Slováci pracujúci v Nemecku

krevetka
10. jún 2018

Je tu niekto koho manžel pracuje ako vodič kamiónu v Nemecku?
Moj pracuje pre slovenskú firmu, jeho šéf je veľmi dobrý a slušný chlap. Manžel by už chcel zarobiť patrične tomuto povolaniu. No jeho šéfovi nemecká firma nie a nie pridať . Stretol sa tu už niekto s týmto nedodržiavaním nemeckej minimálnej mzdy? Prečo nemožu slovenským dopravcom zaplatiť aby mohli zaplatiť vodičov.

eeffka
10. jún 2018

@krevetka nejak pleties hrusky s jablkami. "Nemecku" mzdu ma platit slovensky zamestnavatel. Objednavatelia v nemecku platia slovenskemu dopravcovi kolko uznaju za vhodne podla trhu a dohody.

krevetka
autor
10. jún 2018

@eeffka no veď to koľko slovák zaplatí sa odvíja od toho koľko jemu zaplatia. Podľa Teba má on platiť nemeckú mzdu ak zarába ako slovák? Nemecký dopravca Ti po €2 za kilometer ráno ani z postele nevstane. A slovák jazdí za 0,80 centov/km

krevetka
autor
10. jún 2018

Bolo by super keby sa tu našiel niekto kto vie poradiť ako prinútiť Nemca aby začal platiť podľa kostolného poriadku

eeffka
10. jún 2018

@krevetka teosku vysvetlenia preco bola zavedena vyska zahranicnej vyplaty. Do nemeckej firmy pride jozi zo slovenska a fric z nemecka. Jozi prepravi tovar sa 1000e fric menej ako za 2500nemoze lebo ma vysoke naklady. Zahranicna vlada chce ochranit svoje firmy. Cize aj nas imaginarny jozi ak zacne platit svojich zamestnancov ako ma sa pod 2500nedostane resp bude sa konkurencna ponuka hybat v rozmedzi par eur. Zaver: nemecky dodavatel si nevyberie frica ked je jozi lacnejsi ved ma rozum. Ale cochvila pride kontrola na joziho a kedze nedodrziava co ma zachvilu jeho podnikanie skonci. Alebo ak je mala rybka nechaju jo nemci zit a t oj muz ostane s nim zivorit.

krevetka
autor
10. jún 2018