Prváčik a zlá známka. Poradíte?

Pozdravujem všetky mamičky,kedže sa mi táto stránka páčila,rozhodla som sa zaregistrovať, a chcela by som poznať váš názor ,mam prváčika ,ktorý mi doniesol v piatok 3 z diktátu, vedia už a,e,i,o,u, doma každý den píšeme 2x diktát bez chyby, ved tlačené písmenka poznal už v škôlke, počítať vie asi tak do 30, a tá trojka ma v piatok šokla,pani učiteľka hovorila,že pomaly písal a asi nestihol lebo nemal dopisané dve písmenka,potom zabudol dať bodku na i,dlžeň na e a opačne napísal velké E, pritom doma sa poctivo každý deň učíme,máme založený zošit na diktáty a vždy napíše fakt bez jedinej chyby,samozrejme ,že si v piatok poplakal kvôli tomu,ale ja som ho utešovala,že to nevadí,že to nie je zlá známka a stane sa každému, zajtra píšu opäť diktát a ja poviem pravdu už teraz mam obavy ako to zvládne,neviem,či ma taký strach v tej škole,doteraz mal jednotky a ak zas v škole zle napíše a dostane zlu známku,obávam sa,že ho tá škola úplne prestane baviť...
bibiana20
13. okt 2013
Zadarmo dobre znamky v skole nedavaju,musi sa viac snazit...mozno ze pomalsie pise a potom uz nestihne dopisat a popozerat ci ma vsetko ok..musi sa tym popasovat sam..a to uz v prvom rocniku sa pisu diktaty???tak to som nevedela =-)
kokorunecka
13. okt 2013
Tak ho doma pripravuj aj na to, že 40 minút nebude okrasne písať dve vety, ale diktuj mu rýchlejšie.
Ja som tak brata učievala písať diktáty.. A pomohlo to.
zuzpap
13. okt 2013
tiez mam prvacika, ziadne diktaty nepisu a dostavaju, vcielky, slniecka a pod., v tej vasej skole sa mi to teda zda poriadne prehnane
charllotte
13. okt 2013
ja mam tiez doma prvacika a teda nepisu ziadne diktaty a dostavaju len vcielky alebo smajliky, ale ak by mal nahodou nieco zle tak nebude ohodnoteny nijako, takze ziadna zla znamka, len dobre sa u nas dava.
nikolka2
13. okt 2013
Diktát =-) moja malá len teraz začala písať malá písané a a velké písane A ,,,ale tiež už ich známkujú ,,,aj my už mamé dvojku ,,, 😃 Podla mna sa nič nedeje asi nemal svoj den 😉
anjelicek26
13. okt 2013
Na vsetky deti v skole je rovnaky meter, takze tvoj maly asi fakt porobil chyby. Trenuj s nim rychlost, ine ti neostane. U nas v skole je pravy opak, uplne lazo plazo pre deti, nic robit nemusia, vsetko na baze dobrovolnosti, ziadne ulohy, ziadne znamky, vobec nic... vysledok sa dostavil, ze v druhej triede polka deti nevie citat a s matikou su na urovni prvej triedy, niektore ani tam ze ano... to tiez nie je nejake super, lebo sa s nou musim ucit doma.
