Učenie po česky

29. jan 2022

Ahojte, mozno blba otazka, ale tí co ste studovali v cesku, ucilo sa vam lahko po cesky? Myslim tym, zapamatovanie, a ci ste si to prekladlai do slovenštiny alebo sa to učili po česky, a nasledne na skúškach ste odpovedali v čestine alebo ste mohli aj po slovensky?
Dakujem

uhnakova
29. jan 2022

zalezi, co ides studovat. Ja som bola na technike, matika - fyzika sa dali normalne rozumiet. Prace som pisala v cestine, prva bola rešerška v 3. rocniku - spatne som v nej nasla plno gramatickych chyb a to mi ju kontroloval Cech. Ďalšie práce čoraz viac v pohode, doteraz mam pisomny prejav bez chyb, ako rodily mluvčí.

uhnakova
29. jan 2022

na skúškach som hovorila po slovensky

kittykat22
29. jan 2022

cesi uz chcu aby si viac menej hovorila a pisala vsetko v cestine. Pisomne prace budu 0 bodov. Musis si to nechat zo zaciatku opravit, pretoze maju inak y/i, maju u s kruzkom ap. Ale dostanes sa do toho. Pomozes si zo zaciatku autokorekciou bud na google alebo niekde v .doc.

amelia89
29. jan 2022

Medzi CR a SR je vynimka a na VŠ je povolene pisat a odpovedat slovensky. Ja som nenapisala ziadnu pracu cesky,ani bakalarsku ani diplomovu. Ani neodpovedala cesky (max pouzivama odborne vyrzay ceske typu nabidka,poptavka atd) Nikdy ziadny problem.

autor
29. jan 2022

Konkretne ide o ostravskú univerzitu, ak ma niekto skusenost s tou

sisa_s
30. jan 2022

Ostrava je dost blizko na to, aby rozumeli slovensky 🙂 ja som cely cas odpovedala slovensky, pisala testy slovensky, nikto nikdy nemal problem 🙂 ucenie tiez nerobilo problem, pre mna je cz jazyk ako sk, ziadne zlozite preklady v hlave, automaticky som sa ucila po cesky a odpovedala slovensky 🙂 je to o zvyku
(Najvacsi problem by som videla v studiu zoologie a botaniky, oni maju uplne ine nazvy, takze to by som sa natrapila)

kate211
30. jan 2022