silvia0
19. jan 2020

@hettinka mozem vediet dovod, preco si dala syna do alternativnej skoly? Ja som toto neurobila a dodnes to lutujem...

hettinka
19. jan 2020

@0silvia0 nastúpil do bežnej školy, 3 mesiace to bolo trápenie, stále sťažnosti, poznámky, syn trpel, začal byt apaticky, začal sa do krvi škriabať... tak som ho vzala k psychologičke a ta odporučila školu pre nadané deti s alternatívnym prístupom. Chodil tam po 5. ročník a odišiel na klasicky 8-ročný gympel, ktorý už zvláda v pohode vedomostne aj psychicky.

sara07
19. jan 2020

@heleninamama ale nemôžeš druhy a prvy stupen z hladiska učiva porovnávat, to je riadny rozdiel napr vlastiveda obsah a množstvo učiva, v prvom to je okrajovo a aj napr ten test tak vyzerá a skušanie čo tam naskušaš doslova len forma otázok, nie je priestor na nejaky monolog
takže ano na prvom môžu mat v pohode jednotky lebo je to v rámci náročnosti a obsahu OK

iwesska
19. jan 2020

Nasi mali tiez len 2 a kto mal nerozhodnu znamku,toho preskusala a podla toho da vyslednu.

0silvia0
19. jan 2020

@hettinka dakujem, takze u tvojho syna to bolo jednoznacne od prveho rocnika, ze mu klasicka skola nesadla....

hettinka
19. jan 2020

@0silvia0 áno, mal problémy sa zaradiť v klasickej škole. Potreboval v istom smere dozrieť, hoci do školy nastúpil ako čítajúci a počítal cez 10-ku, oboje samouk.

A k téme, deťom viac dajú projekty, ak ich robia v škole a deti samé, ako nejaké bifľovanie a písomky. A vrchol je dávať ich neohlásene, len jednu za polrok bez možnosti opraviť si to. To je proti všetkým pedagogickým zásadám. Žiak má vedieť, kedy bude skúšaný, akou formou a z čoho.

sara07
19. jan 2020

@hettinka presne , tiež si myslím
lenže v klasike škole sa ani pokusy nerobia, nadiktuju alebo sa len povie a preskoči sa , však deti si predstavia vedia ako to vyzerá 😈😈

tinkerbell
autor
19. jan 2020

@janinah ja to neriešim, len som si chcela porovnať, či je to bežné aj u iných učiteľov. Myslela som, že budú písať ešte polročnú písomku, ale už nebudú, tak sa mi to zdalo málo známok.

sara07
19. jan 2020

@tinkerbell dost divné lebo u nás napr štvrtročné a polročné pisomky musia byt, dostanem ich na pozretie domov ale musia sa vratit založit do šanonu ked pride inšpekcia na kontrolu
u nás aj ked chyba dieta tak si tu pisomku musí napísat napr cez telesnu u iného uč,

tinkerbell
autor
19. jan 2020

@felycity súhlasím, deti treba viesť k snahe a klasifikácia má v prvom rade slúžiť na motiváciu žiakov, aby sa učili priebežne. Jedna neohlásená písomka za celý polrok nemá absolútne žiaden zmysel ani výpovednú hodnotu.

abbey1
19. jan 2020

@sara07 Štvrťročne a polročné písomky nie sú povinné. Záleží, ako sa dohodnú na škole, vo vyšších ročníkoch na predmetovej komisii. Aj to potom len z niektorých predmetov.

tinkerbell
autor
19. jan 2020

@hettinka úplne súhlasím, že žiak má vedieť, kedy bude skúšaný, akou formou a z čoho. A podľa môjho názoru, v 3. ročníku sú domáce projekty skôr práca pre rodičov, ak chceme, aby z nich dieťa dostalo jednotku. Nie všetky deti sú v tomto veku také samostatné a precízne, aby ti zvládli podľa predstáv učiteľa.