eliska3
13. okt 2013
ešte len október a už diktáty z toľkých písmen??? U nás ešte ani "a" nezačali 😕 V piatok im učiteľka rozdala zošity, kde sa už budú učiť písané "a", doteraz opakovali vlnovky, lastovičky, ... Tlačené písmená sa učili H, U, P, S, A. V matematike zatiaľ porovnávajú väčšie s menším. Tak sa mi zdá, že na vašej škole riadne šprintujú a deti zbytočne ženú a 3 u prváka sa mi zdá zbytočne demotivujúca 😞 U nás zatiaľ učiteľka rozdáva jednotky a včielky, ak je niečo škaredo napísané, tak radšej neznámkuje 🙂
janinah
13. okt 2013
zbytočne stresujú decko už od prvej triedy,ešte ich tie školy nastresujú dosť,ale toto je ozaj skoro,porozprávala by som s učiteľkou...u nás v 1tr. boli len jednotky,samozrejme,že nebolo vždy všetko napísané dobre,ale v takom prípade učiteľka dala len podpis bez známky...a písomné pochvaly boli v zošite,že výbore,krásne...toto je motivácia sa učiť a nie trojka
stanislavao
13. okt 2013
kazda skola je ina. kazda ucitelka je ina. niektora prisnejsia a niektora este robi ustupky, lebo su len prvaci. pokial dieta v skole nedava pozor a pise pismena opacne, nekompletne, tak sa nemozete hnevat na ucitelku, ze dostal trojku. mozno je to demotivujuce pre dieta, mozno ho to nastartuje, aby nabuduce daval vacsi pozor. nemoze byt kazdy jednotkar a pismena su zaklad. tie musia vediet vsetci a presne tak, ako sa pisat maju. verte mi, ze je lepsie, ked hned od prvej triedy maju prisnejsi rezim, ako potom, ked by prisli do druhej triedy. a zrazu by bol z "jednotkara" trojkar. verim tomu, ze ucitelka bola spravodliva a aj ostatnych ohodnotila tak, ako vase dieta. sporavodlivo.
minnie55
13. okt 2013
súhlasím s@zuzpap, je to prehnané. Prváčikovia by mali byť motivovaní a nie takto stresovaní. Aj náš syn nosil z prvej triedy včielky, mackov, slniečka,....nespomínam si, že by ich učiteľka známkovala a už vôbec nie takýmito horšími známkami. Ja by som si asi na tvojom mieste išla pohovoriť s triednou učiteľkou, alebo keď budete mať rodičko, tak sa jej skús opýtať, prečo tak skoro začala známkovať. Zdá sa mi, že to prinesie detičkám oveľa viac negatív ako pozitív :-| veď len teraz začali so školou, už toto samo o sebe je pre ne veľký stres, potrebujú čas, aby si zvykli na nový režim.
lenka1108
13. okt 2013
nasa ked bola prvacka dostala prvu znamku az po pol roku.do vtedy len vcielky a slniecka... myslim ze by si mala ucitelke povedat ze deti su v skole mesiac aj s cestou a este sa len vsetko ucia... ako fakt blby pristup ucitelky...
santana
13. okt 2013
u nas je to presne ako pise @eliska3, nam povedala p. ucitelka hned na 1.rodicku, ze zle znamky davat nebude, len jednotky a vcielky, deti bude chvalit a motivovat ale samozrejme aj upozorni na chyby. Ja vidim u nas ze pre syna je motivujuce aj to ked on 1 nedostane a ine deti ano. Viem aj o tom ze vo vedlajsej triede sa uz rozdavaju aj poznamky typu "vas syn sa nahanal v telocvicni" a pod. Takze je to vsetko vyslovene na ucitelke...
zuzvals
13. okt 2013
Tiez mam prvaka a diktaty pisu tiez. Vsetky tlacene pismena plus zopar pisanych. A k tomu aj bleskovky z matiky ( vacsie a mensie a rovna sa). Zda sa mi ze idu strasne rychlo... A potom kazdy tyzden zo 15 slovicok z anglictiny... Ja som z toho uz unavena a mam pocit ze to zacina demotivovat aj jeho. Zatial vsetko zvlada, nosi vcelicky a jednotky ale vidi sa mi to narocne. Pri tom ma kazdy odradzal od tejto skoly, vraj je popriemerna... Nemam ten pocti 😞
rakywanda
13. okt 2013
a to do akej školy chodí????? u nás doteraz písali vlnky a paličky, ešte len minulý týždeň trénovali "a"....učiteľka používa na hodnotenie pečiatky. Deti treba, hlavne v prvom ročníku, motivovať a nie stresovať.
