Prekročil som štandardnú dĺžku štúdiu. Musím platiť zdravotnej poisťovni?

mohykan
20. okt 2009

Dobry den.

Chel by som sa opytat na jednu vec, som student, ktory prekrocil standardnu dlzku studia na bakalarskom stupni o dva roky a zo zdravotnej poistovne mi teraz zahlasili, ze za tie dva roky musim spatne zaplatiit zdravotnu poistku. Ale kde je logika? Ved som bol normalny student na dennom studiu, len som si za tie dva roky navyse musel zaplatit, ale co je zdravotnu poistovnu do toho ci som prekrocil standardnu dlzku studia? Mal som statut studenta a za studentov plati poistku stat nie?
A po druhe, ako som mal ist na urad prace ked som bol student?
Plus mal som normlane ISIC a zlavu na autobusy a vlaky, tam to uz nevadi ze som prekrocil standardnu dlzku studia?

Vedel by niekto povedat ako to je ?

klara.t
21. okt 2009

Nevím jak je to v SR, ale v Čechách máš nárok na vše po dobu standardního studia plus 1 rok navíc. (takže pokud je tvá škola na 5let, tak jí můžeš klidně studovat 6 let a školné za ten 6 rok neplatíš, za sedmý a další už jo). Pokud přesáhneš tuto hranici, tak už si studium musíš doplácet. Ale myslím, že zdravotní a sociální ti stát i přesto platí po celou dobu studia (i kdyby trvalo 7 let). Ale jen do 26let!!!! Pokud ti je už 26 let, tak si soc.a zdrav.poj musíš platit sám, i kdyby jsi byl na vejšce teprve rok. Po 26 letech ztrácíš také nárok na studentské slevy jako je MHD atd.

vivere
21. okt 2009

myslim, ze aj u nas je to tak, stat plati maximalne do 26 rokov veku zivota. dovtedy sa vyplaca aj pridavok na dieta, ak student je nezaopatreny, cize nepracuje a je na dennom studiu. zial, po dovrseni 26 rokov si treba poistovne poriesit.
takze podla vsetkeho maju pravdu a tu zdravotnu si budes musiet doplatit.
na urad prace ta predsa nikto nenutil ist. ked si bol na dennom, aj tak by ta nezaregistrovali.

gapa
21. okt 2009

mohykan,
bohužial pre teba, je to tak, ako ti povedali na ZP, aj ked osobnú skúsenosť a ani poznatky z praxe nemám.