Je výhodnejšie vziať si hypotéku pred alebo po svadbe?

27. nov 2019

Ahojte žienky, prišla som si ku Vám po radu a poprosiť o Váš názor. S priateľom plánujeme čoskoro svadbu a chceli by sme spoločný život začať už "vo svojom" nakoľko teraz každý z nás býva u rodičov. Ja ešte študujem, priateľ ma dobre platenú prácu a tak uvažujeme o hypotéke na byt, lebo bývanie po svadbe u našich rodičov nie je možné (málo miesta, žiadne súkromie) a podnájom by sme nechceli, nakoľko radšej by sme hneď splácali niečo svoje. Bol by nejaký veľký rozdiel, či by sme si hypotéku vzali pred alebo po uzavretí manželstva?? Pýtam sa hlavne preto, že splácanie by bolo na začiatku v oboch prípadoch hlavne na priateľovi, kým doštudujem. Ďakujem 😊

maminuska
27. nov 2019

pre teba je výhodnejšie si zobrat hypotéku po uzatvorení manželstva. A aj tak byt kupiť.

sisa_s
27. nov 2019

Myslim, ze to funguje tak, ze ako studujuca manzelka si dalsia vyzivovana osoba manzelom... Takze pri velkej hypoteke a mensom plate by to bol problem, lebo posudzuju 2 osoby.. Ale ak mu to z platu v pohode vyjde a este vam dost ostane, tak by som brala spolu 🙂

petkaaa
27. nov 2019

Otázne je, či chceš, aby bola nehnuteľnosť podľa práva spoločná alebo ti stačí, že budeš platiaci spolubývajúci 🙂 Ja osobne by som URČITE brala hypotéku a kupovala byt až po svadbe, kedy sa už na danú vec vzťahuje bezpodielové spoluvlastníctvo manželov.

sissy27
27. nov 2019

keďže si študentka, nezarábaš, úspory nemáš, hypotéku tebe nikto nedá - tak pre teba je určite výhodnejšie počkať s kúpou bytu po svadbe - vtedy bude patriť do bsm a bude aj tvoj, hoci doň (aspoň zo začiatku) nedáš ani cent 🙂
preňho, keďže pracuje, dostane hypo a bude ju splácať, je lepšie kúpiť si byt teraz - ako samostatne posudzovaná osoba bude mať v banke lepšiu bonitu a teda aj výhodnejšie podmienky, byt bude iba jeho a v prípade rozvodu sa nebude musieť oň deliť (a keďže sa rozvádza 50% manželstiev, tak treba myslieť aj na takúto nepríjemnú vec).
Tak si vyber 😀