Inak bola by som rada, ak by na túto tému zareagovala učiteľka prvého stupňa, lebo toto sa mi zdá ako blud!
zuzkat1
13. okt 2013
Nechapem co je na tom poburujuce. Jasne dieta sa netesi,ale nebude mat vzdy same 1ky. Uz je v skole a tam sa znamkuje. Ked je tam 20deti tak ucitelka prisposobi rychlost vacsine a kedze okrem diktatu musi stihnut kopu dalsich veci tak logicky nema cas cakat na tych pomalsich. Chyba by podla mna bola keby sa deti tutulkali a potom budu prekvapene ked sa im nakopi ucivo a nestihaju.
tahivka
13. okt 2013
1) Rodičia sa v primárnom vzdelávaní (1.-4. ročník) môžu s vyučujúcou dohodnúť na forme hodnotenia, buď je to klasifikácia alebo slovné hodnotenie, predpokladám, že vy ste si vybrali to prvé, hold, vtedy treba rátať aj s tým, že nie každý bude nosiť domov len jednotky
2) Nejde o to, čo dieťa dokáže doma (kde sú celkom iné podmienky), ale čo dokáže v "skutočnom" svete
3) Nepáči, sa mi, že niektorí ľudia (viď komenty vyššie) hneď kritizujú školu (resp. učiteľa) akonáhle ich dieťa má nejaký problém v škole. Mnohým rodičom ide len o to, aby ich dieťa dostávalo len samé pochvaly a jednotky, ale či aj skutočne zodpovedajú ich vedomostiam, je vedľajšie. Úprimne si odpovedzte - chcete, aby dieťa dostávalo jednotky a nevedelo rátať ani do 20?
4) V školstve už funguje celkom iný systém ako v časoch, keď sme tam chodili my - v prvom ročníku si môže učiteľ vybrať z viacerých metód, ako dieťa bude učiť (existuje viac typov šlabikárov, písaniek na písanie...), čiže niektorí začínajú s písmenami hneď v septembri, iní sa učia len tlačené písmená a k písaným prechádzajú omnoho neskôr. Tým pádom je i spôsob práce a hodnotenia v každej škole iný. Porovnávať dve školy je ako porovnávať hrušky s uhorkami. Treba si uvedomiť, že v prvom ročníku sa neporovnávajú priebežné vedomosti, ale ide o celkový výsledok na konci školského roku - čiže, či dieťa sa naučilo písať a čítať, či nie.
5) @janinah - nedá mi nereagovať, prepáčte, ale aj trojka je pre dieťa motivácia. Či si naozaj myslíte, že dieťa je natoľko hlúpe, že si neuvedomuje rozdielny výsledok svojej práce s iným žiakom? Myslíte, že keby mu učiteľka dala "iné hodnotenie", bola by to pre neho motivácia? Takmer každé dieťa by zareagovalo "Však ak napíšem zle, nevadí, však nič za to nebude." Na druhú stranu, ako k tomu prídu tie deti s jednotkami? Ktoré makajú (a makajú s nimi aj ich rodičia) , aby ich dosiahli? Predstavte si opak - denno-denne sa s dieťaťom doma učíte a výsledkom sú jednotky. Druhý rodič na domácu prípravu kašle (príp. má dieťa, ktoré len potrebuje dlhší čas a jednoducho mu to do hlavičky nejde) , no namiesto zlých hodnotení dostane len "podpis", jednotku len vtedy, keď sa to podarí. V konečnom dôsledku obaja žiaci majú v žiackej len jednotky. Zdá sa vám to spravodlivé? Jednak takýmto spôsobom hodnotenia bude demotivovaný jednotkár, jednak žiadna motivácia na strane trojkára nenastane.
6) Jedna zlá známka nie je koniec sveta a dlhoročné výskumy dokazujú, že ľudia, ktorí v škole dostávali horšie známky (2-3), boli v skutočnom živote omnoho úspešnejší, ako čistí jednotkári. @iva330 robte všetko tak, ako doteraz - venujte sa synovi, trénujte, aj keď nie vždy všetko vyjde podľa Vašich predstáv, má to obrovský zmysel. Možno je "pes zakopaný " aj v tom, že učiteľ má iný spôsob diktovania, možno je v triede viac rušivých elementov ako u vás doma, možno mal len "zlý" deň - aj prváčik je človek 😃 Skúste v rámci domácej prípravy aj opak diktátu (ja to volám hra "Na učiteľa" , t.j. napíšete mu písmená Vy a "zabudnete" dať niekde bodku či dĺžeň. Potom mu diktát dajte, diktujte písmená (ale už i s dĺžňami), nech sa pokúsi nájsť chyby. U týchto detí je sebakontrola ešte veľmi slabá, tú niekedy treba trénovať ešte viac ako samotné tvary písmen.
