Je možné dieťa pokrstiť v katolíckom kostole?

svetlusa12
4. jan 2011

prosim o radu, v nasej rodine vznikla zaujimava situacia, ktora trva od mojej svadby. Svadbu sme mali v evanjelickom a.v. kostole s tym, ze moj muz je katolik a ja evanjelicka. Tym, ze moj muz uzavrel manzelstvo v evanj. a.v kostole stratil vsetky sviatosti okrem krstu, lebo ten si cirkvi uznavaju... Vie mi niekto poradit, mozno pozna odpoved na otazku, ci je aj za takejto sitacie mozne pokrstit dieta v katolickom kostole? V evanjelickom a.v. je, to je samozrejme.... ide o ten katolicky... dakujem vopred

seva
4. jan 2011

myslim, ze zavisi od konkretneho knaza, ako sa k tejto situacii postavi, a zaroven aj od vyberu krstnych rodicov dietata (myslim, ze je podmienkou, aby aspon jeden krstny rodic mal vsetky sviatosti - krst, sv. prijímanie a sviatost birmovania).
este sa chcem opytat, kto Vam povedal, ze manzel prijatim sviatosti manzelstva v evanjelickom kostole "stratil" vsetky sviatosti? som sice laik, ale myslim, ze prijata sviatost sa neda len tak "zrusit", "stratit", alebo "vymazat".
byt Vami, poradim sa s dobrym katolickym knazom, urcite najde riesinie, aby ste svoje dietatko mohli pokrstit.
posledna otazka, ked ste mali sobas v evanjelickom kostole, preco chcete svoje dietatko pokrstit v katolickom ? 😕

palomka
4. jan 2011

no tak to aj mna zaujima ako moze stratit tieto sviatosti ked napr. sobas sa rozvodom "nestraca" .... 😒
stale to bude sobas v kostole....tak isto ako keby v evanj. by povedali, ze ked si sa raz vydala v katolickom kostole a nasledne rozviedla, tak sa mozes vydat potom v evanjelickom, ked by si presla na inu vieru...akoze ozaj tym knazom nerozumiem.
poviem to takto....zalezi na ludskosti konkretneho kanaza. niektory nepokrsti rodicom ked nemaju napr. birmovku a iny pokrsti aj rozvedenym a nezosobasenym rodicom...
a potom ako seva pise, tak by malo ist o krstnych rodicov ci maju tieto sviatosti aby to dietatko mohli v tej viere vychovavat a najst mu k nej cestu 😉