Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Známkovanie na matematike, ak je zle odpísané zadanie.

Školák (6 - 11 rokov)
ebbi
13. feb 2020

Ako sa znamkuje, ak dieta zle opise v matematike zadanie? Napriklad ma dane cisla, z cisel ma vybrat najmensie a vynasobit ho 4, potom vybrat najvacsie a vydelit 8. Zo zadania obe cisla opise zle (v kazdom jednu cislicu zmeni) ale vypocty urobi dobre. Rata sa vtedy postup? Skrta sa cely priklad? Je to individualne posudzovane, ci su na to nejake pravidla? Jedna sa 5. rocnik ZS. Dakujem za informacie.

bosorka2302
13. feb 2020

skusali ste mu dat urobit vysetrenia na poruchu pozornosti? v tom pripade by mu to neratali ako chybu inak je to na kazdom ucitelovi

zajo222
13. feb 2020

Je to veľmi individuálne, ale v podstate škrtá sa celý príklad lebo nespravil počtovú operáciu ktorá bola vyžadovaná. Naozaj záleží aj od typu príkladu a aj previerky lebo ak tam majú 20 príkladov a učoteľ by mal prerátavať všetky takéto chyby z nepozornosti tak by to bolo zložité a pri takýchto testoch platí že to musí byť dobre celé.

mogaa
13. feb 2020

@ebbi učiteľ môže uznať postup a nemusí....väčšina pozrie výsledok a keď nesedí - je zlý aj postup....učiteľ už nerieši či dieťa zadalo do príkladu správne čísla - tie boli jasne dané...

panipanka
13. feb 2020

zalezi na ucitelke, niektora skrtne, niektora aspon ten postup zarata ale mozno prave keby ste mali papier od lekara o poruche pozornosti by na to prihliadali

ebbi
autor
13. feb 2020

@bosorka2302 trosku ma problem s pozornostou ale nie je to nic vyrazne. V nasej skole spravy CPPP neakceptuju. To by som musela dat intergrovat a to myslim, ze nie je potrebne, lebo inak ma vysledky velmi dobre.
@panipanka
To som chcela vediet, ze ci su ucitelky, ktore akceptuju aj postup alebo ci kazda skrtne🙂

deti95060810
13. feb 2020

učiteľky akceptujú aj postup...takže neškrtne celý príklad ako zle, nedá 5, ale takú 3-4....však aj učiteľka chce mať lepšie výsledky ....

ebbi
autor
13. feb 2020

@deti95060810 bodaj by toto bola pravda😘

heleninamama
13. feb 2020

Škrtne sa celý príklad a 5. Rovnako aj v iných predmetoch, keď je chyba z nepozornosti. Nemyslím, že to je nefér, hoci to občas naštve. Ale vždy sa to dá opraviť. A dieťaťu dookola opakujte, nech pracuje pozorne a sústredene. Naučí sa.

ebbi
autor
13. feb 2020

@heleninamama To nebola cela pisomka, to bol jeden zo 6 prikladov a asi najlahsi. Mne skor pride nespravodlive, ze niektore ucitelky beru do uvahy aj postup🙂 ze na to nie su potom jednotne pravidla.

veronikaszabova
13. feb 2020

@ebbi u nas by sa postup nebral do uvahy. Skrkla by to cele.

heleninamama
13. feb 2020

Je to chyba, to že vie postup, to je ok, ale v písomke idú body dole, lebo zle odpísal zadanie. Niet o čom. Učiteľ neskúma, prečo. Moja dcéra xkrat zle odpísala, prečítala, pochopila.... Vždy som jej vysvetlila, že na vine je ona a jej nepozornosť. To sú jednoznačné pravidlá.

heleninamama
13. feb 2020

A zo skúsenosti, niekoľko ráz na to doplatila a poučila sa. Teraz všetko skúma, kontroluje, nesnaží sa byť prvá, ale mať písomku napísanú co najlepšie.

ebbi
autor
13. feb 2020

@heleninamama Ved praveze nie su. To som chcela vlastne vediet.
Pravdupovediac ja by som to osobne tiez skrtla, uz len z prosteho dovodu, ze by som si to nevsimla😉 Skor k inym veciam v hodnoteni mam vyhrady. Toto som chcela vediet cisto zo zaujimavosti.

ebbi
autor
13. feb 2020

Ale urcite by som sa potesila aj ja aj dieta, ak by ucitelka za spravny vypocet (nasobenie aj delenie ) dala aspon 1-2 body zo 4(asi)😎

hettinka
13. feb 2020

@ebbi daj mu vyšetriť oči a poruchy učenia. Nie je normálne, aby všetko opísal zle.
Ja by dom nejaké body za postup dala, ak by sa to stalo raz. Opakovane nie.

kittykat22
13. feb 2020

@hettinka ved pisala, ze to bol jeden priklad, nie vsetky.