7) @iva330 a obavy. že ho škola prestane baviť, sú úplne zbytočné - ono sa tak totiž aj tak čoskoro stane. Však koho z nás škola bavila????? 😃
dai
13. okt 2013
pre mna je toto nepochopitelny pristup... deti v prvej triede treba motivovat a nie im davat trojky za somarinu - a toto podla mna somarina je... jasne ze nemozu byt vsetci jednotkary ale to kto nim bude sa v prvej triede tazko urcuje - dokonca aj v druhej a tretej. ja som od piatej triedy chodila do vyberovej triedy kde isli len ti top zo vsetkych skol v okrese - cize sme nastupovali s cistym same jednotky stitom... a koncili sme tak ze tretina boli trojkary...

u nas deti dostavaju len jednotky a vcelicky, ked nemaju nieco dobre tak nedostanu nic - oni si to uvedomuju dost ze to bolo zle a preto nedostali jednotku ale nenesu si tu stigmu zlej znamky so sebou... inak u nas po diktatoch ani nechyrovat, ucime sa zatial len velke tlacene pismo, pisat slova etc. ... nasa mala vie uz velkym tlacenym citat , kupili sme prvu knizku ktora he len velkym tlacenym pisana a ja vidim ako sa ona cez citanie tej knizky uci zakladne pravidla;chape uz interpunkcne znamienka, dlzne a maekcene a dokonca uz aj zmaekcovanie etc.... mne pride tato forma jednoduchsia ako memorovanie velke tlacene dlhe etc. ...
osobne by sa mi to nepacilo keby moje dieta v prveh triede dostalo trojku - ak je pomale tak treba nato upozornit a nie hned odmenovat trojkou😉
dejnas
13. okt 2013
nemám ešte školákov a celkom ma prekvapilo, že v prvej triede už známkujú, navyše po mesiaci píšu diktáty =-)
pokiaľ je ale realita taká, treba sa prispôsobiť; súhlasím s kočkami, ktoré poradili trénovať trošku rýchlosť a tiež s tým, že z určitého hľadiska je to prospešné... deti sa učia okamžite od začiatku školskej dochádzky zodpovednosti a systému hodnotenia....
držím palčeky, nech sa synčekovi darí a nosí domov len jednotky 🙂
tilly
13. okt 2013
to akym tempom idu? to je nejaka divna skola, ved prvaci tusim prve tri mesiace ani pismenka nepisali... len vlnovky, ciarocky a tak... moj chodi na "vyberovu" skolu, maju tam trosku prisnejsie podmienky, rychlejsie tempo. ale prve tri mesiace mali len vcelicky, slimacikov a tak...

a k znamke, neviem, na jednej strane je to demotivujuce, na druhej strane ich treba hodnotit tak, ako to je, nech vedia, v com sa maju zlepsovat ...
svano
13. okt 2013
Moja dcéra je druháčka,ale od prvého ročníka píšu diktáty a dostávajú známky. Pani učiteľka je na deti náročná a ja to schvaľujem. Dcéra mi síce ešte trojku nedoniesla,ale keby aj,nič sa nedeje ideme ďalej. Dieťa sa musí vedieť vyrovnať aj s neúspechom, aj to je niečo, čo ho môže posunúť ďalej. Život sa s nimi maznať nebude a ako sa hovorí ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku.
