Informácia o ochrane osobných údajov a používaní cookies.

Prečítaj

Liek Roaccutane. Máte s ním skúsenosti?

Dik za odpovede 😉
delelaa
7. júl 2011
@elissa2009 Mysim, ze vetsina lekaru se ridi tim,ze co je psano, to je dano. Stanovena min. kumulativni davka 120 mg/kg je vedecky podlozena a jevi se jako nejvhodnejsi, aby se vyrazne snizilo riziko relapsu. Proste je odzkousena, dlouhe roky zavedena, a tak se ji vetsina lekaru drzi. Vtip je ale v tom, ze kumulativni davka 120 mg/kg byla "usita namiru" a testovana na pacientech s tezkym aknem!! To pro ne je nejvhodnejsi.
Zato nejvhodnejsi kumulativni davkou pro pacienty s mirnym az strednim akne se tehdy nikdo nezabyval /ono je to i logicke, protoze puvodne byl Roaccutane urcen hlavne pro tezke a zdanlive beznadejne formy akne a proto i na nich byl testovan a odzkousen/. Proto ty studie z poslednich let, kde se zacalo resit, jestli je davka 120 mg/kg nutna i u pacientu s mirnym a strednim akne. No a ukazuje se, ze neni treba je "tyrat" 120 mg/kg a pritom vysledky jsou srovnatelne s vysledky "vysokodavkovacu" co se tyka poctu relapsu. Navic to ma pozitiva - mirnejsi vedlejsi ucinky, setrnejsi pro telo a nizsi cena lecby.

Podle tveho popisu akne bych rekla (podle toho co jsem za posledni dny nacetla 🙂, ze doporucovane 4 mesice lecby by tobe mohly stacit. Ale je nutne, abys mela plet cistou, bez akne, jinak by bylo lepsi to protahnout jeste o mesic, pripadne dva... Pri ukoncovani lecby by mela byt plet totiz cista, uz bez akne, to proto, aby se minimalizovalo riziko relapsu.

Stranek o uspesnosti nizkych davek je na netu dost. Dej si do googlu "isotretinoin low-cumulative dose" a budes mit zabavu na dost hodin 🙂
geneo
8. júl 2011
ja stale vsetko ciste lol

ale ono to pride 🙂

oci stale naprd 🙂
elissa2009
8. júl 2011
@delelaa ja som mala pleť vyčistenú už po dvoch týždnoch brania roa. Odvtedy mám sebavedomie (čo sa týka pleti) neskutočné 🙂
delelaa
8. júl 2011
@elissa2009 To verim 🙂 Ja zase v pocatku porad na sebe koukala do zrcadla 🙂 Nemohla jsem tomu uverit......ze to jde, roky to neslo a najednou... 😃 a nejhorsi je, ze jsem si uz navykla na cistou plet a predstava, ze by se mi to vratilo......neeeeeeeeee :-N
isabelako
9. júl 2011
@yade
No ani moc neodpočívám, vzhledem k tomu, že jedu naplno letní přípravu na florbal- chci příští rok hrát a bez toho to nejde, takže jsem úplně ko, musim to vydržet, už jen měsíc a je to za mnou 🙂

@elissa2009
@delelaa
Jo, holky, přesně tak, tak hlavně aby nám to vydrželo 🙂
geneo
9. júl 2011
@delelaa no ja som napriklad po 40 dnoch nemal vsetko 100% ciste.
vcelku u mna to prebiehalo dost zaujimavo.

+ prve 2 tyzdne sa mi vsetko vycistilo
+ potom za dalsie 2 tyzdne sa mi to zhorsilo ale nie moc
+ potom som to bral este tyzden tam nenastalo moc zlepsenie
+ po 40 dnoch uzivania som to vysadil
+ dalsi mesiac sa to zhorsovalo
+ na dalsi mesiac sa mi vsetko vycistilo - to bolo vlastne 2 mesiace po vysadeni
+ teraz 3+ mesiace po vysadeni mam zatial vsetko ciste
miss_tins
9. júl 2011
Taak konecne nam poriadne vykuklo slnko a teda som sa bola opalovat no je tu reakcia - svrbia ma ruky, krk a hrudnik,,, mali ste nejake podobne skusenosti a co vam nato zaberalo? 🙂
geneo
9. júl 2011
@miss_tins jednoducha rada.... nechod na slnko. ja mam este skoro po 4 mesiacoch od vysadenia na slnku problemy.
elissa2009
9. júl 2011
@miss_tins bola si natretá 50-kou?
geneo
10. júl 2011
@elissa2009 mne nepomaha ani 50-tka.. som ako cernoch a to mam uplne svetlu pokozku v originale.

na slnku mi staci byt cca 15 minut a uz ma "chyta". takze prechadzka po meste bez natretia = samovrazda.
isabelako
10. júl 2011
@geneo
Ja taky, strašný co 🙂
geneo
10. júl 2011
@isabelako no tak mna to desi hlavne kvoli tomu ze mam dost citlivu pokozku a nechcem zbytocne problemy 😎