ebbi
autor
13. feb 2020

@hettinka Okuliare nosi a nestava sa to casto, je to naozaj obcasne. Skor si myslim, ze sa boji ucitelky - je dost drsna a necitliva, nema vztah k detom a tym padom je pri nej v strese.

sara07
13. feb 2020

@ebbi pokial nie je integrovany zpravy z ccpš ako fatk nemusia riešit, je to o ludoch

heleninamama
13. feb 2020

Ja keď takéto debaty čítam a počúvam na rodičovskom, musím sa smiať nad nedostatkom nadhľadu a zdravého rozumu u niektorých žien. Dať mu nejaký bod z milosti, preboha a načo? A hneď hľadať diagnózu, lebo zle odpísal číslo. A učiteľka je necitlivá! Pričom sa dnes nemôžu na decká ani krivo pozrieť, lebo hneď sú v strese. Chlapec sa proste pomýlil, radšej mu vysvetlite, že pochybil, aby sa tomu vyvaroval v budúcnosti a všetko bude ok. To vy ste nikdy nepochybili? Vždy ste odviedli 100% výkon?

ebbi
autor
13. feb 2020

@sara07 Viem, presne tak. U nas sa riesia len integrovane deti.

ebbi
autor
13. feb 2020

@heleninamama Praveze ziadne diagnozy nehladam, ucime sa poctivo a zvladame to v pohode. Toto ma len zaujimalo. To s tym bodom som pisala zo srandy ( asi si to nepochopila). 😅

ebbi
autor
13. feb 2020

A ze je ucitelka necitliva je uplne z ineho dovodu. Je to opodstatneny nazor. Neznasa deti, ktore sa boja a su v strese a pod... nebudem to tu rozpisovat. Je to realita, bohuzial.

heleninamama
13. feb 2020

Inak, dieťa sa učí aj chybami. A nielen vyrátať príklad, ale aj prijať chviľkový neúspech, niesť zodpovednosť za svoje konanie, nezrútiť sa, ale zabojovať o zlepšenie, byť sústredený pri práci. A toto sú pre život dôležitejšie veci ako vedieť nejaký postup pri výpočte.

ebbi
autor
13. feb 2020

@heleninamama Ja som uplne v pohode. Pytala som sa konkretnu otazku, dostala som odpoved. Ty ma tu hadzes do jedneho vreca s nejakymi mamickami bez nadhladu a zdraveho rozumu a pritom ma nepoznas a ani situaciu celu. Chcela by som mat Tvoje sebavedomie😎

heleninamama
13. feb 2020

@ebbi Ok, tak preboha neanalyzujte takúto maličkosť. Ak je chlapec v pohode, treba ho len zdravo usmerniť a ísť ďalej.

ebbi
autor
13. feb 2020
heleninamama
13. feb 2020

A už len to Vaše hodnotenie učiteľky je nepríjemné. Ak o nej takto hovoríte doma, možno je v strese podvedome, pričom mu nič nehrozí. Matematikárky zvyčajne nie sú veselé kopy, plné všeobjimajucej lásky k blížnemu. Sekery to boli už v mojom detstve a vidíš, neuskodilo mi to. A to ma matematika tiež extra nezaujímala.

dskjhfdlkdjhl
13. feb 2020

Matematika by nemala byt len o vysledkoch. Totiz, aj blbym postupom sa da dopracovat k spravnemu vysledku a bohuzial, su ucitelia, ktori sa na postup nedivaju, hodnotia len vysledky a tak casto ani nezistia, ze ten postup mohol byt zly. Ale takto to v dnesnom skolstve je, deti sa neucia matematiku, ale ucia sa vyplnat testy. Potom pridu na VS a v podstate velmi casto nevedia nic.

hettinka
13. feb 2020

@ebbi ja len že si písala, že hneď dve čísla opísal zle a tým pádom cela úloha ma zlý výsledok.
V Testovani9 aj na maturite sa píše IBA výsledok, nikto nerieši, že zle videl, zle opísal, zle si zapamätal... má to proste zle.
Body za postup vedu dieťa k tomu, že sa spolieha na to stále. Preto vravím, 1x by som prihliadla, viackrát nie.

ebbi
autor
13. feb 2020

@heleninamama Ta ucitelka je neprijemna a je to fakt. Len som si slusne vypytala pisomku, ci by som sa mohla pozriet a akoby som do osieho hniezda stupila, takze hovorim z vlastnej uplne jasnej skusenosti. Vobec sa s nou neda slusne bavit. A toto zle opisanie zadania ona ani nevie, to som jej nereklamovala. Vlastne nic som jej nereklamovala, ved sa jej musime vsetci bat. Asi ju to tesi.

Tu začni písať odpoveď...

Odošli

Nenašla si odpoveď na svoju otázku?Opýtaj sa vo fóre