aristka
13. okt 2013
no ja má už druhý krát prváka a až teraz začali s písmenkami a prvý tiež v takom horizonte ,či je správne ,že dostal 3 ,pri prvom synovi bolo čisto známkovanie len o včeličkách žltých a červených ,červená bola zlá a ak ju dostal nebrali sme to ako tragédiu ,tie decká sa v prvom ročníku ešte len adaptujú na školu ,preto písať diktát na rýchlosť sa mi zdá blbosť ...,inak mi nosil samé poznámky ,stále bol nekaý problém ,aj napriek žltým včeličkám , poznámka za poznámkou príklad.dostal vymalovať postavičky ,postavičky vymalované a došiel s poznámkou nedokončená domáca úloha ,ako som pozeral tak som pozerala ja som tam nič nedokončené nevidela a predsa tvárička postavičky nebola namaľovaná telovou farbou ,tak sme spravili černoška lebo telovú farbičku sme nemali a stále to bolo o takýchto blbostiach ,no užili sme si ..druhý syn teraz prvák ,tiež má podobné známkovanie ,ale tam je jednotka ako odmena za určité dobré body ,čo viac schvaľujem a je to pre dieŤa viac motyvačné ,keď príde domov a povie mám toľko bodov a ešte dva a bude jednotka ,je to také ako dám dieŤaku šancu sa polepšiť ....čo robiť v prípade ako ty,, nerieš ,, drobcovi len vysvetli ,že to nie je dobrá známka a spolu popracujete na zlepšení ....
0604katka
13. okt 2013
Moj maly ma uz 2- ale tazku hlavu si stoho nerobil.tiez sa mi zda ze idu rychlo.mi mame slabikar s hupsom a mali pismenko A a teraz S.
zuzanah75
13. okt 2013
Na to, ze je oktober, sa mi to zda ozaj skoro. Dieta by malo byt motivovane k uceniu sa inak ako strachom, aby nedostalo trojku. Som za znamkovanie, trojku by som nebrala sice az tak tragicky, ale hned druhy mesiac v skole sa mi to zda zbytocne prisne a nevidim v tom ziadny velky vychovny ani vzdelavaci efekt. Ved si prvaci momentalne stale este len zvykaju na skolu. V porovnani so skolkou je to vacsinou velky rozdiel. A to, ze sa postupne detom skola prestava pacit, ako to tu niekto napisal, je skor smutne a mozno je to aj v dosledku takehoto pristupu. Drzim palce, nech sa v skole dari a paci 🙂
atrami
13. okt 2013
My sme si tým prešli. Keď si kontroloval, rátal si bodky, dĺžne..............Ale nezdá sa mi, aby prvák v tomto čase vedel písmenka, je to na neho moc, ručička nieje precvičená, a dieťa sa sústredí na to, aby sa mu podaril tvar. Nejde učiteľka príliš rýchlo?
lydkab
13. okt 2013
Pani učiteľke by som vzala diplom a vrátila ju naspäť na vysokú školu, kde by si precvičila min. psychológiu. Mala by vedieť, že deti všetko vnímajú a prežívajú inak. Aj to, že každé dieťa je iné a prváčikovia si na školu ešte len zvykajú, často majú problém sa sústrediť a pod. Dať teda dieťatku 3 v prvom ročníku z diktátu je choré, ono ho len demotivuje....podľa mňa je to zlyhanie učiteľky a jej blbý prístup. A vôbec, prváčikovia sa už známkujú???
lili_mia
13. okt 2013
V prvom rade by si sa mala spýtať pani učiteľky, akú má formu hodnotenia prváčikov. Naozaj už nie je doba, že prvú číslovanú známku dostane až druháčik, niekde sa ide natvrdo od prvého ročníka. Popýtaj sa aj na rodičovskom ostatných rodičov ako to riešia oni, ale na domácu prípravu, nie ich riešenie s pani učiteľkou. Myslím tým, či trénujú rýchlejšie písanie, alebo to nechávajú tak. Pre syna urobíš viac ak s ním začneš trénovať aj rýchlosť, nie iba gramatiku a pýtaním sa, či známkovanie neprišlo priskoro. Proste na jeho škole je taký systém a ako sa vraví, ked sa nepáči, sú tu aj iné školy. Nepoviem, ak by celá trieda mala horšie známky. Ale ak bolo viac jednotiek a dvojok, je zjavné, že iné deti stíhajú a treba si priznať, že musíte trénovať aj rýchlosť.
macamac
13. okt 2013
@rakywanda reagujem 😉 🙂
takže, to, či sa bude v 1. ročníku známkovať, záleží na tom, ako sa dohodnú učitelia na pedagogickej rade a odsúhlasia
ja osobne som v 1. ročníku mala motivačné pečiatky a postupne od pol roka som známkovala-ale teda hlavne jednotky 😉 občas dvojku. horšie nie.
