Povinná školská dochádzka. Slovenky v Čechách

zblna
1. jún 2011

Ahojte, nevedel by mi náhodou niekto poradiť ako je to s povinnou školskou dochádzkou, ktorú dieťa - Slovák absolvuje v Čechách? Máme päťročnú dcéru a plánujeme sa odsťahovať do Čiech. Ak nastúpi dcérka do školy v Brne, je potrebné aby sme absolvovali zápis aj na škole v SR? Musí pravidelne absolvovať nejaké vyrovnávacie/kontrolné skúšky? Čo by z toho pre nás vyplývalo: trvalý pobyt budeme mať všetci na SR, všetci sme občania SR, v Čechách by sme boli len zamestnaní s prechodným pobytom. Ďakujem za akékoľvek info.

irriss
1. jún 2011

@zblna
Nevim az jak dalece bude nas "problem" stejny..ale ja uz 13 let dojizdim kvuli zkouskam do Prahy. V Italii moje deti studuji pravidelne - kazdy den a splnuji tim skolni dochazku zde v Italii a pak jezdime do Prahy na prezkouseni. Prezkouseni se tyka tech predmetu, ktere se vazi k "narodu ceskemu" - t.j. cesky jazyk, pozdeji ve vyssich tridach uz je to i vlastiveda, dejepis a zemepis..ostatni predmety se tzv. pocitaji. Musis mit vzdy prelozene vysvedceni (kulate-oficialni razitko) ze statu, kde splnovalo dite zakladni skolni dochazku a na tomto zaklade budes moci byt pripustena ke zkouskam - srovnavacim zkouskam....
p.s. Zrovna se v pristich dnech chystame na zkousky do Prahy, mam to hned 3x..(4.dite - syn uz dostudoval a zakoncil dochazku v Praze zkouskama za 9.tridu...) ale neni to zadna sranda vydat se touto "cestou"... 😉

Ohledne zapisu do skoly - zapis se kona na obou stranach - ve Tvem pripade, jak v Cechach, tak na Slovensku..muze dojit i jen k formalnimu zapisu
Muzes si pozadat na jedne strane i odklad...tim ziskas nadbeh v jedne skole a to ti pomuze se lepe soustredit aspon v zacatcich na jednu skolu....Skola, kde pak budes delat srovnavaci zkousky umoznuje ze Zakona i dvoulete spozdeni..t.j. muzes delat po dvou letech zkousky za 1rok...a nebo v opacnem pripade se muzes domluvit i o pulrocni prezkouseni, zalezi, jak Ti to bude vyhovovat

zblna
autor