ma udivuje ze nejaka firma neprisla s "turbo" opalovacou metodou zalozenou na brani Roaccutanu.
delelaa
10. júl 2011
Slunicko mi vubec nevadi, zadna reakce a to se natiram SPF 15 🙂 Naopak jsem rada, ze staci byt jen chvili venku a hned jsem opalena. Mi to vyhovuje jelikoz jsem ten typ, ktery se nikdy neopali, ale ted s Roa je to jedna basen 😃 Nestezuji si :-N
geneo
10. júl 2011
@delelaa ono bacha na to 🙂 rychle opalenie moze znamenat aj to ze tvoja koza inak reaguje na UV... co moze byt problem.
delelaa
10. júl 2011
@geneo Problemy nepocituju, spalena nejsem, jen konecne opalena. Nevim, jak je kuze ztencena, tak asi i lepe a rychleji chyta 🙂
elissa2009
10. júl 2011
@geneo súhlasím, ja bez natretia ani neprejdem vysypať smeti 🙂 , doteraz som používala len 30, ale v týchto 35 stupňových horúčavách už aj 50-ku. A tvár stále bez debaty 50-kou.
elissa2009
10. júl 2011
@delelaa ja zase cítim, že ma slnko páli, ale tým, že som natretá 50-kou, tak ma vobec neopáli, ale je pravda, že stále hladám tieň, nevystavujem sa slnku.
V piatok odchádzam do Chorvátska, tak dám vedieť ako som dopadla 🙂
yade
11. júl 2011
@delelaa
Tiež byť tebou, tak sa neteším, že ma rýchlejšie a krajšie opáli, lebo ako napísal Geneo, je to znak toho, že pokožka inak reaguje na UV...a na to fakt pozor.


Mne sa ináč urobilo strašne veľa novýh znamienok na pokožke 😞 - ale fakt veľmi veľa!
A podliatiny na nohách sa premenili na pehy, som oficiálne pehavá a na jednotnú hnedú farbičku mojich nôh môžem asi zabudnúť--bude to navždy???
yade
11. júl 2011
@elissa2009
Šťastnú cestu 🙂 a pekne si to uži-aj s Roa.

delelaa
11. júl 2011
@yade No samozrejme, pokozka jinak reaguje, protoze beru Roaccutane, to je tim a neni to nic neobvykleho.....a proto je nutne se chranit pred slunickem dostatecnym faktorem a to je podle me cele. Pocas brani Roa si nemuzu davat ani jilovou masku, protoze pokozka na to reagovala vysusovanim a pocas brani Roa se musim chranit kremy s UV faktory, abych se nespalila. To je cela "zahada".
Problem v tom nevidim. Kdyz jsem brala tetracyklin, tak to bylo teprve neco.....kuze me stipala jako blazen, koprivka se mi vyhodila......a to jsem se slunicku vyhybala co to slo a stejne jsem se tomu nevyhla. Ted s Roa je to uplne v klidu a navic jsem hezky opalena 😉 Slunicko mi vubec nevadi.

@elissa2009 Mazat se, mazat se a mazat se a bude to super dovolena! 🙂
isabelako
11. júl 2011
@geneo
Já taky, jsem normálně jak porcelánová panenka a teď jsem černoch a citlivou kůži mám i když roa neberu, takže teď jsem jak z cukru 😞
geneo
12. júl 2011
@yade tie pehy neviem ci zmiznu ale skor asi nie. mne sa zopar urobilo na chrbte ale nie je to nic dramaticke. slnku som sa cely cas vyhybal a bral som to iba kratko, chvalabohu.
milkaaaa
12. júl 2011
ahojte,roaccutane beriem uz stvrty mesiac...chcela som sa vas spytat nikde na nete som nenasla nazory na to zacervenanie,ci mi zmizne,ci je to len docasne z toho,že plet je podrazdena z tych liekov,..vyrazky mi ozaj ustupili som spokojna ale mam take flaky akokeby preto by ma zaujimalo ci take flaky respektive zacervenane miesta na tvari su alebo boli aj u vas pocas liecby,a ci zmizli alebo ostali 😛 velmi dakujem za kazdu skusenost 🙂
elissa2009
12. júl 2011
@milkaaaa ja beriem tiež 4. mesiac roa, ale nemám zatial žiadne flaky. Čim si natieraš telo a tvár?
milkaaaa
13. júl 2011
no ja som citala v tom pribalovom letaku ze castym neziaducim ucinkom je zacervenana tvar ...a ja tento vedlajsi ucinok mam tak preto sa pytam,,,ale u teba asi nastastie tento ucinok tieto lieky nemaju...🙂
geneo
13. júl 2011
@milkaaaa ja by som sa s kazdym problemom obratil na tvoju doktorku. to moze byt milion dalsich dovodov preco to tak je.
delelaa
13. júl 2011
@milkaaaa ahoj, taky jsem mela zacervenalou tvar a to dost, k tomu jsem ji mela i jakoby zhrublou (jako bych byla popalena), ale bylo to jen na zacatku lecby v prvnim mesici, pak to nastesti odeznelo. Pak se mi to objevilo jeste jednou kdyz mi lekarka zvedla davku, ale i toho jsem se upornym kremovanim 🙂 za nekolik dnu zbavila. Co jsem cetla, tak je to jeden z docela castych vedlejsich ucinku, ktery ve vetsine pripadu do 3 tydnu lecby vymizi. Nekdo ma bohuzel tu smulu, ze ho to provazi po celou dobu lecby.
Muze k tomu prispet i drazdiva kosmetika. Nepouzivat nic s alkoholem. Muzes zkusit na to zacervenani Excipial (poprve mi na to pomohl na jednicku) nebo 100% bambucke maslo treba od Saloos. Nesetrit a na noc se namazat poradnou vrstvou!!! Mohlo by to pomoc 😉
elissa2009
14. júl 2011
@milkaaaa preto som sa pýtala na to krémovanie, lebo zo začiatku som bola aj ja červená a vtedy mi dr. povedala, že sa stále musím natierať ochranným faktorom 50 a mala pravdu. Každý deň si minimálne dvakrát natieram tvár 50-kou a naozaj to pomáha 🙂
starka11
18. júl 2011
Ahojte, myslite si, ze akne moze mat nieco spolocne aj so zubami? Dakujem
geneo
18. júl 2011
@starka11 podla mojich dostupnych informacii akne moze mat suvis s cimkolvek vratane napriklad stresu

Začni písať odpoveď...

Odošli