ja beriem 1. ročník ako silne motivačný v zmysle pozitívnej motivácie, i keď by sa dalo polemizovať, lebo priemerný žiak by mohol nadobudnúť dojem, že toto stačí na jednotku
ale jednoducho berme to tak, že sú to ešte takí pološkôlkari, detičky, ktoré pár týždňov dozadu ešte poobede spávali a zrazu taká zmena 🙂
@iva330 zdá sa mi, že pani učiteľka má brutálne tempo
čo ja viem, začína sa cvičením jemnej motoriky - čiary, vlnovky, ovály,...
a zo začiatku šlabikára je tempo také, že zhruba 1 týždeň= 1 písmenko
takže neviem,ako sa dopracovali tak rýchlo už k všetkým samohláskam

poznám učiteľky, čo si nastavia plány tak, že celý jún majú už ako "časovú rezervu, opakovanie". ale v prvom ročníku mi to príde nonsens, a celkovo aj vo vyšších ročníkoch, aby som už v máji mala učivo prebraté :-N

neviem. ja by som určite išla osobne za učiteľkou, chcela by som vidieť diktát. potom pozri na stránku školy - tam by mali mať napísané formy hodnotenia v jednotlivých ročníkoch a čo musí žiak ovládať na danú známku.

skrátka, nezdá sa mi to, aby v polke októbra mali pebraté samohlásky a bol potrebný aj známkovaný diktát :-|
keď tak, nech hodnotí slovne, ale ako píšem,záleží, na čom ako škola "fičia"

a k tomu tempu triedy: VŽDY som čakala s diktovaním ďalej dovtedy, kým najpomalší žiačik dopísal
to by sme potom tých maličkých pomalších hneď na začiatku odsúdili na neúspech
ja som za to, že nezáleží na rýchlosti - byť prvý, ale na správnosti - byť úspešný 🙂
podľa toho učím aj staršie deti prvého stupňa 🙂
sssimi
13. okt 2013
Ja si pamätám doteraz na svojho prvého chrústa z prvého ročníka tiež z diktátu. Ooooch ako som ja plakala. Vlastne na nič iné si z prvého ročníku nepamätám. Našťastie mamina ma podporila a žiadny odpor k škole sa nekonal, ale rada by som si zo svojho prvého ročníku pamätala na niečo krajšie... no čo už...
winka99
13. okt 2013
to co je za diktat z 5 tich pismen 😃 no musim sa smiat, co je to za skola vobec ! =-) ja mam tiez prvaka, a este sa k pisanemu a nedostali, len ciarky, lastovicky a tlacene pismena prebrali...tak u nas keby po mesiaci dosiel s trojkou z diktatu, pani ucitelka by si teda vypocula :-p
ved este len teraz vysli zo skolky, ucia sa, vsetko to je pre nich nove...ako to moze znamkovat??? nepochopitelne pre mna
jumama
13. okt 2013
Necitam celu diskusiu, len k povodnemu prispevku sa vyjadrujem. Ak je dieta hodnotene, ci uz pozitivne alebo negativne, vzdy to vyusti v stratu jeho vnutornej motivacie. Naucte svoje dietatko, ano uz taketo male, hodnotit situaciu z toho pohladu, co same ocakava a co same v tej chvili citi.... "Ako si sa citil? Bol si spokojny? Chces si doma cvicit diktaty? Chces si doma cvicit rychlost?" Na prvom mieste je vola dietata a az potom rodicia a az potom ucitelia. Nemyslim teraz, ze dietatku nic nepomahat alebo nebodaj, ze by si nemuselo ulohy robit... pretoze domace ulohy a ucivo su dane. Ale musi mat same vnutorny motor. Nie ucit sa pre znamky. Nie ucit sa pre maminu pochvalu alebo pochvalu pani ucitelky. Z tohoto pohladu mi pride vasa skola naozaj velmi prisna, ze uz malinkych prvacikov na diktatoch skusaju. Lebo hned v prvom rocniku ich ucia bojovat hlavne za znamky. Nie za svoju vlastnu spokojnost s pismom.

Začni písať odpoveď...

Odošli